open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90

______________________________________________________________________________________________

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 листопада 2011 р.

Справа № 2-а-3306/11/2170

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Морської Г.М.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Агроторгівельна компанія" до Державної податкової інспекції у м. Херсоні про визнання протиправними дій,

встановив:

Приватне підприємство "Агроторгівельна компанія" звернулося із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Херсоні про визнання протиправними дій ДПІ у м. Херсоні стосовно визначення в акті позапланової виїзної перевірки № 249/23-3/32125798 від 03.02.2011р. нікчемними та недійсними правочинів, укладених з ПП "Муссон 2009", ПП "ОСОБА_1 ФП-Даш", ПП "Фарас-Агротрейд", ПП "Декс-Форум", ПП "Аграрні ініціативи Херсонщини", за період з 01.01.2009р. по 31.03.2010р., а також щодо зменшення валових витрат ПП "Агроторгівельна компанія" на загальну суму 8173270,00 грн. та податкового кредиту на загальну суму 1643564,00 грн.

Ухвалою від 10.06.11 провадження у справі відкрито.

В судове засідання сторони не з’явилися, надали заяви про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.

Представник відповідача надав до суду клопотання про закриття провадження у справі.

Розглянувши дане клопотання, суд вважає, що воно підлягає задоволенню із наступних підстав.

Оскаржуючи дії податкового органу щодо визначення в акті перевірки нікчемними та недійсними правочинів та висновків щодо ознак нікчемності правочинів, позивач фактично оскаржує сам акт перевірки як форму результату дій контролюючого органу, тоді як даний акт не має обов’язкового характеру, а тому не може бути предметом розгляду в адміністративному суді .

Відповідно до частини другої статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Відтак, суди розглядають виключно спори, які виникають між учасниками певних правовідносин. В свою чергу, відсутність правовідносин свідчить про відсутність права, що підлягає судовому захисту. Суд не повинен розглядати справу в тому разі, якщо пред’явлені позивачем вимоги не випливають із певних правовідносин, а отже, не підпадають під судову юрисдикцію.

За змістом ч. 1, п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Обов'язковою ознакою нормативно-правового акта чи правового акта індивідуальної дії, а також відповідних дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень є створення ними юридичних наслідків у формі прав, обов'язків, їх зміни чи припинення.

Отже, до адміністративних судів можуть бути оскаржені рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, які породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки у сфері публічно-правових відносин, вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень, якщо позивач вважає, що цими рішеннями, діями чи бездіяльністю його права чи свободи порушені або порушуються, створено або створюються перешкоди для їх реалізації або мають місце інші ущемлення прав чи свобод.

Акт перевірки ДПІ у м. Херсоні є лише носієм доказової інформації про виявлені порушення. Цей акт не є рішеннями суб’єкта владних повноважень, не спричиняє виникнення будь-яких прав і обов’язків осіб чи суб’єктів владних повноважень, а отже, не породжує правовідносин, що можуть бути предметом спору.

Такий акт, а, отже, і дії податкового органу щодо відображення в них встановлених фактів та надання висновків про виявлені порушення не мають правового значення у розумінні пункту 1 частини 2 статті 17 КАС України, тому позовні вимоги про визнання таких дій протиправними не підлягають розгляду в адміністративному суді.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 107 КАС України суд закриває провадження у адміністративній справі, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що провадження у даній справі підлягає закриттю.

Керуючись п.1 ч.1 ст. 157 КАС України,

ухвалив:

Закрити провадження у адміністративній справі за позовом Приватного підприємства "Агроторгівельна компанія" до Державної податкової інспекції у м. Херсоні про визнання протиправними дій.

Роз'яснити позивачу, що повторне звернення з такою самою позовною заявою не допускається.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Херсонський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 5-денний строк з дня її проголошення.

Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги, ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Морська Г.М.

кат. 8

Джерело: ЄДРСР 65349588
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку