open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 172/203/17

Провадження № 2-а/172/12/17

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 березня 2017 року Васильківський районний суд Дніпропетровської області в складі:

головуючого судді – Порох К.Г.,

секретаря судового засідання Голубенко Т.В.

за участю представника відповідача - ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в сел. Васильківка справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України у Васильківськомцу районі Дніпропетровської області

Про зобов?язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА _2звернувся до суду з позовом до Управління Пенсійного Фонду України у Васильківському районі Дніпропетровської області з вимогою зобов?язати відповідача призначити, нарахувати та виплатити йому пенсію відповідно до п.10 і 12 розділу ХІ "Прикінцеві положення" Закону України "Про державну службу" №889-УШ.від 10.12.2015 та ст.37 Закону України "Про дердавну службу" в редакції Закону№213-УШ від 02.03.2015року в розмірі 88% заробітної плати із усіма виплатами (матеріальна допомога, допомога на оздоровлення та інше), без обмеження граничного розміру пенсії, з дня виходу на пенсію, тобто з 01.05.2016року.

В обгрунтування позову зазначає, що він отримував пенсію по інвалідності третьої групи загального захворювання з 01.04.1980 року. За заявою від 02.01.2013року йому призначена пенсія за віком згідно Закону України "Про загальнообов?язкове державне пенсійне страхування", трудовий стаж склав 40 років 07 місяців 27 днів.

Заробітна плата для розрахунку взята з 01.01.1989року по 31.12.1993року та з 01.07.2000року по 31.10.2015року, індивідуальний коефіціент заробітку для розрахунку пенсії - 4,05224.

При розрахунку пенсії відповідно до Закону України "Про загальнообов?язкове державне пенсійне страхування" основний розмір пенсії за віком склав - 5158,85 (4,05224 коефіціент заробітку х 0,54788 коефіціент стажу з урахуванням кратності 1,35х 2368,7 середній заробіток за 2012 рік.)

- доплата за понаднормативний стаж - 53,70грн.(5 років)

-підвищення за особливі заслуги перед Україною - 249,40 грн., разом на 01.02.2017року - 5561,95грн.

Рішенням Васильківської районної ради Дніпропетровської області від 23.11.2015року №3-1/УІІ позивача обрано заступником голови районної ради. Згідно ст.15 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" йому присвоєно 5 ранг ІV категорії посадової особи місцевого самоврядування.

Загальний стаж державної служби, служби в органах місцевого самоврядування та стаж служби в лавах ОСОБА_3 складає 19років 03 місяці 20 днів.

Згідно ст.37 Закону України "Про державну службу " в редакції Закону №213-УШ від -2.03.2015року, на одержання пенсії державних службовців мають право чоловіки, які досягли віку 62 років, та жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов?язкове державне пенсійне страхування", за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 Закону України "Про загальнообов?язкове державне пенсійне страхування", у тому числі стажу державної служби не менше 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менше 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку. Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 90% суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов?язкове державне соціальне страхування, а до 01 січня 2011року - страхові внески на загальнообов?язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 90% заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державні службі з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов?язкове державне соціальне страхування, а до 01 січня 2011року- страхові внески на загальнообов?язкове державне соціальне стархування.

До досягнення віку, встановленого першим реченням частини першої цієї статті право на пенсію за віком мають державні службовці - чоловіки ІНФОРМАЦІЯ_1 і старші після досягнення ними такого віку: 60 років - які народилися по 31 грудня 1952 року.

Згідно Закону України «Про державну службу» №889-Vlll, від 10.12.2015року розділ XI Прикінцеві та перехідні положення пункт 10, державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій державних службовців, визначених статтею 25 Закону України «Про державну службу" та порядку призначення таких пенсій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 року №622 .

Починаючи з 01.05.2016 року надана можливість первинного призначення пенсії за віком державним службовцям.

Пенсія призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права на таку пенсію та не раніше 01.05.2016 року .

З відповідною заявою про призначення, нарахування та виплати пенсії йому у відповідності з Законом «Про державну службу» в розмірі 90% заробітної плати із усіма виплатами (матеріальна допомога, допомога на оздоровлення та інше) звернувся до органу Пенсійного Фонду України за місцем проживання.

Управління Пенсійного фонду у Васильківському районі Дніпропетровської області листом від 10.02.2017 року йому фактично відмовило у задоволенні прохання і роз'яснило право на звернення до суду . В зв?язку з наведеним за захистом своїх прав він заертається до суду.

В судовому засіданні позивач підтримав позовін вимоги та просив їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача ОСОБА_1 в судовому засіданні заперечувала проти позову та надала письмові заперечення на позовні вимоги ОСОБА_2, просила суд відмовити в задоволенні позову, посилаючись на наступне.

Управлінням Пенсійного фонду України у Васильківському районі Дніпропетровської області відмовлено заявнику у призначенні пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" з наступних підстав.

Частиною 1 ст. 90 Закону України від 10.12.2015 року № 889-VIII «Про державну службу» (далі - Закон № 889-VIII), який набрав чинності з 01.05.2016 року, передбачено, що пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Пунктом 2 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 889-VIII визнано такими, що втратили чинність Закон України "Про державну службу" від 16.12.1993 року № 3723-ХІІ (далі - Закон № 3723-ХИ), крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 цього розділу.

Згідно пункту 10 розділу XI Закону № 889-VIII державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону № 3723-ХІІ та актами Кабінету Міністрів України, мають право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону № 3723-ХІІ у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

Відповідно до пункту 12 розділу XI Закону № 889-VIII для осіб, які на день набрання чинності цим Законом мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону № 3723-ХІІ та актами Кабінету Міністрів України, зберігається право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону № 3723-ХІІ у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

Статтею 25 Закону № 3723-ХІІ встановлено шість категорій посад державних службовців, зокрема, до четвертої категорії віднесено посади спеціалістів Адміністрації Президента України, Апарату Верховної Ради України і Секретаріату Кабінету Міністрів України, заступників начальників управлінь, самостійних відділів (підвідділів) міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, державних колегіальних органів, керівників управлінь, відділів, служб обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, інші прирівняні до них посади.

Згідно до ч. 1 ст. 25 вказаного Закону основними критеріями класифікації посад державних службовців є організаційно-правовий рівень органу, який приймає їх на роботу, обсяг і характер компетенції на конкретній посаді, роль і місце посади в структурі державного органу.

На сьогоднішній день ст. 25 Закону № 3723-ХІІ не визнана не конституційною та не скасована, а також актами Кабінету Міністрів України не внесено в перелік посад державної служби посади, які дають право на пенсійне забезпечення відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування». Враховуючи все вищенаведене, робота в органах місцевого самоврядування відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» не відноситься до категорій посад державної служби, що дають право на пенсію відповідно до ст. 37 Закону № 3723-ХІІ.

Відповідно до ст. 37 Закону № 3723-ХІІ на одержання пенсії державних службовців мають право чоловіки, які досягли віку 62 роки, та жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 цього Закону, у тому числі стажу державної служби не менш як 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку.

Відповідно до статті 37 Закону № 3723-ХІІ пенсія державним службовцям призначається в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Зміни набули чинності з 01 січня 2015 року згідно із Законом України № 76-VIII від 28.12.2014 року «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України».

Порядком призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016р. № 622, передбачено на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону № 3723-ХІІ мають право особи, які на день набрання чинності Законом № 889-VIII:

мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону № 3723-ХІІ та актами Кабінету Міністрів України;

займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону № 3723-ХІІ та актами Кабінету Міністрів України. Постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1994 за № 283 затверджено «Порядок обчислення стажу державної служби. Пунктами 1, 2 даного Порядку визначаються посади і органи, час роботи в яких зараховується до стажу державної служби.

До стажу державної служби зараховується робота (служба): на посадах державних службовців у державних органах, передбачених у статті 25 Закону № 3723-ХІІ, а також на посадах, віднесених Кабінетом Міністрів України до відповідної категорії посад державних службовців.

Постанова Кабінету Міністрів України від 03.05.1994 за № 283 втратила чинність згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року № 229.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року № 229 затверджено «Порядок обчислення стажу державної служби», яким стаж державної служби обчислюється відповідно до частини другої статті 46 Закону № 889-VIII. Ця постанова набрала чинності з дня набрання чинності Законом № 889-VIII, тобто з 1 травня 2016 року.

Частиною другою статті 46 Закону № 889-VIII передбачено, що до стажу державної служби зараховуються: 1) час перебування на посаді державної служби відповідно до цього Закону та 4) час перебування на посадах в органах місцевого самоврядування, передбачених Законом України "Про службу в органах місцевого самоврядування".

Проте, в статті 46 зазначеного Закону визначено не коло осіб, які з 01 травня 2016 року мають статус державного службовця, а зазначено стаж державної служби, який дає право на встановлення державному службовцю надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки.

Статтею 3 Закону № 889-VIII передбачено, що дія цього Закону не поширюється, зокрема, на:

- 11) депутатів місцевих рад, посадових осіб місцевого самоврядування;

-16) військовослужбовців Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до закону.

Відповідно до даних пенсійної справи ОСОБА_2 загальний стаж роботи станом на 01.05.2016 року становив 40 років 7 місяців 27 днів, з них:

*стаж державної служби - 10 років 7 місяців 15 днів;

*стаж роботи в органах місцевого самоврядування - 5 років 10 місяців 20 днів;

*стаж служби в лавах ОСОБА_3 - 2 роки 8 днів.

Позивач на час досягнення шестидесятирічного віку не працював, на день набрання чинності Закону № 889-VIII 01.05.2016 року займав посаду заступника голови Васильківської районної ради.

Крім того, Законом України від 02.03.2015 року № 213-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» передбачено, що у разі неприйняття до 1 червня 2015 року закону щодо призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах з 1 червня 2015 року скасовуються норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії призначаються відповідно до законів України, зокрема, "Про державну службу", "Про службу в органах місцевого самоврядування". У зв'язку з чим втратили чинність норми Законів України "Про державну службу" N 3723-ХІІ, "Про службу в органах місцевого самоврядування" щодо пенсійного забезпечення.

Жодного іншого нормативного документу, що регулює питання пенсійного забезпечення державних службовців немає.

Отже дії працівників Управління Пенсійного фонду України у Васильківському районі Дніпропетровської області, щодо відмови у призначенні пенсії за нормами Закону України «Про державну службу» ОСОБА_2 є правомірними і відповідають чинному законодавству.

Щодо вимог позивача про стяґгнення на його користь коштів сплаченого судового збору, то відповідно до Закону України від 06.12.20116 року №1774-УШ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України " органи Пенсійного Фонду України звільнені від сплати судового збору.

Сул вислухав позицію сторін, вивчив матеріали адміністративного позову та приходить до наступних висновків.

Позивач ОСОБА_2 народився 04грудня 1952року, перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного Фонду України у Васильківському районі Дніпропетровської області : з 01.04.1980року отримував пенсію по інвалідності а з 02.01.2013року позивач отримує пенсію за віком довічно призначену згідно Закону України "Про загальнообов?язкове державне пенсійне страхування", має трудовий стаж 40 років 7 місяців 27 днів, пенсія по Закону України "Про державну службу " не призначалася.(а.с. 7-8, 11).

Рішенням Васильківської районної ради першої сесії сьомого скликання від 23.11.2015року ОСОБА_2 обраний заступником голови районної ради, з виконанням обов?язків з 26 листопада 2015 року, згідно ст.15 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" йому присвоєно 5 ранг ІУ категорії посадової особи місцевого самоврядування, він продовжує працювати на займаній посаді. (а.с. 13).

Відповідно до п.6 Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою КМ України від 25.03.2016 № 229, стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності Законом обчислюється відповідно до пункту 8 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 10.12.2015 № 889-VIII «Про державну службу».

Відповідно до пункту 8 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 10.12.2015 № 889-VIII «Про державну службу» стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності цим Законом обчислюється у порядку та на умовах, установлених на той час законодавством.

Таким чином, в даному випадку слід керуватися Порядком обчислення стажу державної служби, затвердженим постановою КМ України від 03.05.1994 № 283.

Згідно: п. 2 Порядку до стажу державної служби зараховується робота (служба):

на посадах державних службовців у державних органах, передбачених у статті 25 Закону України "Про державну службу" ( 3723-12 ), а також на посадах, віднесених Кабінетом Міністрів України до відповідної категорії посад державних службовців;

на посадах в органах місцевого самоврядування, передбачених у статті 14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" ( 2493-14 ), а також на інших посадах, не зазначених у цій статті, віднесених Кабінетом Міністрів України до відповідної категорії посад в органах місцевого самоврядування;

п. 3. До стажу державної служби включається також : час військової служби у Збройних Силах та інших військових формуваннях.

Станом на 01.05.2016 року ОСОБА_2 має стаж роботи на державній службі, в органах місцевого самоврядування - 18 років 6 місяців 03дні, що підтверджується ксерокопією трудової книжки позивача та довідкою Васильківської районної ради Дніпропетровської області.

Так, позивач працював заступником голови Васильківської районної ради по виконавчій роботі з питань управління територіями з 01.08.1994 року по 01.10.1996року, з 11.01.1996року призначений заступником голови з питань управління територіями Васильківської райдержадміністрації, з 01.10.1998 року призначений першим заступником голови райдержадміністрації, 01.04.2004року переведений на посаду заступника голови райдержадміністрації, 16.05.2005року звільнений з займаної посади у зв?язку з закінченням повноважень голови Васильківської райдержадміністрації відповідно до ст.10 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", 14.04.2006року обраний на посаду голови Васильківської районної ради, 19.04.2010року ОСОБА_2 призначений на посаду голови райдержадміністрації, 26.07.2011року звільнений з посади у зв?язку з припиненням повноважень голови Васильківської райдержадміністрації, 26 листопада 2015року обраний заступником голови Васильківської районної ради. Служба в Збройних силах склала 2 роки 08 днів. (а.с.12,14-15).

В ст.14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" передбачена посада , що дає право зарахування до стажу державної служби " посада заступників голів районних рад". Позивач ОСОБА_2 в періоди роботи з 01.08.1994 року по 10.01.1996року, та з 26.11.2015року по теперішній час займає саме таку посаду.

Заробітна плата ОСОБА_2 станом на 01.01.2016року складається з посадового окладу, надбавки за ранг, (5 ранг),надбавки за вислугу років, крім того, в період з 01.01.2016року по 31.12.2016 року виплачувались надбавки за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи, премії, премії до державних, професійних свят та ювілейних дат, інші виплати.(а.с.21-23).

30 січня 2017року позивач звернувся до Управління Пенсійного Фонду України у Васильківському районі з заявою про призначення іншого виду пенсії, а саме, пенсії державного службовця на підставі ст.37 Закону України "Про державну службу".

10 лютого 2017року відповідачем відмовлено в призначенні пенсії відповідно до Закону "Про державну службу" з тих підстав, що Законом України "Про державну службу" від 10.12.2015року, який діє на час звернення до органів Пенсійного Фонду України, Розділом ХІ Прикінцеві та перехідні Положення пунктом 10 встановлено, що державні службовці , які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених ст.25 Закону України "Про державну службу " та актами Кабінету Міністрів України, мають право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України "Про державну службу" у порядку, визначеному для осіб, які мають не менше 20 років стажу на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, а заявник не має такого стажу роботи на державній службі.(а. с. 9).

Відповідно до ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на пенсійне забезпечення. Пенсія за віком, за вислугу років та інші її види, що призначаються у зв'язку з трудовою діяльністю, заслужені попередньою працею і є однією з форм соціального захисту. Цим визначається зміст і характер обов'язку держави стосовно тих громадян, які набули право на одержання пенсії.

У ч. 1 ст. 58 Конституції України закріплено, що закони та інші нормативно - правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Пунктом 5 рішення Конституційного Суду України № 1-зп від 13 травня 1997 року та пунктом 2 рішення Конституційного Суду України № 1-рп/99 від 09 лютого 1999 року встановлено, що стаття 58 Конституції України закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно - правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта. Принцип незворотності дії в часі поширюється також на Конституцію, яка є Основним Законом держави (Преамбула Конституції України). Виняток з цього принципу допускається лише у випадках, коли закони та інші нормативно-правові акти пом'якшують або скасовують відповідальність особи (ч. 1 ст. 58 Конституції України).

Згідно з вимогами норми ст. 64 Конституції України, конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.

Відповідно до ст. 22 Конституції України, закріплені нею права і свободи не є вичерпними, гарантуються і не можуть бути скасовані, при прийнятті нових законів або внесення змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Конституційний Суд України неодноразово розглядав питання, пов'язані з реалізацією права на соціальний захист та неприпустимість обмеження конституційного права громадян на достатній життєвий рівень і сформулював правову позицію, згідно з якою Конституція України та закони України виокремлюють певні категорії громадян України, що потребують додаткових гарантій соціального захисту з боку держави. До них, зокрема, належать громадяни, яким пенсія призначена за спеціальними законами (в тому числі і Законами України «Про державну службу», «Про службу в органах місцевого самоврядування»).

Рішенням Європейського суду з прав людини у справі «Петриченко проти України» від 12 липня 2016 року визнано порушення п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод у зв'язку з тим, що у цій справі національні суди не розглянули доводи заявника з прямим посиланням на статті Конституції України.

Також, за правовою позицією Європейського суду з прав людини, викладеною в рішенні по справі «Суханов та Ільченко проти України» (2014рік), за певних обставин «законне сподівання» на отримання «активу» також може захищатися статтею 1 Першого протоколу. Так, якщо суть вимоги особи пов'язана з майновим правом, особа, якій воно надане, може вважатися такою, що має «законне сподівання», якщо для такого права у національному законодавстві існує достатнє підґрунтя. Тому, бездіяльність держави в особі Кабінету Міністрів України щодо не внесення в перелік посад державної служби посад, які дають право на пенсійне забезпечення відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» і тримання громадян у правовій невизначеності, слід кваліфікувати невиправданим втручанням у права, передбачені статтею 1 Першого протоколу.

Відповідно до ч. 1 ст. 58 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», Пенсійний фонд України і його територіальні підрозділи здійснюють керівництво та управління солідарною системою, проводять збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначають пенсії, підготовляють документи для їх виплат та виконують інші управлінські функції. Вони по суті є органами державної виконавчої влади і суб'єктами владних повноважень, а тому, керуючись вимогами ст. 19 Конституції України, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Питання про застосування закону у часі регулюється згідно зі ст.ст. 21 та 22 Конституції України, які гарантують людині, що її права і свободи, будучи невідчужуваними та непорушними, не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесення змін до чинних законів, ці закони, зміни до законів, не розповсюджуються на вже існуючі права і свободи людини, якщо вони звужують зміст та обсяг цих прав і свобод.

Загальні засади діяльності, статус державних службовців, які працюють в державних органах та їх апарату, а також особливості правовідносин щодо призначення та перерахунку пенсій державним службовцям, оплати праці державних службовців встановлені Законом № 889-VIII який набрав чинності з 1 травня 2016 року.

Відповідно до п.5 Прикінцевих положень Закону № 213-VIII у разі неприйняття до 1 червня 2015 року закону щодо призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах з 1 червня 2015 року скасовуються норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії/щомісячне довічне грошове утримання призначаються відповідно до законів України «Про державну службу», «Про прокуратуру», «Про судоустрій і статус суддів», «Про статус народного депутата України», «Про Кабінет Міністрів України», «Про судову експертизу», «Про Національний банк України», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про дипломатичну службу», Податкового та Митного кодексів України, Положення про помічника-консультанта народного депутата України.

У зв'язку з тим, що законодавець до 01 червня 2015 року не визначився із призначенням пенсій, зокрема, і спеціальних, з 01.06.2015 року органами Пенсійного фонду України пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» не призначались.

На час звернення 30.01.2017 року позивача до УПФУ з заявою про переведення пенсії, призначеної йому відповідно до ст. 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» на пенсію згідно з Законом України «Про державну службу», набув чинності з 1 травня 2016 року Закон № 889-VIII.

Згідно частини 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 889-VIII визнано такими, що втратили чинність, зокрема: 1) Закон України «Про державну службу» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами), крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 цього розділу.

Отже, законодавець з 01 травня 2016 року відновив дію статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 року № 3723-Х11 із зауваженням до кола осіб, визначених у пунктах 10 і 12 розділу XI Закону України від 10 грудня 2015 року N 889 -VIII.

Відповідно до статті 37 Закону № 3723-Х11 на одержання пенсії державних службовців мають право чоловіки, які досягли віку 62 роки, та жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», у тому числі стажу державної служби не менш як 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку.

Відповідно до пункту 10 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 889-VIII державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону України «Про державну службу» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами) та актами Кабінету Міністрів України мають право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами) у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

Перелік посад державної служби, які обіймали особи державні службовці, що належать до певної категорії посад, передбачених Законом № 3723, визначається Кабінетом Міністрів України (стаття 25 Закону України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року № 3723-XII).

Таким чином, при перерахунку пенсії позивачу підлягає застосовуванню норма, що визначає розмір пенсії та порядок її перерахування, яка діяла на момент призначення пенсії.

Редакція ст.37 Закону України "Про державну службу" на час призначення пенсії позивачу встановлювала:" На одержання пенсії державних службовців мають право особи, які досягли встановленого законодавством України пенсійного віку, за наявності загального трудового стажу для чоловіків - не менше 25 років, для жінок - не менше 20 років, у тому числі стажу державної служби - не менше 10 років. Зазначеним особам призначаються пенсії в розмірі 80 відсотків суми їх посадового (чинного) окладу з урахуванням надбавок, передбачених цим Законом, без обмеження граничного розміру пенсії. Пенсія державному службовцю виплачується у повному розмірі незалежно від його заробітку (прибутку), одержуваного після виходу на пенсію. За кожний повний рік роботи понад 10 років на державній службі пенсія збільшується на один відсоток заробітку, але не більше 90 відсотків посадового (чинного) окладу з урахуванням надбавок, передбачених цим Законом, без обмеження граничного розміру пенсії".

З урахуванням викладеного позивачу слід призначити та нарахувати пенсію в розмірі 88% заробітної плати із усіма виплатами ( матеріальна допомога, допомога на оздоровлення, премій, надбавки та інших виплат) без обмеження граничного розміру пенсії, починаючи з 01.05.2016року.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Керуючись Конституцією України, Законом України "Про державну службу" № 889-УІІІ від 10.12.2015року та ст.37 Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 № 3723-XII, ст.14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування", Порядком обчислення стажу державної служби, затвердженим Постановою КМ України від 03.05.1994року № 283, ч.1 ст. 58 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», ст.2,6-12,17-20, 69-71, 86-87, 94, 98, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В

1.Позов ОСОБА_2 задовольнити.

2.Зобов?язати Управління Пенcійного Фонду України у Васильківському районі призначити, нарахувати та виплатити ОСОБА_2 пенсію у відповідності із положеннями п.10та 12 розділу ХІ"Прикінцеві положення" Закону України "Про державну службу"№ 889-УІІІ від 10.12.2015року та ст.37 Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 № 3723-XII в розмірі 88% заробітної плати обчисленої з врахуванням усіх виплат (матеріальної допомоги, допомоги на оздоровлення, премій, надбавки та інших виплат) без обмеження граничного розміру пенсії, з дня виходу на пенсію, тобто з 01.05.2016року.

Стягнути з відповідача на користь позивача судові витрати по сплаті судового збору -640грн.

Постанова може бути оскаржена в Дніпропетровський Апеляційний адміністративний суд Дніпропетровської області через Васильківський районний суд Дніпропетровської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

У разі застосування ч.3 ст.160КАСУ апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 66106791
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку