open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

21 березня 2017 року № 826/11958/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Качура І.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Громадського об'єднання «Український суспільно-правовий рух: Демократія через право» до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комітету з конкурсного відбору представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - головного архітектора міста Києва, Київського міського голови Кличка В.В., за участю третіх осіб - Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Громадської організації «Андріївсько-пейзажна ініціатива», Національної спілки архітекторів України, Київської організації Національної спілки архітекторів України, Громадської організації «Місто-сад», Громадського об'єднання «Вибір», ОСОБА_2 про визнання протиправними дій, скасування рішення, скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Громадське об'єднання «Український суспільно-правовий рух: Демократія через право» (далі - позивач) з адміністративним позовом до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - відповідач 1), Комітету з конкурсного відбору представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - головного архітектора міста Києва (далі - відповідач 2), Київського міського голови Кличка В.В., за участю третіх осіб - Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - третя особа 1, Департамент), Громадської організації «Андріївсько-пейзажна ініціатива» (далі - третя особа 2), Національної спілки архітекторів України (далі - третя особа 3), Київської організації Національної спілки архітекторів України (далі - третя особа 4), Громадської організації «Місто-сад» (далі - третя особа 5), Громадського об'єднання «Вибір» (далі - третя особа 6), ОСОБА_2 (далі - третя особа 7), в якому просить:

- визнати протиправними дії відповідача 1 щодо проведення конкурсного відбору представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - головного архітектора міста Києва;

- визнання протиправними дії відповідача 2 щодо допущення до участі у відборі представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - головного архітектора міста Києва, а саме: представника Громадської організації «Андріївсько-пейзажна ініціатива» Куковальську Нелю Михайлівну; представника Київської міської організації Національної спілки архітекторів України Жежеріна Володимира Борисовича; представника Національної спілки архітекторів України Гусакова Володимира Миколайовича;

- скасування рішення Комітету з конкурсного відбору представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - головного архітектора міста Києва щодо допущення до участі у відборі представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - головного архітектора міста Києва, оформленого протоколом від 20.07.2016.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач вважає протиправними дії відповідача 1 стосовно проведення конкурсного відбору представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - головного архітектора міста Києва. В обґрунтування цього зазначив, що всупереч порядку проведення конкурсу на заміщення вакансій не прийнято рішення про оголошення конкурсу, не оприлюднено у встановленому порядку рішення про оголошення конкурсу, особи, які взяли участь у конкурсі не відповідають критеріям вимог до кандидатів на вакантну посаду, порушено строки публікації про проведення конкурсного відбору.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги повністю та просив їх задовольнити.

Представники відповідачів 1 та 3 проти позову заперечували та просили відмовити у задоволенні позову повністю. В обґрунтування заперечень проти позову зазначили, що твердження позивача, викладені в адміністративному позові, не ґрунтуються на нормах Закону України «Про державну службу» та Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року № 246 та є власним тлумаченням з боку позивача норм законодавства. Крім того, відповідачі вказують на те, що позивачем не наведено в обґрунтування позовних вимог фактів порушення особисто своїх прав та законних інтересів, тому у задоволенні позову просили відмовити.

Представник відповідача 2 в судове засідання не прибув, письмових заперечень проти позову не надав.

Представники третіх осіб в судове засідання не прибули, про дату, час та місце судового розгляду повідомлені належним чином, письмових пояснень з приводу заявлених позовних вимог не надали.

Третя особа 2 подала заяву до суду, в якій просила розглядати справу без її участі.

З огляду на наведене та з урахуванням вимог статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про доцільність розгляду справи в порядку письмового провадження на підставі наявних матеріалів справи.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, судом встановлено наступне.

В приміщенні виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 20.07.2016 відбувся конкурс на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - головного архітектора міста Києва.

Перелік громадських об'єднань та їх кандидатів, які подали заяви на участь участі у відборі представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - головного архітектора міста Києва:

1. Громадська організація «Андріївсько-пейзажна ініціатива» - Куковальська Неля Михайлівна;

2. Громадська організація «Місто-сад» - Кулеба Євгенія Анатоліївна;

3. Київська організація Національної спілки архітекторів України - Жежерін Володимир Борисович;

4. Національна спілка архітекторів України - Гусаков Володимир Миколайович;

5. Громадське об'єднання «Вибір» - Салій Костянтин Іванович;

6. Заява громадянина України ОСОБА_8.

Перелік громадських об'єднань та їх кандидатів, що допускаються до участі у відборі представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - головного архітектора міста Києва

1. Громадська організація «Андріївсько-пейзажна ініціатива» - Куковальська Неля Михайлівна;

2. Київська організація Національної спілки архітекторів України - Жежерін Володимир Борисович;

3. Національна спілка архітекторів України - Гусаков Володимир Миколайович.

Позивач вважає, що проведений конкурсний відбір представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відбувся з порушеннями вимог законодавства, що стало підставою для звернення з даним позовом до суду.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд виходить з наступного.

Правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, а також порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях визначає Закон України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VIII.

Згідно статті 21 Закону України «Про державну службу», вступ на державну службу здійснюється шляхом призначення громадянина України на посаду державної служби за результатами конкурсу.

Статтею 22 цього Закону передбачено, що з метою добору осіб, здатних професійно виконувати посадові обов'язки, проводиться конкурс на зайняття вакантної посади державної служби (далі - конкурс) відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Проведення конкурсу здійснюється з урахуванням рівня професійної компетентності, особистих якостей і досягнень кандидатів на зайняття вакантної посади.

Порядок проведення конкурсу визначає:

1) умови проведення конкурсу;

2) вимоги щодо оприлюднення інформації про вакантну посаду державної служби та оголошення про проведення конкурсу;

3) склад, порядок формування та повноваження конкурсної комісії;

4) порядок прийняття та розгляду документів для участі в конкурсі;

5) порядок проведення тестування, співбесіди, інших видів оцінювання кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби;

6) методи оцінювання кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби.

Відповідно до абзацу третього частини першої статті 27 Закону України «Про державну службу» конкурс на зайняття вакантної посади державної служби категорії «Б», крім тих, що зазначені в абзаці другому цієї частини, та категорії «В» проводить конкурсна комісія у складі не менше п'яти осіб, утворена керівником державної служби в державному органі. При цьому до складу конкурсної комісії можуть залучатися на конкурсній основі представники громадських об'єднань, що діють згідно із Законом України «Про громадські об'єднання», відповідно до порядку, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби.

Таким чином, із аналізу вказаних норм вбачається, що залучення на конкурсній основі представників громадських об'єднань до складу конкурсної комісії передує створенню такої конкурсної комісії, оскільки вони залучаються до складу конкурсної комісії при її утворенні керівником державної служби.

Водночас, згідно з пунктом 3 частини першої статті 2 Закону України «Про державну службу» керівник державної служби в державному органі - це посадова особа, яка займає вищу посаду державної служби в державному органі, до посадових обов'язків якої належить здійснення повноважень з питань державної служби та організації роботи інших працівників у цьому органі.

Згідно з пунктом 10 частини четвертої статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Київський міський голова наділений повноваженнями призначати на посади та звільняти з посад, зокрема, керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради та відповідно до пункту 20 частини четвертої зазначеної статті видає розпорядження з цих питань.

Відповідно до пунктів 2, 4, 5 Порядку обрання представників громадських об'єднань до складу конкурсних комісій з відбору осіб на зайняття посад державної служби, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 12.04.2016 № 76, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.05.2016 за № 786/28916 (далі по тексту - Порядок №76), рішення щодо залучення і кількість представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії приймаються керівником державної служби в державному органі.

Для організації та проведення конкурсного відбору серед представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії не пізніше ніж за 30 календарних днів до його проведення рішенням керівника державної служби в державному органі створюється комітет з відбору представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії.

Комітет утворюється у кількості не менше трьох осіб. Не менше однієї третини складу Комітету мають становити представники громадських об'єднань.

З огляду на зазначені вище норми законодавства, Київським міським головою видано розпорядження від 30.06.2016 № 629 «Про утворення Комітету з конкурсного відбору представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - головного архітектора міста Києва».

При цьому, як передбачено статтею 27 Закону України «Про державну службу», до складу конкурсної комісії можуть залучатися на конкурсній основі представники громадських об'єднань, що діють згідно із Законом України «Про громадські об'єднання», відповідно до порядку, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби.

До того ж, згідно з абзацом третім пункту 17 вказаного Порядку результати відбору представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії оформляються протоколом, в якому зазначаються: найменування громадського об'єднання, прізвище, ім'я, по батькові (у разі наявності), місце роботи та посада представника громадського об'єднання.

На основі протоколу Комітетом готується пропозиція керівнику державної служби в державному органі щодо включення представника (представників) громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії.

Тобто, залучення представників громадських об'єднань до складу конкурсної комісії відповідно до статті 27 Закону України «Про державну службу» є правом керівника державної служби, а не обов'язком.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач вказує на те, що відповідачами не дотримано порядку проведення конкурсу на заміщення вакансій, зокрема, щодо офіційних критеріїв вимог до кандидатів на вакантну посаду.

Так, у оголошенні про проведення конкурсного відбору представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - головного архітектора міста Києва, затвердженого розпорядженням Київського міського голови від 30.06.2016 № 629, визначено вимоги до громадських об'єднань, які мають право висувати кандидатів для включення до складу Конкурсної комісії:

наявність державної реєстрації громадського об'єднання не пізніше ніж за 12 місяців до дня оприлюднення повідомлення про проведення відбору представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії;

наявність статусу юридичної особи;

провадження статутної діяльності, пов'язаної із сферою розвитку державної служби, державного управління (у тому числі у сфері містобудування та архітектури) або управління людськими ресурсами, сприяння упровадженню принципів належного врядування за період не менш як 12 місяців до дня подання заяви.

Вказані вимоги узгоджуються із пунктом 7 Порядку №76 обрання представників.

Отже, законодавцем визначене можливе провадження статутної діяльності у сфері розвитку державної служби або у сфері державного управління, або у сфері управління людськими ресурсами, сприяння упровадженню принципів належного врядування. Позивач вважає, що Громадська організація «Андріївсько-пейзажна ініціатива», Національна спілка архітекторів України та Київська міська організація Національної спілки архітекторів України не відповідають вимогам, визначеним Порядком №76.

З наявних матеріалів вбачається, що Національна спілка архітекторів України є об'єднанням професійних архітекторів.

Згідно статуту Національної спілки архітекторів України до повноважень спілки входить, зокрема:

залучення за дорученням органів законодавчої та виконавчої влади до підготовки законопроектів, директивних та нормативних документів з питань архітектури і містобудування, розроблення загальнодержавних програм національно-культурного розвитку, репрезентації України у різних сферах міжнародного культурного життя, інших соціально важливих культурологічних та соціально-політичних заходів;

надання рекомендацій щодо кандидатів на зайняття посад головних архітекторів місцевих органів у справах містобудування і архітектури; участь у створенні і роботі центру атестації архітекторів; здійснення допомоги і нагляду в організації та проведенні іншими установами архітектурних і містобудівних конкурсів;

організація і проведення виставок, оглядів-конкурсів, творчих обговорень об'єктів архітектури, проблем забудови поселень; членство в Міжнародній спілці архітекторів;

розроблення положення «Про атестацію архітекторів» та «Про атестаційну комісію», а також участь у проведенні атестації архітекторів для отримання кваліфікаційних сертифікатів і включення до Реєстру архітекторів України.

Тобто, з наведеного вбачається, що визначені повноваження Національної спілки архітекторів України відносяться до державного управління у сфері містобудування та архітектури.

Крім того, спеціальним законом, що визначає правові та організаційні засади здійснення архітектурної діяльності, передбачено, що конкурси на заміщення посади головних архітекторів проводяться за участю місцевих організацій Національної спілки архітекторів України (частина четверта статті 14 Закону України «Про архітектурну діяльність»).

Отже, є безпідставними твердження позивача про заборону подавати документи місцевими організаціями (відокремленими підрозділами).

Відповідно до статті 1 Закону України «Про громадські об'єднання» громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів.

Громадське об'єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка.

Громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи.

Громадська спілка - це громадське об'єднання, засновниками якого є юридичні особи приватного права, а членами (учасниками) можуть бути юридичні особи приватного права та фізичні особи.

Відповідно до частини другої статті 2 Закону України «Про громадські об'єднання» дія цього Закону не поширюється на суспільні відносини у сфері утворення, реєстрації, діяльності та припинення: 1) політичних партій; 2) релігійних організацій; 3) непідприємницьких товариств, що утворюються актами органів державної влади, інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування; 4) асоціацій органів місцевого самоврядування та їх добровільних об'єднань; 5) саморегулівних організацій, організацій, які здійснюють професійне самоврядування; 6) непідприємницьких товариств (які не є громадськими об'єднаннями), утворених на підставі інших законів.

Творчі спілки не віднесено до виключень, встановлених частиною другою статті 2 Закону України «Про громадські об'єднання».

Відповідно до частини третьої статті 2 Закону України «Про громадські об'єднання», особливості регулювання суспільних відносин у сфері утворення, реєстрації, діяльності та припинення окремих видів громадських об'єднань можуть визначатися іншими законами.

Так, особливості регулювання суспільних відносин у сфері утворення, реєстрації, діяльності та припинення творчих спілок визначені Законом України «Про професійних творчих працівників та творчі спілки».

Разом із тим, відповідно до пункту 3 Розділу І «Загальні положення» Статуту Національної спілки архітекторів України чітко визначено, що Національна спілка архітекторе України здійснює свою діяльність у відповідності до Закону України «Про об'єднання громадян».

Як повідомив відповідач 1 у своїх запереченнях, у виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у розділі види діяльності Національної спілки архітекторів України зазначено код КВЕД 94.12 Діяльність професійних громадських організацій (основний).

Окрім того, згідно розділу 4 Статуту Національної спілки архітекторів України, Національна спілка архітекторів України будується за територіально-виробничим принципом. Спілка є всеукраїнською організацією, що об'єднує місцеві організації.

Первинні організації Спілки створюються за місцем роботи, спеціалізовано-фаховим або територіальним принципом при чисельності не менше трьох членів Спілки.

Первинні організації об'єднуються в міські або обласні організації, які є місцевими творчими осередками Спілки.

Первинні і міські організації входять до Кримської республіканської та місцевих організацій, які становлять Національну спілку архітекторів України.

Кримська республіканська та місцеві творчі організації (осередки) Спілки набувають прав юридичної особи після їх реєстрації в установленому порядку. Вони діють згідно своїх статутів, що не суперечать цьому Статуту, приймаються їхніми вищими керівними органами та затверджуються президією правління Спілки.

Так, як зазначив представник відповідачів 1 та 3, відповідно до статуту Київської міської організації Національної спілки архітекторів України, Київська міська організація Національної спілки архітекторів України є місцевим творчим осередком Національної спілки архітекторів України, здійснює свою діяльність, у тому числі, на підставі її Статуту. Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у розділі види діяльності Київської міської організації Національної спілки архітекторів України зазначено код КВЕД 94.12 Діяльність професійних громадських організацій (основний).

Таким чином, Національна спілка архітекторів України та Київська міська організація Національної спілки архітекторів України підпадають під дію Закону України «Про громадські об'єднання», є різними юридичними особами та мають власні статути.

Окрім того, стосовно невідповідності критеріям вимог щодо кандидатів до Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - головного архітектора міста Києва кандидата від громадської організації «Андріївсько-Пейзажна Ініціатива» (Куковальська Неля Михайлівна) суд зазначає, що позивачем жодним чином не доведено та належними доказами не підтверджено того, що вказаний кандидат є таким, що не відповідає виставленим критеріям.

Посилання на інформацію з мережі Інтернет не є підставою для відмови у взятті участі в Конкурсному відборі представників громадських об'єднань.

Крім того, відповідно до положень пунктів 15 та 16 Порядку №76 рішення щодо відбору представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії приймається більшістю голосів членів Комітету, присутніх на засіданні, на підставі рейтингового голосування по кожній кандидатурі, яка допущена до участі у відборі представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії.

У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови Комітету.

Якщо за результатами рейтингового голосування кількість представників громадських об'єднань перевищує необхідну кількість осіб, визначену рішенням керівника державної служби в державному органі, проводиться повторне рейтингове голосування серед тих, хто набрав однакову найбільшу кількість голосів.

Аналіз наведених положень дає можливість дійти висновку про те, що необхідна кількість представників громадських об'єднань визначається рішенням керівника державної служби, проте обрана кількість таких учасників не повинна перевищувати кількості осіб, визначених цим рішенням. Водночас, жодних обмежень для відбору представників громадських об'єднань у кількості, яка є меншою від визначеної рішенням керівника державної служби Порядком не встановлено.

За вказаних обставин, суд не бере до уваги твердження позивача про те, що Комітетом з конкурсного відбору представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії порушено вимоги порядку відбору та не дотримано вимоги розпорядження голови від 30.06.2016.

Окрім того, позивач посилається на те, що відповідачами порушено порядок стосовно проведення конкурсу на заміщення вакансій, оприлюднення відповідного рішення про проведення конкурсу.

Порядок проведення конкурсу на зайняття посад державної служби затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 № 246 (далі - Порядок №246).

Цей Порядок визначає процедуру проведення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби, метою якого є добір осіб, здатних професійно виконувати посадові обов'язки.

Відповідно до пункту 6 Порядку № 246 конкурс проводиться поетапно:

1) прийняття рішення про оголошення конкурсу;

2) оприлюднення рішення про оголошення конкурсу;

3) приймання документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі;

4) попередній розгляд поданих документів на відповідність встановленим законом вимогам;

5) проведення тестування та визначення його результатів;

6) розв'язання ситуаційних завдань та визначення їх результатів (крім категорії «В»);

7) проведення співбесіди та визначення її результатів;

8) проведення підрахунку результатів конкурсу та визначення переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата;

9) оприлюднення результатів конкурсу.

Відповідно до абзацу четвертого пункту 14 Порядку конкурс на зайняття вакантних посад державної служби категорії «Б» в усіх інших випадках та категорії «В» проводить конкурсна комісія, утворена керівником державної служби в державному органі.

Тобто, з урахуванням викладеного, утворення керівником державної служби конкурсної комісії та затвердження її персонального складу не є етапом проведення конкурсу, який починається з прийняття рішення про оголошення конкурсу та завершується оприлюдненням результатів конкурсу.

Водночас, Порядок №76 встановлює процедуру обрання представників громадських об'єднань до складу конкурсної комісії з відбору осіб на зайняття вакантних посад державної служби категорій «Б» та «В» на засадах прозорості та відкритості.

Відповідно до пункту 4 Порядку для організації та проведення конкурсного відбору серед представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії не пізніше ніж за 30 календарних днів до його проведення рішенням керівника державної служби в державному органі створюється комітет з відбору представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії.

Вказана вимога була виконана 30.06.2016 шляхом видання розпорядження Київського міського голови № 629 «Про утворення Комітету з конкурсного відбору представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - головного архітектора міста Києва».

Датою проведення відбору представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії встановлено 29.07.2016. Тобто, оголошення про вказаний конкурсний відбір повинно бути опубліковане 30.06.2016.

Як вбачається з матеріалів справи, представником відповідачів 1 та 3 надано витяг з офіційного інтернет-порталу Київської міської державної адміністрації (http://kievcity.gov.ua/news/41628.html), згідно якого підтверджується про опублікування оголошення про конкурсний відбір представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - головного архітектора міста Києва - 30.06.2016 о 10:22, що спростовує твердження позивача про те, що оголошення опубліковано менше ніж за 30 календарних днів до проведення конкурсу.

Окремо слід зазначити, що за результатами перевірки повноти та відповідності поданих громадськими об'єднаннями та їх кандидатами документів встановленим Порядком №76 вимогам, до участі у відборі представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - головного архітектора міста Києва недопущеними були: представник Громадської організація «Місто-сад», представник Громадського об'єднання «Вибір», громадянин України ОСОБА_8

При цьому, як зазначив представник відповідачів 1 та 3, що не спростовано жодними доказами, що вказані громадські об'єднання та їх кандидати, які подали заяви та не були допущені до участі у відборі представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії, рішення Комітету з конкурсного відбору представників громадських об'єднань не оскаржували.

Поряд з цим, слід зазначити, що згідно розпорядження Київського міського голови від 31.10.2016 №1023 призначено за конкурсом на посаду директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - Головного архітектора міста з 01 листопада 2016 року ОСОБА_2.

Водночас, як встановлено з матеріалів справи, позивач не вказав обґрунтованих пояснень в чому виразилось порушення його прав та законних інтересів під час проведення конкурсного відбору на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - головного архітектора міста Києва».

Позивач не надав жодних доказів того, що він перебував у правовідносинах з Комітетом з конкурсного відбору представників громадських об'єднань до складу Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), до його складу не входить, заяви про включення до складу конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - головного архітектора міста Києва» позивачем також не подавалась.

При цьому, обґрунтовуючи своє право на звернення до суду позивачем зазначено, що метою подачі позову є намагання забезпечити дотримання суб'єктом владних повноважень чинного законодавства, щоб в подальшому позивач мав можливість виконувати саме законні та легітимні рішення обраного головного архітектора міста Києва.

Відповідно до частини першої статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Згідно з частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Конституційний Суд України послідовно розвивав правову позицію стосовно значущості судового захисту існуючих і відновлення порушених прав, зауважуючи, що:

- частину першу статті 55 Конституції України треба розуміти так, що кожному гарантується захист прав і свобод у судовому порядку і суд не може відмовити у правосудді (пункти 1, 2 резолютивної частини Рішення від 25 грудня 1997 року № 9-зп);

- правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах (абзац десятий пункту 9 мотивувальної частини Рішенні від 30 січня 2003 року № 3-рп/2003);

- звуження змісту та обсягу прав і свобод є їх обмеженням. У традиційному розумінні діяльності визначальними поняття змісту прав людини є умови і засоби, які становлять можливості людини, необхідні для задоволення потреб її існування та розвитку. Обсяг прав людини - це їх сутнісна властивість, виражена кількісними показниками можливостей людини, які відображені відповідними правами, що не є однорідними і загальними. Загальновизнаним є правило, згідно з яким сутність змісту основного права в жодному разі не може бути порушена (абзац четвертий підпункту 5.2 пункту 5 мотивувальної частини Рішення від 22 вересня 2005 року № 5-рп/2005).

Суд наголошує, що захист прав здійснюється у разі їх порушення. З цього слідує, що під час розгляду кожної справи суд повинен встановити чи має місце порушення прав позивача, адже без цього не можна виконати завдання судочинства. Якщо позивач не довів факту порушення особисто своїх прав, то навіть у разі, якщо дії суб'єкта владних повноважень є протиправними, підстав для задоволення позову немає.

Під час вирішення справи судом не встановлено порушення (звуження змісту) безпосередньо прав, свобод та інтересів або створення додаткових обов'язків для позивача оскарженими діями та рішенням.

Підсумовуючи викладене, оскаржені дії та рішення, яке оформлено протоколом, вчинені у межах наданих повноважень, які безпосередньо не порушують права, свободи та інтереси позивача, отже відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з частиною другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Системно проаналізувавши норми законодавства, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення адміністративного позову.

Враховуючи положення статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відшкодування судового збору позивачу не підлягає.

Керуючись ст.ст. 69,71 94,128, 158-163 КАС України суд,

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.А. Качур

Джерело: ЄДРСР 65502351
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку