open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
405/4704/15-а (2-а/405/85/16)

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и


27 квітня 2017 року

справа № 405/4704/15-а (2-а/405/85/16)

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Дурасової Ю.В.

суддів: Щербака А.А. Баранник Н.П.

за участю секретаря судового засідання: Комар Н.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційні скарги Приватного підприємства "Леда" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Ліки плюс"

на постанову Ленінського районного суду м. Кіровограда від 10 лютого 2017 року

у справі за позовом Приватного підприємства "Леда" до Виконавчого комітету Кіровоградської міської ради, третя особа без самостійних вимог - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ліки плюс" про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Кіровоградської міської ради №264 від 07.05.2015 року,-

ВСТАНОВИВ:

Постановою Ленінського районного суду м. Кіровограда від 10 лютого 2017 року В задоволенні позову відмовлено. Свою позицію суд першої інстанції обґрунтував тим, що зовнішня реклама розміщується виключно на підставі дозволів робочого органу, в даному випадку управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, позивачем та третьою особою (Приватним підприємством "Леда" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Ліки плюс") подано апеляційні скарги, згідно яких просять скасувати оскаржувану постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі. Вважають, що оскаржувана постанова прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права. Посилається на те, що вивіски про інформацію не є рекламою.

В запереченнях на апеляційну скаргу відповідачем зазначено, що розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів. Самовільно ж встановлені рекламні засоби підлягають демонтажу.

У судовому засіданні представники позивача та третьої особи підтримали доводи апеляційних скарг, просили апеляційні скарги задовольнити, а рішення суду першої інстанції скасувати та задовольнити позовні вимоги в повному обсязі. Надали пояснення аналогічні викладеним в апеляційних скаргах.

Представник відповідача у судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечив, вважає рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим, просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду першої інстанції – без змін.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду першої інстангції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, колегія суддів апеляційної інстанції не вбачає підстав для задоволення апеляційних скарг, внаслідок наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що виконавчим комітетом Кіровоградської міської ради прийнято рішення № 264 від 07.05.2015 року пунктом 1 якого управлінню містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради доручено організувати демонтаж рекламних носіїв ТОВ «Ліки Плюс», згідно з додатком.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що суд першої інстанції до даних правовідносин правильно застосував норми Закону України «Про рекламу», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про інформацію».

Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про рекламу», реклама це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару; зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг; особа - фізична особа, в тому числі фізична особа - підприємець, юридична особа будь-якої форми власності, представництво нерезидента в Україні.

Даною нормою законодавства про рекламу передбачено, що реклама – це інформація. Законом України «Про інформацію», термін «інформація» визначено, як будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.

Зазначеним законом подається також визначення масової інформації, під якою розуміється інформація, що поширюється з метою її доведення до необмеженого кола осіб.

Рекламу слід відносити до масової інформації, оскільки вона розповсюджена на невизначене коло споживачів реклами.

До рекламної належить інформація про певні об’єкти: особи та товари.

Рекламна інформація може розповсюджуватись у будь-якій формі.

Основне призначення рекламної інформації полягає у формуванні або підтриманні обізнаність невизначеної кількості споживачів реклами та їх інтересу щодо об’єктів реклами.

Враховуючи те, що об'єкти, які визначені виконавчим комітетом Кіровоградської міської ради містять інформацію про особу, тобто ТОВ «Ліки Плюс» та товари — лікарські засоби – «Аптека» та беручи до уваги той факт, що вони розміщені на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, отже вони являються зовнішньою рекламою, в розумінні Закону України «Про рекламу», а тому на дані об'єкти розповсюджується дія Закону України «Про рекламу», Типові правила розміщення зовнішньої реклами затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2013 року № 2067 та Правила розміщення зовнішньої реклами в м. Кіровограді, які затверджені рішенням виконавчого комітету Кіровоградської міської ради від 09 лютого 2009 року № 195 «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Кіровограді та Порядку визначення розміру плати за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів».

Частиною 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради Міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про рекламу», законодавство України про рекламу складається з цього Закону та інших нормативних актів, які регулюють відносини у сфері реклами.

Отже, відносини, пов'язані з виробництвом, розповсюдженням та споживанням реклами на території України, а також відносини, що виникають у зв'язку з розміщенням зовнішньої реклами у населених пунктах регулюється Законом України «Про рекламу», Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2013 року № 2067 та окрім іншого, на території міста Кіровограда – Правилами розміщення зовнішньої реклами в м. Кіровограді, які затверджені рішенням виконавчого комітету Кіровоградської міської ради від 09 лютого 2009 року № 195 «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Кіровограді та Порядку визначення розміру плати за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів».

Згідно з ст. 16 Закону України «Про рекламу», розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою Міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 3 Типових Правил передбачено, що зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.

Рішенням виконавчого комітету Кіровоградської міської ради від від 09 лютого 2009 року № 195 «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Кіровограді та Порядку визначення розміру плати за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів» затверджено Правила розміщення зовнішньої реклами в м. Кіровограді та Порядок визначення розміру плати за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів.

Порядок демонтажу рекламних засобів, встановлених на місцях, що перебувають у комунальній власності визначений Розділом 13 Правил.

Відповідно до п. 13.2 Правил, демонтаж рекламних засобів у випадках, передбачених цим Порядком, організовується робочим органом та здійснюється підприємствами, установами або організаціями, що мають відповідну ліцензію, залученими виконавчим органом ради для виконання таких робіт.

Демонтаж малогабаритних переносних та виносних рекламних щитів проводиться спеціалізованою інспекцію Кіровоградської міської ради за дорученням та на підставі рішення виконавчого органу ради.

З урахуванням викладеного даний пункт Правил передбачає два випадки коли проводиться демонтаж та відповідно якими органами, а саме:

- демонтаж рекламних засобів у випадках, передбачених цим Порядком, організовується робочим органом та здійснюється підприємствами, установами або організаціями, що мають відповідну ліцензію, залученими виконавчим органом ради для виконання таких робіт;

- демонтаж малогабаритних переносних та виносних рекламних щитів проводиться спеціалізованою інспекцію Кіровоградської міської ради за дорученням та на підставі рішення виконавчого органу ради.

Рекламні засоби, які виконавчий комітет Кіровоградської міської ради вирішив демонтувати не є малогабаритними переносними та виносними рекламними щитами, отже демонтаж рекламних засобів здійснено відповідними підприємствами.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що твердження позивача, щодо відсутності у виконавчого комітету Кіровоградської міської ради повноважень на прийняття рішення про демонтаж рекламних засобів не знайшли свого підтвердження в суді та спростовані поясненнями представника відповідача.

Порядок демонтажу рекламних засобів, встановлених на місцях, що перебувають у комунальній власності визначений Розділом 13 Правил.

Відповідно до пунктів 13.3, 13.6, 13.7 Правил, демонтаж рекламних засобів здійснюється у наступних випадках:

а) в разі неможливості встановити власника (законного користувача) рекламного засобу;

б) коли рекламний засіб розміщений (самовільно) на місці без згоди (відповідного дозволу) власника місця або особи, уповноваженої на надання цього місця у користування (самозахист цивільних прав територіальної громади міста Кіровограда);

в) в разі, коли термін дії дозволу на розміщення зовнішньої реклами закінчився і не був продовжений у встановленому порядку або не переоформлений;

г) в разі несплати за право користування місцем розташування рекламного засобу протягом 2-х місяців (за виключенням розміщення на рекламних засобах реклами соціального характеру у порядку, передбаченому цими Правилами);

д) якщо технічний стан рекламного засобу створює загрозу життю або здоров’ю людей та/або заподіяння шкоди (майнової чи немайнової) іншим особам;

є) в разі невідповідності технічних характеристик рекламного засобу та місця його встановлення виданому дозволу на розміщення зовнішньої реклами;

ж) у випадках, передбачених договором про надання у тимчасове користування місць, які перебувають у комунальній власності (додатковою угодою до договору).

Організація демонтажу та його проведення здійснюється на підставі рішення виконавчого органу ради у випадках, передбачених пунктами а), б), в), г), є), ж).(пункт 2.1 Порядку: виконавчий орган ради – виконавчий комітет Кіровоградської міської ради.)

Демонтаж рекламного засобу повинен бути проведений власниками або законними користувачами (в разі, якщо такі відомі або встановлені) рекламного засобу самостійно за власний рахунок та в термін, вказаний в приписі робочого органу про усунення порушень Правил розміщення зовнішньої реклами у місті Кіровограді (додаток 7).

У випадках, передбачених підпунктами а), б) пункту 13.3, робочий орган розміщує в офіційному видавництві Кіровоградської міської ради оголошення з місцезнаходженням рекламного засобу і попередженням про необхідність з’явитись до робочого органу у 5-денний термін з моменту опублікування оголошення. Якщо власник рекламного засобу (уповноважена особа) не з’явився до робочого органу у вказаний в оголошенні термін, за рішенням виконавчого органу ради проводиться його демонтаж.

Робочий орган направляє розповсюджувачу зовнішньої реклами припис з вимогою усунути порушення Правил розміщення зовнішньої реклами у 15-денний термін з дня отримання припису. Припис направляється в письмовій формі поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається уповноваженому представнику власника рекламного засобу особисто під підпис. До припису додається акт огляду технічного стану рекламного засобу (додаток 5) за підписами представників робочого органу та інших осіб, в якому фіксуються виявлені порушення (крім пунктів в), г).

Розповсюджувач зовнішньої реклами зобов’язаний усунути порушення, зазначені в приписі, у 15-денний термін та повідомити в цей же термін робочий орган в письмовій формі.

Контроль за виконанням приписів здійснює робочий орган. У разі невиконання вимог, зазначених у приписі, керівник робочого органу звертається з відповідним поданням до виконавчого органу ради та проектом рішення щодо демонтажу рекламних засобів. У поданні робочим органом зазначається перелік рекламних засобів, що підлягають демонтажу, із зазначенням місця розташування рекламного засобу та причин його демонтажу.

Під час демонтажу складаються акт огляду рекламного засобу з проведенням фото- або відеофіксації, які додаються до акта, та акт проведення демонтажу рекламного засобу (додаток 6).

Акти складаються представником робочого органу в присутності понятих. При проведенні демонтажу можуть бути присутні і інші особи (власник або законний користувач рекламного засобу, представники державних органів, органів місцевого самоврядування, міських служб та інших організацій).

Кожний акт складається у двох примірниках і підписується особами, присутніми при демонтажу рекламного засобу. Один примірник акта залишається робочому органу, а інший надається власнику рекламної конструкції або (у разі його відсутності або відмови від підписання акта) направляється на адресу власника поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення (якщо встановлено місце його знаходження).

Так, з метою виконання вимог Порядку робочим органом - Управлінням містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради складено та направлено на адресу ТОВ “Ліки Плюс” приписи про усунення порушень Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Кіровограді від 09.02.2015 року № 344 та від 19.02.2015 року № 504 та акти огляду технічного стану рекламного засобу, копії яких додаються. Зазначені приписи та акти вручені 10.02.2015 року та 23.02.2015 року відповідно.

Проте, у встановлений строк зазначені приписи не було виконано та не повідомлено робочий орган, в зв'язку з чим, виконавчим комітетом Кіровоградської міської ради прийнято оскаржуване рішення, після чого було проведено демонтаж рекламних засобів.

Позивач, обґрунтовуючи позовні вимоги вказує про те, що оскаржуване рішення виконавчого комітету Кіровоградської міської ради порушує право власності третіх осіб.

Згідно з ст. 16 Закону України «Про рекламу», розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою Міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 3 Типових Правил передбачено, що зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.

З урахуванням викладеного зовнішня реклама розміщюється виключно на підставі дозволів робочого органу, в даному випадку управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради.

Оскаржуваним рішенням виконавчого комітету Кіровоградської міської ради вирішено управлінню містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради організувати демонтаж самовільно встановлених рекламних засобів ТОВ “Ліки Плюс” згідно з додатком.

Пунктом 13.10 Правил, визначено, що власник має право на повернення демонтованих рекламних засобів, тому будь-яке право позивача та третіх осіб не порушено.

Вказані правовідносини були предметом розгляду судами першої та апеляційної інстанції. Постановою Ленінського районного суду м. Кіровограда від 15.04.2016 року в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Ліки Плюс» до Виконавчого комітету Кіровоградської міської ради, треті особи: Приватне підприємство «Леда», Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради про визнання протиправним та скасування п.1 рішення виконавчого комітету Кіровоградської міської ради № 264 від 07.05.2015 року відмовлено. Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 05.10.2016 року вказана постанова залишена без змін.

Отже, доводи апеляційних скарг не спростовують правового обґрунтування, покладеного в основу судового рішення, тому не можуть бути підставою для скасування постанови суду першої інстанції.

Керуючись п.1 ч.1 ст.198, 200, 205, 206 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційні скарги Приватного підприємства "Леда" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Ліки плюс" – залишити без задоволення.

Постанову Ленінського районного суду м. Кіровограда від 10 лютого 2017 року – залишити без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом 20 днів відповідно до ст. 212 та ч. 5 ст. 254 КАС України

Головуючий: Ю.В. Дурасова

Суддя: А.А. Щербак


Суддя: Н.П. Баранник

Джерело: ЄДРСР 66426475
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку