open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 803/1873/16
Моніторити
Постанова /27.05.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.05.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /14.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.12.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /19.11.2018/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.10.2018/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.09.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.08.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Рішення /06.07.2018/ Волинський окружний адміністративний суд Волинський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.05.2018/ Волинський окружний адміністративний суд Волинський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.05.2018/ Волинський окружний адміністративний суд Волинський окружний адміністративний суд Постанова /18.04.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.04.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /11.07.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /13.06.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /22.05.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.03.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.03.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.02.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Постанова /11.01.2017/ Волинський окружний адміністративний суд Волинський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.12.2016/ Волинський окружний адміністративний суд Волинський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.12.2016/ Волинський окружний адміністративний суд Волинський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 803/1873/16
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /27.05.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.05.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /14.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.12.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /19.11.2018/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.10.2018/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.09.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.08.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Рішення /06.07.2018/ Волинський окружний адміністративний суд Волинський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.05.2018/ Волинський окружний адміністративний суд Волинський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.05.2018/ Волинський окружний адміністративний суд Волинський окружний адміністративний суд Постанова /18.04.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.04.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /11.07.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /13.06.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /22.05.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.03.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.03.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.02.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Постанова /11.01.2017/ Волинський окружний адміністративний суд Волинський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.12.2016/ Волинський окружний адміністративний суд Волинський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.12.2016/ Волинський окружний адміністративний суд Волинський окружний адміністративний суд

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 травня 2017 року

Львів

№ 876/1936/17

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Обрізко І.М.

суддів Носа С.П., Сапіги В.П.

за участю секретаря судового засідання Мацьків М.С.

за участю представника позивача - ОСОБА_1

за участю представника відповідача - Тимейчука К.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Ковельської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 11 січня 2017 року по справі за позовом ОСОБА_3 до Ковельської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА _3 звернулася із адміністративним позовом про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 30.06.2016 року за №160721-13.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення винесене з порушенням вимог, встановлених підпунктом 267.6.2 пункту 267.6 статті 267 ПК України, оскільки середньоринкова вартість належного їй автомобіля становить менше ніж 750 мінімальних заробітних плати.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 11 січня 2017 року позовні вимоги задоволено. Суд виходив з того, що підпунктом 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 цього ж Кодексу передбачено, що об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Разом з тим, з аналізу вказаної правової норми та пунктом 4 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24.12.2015 року №909-VII (надалі Закон №909- VII) встановлено, що в 2016 році до прийнятих рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів на 2016 рік не застосовуються вимоги, встановлені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Відтак, бюджетний період, в якому починає застосовуватись транспортний податок є 2017 рік.

Крім того, як слідує з інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, вартість автомобіля TOYOTA, LAND CRUISER 150, 2,8 внутрішнього згорання, дизель, АТ, рік випуску - 2013, з пробігом 0 км становить 770 371,88 грн., тобто менше ніж 750 мінімальних заробітних плат станом на 01 січня 2016 року (1 378,00 грн. х 750 = 1 033 500,00 грн.).

Відповідач не надав суду доказів того, що автомобіль позивача має середньоринкову вартість більшу ніж 1 033 500 грн.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, сторона відповідача подала апеляційну скаргу, де вказується на порушення норм матеріального та процесуального права, невідповідності висновків суду обставинам справи, просить його скасувати та постановити рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування апеляційної скарги сторона відповідача покликається на те, що відповідно до п. 13 спеціальної Методики, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України розраховує середньоринкову вартість автомобіля та щороку до 01 лютого базового податкового (звітного) періоду надає ДФС інформацію про автомобілі, року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно та середньо ринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року.

Судом не враховано норми ч. 4 розділу II «Прикінцеві положення ЗУ (Закону України) від 24.12.2015 року № 909-VII. Всупереч вказаної вище Методики, суд прийняв докази надані лише позивачем та проігнорував такі, надані відповідачем.

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Розглядаючи спір, судова колегія вважає, що місцевий суд повно і всебічно дослідив і оцінив обставини по справі, надані сторонами докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.

Судом встановлено, підтверджено матеріалами справи, що ОСОБА_3. на праві власності належить автомобіль TOYOTA LAND CRUISER 150, 2013 року випуску, об'єм двигуна 2982 куб/см.

Керуючись нормами Закону України від 24.12.2015 року №909-VII, Білинською сільською радою прийнято рішення №4/4 від 29.01.2016 року «Про внесення змін та доповнень до Положення про встановлення транспортного податку на території Білинської сільської ради затвердженого рішенням сільської ради №42/8 від 30.01.2015 року».

Вказаним рішенням Ковельською міською радою внесено зміни до Положення про встановлення транспортного податку, а саме: статтю 2.1 розділу 2 «Об'єкт оподаткування» викладено в такій редакції: « 2.1. Об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об'єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля, та розміщується на його офіційному веб-сайті».

На підставі отриманої інформації, відповідно до підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПК України, підпункту 267.6.2 пункту 267.6 статті 267 ПК України Ковельською ОДПІ було прийнято податкове повідомлення-рішення від 30.06.2016 року за №160721-13, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання з транспортного податку з фізичних осіб в розмірі 25 000 грн.

01.01.2015 року набрав чинності Закон України від 28.12.2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», яким введено новий податок з громадян України - транспортний податок шляхом викладення в новій редакції статті 267 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI.

Із набранням чинності вказаної статті ПК України 01.01.2015 року, власники транспортних засобів, які використовувалися до 5 років та об'ємом більше 3000 куб. см, є платниками транспортного податку.

При цьому обов'язок із сплати транспортного податку покладено на його платників починаючи із 2015 року (рік набрання чинності Законом).

Відповідно до п. 8.1. ст.8 Податкового кодексу України в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори.

Транспортного податку немає у переліку загальнодержавних податків та зборів (стаття 9 Податкового кодексу).

У статті 10 Податкового кодексу України, якою встановлено перелік місцевих податків, транспортний податок прямо не вказаний. Натомість є податок на майно (п.п. 10.1.1.), який складається із 3 (трьох) різних податків, кожен із різними елементами податку, як їх визначено п. 7.1 ст. 7 Податкового кодексу України.

Так, відповідно до ст. 265 Податкового кодексу України (у редакції Закону України від 28.12.2014 року N 71-VIII, що діє з 01.01.2015 року), податок на майно складається з: податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; транспортного податку; плати за землю.

Отже, транспортний податок згідно з Податковим кодексом України є місцевим податком. Водночас, особливість місцевих податків полягає в тому, що вони за законом не можуть бути встановлені безпосередньо рішенням Верховної Ради України.

Так, відповідно до п. 8.3. ст. 8 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на час прийняття оспорюваного податкового повідомлення-рішення) до місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних і міських рад у межах їх повноважень, і є обов'язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.

Тобто безпосереднє встановлення місцевих податків (а, отже, і транспортного податку) віднесено Податковим кодексом до компетенції відповідних сільських, селищних, міських рад у межах їх повноважень.

Встановлення місцевих податків виключно відповідними рішеннями місцевих рад закріплено також п. 24 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст. 143 Конституції України.

Згідно з п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України, сільські, селищні, міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів. Встановлення місцевих податків та зборів здійснюється у порядку, визначеному цим Кодексом (пп. 12.3.1 Податкового кодексу України).

При прийнятті рішення про встановлення місцевих податків та зборів обов'язково визначаються об'єкт оподаткування, платник податків і зборів, розмір ставки, податковий період та інші обов'язкові елементи, визначенні статтею 7 цього Кодексу з дотриманням критеріїв, встановлених розділом ХІІ цього Кодексу для відповідного місцевого податку чи збору (пп. 12.3.2 ПК України).

Копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів надсилається у десятиденний строк з дня оприлюднення до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів (пп. 12.3.3 Податкового кодексу України).

При цьому згідно з п. 12.5 ст. 12 Податкового кодексу України офіційно оприлюднене рішення про встановлення місцевих податків та зборів є нормативно-правовим актом з питань оподаткування місцевими податками та зборами, яке набирає чинності з урахуванням строків, передбачених пп. 12.3.4 ст. 12 цього Кодексу.

Відповідно до пп. 12.3.4 ст. 12 Податкового кодексу України, рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлених місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим.

Приписи п. 12.5 ст. 12 Податкового кодексу України визначають, що офіційно оприлюднене рішення про встановлення місцевих податків та зборів є нормативно-правовим актом з питань оподаткування місцевими податками та зборами, який набирає чинності з урахуванням строків, передбачених підпунктом 12.3.4 цієї статті.

З аналізу наведених норма вбачається, що зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року. При цьому опублікування рішення органу місцевого самоврядування про встановлення транспортного податку, як місцевого податку, пізніше 15 липня року, є підставою для застосування відповідних норм оподаткування не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Відтак, є аргументованим покликання апелянта на те, що відповідно ст. 3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається з 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. В даному випадку плановим періодом є 2016 рік, а бюджетним 2017 рік.

Крім того, колегія суддів звертає увагу на наявність в матеріалах справи довідок про ринкову вартість вказаного вище автомобіля, який не перевищує допустимої межі визначеної законодавством України.

З огляду на викладене, доводи апеляційної скарги суттєвими не являються і не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, а також відсутня невідповідність висновків суду обставинам справи.

Керуючись ст.ст. 160 ч.3, 195, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, Львівський апеляційний адміністративний суд,-

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Ковельської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області залишити без задоволення, постанову Волинського окружного адміністративного суду від 11 січня 2017 року по справі № 803/1873/16 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня виготовлення ухвали в повному обсязі, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя

І. М. Обрізко

судді

С. П. Нос

В. П. Сапіга

Повний текст судового рішення виготовлено 23.05.2017 року

Джерело: ЄДРСР 66647327
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку