open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

——————————————————————

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 жовтня 2011 р.

Справа № 2-а-2350/08/1570

Категорія:10.2.4

Головуючий в 1 інстанції: Іванов Е.А.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

доповідача –судді Стас Л.В.

суддів-Турецької І.О., ОСОБА_1

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_2 на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2009 року по справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області про захист права на пенсійне забезпечення, -

ВСТАНОВИВ:

У листопаді 2007 року ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області про визнання бездіяльності неправомірною та зобов’язання провести перерахунок та підвищення пенсії за вислугу років з урахуванням змін граничних розмірів премії, починаючи з 01 травня 2007 року.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначав, що він отримує пенсію на підставі ст. ст. 29 та 30 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб». Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2007 року № 594 «Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу у 2007 році»з 01 квітня 2007 року грошове забезпечення військовослужбовців збільшено за рахунок збільшення розмірів премій, які також входять до грошового забезпечення, однак реально розмір пенсії не збільшився, що є порушенням чинного законодавства. У зв’язку з викладеним позивач просив зобов’язати Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області провести перерахунок пенсії з урахуванням зазначених змін грошового забезпечення військовослужбовців.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2009 року у задоволенні позовних вимог ОСОБА_2 - відмовлено.

Не погоджуючись з постановленим по справі судовим рішенням, позивач в апеляційній скарзі зазначає, що судом першої інстанції при вирішенні справи порушено норми матеріального права. Так, судом не прийнято до уваги положення Конституції України щодо пріоритетності законів на підзаконними актами. Судом безпідставно не застосовано до спірних правовідносин ст. 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», якою передбачено перерахунок пенсії у зв’язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення. Постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2007 року за № 594 встановлено граничні розміри премій військовослужбовцям, що є підставою для перерахунку пенсій військовослужбовцям з урахуванням цих розмірів премій. У зв’язку з викладеним в апеляційній скарзі ставиться питання про скасування постанови суду першої інстанції з винесенням нової постанови про задоволення позовних вимог.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для її задоволення.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 був звільнений в запас в званні полковника і є пенсіонером міністерства Оборони України. Безперервний стаж військової служби позивача складає на момент звільнення складав 22 років. Позивачу з 1 січня 2007 року ПФУ сплачується пенсія з грошового забезпечення, яке складається, зокрема, з посадового окладу, окладу за військове звання, надбавки за вислугу років, 100%-відсоткової надбавки за безперервну військову службу та премія у розмірі 33,3% грошового забезпечення.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції прийшов до правильного висновку про відсутність підстав для задоволення вимог позивача.

Так, відповідно до ч. 3 ст. 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин, усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв’язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв’язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону.

Розміри грошового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та прирівняних до них осіб на момент виникнення спірних правовідносин було врегульовано постановою Кабінету Міністрів України від 22 травня 2000 року № 829 «Про грошове забезпечення військовослужбовців», якою встановлено, що преміювання військовослужбовців здійснюється в межах фонду преміювання, створеного в розмірі чотиримісячного фонду грошового забезпечення, без обмеження індивідуальних премій максимальними розмірами.

На підставі наведених положень постанови Кабінету Міністрів України від 22 травня 2000 року № 829 при обчисленні пенсій військовослужбовцям враховувалася премія в середньому розмірі, тобто 33,3 відсотків місячного грошового забезпечення (4 місячних фонду грошового забезпечення / 12 місяців).

Постановою Кабінету Міністрів України № 594 від 28 березня 2007 року «Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007 році»дозволено Міністерству оборони та деяким іншим міністерствам та установам здійснювати у поточному році починаючи з 01 квітня преміювання військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу (насамперед осіб рядового, сержантського та старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, осіб рядового, молодшого та середнього начальницького складу та осіб молодшого офіцерського складу) понад встановлений законодавством розмір у межах видатків, передбачених для грошового забезпечення у 2007 році.

На виконання зазначеної постанови Кабінету Міністрів України, Міністром оборони України видано наказ № 175 від 14 квітня 2007 року «Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних Сил України», яким з 01 квітня 2007 року встановлено граничні розміри премій у відсотках від грошового забезпечення військовослужбовців, виходячи з посадових окладів та стажу безперервної військової служби.

Системний аналіз наведених вище положень ч. 3 ст. 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», із врахуванням норми Закону про неможливість зменшення розміру пенсії при послідуючому її перерахунку, свідчить про те, що обов’язковою умовою для проведення перерахунку пенсії є зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або введення для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій, що носять постійний характер.

Разом з цим, як вбачається із змісту постанови Кабінету Міністрів України № 594 від 28 березня 2007 року «Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007 році», здійснення преміювання військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу понад встановлений законодавством розмір дозволено у поточному році (тобто лише у 2007 році), починаючи з 01 квітня, у межах видатків, передбачених для грошового забезпечення у 2007 році.

Аналогічні положення містяться і в названому вище наказі Міністра оборони України.

За таких обставин колегія суддів приходить до висновку про те, що підвищення на підставі постанови Кабінету Міністрів України № 594 від 28 березня 2007 року преміювання військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу понад встановлений законодавством розмір носило тимчасовий характер лише протягом конкретно визначеного періоду, а саме з 01 квітня по 31 грудня 2007 року, а тому відсутні підстави для задоволення вимог позивача.

Інше застосування наведеної норми Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»призведе до перерахунку пенсій військовослужбовцям та прирівняним до них особам з 01 квітня 2007 року на підставі тимчасово підвищених розмірів премій, а в подальшому, з 01 січня 2008 року, після закінчення строку дії положень постанови Кабінету Міністрів України № 594 від 28 березня 2007 року, унеможливить пенсійне забезпечення вказаної категорії осіб в розмірах, встановлених до 01 квітня 2007 року.

Враховуючи, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, колегія суддів апеляційного суду на підставі ст. 200 КАС України залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову окружного адміністративного суду –без змін.

Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів, –

УХВАЛИЛА :

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2009 року –без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням апеляційного суду.

Головуючий:

Судді:

Джерело: ЄДРСР 66500923
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку