open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 522/2736/17

Провадження № 2а/522/1174/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 березня 2017 року Приморський районний суд м. Одеси

у складі: головуючого судді Бойчука А. Ю.

при секретарі Журавецькому А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації про визнання неправомірним рішення та зобовязання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивачка, звернувшись до суду з даним позовом, просить зобовязати Департамент екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації видати їй довідки про заробітну плату відповідної посади та рангу (начальника відділу), що подаються для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям станом на 01.01.2016 року за грудень 2015 року та 01.05.2016 року, з визначенням заробітної плати з усіма її складовими: посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років, надбавка за високі досягнення у праці, премії, індексація, одноразова грошова допомога у разі виходу на пенсію у розмірі 10-ти посадових окладів, інші виплати (матеріальна допомога на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань), з яких були сплачені страхові внески, з врахуванням підвищення з 01.12.2015 року відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2015року №1013 "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів" та з 01.05.2016 року відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 06.04.2016року №292 "Деякі питання оплати праці державних службовців у 2016 році ".

В обґрунтування своїх вимог позивачка посилається на те, що вона у 2005 році вийшла на пенсію з посади начальника відділу Головного управління сільського господарства і продовольства Одеської обласної державної адміністрації, правонаступником якого став Департамент агропромислового розвитку Одеської обласної державної адміністрації, який розпорядженням Одеської обласної державної адміністрації від 19.08.2015 року № 502/А-2015 " Про заходи щодо упорядкування структури Одеської обласної державної адміністрації " приєднано до Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації.

Пенсію їй було призначено як державному службовцю ( у розмірі 90% від розміру заробітної плати ) відповідно до вимог Закону України "Про державну службу " від 16.12.1993 року № 3723-XII, відпрацювавши в державних органах 18 років при загальному стажі роботи 43 роки. На даний час перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси .

04 листопада 2016 року вона звернулася до відповідача із заявою про видачу довідок про заробітну плату, що подаються для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, у звязку з підвищенням з 01.12.2015 року та 01.05.2016 року посадових окладів працівникам установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери відповідно до вищевказаних постанов Кабінету Міністрів України.

За наслідками розгляду даної заяви листом від 26.12.2016 року за № 01-43/В-35 відповідач відмовив їй у видачі вищевказаних довідок, мотивуючи відмову відсутністю правових підстав для перерахунку раніше призначеної пенсії, оскільки з 01.06.2015 року скасовано норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії призначалися відповідно до ст. 37-1 Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 року № 3723-XII ( розділ III "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення" від 02.03.2015 року № 213 ).

Окрім того, постановою Кабінету Міністрів України № 1013 від 09.12.2015 року " Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів", яка набрала чинності з 01.12.2015 року, було внесено зміни до Постанови Кабінету Міністрів України № 865 від 31.05.2000 року " Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсій", зокрема вилучено пункт 4. постанови, яким визначався механізм перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993р. № 3723-XII.

З рішенням Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації позивачка не погодилася, як таким що не відповідає діючому законодавству та порушує її конституційне право на пенсійне забезпечення, тому вона повторно звернулась до відповідача на підставі ст.19 Закону України " Про доступ до публічної інформації " від 13.01.2011 року № 2939-VI зі змінами, з проханням надати інформацію стосовно заробітної плати працюючого начальника відділу у вигляді довідок із зазначенням усіх складових його заробітної плати, з яких нараховувались страхові внески, за грудень 2015 року з урахуванням підвищення з 01.12.2015 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 1013 від 09.12.2015 року "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів" та з 01.05.2016 року відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 06.04.2016 року № 292 "Деякі питання оплати праці державних службовців у 2016 році ".

В порушення вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації " від 13.01.2011 року № 2939-VI, яким передбачено надання інформації не пізніше 5 робочих днів, через 35 днів вона отримала від Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації листа від 30.01.2017 року за №72/зпі / 73/зпі, в якому не було надано відповідної інформації щодо заробітної плати працюючого начальника відділу (не були зазначені розміри премій, матеріальної допомоги та інших виплат), чим було грубо порушено ст.3, ст.5, ст.19, ст.20, ст.24 Закону України " Про доступ до публічної інформації ".

У судовому засіданні позивачка заявлені вимоги підтримала, просила суд їх задовольнити.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог посилаючись на їх необґрунтованість.

Суд дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлені наступні факти та відповідні їм правовідносини.

ОСОБА_1 вийшла на пенсію з посади начальника відділу Головного управління сільського господарства і продовольства Одеської обласної державної адміністрації, правонаступником якого став Департамент агропромислового розвитку Одеської обласної державної адміністрації, який розпорядженням Одеської обласної державної адміністрації від 19.08.2015 року № 502/А-2015 "Про заходи щодо упорядкування структури Одеської обласної державної адміністрації " приєднано до Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації. На даний час перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси і отримує пенсію за віком.

04 листопада 2016 року вона звернулася до відповідача із заявою про видачу довідок про заробітну плату, що подаються для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, у звязку з підвищенням з 01.12.2015 року та 01.05.2016 року посадових окладів працівникам бюджетної сфери відповідно до вищевказаних постанов Кабінету Міністрів України.

За наслідками розгляду даної заяви листом від 26.12.2016 року за №01-43/В-35 відповідач відмовив їй у видачі довідок про заробітну плату, мотивуючи відмову відсутністю правових підстав для перерахунку раніше призначеної пенсії, оскільки з 01.06.2015 року скасовано норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії призначалися відповідно до ст.37-1 Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 року № 3723-XII ( розділ III " Прикінцеві положення " Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення" від 02.03.2015 року № 213 ).

Окрім того, постановою Кабінету Міністрів України № 1013 від 09.12.2015 року "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів", яка набрала чинності з 01.12.2015 року, було внесено зміни до Постанови Кабінету Міністрів України № 865 від 31.05.2000 року " Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсій", зокрема вилучено пункт 4 постанови, яким визначався механізм перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 року № 3723-XII.

З рішенням Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації позивачка не погодилася, як таким що не відповідає діючому законодавству та порушує її конституційне право на пенсійне забезпечення, тому вона повторно звернулась до відповідача на підставі ст.19 Закону України "Про доступ до публічної інформації " від 13.01.2011 року № 2939-VI зі змінами, з проханням надати інформацію стосовно заробітної плати працюючого начальника відділу у вигляді довідок із зазначенням усіх складових його заробітної плати, з яких нараховувались страхові внески, за грудень 2015 року з урахуванням підвищення з 01.12.2015 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 1013 від 09.12.2015 року "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів" та з 01.05.2016 року відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 06.04.2016 року № 292 "Деякі питання оплати праці державних службовців у 2016 році ".

В порушення вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації " від 13.01.2011 року № 2939-VI, яким передбачено надання інформації не пізніше 5 робочих днів, через 35 днів вона отримала від Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації листа від 30.01.2017 року за №72/зпі / 73/зпі, в якому не було надано відповідної інформації щодо заробітної плати працюючого начальника відділу (не були зазначені розміри премій, матеріальної допомоги та інших виплат), чим було грубо порушено ст.3, ст.5, ст.19, ст.20, ст.24 Закону України " Про доступ до публічної інформації ".

Позивачка вважає такі дії відповідача неправомірними та вимушена звернутися до суду з даним позовом.

Перевіряючи правомірність дій відповідача щодо відмови у видачі позивачці довідки про заробітну плату, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, суд враховує наступні положення законодавства України.

Так, статтею 37-1 Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 року № 3723-XII ( далі - Закон №3723-XII ) в редакції чинній на час призначення позивачці пенсії, було встановлено, що в разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а також у зв'язку із набуттям особою права на пенсійне забезпечення державного службовця, за цим Законом відповідно здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій.

Суд знаходить, що норми ст. 37-1 Закону України "Про державну службу" діють на сьогодні і вони не змінені і не скасовані в установленому Конституцією України порядку.

Відповідно до пункту 5 Постанови Кабінету Міністрів України "Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії " від 31.05. 2000 року № 865 перерахунок пенсії провадився з місяця підвищення розміру заробітної плати працюючого державного службовця на підставі поданої заяви та довідок, виданих державними органами за останнім місцем роботи.

Отже, позивачка є такою, що набула за Законом України "Про державну службу" від 16.12.1993 року №3723-XII право на перерахунок пенсії в разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям.

Законом України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України " від 28.12.2014 року № 76 VIII статтю 37-1 Закону України №3723-XII викладено в іншій редакції, при цьому встановлено, що умови та порядок перерахунку призначених пенсій державним службовцям визначаються Кабінетом Міністрів України.

Порядок обчислення заробітної плати для перерахунку пенсії державного службовця на момент призначення позивачці пенсії визначався Постановою Кабінету Міністрів України "Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії " від 31.05.2000 року № 865.

Посилання Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації на розділ ІІІ "Прикінцевих положень" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення" від 02.03.2015 року №213-VIII, згідно якого у разі неприйняття до 1 червня 2015 року закону щодо призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах з 1 червня 2015 року скасовуються норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії/щомісячне довічне грошове утримання призначаються, зокрема, відповідно до Закону України "Про державну службу", є неприйнятним, виходячи з того, що ця норма стосується лише призначення, а не перерахунку вже призначених пенсій.

Постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 року № 1013 "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів" до Постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2000 року № 865 "Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії " внесено зміни, які застосовуються з 01.12.2015 року, а саме: виключено пункт 4, а пункт 5 викладено в новій редакції: "Форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням з Міністерством соціальної політики ".

При цьому, форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення

пенсії не повинна порушувати конституційні права громадян на пенсійне забезпечення.

Але до теперішного часу Кабінетом Міністрів України, всупереч положень статті

37-1 Закону №3723-XII, не визначено порядок перерахунку пенсій державним службовцям.

У відповідності до ст.ст.22, 64 Конституції України при прийнятті нових законів чи внесенні змін до діючих законів не допускається звуження змісту та обсягу діючих прав і свобод громадян.

Відповідно до ч.2 ст.33 Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 року №3723-XII заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок і виплат. Отже, в законі чітко зазначені складові заробітної плати державного службовця, а пенсія позивачці призначена саме згідно цього Закону України "Про державну службу".

Згідно з рішенням Конституційного суду України від 09.02.1999 року №1-рп/99, за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, що закріплено у ч.1 ст.58 Конституції України.

Крім того, відповідно до статті 49 Кодексу законів про працю України власник або уповноважений ним орган зобовязаний видати працівникові на його вимогу довідку про його роботу на даному підприємстві, в установі, організації із зазначенням спеціальності, кваліфікації, посади, часу роботи і розміру заробітної плати.

Зазначена норма Закону безальтернативно покладає обовязок на власника або уповноважений ним орган прийняти рішення про видачу довідки про заробітну плату працівникам, які перебували чи перебувають у трудових відносинах із ним.

Також суд звертає увагу на те, що під час вирішення питання щодо видачі довідки про розмір заробітної плати працюючого державного службовця відповідної категорії та рангу, для призначення чи перерахунку пенсії, відповідач не вправі вирішувати питання наявності чи відсутності права позивача на перерахунок пенсії.

У даному випадку правовідносини стосуються виключно складання та видачі відповідної довідки, включення до неї всіх необхідних складових, та не залежить від права позивача на перерахунок пенсії.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобовязані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

На переконання суду позивачкою доведено ті обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, а відповідачем не доведено правомірність відмови у видачі ОСОБА_1 довідок з усіма складовими заробітної плати працюючого державного службовця за відповідною посадою, а тому позовні вимоги про зобовязання видати такі довідки підлягають задоволенню.

З урахуванням викладеного та керуючись ст.ст. 10, 15, 212, 214,215,218 ЦПК України, ст. 37-1 Законом України "Про державну службу" від 16.12.1993 року №3723-XII, ст.49 КЗпП України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов ОСОБА_1 задовольнити.

Визнати неправомірними та протиправними дії Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації щодо відмови у наданні ОСОБА_1 довідок про заробітну плату на відповідній посаді, з якої вона вийшла на пенсію (начальник відділу) станом на 01.01.2016 року та на 01.05.2016 року.

Зобов'язати Департамент екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації видати ОСОБА_1 довідки про заробітну плату відповідної посади та рангу ( начальника відділу), що подаються для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям станом на 01.01.2016 року за грудень 2015 року та 01.05.2016 року, з визначенням заробітної плати з усіма її складовими: посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років, надбавка за високі досягнення у праці, премії, індексація, одноразова грошова допомога у разі виходу на пенсію у розмірі 10-ти посадових окладів, інші виплати (матеріальна допомога на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань), з яких були сплачені страхові внески, з врахуванням підвищення з 01.12.2015 року відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2015р. №1013 "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів" та з 01.05.2016 року відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 06.04.2016р. №292 "Деякі питання оплати праці державних службовців у 2016 році ".

Допустити негайне виконання рішення суду.

Стягнути з Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 судові витрати в розмірі ( шістсот сорок) 640 грн. 00 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до апеляційного адміністративного суду Одеської області через Приморський районний суд м. Одеси шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня проголошення постанови.

Особи, які брали участь у справі але не були присутні в судовому засіданні під час проголошення постанови можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Суддя: А. Ю. Бойчук

Джерело: ЄДРСР 65167942
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку