open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 квітня 2017 р. Справа № 638/20817/16-аХарківський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Яковенка М.М.

суддів: Лях О.П., Старосуда М.І.

секретарі судового засідання: Цибуковська А.П.

за участю представника позивачаОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області на постанову Дзержинського районного суду м. Харкова від 22 лютого 2017 року по справі № 638/20817/16-а за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області про визнання дій протиправними, зобовязання здійснити перерахунок та виплату пенсії,

В С Т А Н О В И В :

Позивач, ОСОБА_2, звернувся до Дзержинського районного суду м. Харкова з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області в якому просить:

- визнати неправомірними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Харківській області щодо відмови ОСОБА_2 у проведенні перерахунку призначеної пенсії;

- скасувати рішення Головного управління Пенсійного Фонду України в Харківській області № 1732/15-14 від 21.09.2016 р. у частині відмови в проведенні перерахунку призначеної йому, ОСОБА_2, пенсії;

- зобовязати Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області провести перерахунок призначеної йому, ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, пенсії за вислугу років з 01 січня 2016 року без обмеження її максимального розміру, з розрахунку 80 % середнього заробітку та провести відповідні виплати;

- стягнути з Державного бюджету України на його користь, сплачений судовий збір у розмірі 551 грн. 20 коп.

За наслідками розгляду справи в порядку скороченого провадження за правилами ст..183-2 КАС України, Постановою Дзержинського районного суду м. Харкова від 22 лютого 2017 року позов задоволено частково (а.с. 37-43).

Визнано неправомірними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Харківській області щодо відмови ОСОБА_2 у проведенні перерахунку призначеної пенсії.

Визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління Пенсійного Фонду України в Харківській області № 1732/15-14 від 21.09.2016 у частині відмови в проведенні перерахунку призначеної ОСОБА_2 пенсії.

Зобовязано Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області провести перерахунок призначеної ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, пенсії за вислугу років з 01 вересня 2016 року без обмеження її максимального розміру, з розрахунку 80 % середнього заробітку та провести відповідні виплати.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач звернувся з апеляційною скаргою, пославшись на незаконність та необґрунтованість постанови суду першої інстанції, прийняту з порушенням норм матеріального та процесуального права, без належної оцінки доказів і встановлення обставин у справі, просив постанову суду першої інстанції скасувати і прийняти нове рішення, яким задовольнити позов в повному обсязі.

Представник позивача заперечував проти апеляційної скарги та наполягав на залишенні її без задоволенні.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, не зважаючи на належне повідомлення. Неявка сторони в судове засідання не є перешкодою для розгляду та вирішення справи за наявними у справі документами.

Колегія суддів заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне апеляційну скаргу задовольнити з наступних підстав.

Як встановлено судами першої та апеляційної інстанції, що ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2, з 08.10.2009 року перебуває на пенсійному обліку у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Харківській області та отримує пенсію за вислугою років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" № 2262-ХІІ від 09.04.1992 р. (Закон №2262).

12.09.2016 року позивач звернувся до відповідача із заявою про проведення перерахунку пенсії на підставі ст. 63 Закону № 2262-ХІІ, враховуючи прийняття Кабінетом Міністрів України Постанови «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» від 11.11.2015 р. № 988.

Листом № 1732/15-174 від 21.09.2016 року Головним управлінням Пенсійного Фонду України в Харківській області позивачу відмовлено у здійсненні перерахунку з наступних підстав: «...«Закон України про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей» від 23.12.2015 № 900-УІП набув чинності 29.12.2015 року і його норми можуть бути застосовані після цієї дати, в разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про перерахунок пенсій, призначених відповідно до Закону.

Задовольняючи частково позов суд першої інстанції виходив з того, що постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» встановлено грошове забезпечення поліцейських, яке за своїми складовими є ідентичним складовим колишніх працівників міліції, але за розміром більшим, таке збільшення є підставою для перерахунку пенсії позивача, як колишнього працівника міліції.

Колегія суддів не погоджується з такими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Спірні правовідносини між сторонами по даній справі щодо порядку та умов перерахунку раніше призначених пенсій військовослужбовцям, в тому числі особам, які перебували на службі в органах внутрішніх справ, регулюються нормами Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 №2262-ХІІ (далі - Закон №2262-ХІІ), Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей" від 23.12.2015 № 900-УІІІ (далі - Закон №900-VIII), постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції", постанови Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року №45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Відповідно до статті 63 Закону №2262, перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у звязку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських (частина 3). {Статтю 63 доповнено новою частиною згідно із Законом № 900-VIII від 23.12.2015}

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у звязку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій (частина 4). {Частина статті 63 в редакції Законів № 3946-12 від 04.02.94; № 2255-IV від 16.12.2004; із змінами, внесеними згідно із Законами № 857-V від 03.04.2007, № 1567-VI від 25.06.2009; в редакції Закону № 1774-VIII від 06.12.2016}

Виходячи з правового аналізу положень частин 3 та 4 цієї статті Закону №2262, колегія суддів зазначає, якщо правила частини 3 передбачають перерахунок пенсії особам, які отримують пенсію на умовах цього Закону, з урахуванням тих видів грошового забезпечення, які встановлені для поліцейських, тобто по факту та у відповідності до грошового забезпечення поліцейських, так би мовити, як перерахунок, що проводиться вперше для пенсіонерів ОВС, то за правилами частини 4, такий перерахунок проводиться вже після проведеного можливого раніше перерахунку, відповідно до частини 3, та при настанні певних умов, а саме у випадку підвищення грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. Тобто, правила частини 4 врегульовують послідуючий перерахунок, коли відбувається наведене підвищення, та може також застосовуватися для тих осіб (поліцейських), які виходять на пенсію відповідно до Закону України «Про національну поліцію» з послідуючим призначенням пенсії за Законом №2262.

Колегія суддів зазначає, що зазначене право позивача на перерахунок пенсії є діючим та не скасовувалося.

Оскільки право позивача на перерахунок пенсії було передбачено ст. 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб, позивач проходив раніше службу УМВС України в Харківській області, колегія суддів вважає наявними підстави для перерахунку пенсійного забезпечення позивача відповідно до частини 3 ст.63 Закону №2262.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року № 988 Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції встановлені посадові оклади поліцейським та курсантам вищих навчальних закладів Міністерства внутрішніх справ із специфічними умовами навчання.

Як вже зазначалось, що положення ст.63 Закону № 2262-XII, є обовязковими для виконання та належної реалізації права осіб, на перерахунок пенсії, в тому числі, які є пенсіонерами ОВС.

Реалізація наведеної вище норми не може залежати від дії чи бездіяльності будь якого органу державної влади чи посадової особи, у даному випадку, від невиконання МВС чи органів Нацполіції чи інших осіб, приписів п.2 Порядку №45, та п. 24 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 №3-1, яким рішенням зобов'язувало управління МВС України повідомити у п'ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій вказаній категорії осіб.

Відповідно до п.4 Постанови ПФУ №3-1 від 30.01.2007 р. Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, заява про перерахунок пенсії подається до органу, що призначає пенсію, заявником за місцем проживання, а при необхідності його законним представником за місцем його проживання.

В той же час, відповідно до змісту Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45, такий перерахунок здійснюється на основі довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

Відповідно до п. 3 Порядку № 45, довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком. У разі ліквідації таких органів, установ, організацій чи підприємств довідки видаються правонаступниками, а у разі їх відсутності або перейменування (відсутності) посад - у порядку, встановленому Мінсоцполітики.

Як вбачається з матеріалів справи та перед судом не до доведено, що позивач належним чином реалізував своє право на перерахунок пенсії, а саме, що він звернувся у належний спосіб та за формою за перерахунком пенсії до відповідача, надавши обовязкову та необхідну в даному випадку для перерахунку відповідну довідку про складові грошового забезпечення за відповідної та рівнозначною посадою.

В такому випадку, відповідач позбавлений правової можливості був прийняти обґрунтоване рішення щодо можливого перерахунку пенсії позивача. Неналежна реалізація позивачем свого права обумовило неможливість належним чином здійснити свої владні управлінські функції з боку відповідача.

Крім того, виходячи з матеріалів справи, Відповідачем не приймалося рішення про відмову у перерахунку пенсії, а лише надавалась відповідь листом в межах Закону України «Про звернення громадян», який не створює жодних юридично-значимих наслідків для позивача, а лише утримує в собі інформаційну складову.

У випадку, коли позивач надасть відповідні документи (довідку) чи інш., разом із належною заявою про перерахунок, відповідач повинен бути прийняти рішення за наслідками такої заяви, та у випадку відмови, позивач не позбавлений можливості повторно скористатися своїм правом на його оскарження.

На даний час, відсутні підстави як для скасування рішення, якого не існує, тобто відсутній предмет судового оскарження, так само і для зобовязання відповідача здійснити перерахунок пенсії, тому як позивач жодного необхідного документу передбаченого відповідним порядком до відповідача не надав. Фактично має передчасне звернення до суду.

Надання неналежної правової оцінки встановленим фактичним обставинам справи, привело суд першої інстанції до неправильного вирішення справи та помилкового висновку про задоволення позовних вимог.

Враховуючи наведене, колегія суддів, з урахуванням приписів ст.202 КАС України дійшла висновку про задоволення апеляційної скарги, скасування постанови суду першої інстанції з вищенаведених підстав, із прийняттям нової постанови.

Керуючись ст.ст. 2,11, 159, 160, 167, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 209, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області задовольнити частково.

Постанову Дзержинського районного суду м. Харкова від 22 лютого 2017 року по справі № 638/20817/16-а скасувати.

Прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 відмовити.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту ухвалення, з урахуванням ч.10 ст.183-2 КАС України є остаточною та оскарженню не підлягає. У повному обсязі складена 20 квітня 2017 року.

Головуючий суддя (підпис)ОСОБА_3Судді(підпис) (підпис) ОСОБА_4 ОСОБА_5

Джерело: ЄДРСР 66109550
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку