open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 130/370/17
Моніторити
Ухвала суду /03.09.2021/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /03.09.2021/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /19.05.2021/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /19.05.2021/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /23.04.2021/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /13.04.2021/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /06.04.2021/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /03.10.2017/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /02.10.2017/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Постанова /27.07.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.06.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.06.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Постанова /23.05.2017/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Постанова /23.05.2017/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /21.04.2017/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /22.02.2017/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області
emblem
Справа № 130/370/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /03.09.2021/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /03.09.2021/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /19.05.2021/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /19.05.2021/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /23.04.2021/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /13.04.2021/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /06.04.2021/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /03.10.2017/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /02.10.2017/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Постанова /27.07.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.06.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.06.2017/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Постанова /23.05.2017/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Постанова /23.05.2017/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /21.04.2017/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області Ухвала суду /22.02.2017/ Жмеринський міськрайонний суд Вінницької областіЖмеринський міськрайонний суд Вінницької області

2-а/130/29/2017

130/370/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23.05.2017 р. м. Жмеринка

Жмеринський міськрайонний суд Вінницької області в складі

головуючої судді Сенько Л.Ю.,

за участі секретаря Буга Р.М.,

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача Леляцької сільської ради Жмеринського району Вінницької області Козакова Г.Г.,

відповідача - секретаря Леляцької сільської ради Савчука Г.А.,

розглянувши у судовому засіданні в м.Жмеринка справу за адміністративним позовом ОСОБА_1, який діє в інтересах ОСОБА_5 до Леляцької сільської ради, Леляцького сільського голови - Смущака Олександра Петровича та секретаря Леляцької сільської ради - Савчука Григорія Анатолійовича про визнання протиправної бездіяльності Леляцької сільської ради, про визнання протиправної бездіяльності Леляцького сільського голови - Смущака Олександра Петровича та про визнання протиправної бездіяльності секретаря Леляцької сільської ради - Савчука Григорія Анатолійовича, щодо не надання публічних інформацій, не вжиття заходів реагування та про зобов'язання Леляцьку сільську раду вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В :

21.02.2017 року ОСОБА_1, який діє в інтересах ОСОБА_5 звернувся із даним адміністративним позовом до суду в якому просив суд звільнити ОСОБА_5 від сплати судового збору, оскільки вона є інвалідом 2-ї групи загального захворювання; визнати протиправною бездіяльність Леляцького сільського голови Смущака О.П. щодо незабезпечення в межах наданих йому законом повноважень на території Леляцької сільської ради, щодо недодержання Леляцькою сільською радою Конституції та законів України, невиконання Леляцькою сільською радою актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади, щодо порядку ведення та надання публічної інформації; не організації в межах Закону України «Про місцеве самуврядування», роботи відповідної ради та її виконавчого комітету; незабезпечення на території Леляцької сільської ради додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян та їх об»єднань; визнати протиправною бездіяльність секретаря Леляцької сілької ради Савчука Григорія Анатолійовича щодо недотримання вимог чинного законодавства про діловодство в органах місцевого самоврядування; щодо недодержання Конституції та законів України, невиконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади, щодо порядку ведення та надання публічної інформації; визнати протиправною бездіяльність Леляцької сільської ради щодо ненадання ОСОБА_5 публічної інформації, що витребовувалась в заяві про отримання публічної інформації від 17.10.2016 року, а саме: копії реєстру публічних документів за 2015-2016 роки (в разі відсутності такого реєстру - копію витягу із відповідного журналу), які знаходяться у розпорядженні та володінні Леляцької сільської ради; копії реєстру публічних документів за 2015-2016 роки (в разі відсутності такого реєстру - копію витягу із відповідного журналу), які знаходяться у розпорядженні та володінні виконавчого комітету Леляцької сільської ради; копії реєстру публічних документів за 2015-2016 роки (в разі відсутності такого реєстру - копію витягу із відповідного журналу), які знаходяться у розпорядженні та володінні Леляцького сільського голови Смущака О.П.; порядку реєстрації публічних документів та порядок оголошення публічних документів, які створені при діяльності Леляцької сільської ради, виконкомом Леляцької сільської ради та Леляцьким сільським головою; зобов»язати Леляцьку сільську раду від дати надбання чинності Законом України «Про доступ до публічної інформації», та у відповідності до норм статті 18 Закону України «Про доступ до публічної інформації» здійснити реєстрацію публічної інформації, яка зберігається в Леляцькій сільській раді та у відповідності до норм чинного законодавства. Позов обґрунтований тим, що 09.05.2011 року набув чинності Закон України «Про доступ до публічної інформації», статтею 18 якого передбачено існування систем обліку публічної інформації, відповідні реквізити для такого обліку, порядок доступу та відповідальність за забезпечення доступу розпорядників інформації. Статтею 16 вказаного закону визначено відповідальних осіб з питань запитів на інформацію. Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. N 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних», що набула законної сили 24 квітня 2016 року було надано розпорядникам публічної інформації визначеним Законом України "Про доступ до публічної інформації", шестимісячний строк для забезпечення оприлюднення та подальшого оновлення на своїх офіційних веб-сайтах наборів даних згідно з Положенням, затвердженим цією постановою та визначено яку саме інформацію зобов»язані надати органи місцевого самоврядування. Відповідно до вказаних норм законодавства ОСОБА_5 було подано декілька звернень до Леляцької сільської ради від 17.10.2016 року - заяву про отримання публічної інформації; 28.11.2016 року - заяву про отримання відповідей на заяви про публічні інформації; 04.01.2017 року - заяву про отримання відповідей на публічні звернення; 04.01.2017 року - заяву, у яких заявниця просила надати на її адресу реєстри (перелік) публічної інформації, яка має бути в розпорядника, однак із 17.10.2016 року затребувана інформація на адресу ОСОБА_5 не надходила та не надавалась. Тому станом на 04.01.2017 року представник позивача ОСОБА_1 звернувся на адресу Леляцького сільського голви із заявою, в якій акцентував увагу на те, що в Леляцькій сільській раді не забезпечується додержання Конституції та законів України, не виконуються акти Президента України та відповідних органів виконавчої влади. Станом на 04.01.2017 року в Леляцікій сільській раді ОСОБА_1 було встановлено, що за діловодство відповідає секретар Леляцької сільської ради - Савчук Г.А., який надав відповідь про те, що єдиний журнал, який відображає хід публічної інформації в Леляцькій сільській раді - журнал звернень громадян щодо отримання публічної інформації. Таким чином бездіяльність Леляцького сільського голови та секретаря Леляцької сільської ради суперечать нормам чинного законодавства та не можуть бути визнані позивачем.

В судовому засіданні представник позивачки ОСОБА_1 позов підтримав за викладених у ньому обставин та просив його задовольнити. Додатково та на запитання пояснив, що Леляцька сільська рада - це орган місцевого самоврядування, діяльність якої базується на законах України «Про місцеве самоврядування» та «Про службу в органах місцевого самоврядування», однак вказаний відповідач не розуміє, що існує наказ Міністерсва стиції України від 18.06.2015 року №1000/5, яким затверджено Правила організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, який не дотримується, в тому числі і секретарем сільської ради, зокрема і в частині виконання вимог законодавства в частині публічної інформації. На звернення ОСОБА_5 від 17.10.2016 року про надання реєстрів , сільська рада надала копію журналу, який відображає хід публічної інформації в Леляцькій сільській раді - журнал звернень громадян щодо отримання публічної інформації, тобто не надана та інформація, яка вимагалась, адже журнал не є відповідним реєстром, який цікавив позивача. Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. N 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» визначено які саме дані підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних. Представник позивача вважає, що таких реєстрів не існує. У зв»язку із неодноразовим зверненням до судових органів, відповідачі в одних випадках надають свої розпорядження, а в інших випадках кажуть, що розпоряджень не існує. Так само сільський голова Смущак О.П. може виносити відповідні свої нормативні акти, а тому повинні бути відповідні реєстри відповідних органів місцевого самоврядування для прозорості та об»єктивності їх діяльності. Право позивача на звернення до суду гарантується кожному на підставі норм Конституції та відповідного рішення Коституційного суду. В усіх інших органах виконавчої влади такі реєстри ведуться, копії яких надані до матеріалів справи. Тобто відповідні реєстри мають вестися і в Леляцькій сільській раді, система обліку публічної інформації у даному органі відсутня, за що передбачена відповідальність, а також даний облік має бути відновлений. Також сільська рада та виконком не зверталась до держателя Єдиного державного веб-порталу відкритих даних, якщо відсутня можливість використовувати власний сайт. Таким чином недотримання вказаних норм закону, безпідставна відмова в наданні публічної інформації, невиконання секретарем сільської ради своїх обов»язків щодо належного зберігання документів порушує право позивача ОСОБА_5 на отримання публічної інформації.

Відповідач - секретар Леляцької сільської ради Савчук Г.А. позов ОСОБА_5 не визнав, пояснив, що в представника позивача є відомості про ведення у Леляцькій сільській раді журналу про реєстрацію звернень про публічну інформацію, на всі його звернення надається відповідь, сайту немає, своєї вини відповідач ні вчому не вбачає. Ведуться журнали видачі розпоряджень та доведення їх до відома виконавців. Вважає, що вся публічна інформація реєструється належним чином та не розуміє підстав позову. За період своїх повноважень на сайт він не звертався, таким чином інформацію не оприлюднював. В сільській раді зберігаються всі рішення, а потім передаються до архіву.

Представник відповідача Леляцької сільської ради Жмеринського району Вінницької області Козаков Г.Г. позов ОСОБА_5 не визнав, пояснив, що, публічна інформація у сільській раді розміщена на стендах та надається особам за їх зверненнями у письмовій та може надаватись в усній формі. Інформація надається, але може бути надана не у тому об'ємі, як просить позивач. Зокрема, при зверненні позивача про надання інформації, починаючи з 2011 році це є неможливим, так як частина інформації міститься в архіві, та йому слід звертатись до архіву. Позивач надає по 10-11 заяв. На заяви про надання доступу до публічної інформації надає секретар. На заяву ОСОБА_1 від 17.10.2016 року відповідь надавалась, однак у якій формі представник пояснити не зміг.

Вислухавши пояснення представника позивача, представника відповідача та відповідача, дослідивши та оцінивши зібрані по справі докази в їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню.

Судом встановлено, що представник позивачка ОСОБА_1, який діє в інтересах ОСОБА_5, яка є інвалідом другої групи (а.с. 7), звертався до відповідача Леляцької сільської ради Жмеринського району Вінницької області із письмовою заявою від 17.10.2016 року (а.с.9), у якій просив надати письмово наступну інформацію: відповіді на три заяви від 5 вересня 2016 року, копії реєстру публічних документів за 2015-2016 роки (в разі відсутності такого реєстру - копію витягу із відповідного журналу), які знаходяться у розпорядженні та володінні Леляцької сільської ради; копії реєстру публічних документів за 2015-2016 роки (в разі відсутності такого реєстру - копію витягу із відповідного журналу), які знаходяться у розпорядженні та володінні виконавчого комітету Леляцької сільської ради; копії реєстру публічних документів за 2015-2016 роки (в разі відсутності такого реєстру - копію витягу із відповідного журналу), які знаходяться у розпорядженні та володінні Леляцького сільського голови Смущака О.П.; порядок реєстрації публічних документів та порядок оголошення публічних документів, які створені при діяльності Леляцької сільської ради, виконкомом Леляцької сільської ради та Леляцьким сільським головою;дані посадової особи, яка здійснює реєстрацію публічних документів Леляцької сільської ради або ведення відповідних журналів, у разі відсутності реєстру, інформацію про те, чи здійснює особисто сільський голова Смущак О.П. реєстрації виданих ним розпоряджень, а якщо виконання вказаних обов'язків покладено на іншу особу - повідомити її дані.

Дана заява отримана Леляцькою сільською радою та зареєстрована за №16030 від 17.10.2016 року.

Із пояснень представника позивача вбачається, що протягом п'яти днів йому видано лише копію журналу реєстрації звернень громадян відповідно до ЗУ «Про доступ до публічної інформації» (а.с.8-зворот). Жодної письмової відповіді він не отримав до даного часу. Також із усних пояснень відповідачів вбачається, що жодні інші реєстри публічних документів у сільській раді не ведуться.

Також ОСОБА_1 04.01.2017 року на адресу сільського голови Смущака О.П. подано ряд заяв (а.с. 10-зворот-11) у якій він повідомляє дану посадову особу щодо недотримання Леляцькою сільською радою законодавства про доступ до публічної інформації, ігнорується діловодство та вимагається повідомити про вжиті заходи.

Встановлені правовідносини регулюються Законом України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року N 2939-VI в преамбулі якого зазначено, що цей Закон визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.

Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» Публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом. Метою цього Закону є забезпечення прозорості та відкритості суб'єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації (ч. 1 ст. 2 ЗУ «Про доступ до публічної інформації»).

Доступ до публічної інформації відповідно до ЗУ «Про доступ до публічної інформації» здійснюється на принципах: 1) прозорості та відкритості діяльності суб'єктів владних повноважень; 2) вільного отримання, поширення та будь-якого іншого використання інформації, що була надана або оприлюднена відповідно до цього Закону, крім обмежень, встановлених законом; рівноправності, незалежно від ознак раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак (ст. 3 ЗУ «Про доступ до публічної інформації»).

Згідно ст. 5 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом: 1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет;на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом; 2) надання інформації за запитами на інформацію.

Статтею 12 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» визначено, що суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: 1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб'єкти, визначені у статті 13 цього Закону; 3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації. Частинами 1, 4 статті 13 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» визначено, що розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: 1) суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання; 2) юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів; 3) особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб'єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов'язаної з виконанням їхніх обов'язків; 4) суб'єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них. Усі розпорядники інформації незалежно від нормативно-правового акта, на підставі якого вони діють, при вирішенні питань щодо доступу до інформації мають керуватися цим Законом.

Згідно ч. 1, 2, 3 ст. 19 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.

Строк розгляду запитів на інформацію визначено статтею 20 ЗУ «Про доступ до публічної інформації», в якій зокрема визначено, що розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту. Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. Запитувач має право оскаржити ненадання відповіді на запит на інформацію (ч.ч. 1, 2 ст. 23 ЗУ «Про доступ до публічної інформації»).

Відповідно до ст. 18 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» для забезпечення збереження та доступу до публічної інформації документи, що знаходяться у суб'єктів владних повноважень, підлягають обов'язковій реєстрації в системі обліку, що має містити: 1) назву документа; 2) дату створення документа; 3) дату надходження документа; 4) джерело інформації (автор, відповідний підрозділ); 5) передбачену законом підставу віднесення інформації до категорії з обмеженим доступом; 6) строк обмеження доступу до інформації, у разі якщо вона віднесена до інформації з обмеженим доступом; 7) галузь; 8) ключові слова; 9) тип, носій (текстовий документ, плівки, відеозаписи, аудіозаписи тощо); 10) вид (нормативні акти, угоди, рішення, протоколи, звіти, прес-релізи); 11) проекти рішень (доповідні записки, звернення, заяви, подання, пропозиції, листи тощо); 12) форму та місце зберігання документа тощо. Доступ до системи обліку, що містить інформацію про документ, що знаходиться у суб'єкта владних повноважень, забезпечується шляхом: 1) оприлюднення на офіційних веб-сайтах суб'єктів владних повноважень такої інформації, а в разі їх відсутності - в інший прийнятний спосіб; 2) надання доступу до системи за запитами. Система обліку публічної інформації не може бути віднесена до категорії інформації з обмеженим доступом. Розпорядники інформації несуть відповідальність за забезпечення доступу до системи обліку відповідно до закону.

Відповідно до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, що затверджене Постановою КМ України від 21.10.2015, № 835 органи місцевого самоврядування зобов»язані забезпечити протягом шести місяців оприлюднення та подальше оновлення на своїх офіційних веб-сайтах або Єдиному державному веб-порталі відкритих даних наступні набори даних:

Основні положення генеральних планів населених пунктів та детальних планів територій

Перелік об'єктів комунальної власності

Перелік об'єктів комунальної власності, що передані в оренду чи інше право користування (з даними про умови передачі об'єктів в оренду)

Перелік незадіяних земельних ділянок і майнових об'єктів (приміщень) комунальної форми власності, які можуть бути передані в користування

Перелік суб'єктів господарювання комунальної власності

Фінансова звітність суб'єктів господарювання комунальної власності

Реєстр боргових зобов'язань суб'єктів господарювання комунальної власності територіальної громади

Відомості щодо комплексних схем розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності

Перелік перевізників, що надають послуги пасажирського автомобільного транспорту, та маршрути перевезення

Перелік розповсюджувачів реклами, що отримали дозвіл на розміщення зовнішньої реклами

Інформація про рекламні засоби

Перелік земельних ділянок, що пропонуються для здійснення забудови

Перелік укладених договорів

Відповідно до положень ст.ст. 23, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації» неоприлюднення інформації відповідно до статті 15 цього Закону та нездійснення реєстрації документів це різні поняття, які пов»язані із відповідними повноваженнями держателя публічної інформації. ОСОБА_5 вважає неправомірними ненадання інформації щодо реєстрації публічних документів Леляцькою сільською радою за період 2015-2016 років.

Таким чином, у судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_5 у відповідності до Закону України «Про доступ до публічної інформації» звернулася до Леляцької сільської ради Жмеринського району Вінницької області із заявою про отримання публічної інформації про наявність/відсутність реєстрів публічних документів, яка відповідачем була отримана 17.10.2016 р. Представник позивача не отримав тієї інформації, яку запитував, оскільки офіційних відомостей про наявність/відсутність реєстрів публічних документів та отримав. У зв'язку із чим ОСОБА_5 вимушена в судовому порядку захищати своє право на отримання публічної інформації.

Суд не бере до уваги твердження представника позивача та надані ним заяви від 04.01.2017 року на адресу сільського голови Смущака О.П. у якій він повідомляє дану посадову особу щодо недотримання Леляцькою сільською радою законодавства про доступ до публічної інформації, ігнорується діловодство та вимагається повідомити про вжиті заходи, оскільки вказана інформація не є публічною в розумінні Закону. Дані заяви за своїм змістом є зверненням громадян у розумінні Закону України «Про звернення громадян», а не інформаційним запитом у розумінні Закону України «Про доступ до публічної інформації», тому вимоги Закону України «Про доступ до публічної інформації» не поширюються на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом.

Суд не бере до уваги посилання представника позивача ОСОБА_1 на недотримання посадовими особами Леляцької сільської ради Наказу Міністерства юстиції України від

18.06.2015 № 1000/5 Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, недотримання загальних правил організації роботи відповідної ради, її виконавчого комітету, недодержання законодавства, оскільки вказані правила стосуються організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, а не порядку надання відповідей на запити щодо публічної інформації

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із розпорядником публічної інформації щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності у частині доступу до публічної інформації.

Відповідно до ч.1 ст. 18 КАС місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.

Відповідно до ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи викладені обставини, оцінюючи всі зібрані у справі докази в їх сукупності, суд вважає, що відповідачем Леляцькою сільською радою Жмеринського району Вінницької області допущено незаконну бездіяльність щодо не надання позивачці ОСОБА_5 відповіді на її письмове звернення від 17.10.2016 р., оскільки обов»язок реєстрації публічних документів у системі обліку та ведення відповідних реєстрів покладено на розпорядників публічної інформації в межах повноважень на виконання обов'язків, визначених чинним законодавством, а надання копії журналу реєстрації звернень громадян відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» не може вважатися належною відповіддю на запит ОСОБА_5 про надання публічної інформації та розцінюється судом як ненадання запитуваної інформації. А відтак право позивачки підлягає захисту шляхом визнання бездіяльності Леляцької сільської ради щодо ненадання відповіді протиправною.

Вимоги щодо визнання протиправною бездіяльності Леляцького сільського голови Смущака О.П. щодо незабезпечення в межах наданих йому законом повноважень на території Леляцької сільської ради, щодо недодержання Леляцькою сільською радою Конституції та законів України, невиконання Леляцькою сільською радою актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади, щодо порядку ведення та надання публічної інформації; не організації в межах Закону України «Про місцеве самоврядування», роботи відповідної ради та її виконавчого комітету; незабезпечення на території Леляцької сільської ради додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян та їх об»єднань до задоволення не підлягає, так як вказані правовідносини регулюються спеціальним Законом України «Про звернення громадян», тому вимоги Закону України «Про доступ до публічної інформації» не поширюються на відносини у сфері звернень громадян, а у діях вказаного відповідача відсутнє порушення права заявника на одержання публічної інформації.

Вимоги щодо визнання протиправною бездіяльності секретаря Леляцької сільської ради Савчука Григорія Анатолійовича щодо недотримання вимог чинного законодавства про діловодство в органах місцевого самоврядування; щодо недодержання Конституції та законів України, невиконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади, щодо порядку ведення та надання публічної інформації задоволенню не підлягають, так як вказана особа не є розпорядником публічної інформації у розумінні Закону України «Про доступ до публічної інформації», позивачем не доведено, що у діях вказаного відповідача відсутнє порушення права заявника на одержання публічної інформації.

Вимоги щодо зобов'язання Леляцької сільської ради від дати надбання чинності Законом України «Про доступ до публічної інформації», та у відповідності до норм статті 18 Закону України «Про доступ до публічної інформації» здійснити реєстрацію публічної інформації, яка зберігається в Леляцькій сільській раді та у відповідності до норм чинного законодавства задоволенню не підлягають, так як така позовна вимога розцінюється судом як спосіб контролю окремого громадянина за забезпеченням доступу до публічної інформації, порядок якого регламентований ст. 17 Закону України «Про доступ до публічної інформації», частиною другою якої передбачено, що громадський контроль за забезпеченням розпорядниками інформації доступу до публічної інформації здійснюється депутатами місцевих рад, громадськими організаціями, громадськими радами, громадянами особисто шляхом проведення відповідних громадських слухань, громадської експертизи тощо.

Відповідно до ст. 94 КАС України за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Леляцької сільської ради Жмеринського району Вінницької області на користь держави підлягають стягненню судові витрати у виді судового збору в розмірі 640 грн., оскільки позивачка звільнена від їх оплати згідно ЗУ «Про судовий збір».

На підставі викладеного, керуючись Законом України «Про доступ до публічної інформації», ст.ст. 2, 4, 5, 7, 8, 9, 11 ч.2, 17, 18, 69, 71, 94, 159, 160 - 163, 167, 186 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Леляцької сільської ради Жмеринського району Вінницької області щодо ненадання ОСОБА_5 публічної інформації на її заяву про отримання публічної інформації від 17 жовтня 2016 року.

Стягнути з Леляцької сільської ради Жмеринського району Вінницької області на користь держави судовий збір в розмірі 640 грн.

В решті позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Жмеринський міськрайонний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-ти денний строк з дня її проголошення .У разі застосування судом ч.3 ст.160 КАСУ, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя

Джерело: ЄДРСР 66721094
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку