open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв

11 квітня 2017 року Справа № 814/325/17

Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Гордієнко Т. О. розглянула у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомОСОБА_1, АДРЕСА_1, 54010

доОфіс великих платників податків Державної фіскальної служби, вул. Дегтярівська, 11-г, м. Київ 119, 04119 провизнання протиправними дії, зобов'язання вчинити певні дії,ВСТАНОВИВ:

Позивач звернулась до суду з позовом Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (далі - відповідач) про визнання протиправними дії у видачі на її вимогу довідки про складові заробітної плати, що подається для перерахунку пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» в звязку з підвищенням заробітної плати державним службовцям зі всіма складовими заробітної плати, з якої призначено пенсію, для її перерахунку з 01.01.2017 року; зобовязання видати довідку про заробітну плату працюючого державного службовця відповідної посади за останнім місцем його роботи на державній службі начальника відділу податкового супроводження підприємств харчової промисловості та сільського господарства СДПІ ВПП у м. Миколаєві за формою, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України від 04.09.2013 № 15-1, зі всіма складовими заробітної плати, на які нараховані та сплачені страхові внески або збір на обовязкове державне пенсійне страхування, в тому числі окладу, доплат за ранг, вислугу років з надбавками за особливий характер та інтенсивність праці, премії станом на 01.01.2017 року.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач зверталась із заявою до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про надання довідки про заробітну плату, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям відповідно до Закону України «про державну службу» в звязку з підвищенням заробітної плати працюючим державним службовцям відповідно до постанови КМУ, однак відповідачем відмовлено у видачі довідки у зв'язку з відсутністю підстав для її видачі. Позивач вважає висновок Офісу Великих платників податків Державної фіскальної служби, викладений у вищевказаному листі передчасним та таким, що суперечить Конституції України та Кодексу законів про працю України.

Позивач надав суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідно до п.6 ст.128 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.

Розглянув матеріали справи, суд дійшов висновку:

ОСОБА_1 проходила службу в органах державної податкової служби та з 2012 року отримує пенсію державного службовця відповідно до Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 року № 3723-ХІІ, розраховану у розмірі 80% від заробітку. Перед виходом на пенсію працювала на посаді начальника відділу податкового супроводження підприємств харчової промисловості та сільського господарства СДПІ ВПП у м. Миколаєві та мала спеціальне звання «Радник податкової служби ІІІ рангу».

25.01.2017 року позивач звернулась із заявою до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про надання довідки в звязку з підвищенням посадових окладів про заробітну плату, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям в звязку з підвищенням посадових окладів працівникам податкової служби з 01.05.2016 року згідно постанови КМУ від 06.04.2016 року № 292 (в редакції постанови КМУ від 18.01.2017 року № 15) та підвищення розміру надбавки до посадових окладів за спеціальні звання державним службовцям ДФС, встановленою постановою КМУ від 26.10.2016 року № 757, наказом ДФС України від 11.11.2016 року № 932 внесені зміни з 02.11.2016 року про умови оплати праці відповідно до постанови КМУ № 757.

Листом від 06.02.2017 року № 83/14/28-10-05-02-33 відповідачем повідомлено, що Мінсоцполітики опублікувало в засобах масової інформації роз'яснення від 01.11.2016 «Щодо надання підприємствами, установами, організаціями довідок про заробітну плату для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям». Згідно наданих роз'яснень відповідач дійшов висновку, що жодним нормативно-правовим актом не зобов'язано підприємства, установи, організації надавати довідки про заробітну плату та/або будь-яку іншу інформацію для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям.

Пенсійне забезпечення державних службовців до 01.05.2016 року було врегульоване нормами Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 року.

З 01.05.2016 року набув чинності Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 року № 889-VIII, у зв'язку з чим, положення Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 року втратили чинність, в тому числі норми, якими було врегульоване пенсійне забезпечення державних службовців.

Згідно з ст. 37-1 Закону України «Про державну службу» в редакції Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність деяких законодавчих актів України» від 28.12.2014 року № 76-VІІІ, який набрав чинності з 01.01.2015 року, умови та порядок перерахунку призначених пенсій державним службовцям визначаються Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 4 постанови КМ України «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії» від 31.05.2000 року № 865 було передбачено, що перерахунок пенсії проводився виходячи із заробітної плати, яку одержує працюючий державний службовець на відповідній посаді, з якої призначено пенсію.

Відповідно до постанови КМ України «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів» від 09.12.2015 року № 1013 підвищення заробітної плати працюючим державним службовцям проведено з 01.12.2015 року.

Так, до 01.12.2015 п. 5 Постанови КМ України № 865 передбачав, що перерахунок пенсій провадиться з місяця підвищення розміру заробітної плати працюючого державного службовця на підставі поданої заяви та довідок, виданих державними органами за останнім місцем роботи. Форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення (перерахунку) пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням з Міністерством соціальної політики.

Постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 року № 1013 були внесені зміни до п. 5 названої Постанови КМ № 865, яка починаючи з 01.12.2015 року передбачає лише форму довідки про заробітну плату, що подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням з Міністерством соціальної політики.

З системного аналізу вищенаведених правових норм вбачається, що оскаржуваними пунктами постанови від 09.12.2015 року № 1013 виключено п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2000 року № 856 щодо визначення заробітної плати для перерахунку пенсії та абзац 1 п. 5 згадуваної постанови викладено в новій редакції, якою виключено норму щодо перерахунку пенсій з місяця підвищення розміру заробітної плати працюючого державного службовця на підставі поданої заяви та довідок, виданих державними органами за останнім місцем роботи.

Також слід зазначити, що відповідно до змін, внесених згідно з постановою Пенсійного фонду України № 15-2 від 04.07.2016 року про внесення змін до постанови правління Пенсійного фонду України від 04.09.2013 року № 15-1 довідку про заробітну плату, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, а також державним службовцям, які на момент перерахунку пенсії працюють на інших посадах, ніж ті, з яких їм призначено (перераховано) пенсію виключено.

Суд зауважує, що відмова у видачі довідки для перерахунку пенсії не призвела до зменшення розміру пенсії державного службовця, яку він отримував до цього, і не є звуженням обсягу вже набутих ним прав та/або позбавленням його права на соціальний захист.

Разом з тим, право на перерахунок пенсії у позивача могло виникнути лише після звернення з відповідною заявою до пенсійного органу, однак, таке звернення щодо отримання довідки про заробітну плату державного службовця відбулось після внесення змін до Постанови № 865, у якій видача такої не передбачена, що і призвело до певних правових наслідків.

Таким чином, у спірних правовідносинах пенсійний орган здійснював свої повноваження в межах та у спосіб, що передбачений Законами України, оскільки відповідно до постанови КМ України від 09.12.2015 року № 1013, були внесені зміни до п. 5 постанови КМ України № 865, а тому починаючи з 01.12.2015 року державні органи за останнім місцем роботи уповноважені видавати довідку лише для призначення пенсії, а не для її перерахунку.

Відповідно до правової позиції Європейського суду з прав людини, викладеної у рішенні «Великода проти України» від 03 червня 2014 року, суд зазначає, що законодавчі норми можуть змінюватися, передбачені законами соціально-економічні права не є абсолютними. Механізм реалізації цих прав може бути змінений державою, зокрема, через неможливість їх фінансового забезпечення шляхом пропорційного перерозподілу коштів з метою збереження балансу інтересів усього суспільства. Зміна механізму нарахування певних видів соціальних виплат та допомоги є конституційно допустимою до тих меж, за якими ставиться під сумнів сама сутність змісту права на соціальний захист.

У зазначеному рішенні Європейський суд став на бік держави України та, між іншим, наголосив на складній економічній ситуації в країні, а також на необхідності пошуку саме державою Україна додаткових інструментів її подолання шляхом раціонального використання бюджетних коштів та необхідності збереження «справедливого балансу» між вимогами загального інтересу суспільства та вимогами щодо захисту прав і свобод окремої особи.

Враховуючи все вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги задоволенню не підлягають, оскільки позивачем всупереч ст.71 КАС України не доведено, ті обставини, якими він обґрунтовує позов.

Відповідно до ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. За таких обставин позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Судові витрати по справі відсутні.

Керуючись статтями 11, 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст.186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя Т.О. Гордієнко

Джерело: ЄДРСР 66104854
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку