Тальнівський районний суд Черкаської області
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2-а-3060/11
02.06.2011 р. м.Тальне
Суддя Тальнівського районного суду Черкаської області Фролов О. Л. розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Тальнівському районі Черкаської області про визнання рішення субєкта владних повноважень протиправним, його зобовязання до перерахунку пенсійних виплат, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з даним позовом просить визнати за ним, особою віднесеною до категорії 4, відповідно до норми частини 3 ст. 51 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" право на додаткову пенсію за шкоду заподіяну здоров'ю у розмірі 15 процентів мінімальної пенсії за віком, а також право відповідно до ч.1 і 2 ст. 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" на підвищення пенсії непрацюючому пенсіонерові, який проживає у зоні посиленого радіоекологічного контролю, у розмірі однієї мінімальної заробітної плати; визнати незаконними дії відповідача - управління Пенсійного фонду України в Тальнівському районі Черкаської області щодо нарахування ним занижених розмірів належних йому щомісячної доплати за проживання в зоні посиленого радіологічного контролю та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоровю, як особі, що віднесена до 4-ї категорії осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, згідно положень ст. ст. 39, 51, ч.3 ст. 67 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"; зобов'язати відповідача починаючи з 22 травня 2008 року, усунути порушення його прав щодо щомісячної доплати за проживання в зоні посиленого радіологічного контролю та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоровю, як особі, що віднесена до 4-ї категорії осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та поновити їх шляхом перерахунку пенсії згідно положень ст. ст. 39, 51, ч.3 ст. 67 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи". В обґрунтування вимог позовної давності посилається на п. 3 ч. 1 ст. 268 ЦК України
Відповідач у поданих до суду запереченнях позов не визнав та просив застосувати вимоги ст.ст. 99, 100 КАС України.
Розгляд справи проведено у порядку скороченого провадження у відповідності із ст. 183-2 КАС України без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Позов підлягає задоволенню частково з наступних підстав.
Позивач має статус громадянина (громадянки), який постійно проживає на території зони посиленого радіоекологічного контролю категорії 4, що підтверджується копією відповідного посвідчення, не працює, перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Тальнівському районі, одержує пенсію за віком та постійно проживає в ІНФОРМАЦІЯ_1, яке відповідно до Постанови Кабінету Міністрів Української PCP від 23.07.1991 року № 106 віднесено до зони посиленого радіоекологічного контролю.
Відповідно до статті 51 вказаного Закону особам віднесеним до категорії 4 призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю у розмірі 15 відсотків мінімальної пенсії за віком. Виплата додаткової пенсії відповідно до статті 53 зазначеного Закону здійснюється повністю незалежно від заробітку, пенсії чи іншого доходу.
З аналізу статті 39 вищезазначеного Закону вбачається, що пенсії непрацюючим пенсіонерам, які проживають на території посиленого радіоекологічного контролю, підвищується у розмірі однієї мінімальної заробітної плати.
Відповідач не нараховує додаткової пенсії та доплати до пенсії у вказаному розмірі, не приймає до уваги рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-рп/2008, з часу прийняття якого у позивача відновилось право на отримання додаткової пенсії в розмірі 15 відсотків мінімальної пенсії за віком та доплати до пенсії у розмірі однієї мінімальної заробітної плати.
Законами України Про Державний бюджет України на 2009 рік , Про Державний бюджет на 2010 рік та Про Державний бюджет на 2011 рік дії норм Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" не зупинялись, зміни до вказаних норм не вносились. Норми вказаного закону діють на час розгляду справи, оскільки іншим законодавчим актом не зупинені та не змінені.
Відповідач, ігноруючи зазначені норми матеріального права, не здійснив нарахування додаткової пенсії та доплати до пенсії, відмовив у перерахунку після письмового звернення, чим порушив указане право позивача. Вказані обставини свідчать про протиправність дій відповідача.
При розрахунку додаткової пенсії, передбаченої ст. 51 вищевказаного Закону, застосуванню підлягає розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановлений в законі про Державний бюджет України на відповідний рік, із якого визначається мінімальний розмір пенсії за віком. Нарахуванню підлягає додаткова пенсія в розмірі 15 % мінімальної пенсії за віком, з відрахуванням розміру додаткової пенсії, одержаного позивачем за вказаний період. Доплата до пенсії підлягає нарахуванню в розмірі мінімальної заробітної плати з відрахуванням виплат, одержаних позивачем за вказаний період.
Посилання позивача на ст. 268 ЦК України, є помилковим.
Відповідно до п. 3 ч. 1 с. 268 ЦК України позовна давність не поширюється на вимогу про відшкодування шкоди, завданої каліцтвом іншим ушкодженням здоров'я або смертю.
Питання відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, регулюється ст. 1195 ЦК України, частиною 1 якої передбачено, що фізична або юридична особа, яка завдала шкоди каліцтвом або іншим ушкодження здоров'я фізичній або юридичній особі, зобов'язана відшкодувати потерпілому заробіток (дохід), втрачений ним внаслідок втрати чи зменшення професійної або загальної працездатності, а також відшкодувати додаткові витрати викликані необхідністю посиленого харчування, санаторно-курортного лікування, придбання ліків, протезування, стороннього догляду тощо.
Відносини між сторонами у цій справі склалися з інших підстав та мають іншу юридичну природу, а тому положення ст. 268 ЦК України на них не розповсюджуються.
Відповідно до частини 2 статті 99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
В силу частини 1 статті 100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд за заявою особи, яка його подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що виноситься ухвала.
Згідно вказаних положень та враховуючи ту обставину, що позивач звернувся до суду з 04.04.2011 року та не заявляв клопотання про поновлення строку, позов підлягає задоволенню в межах строку звернення до адміністративного суду, тобто за період з 04.10.2010 року по 04.04.2011 року.
Позов в частині зобовязання здійснити перерахунок та виплату додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоровю, як особі, віднесеній до категорії 4 та щомісячної доплати до пенсії, як непрацюючому пенсіонеру, що проживає на території зони посиленого радіоекологічного контролю, згідно положень ст.ст. 39, 51, 67 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 22 травня 2008 року по 03.10.2010 року включно, залишити без розгляду відповідно до положень ст. 100 КАС України.
Сторони підлягають звільненню від сплати судового збору (державного мита) на підставі ст. 4 п. 18, 34 Декрету Кабінету Міністрів України Про державне мито" від 30.04.1993 року з послідуючими змінами.
На підставі викладеного, ст.ст. 6, 19, 22, 46, 68, 152 Конституції України, ст.ст. 39, 51, 67, 71 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в редакції від 28.02.1991 року, рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-рп/ 2008, керуючись ст.ст. 17, 18, 99, 100, 105, 183-2, 256 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позов ОСОБА_1 задовольнити частково.
Визнати дії управління Пенсійного фонду України в Тальнівському районі Черкаської області Черкаської області у нарахуванні та виплаті ОСОБА_1 додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоровю, як особі, віднесеній до категорії 4 та щомісячної доплати до пенсії, як непрацюючому пенсіонеру, що проживає на території зони посиленого радіоекологічного контролю, згідно положень ст.ст. 39, 51, 67 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" протиправними.
Зобовязати управління Пенсійного фонду України в Тальнівському районі Черкаської області Черкаської області провести перерахунок ОСОБА_1 як непрацюючому пенсіонеру, що проживає на території зони посиленого радіоекологічного контролю щомісячної доплати до пенсії відповідно до статті 39 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" за період з 04.10.2010 року по 04.04.2011 року із розрахунку однієї мінімальної заробітної плати, встановленої Законом України "Про Державний бюджет України" на відповідний рік та з урахуванням проведених виплат.
Зобовязати управління Пенсійного фонду України в Тальнівському районі Черкаської області Черкаської області провести перерахунок ОСОБА_1 щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоровю, як особі, віднесеній до категорії 4, відповідно до статті 51 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" у розмірі 15% мінімальної пенсії за віком, яка визначається в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, за період з 04.10.2010 року по 04.04.2011 року з урахуванням проведених виплат.
В решті частині позову відмовити.
Сторони звільнити від сплати судового збору (державного мита).
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження, а в разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя О. Л. Фролов