open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90

____________________________________________________________________

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 лютого 2011 р.

Справа № 2-а-7099/10/2170

Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Ковбій О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Білозерському районі Херсонської області про захист порушеного конституційного права, за позовом Управління Пенсійного фонду України в Білозерському районі Херсонської області до ОСОБА_1 про стягнення недоїмки зі сплати страхових внесків на загальнообов"язкове державне пенсійне страхування,

встановив:

ОСОБА _1 (далі-ПП) звернулася до суду із адміністративним позвом до Управління Пенсійного Фонду України в Білозерському районі Херсонської області (далі - УПФУ) про захист порушеного конституційного права, визначеного ст. ст. 36, 57 Конституції України з боку Пенсійного Фонду України в Білозерському районі Херсонської області шляхом заборони примушування брати участь у діяльності неприбуткової самоврядної організації Пенсійний фонд, скасування вимоги про сплату страхових внесків № 14 від 05.11.2010 року на суму 695,46 грн.; УПФУ в Білозерському районі Херсонської області звернулося до суду з адмністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення недоїмки зі сплати страхових внесків на загальнообов"язкове державне пенсійне страхування в сумі 695,46 грн.

Приватний підприємець ОСОБА_1 в судове засідання не прибула, просила розглянути справу без її участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі, вказуючи, що на її адресу Управлінням Пенсійного фонду України в Білозерському районі Херсонської області була направлена вимога про сплату боргу по заборгованості недоїмки зі страхових внесків на загальнообов"язкове пенсійне страхування. З цією вимогою приватний підприємець не погоджується, оскільки нею написана заява про відмову від участі в системі загальнообов"язкового державного пенсійного страхування. Статус приватного підприємця не є підставою для сплати страхових внесків.

Представник Управління Пенсійного фонду України в Білозерському районі Херсонської області в судове засідання не прибув, надав до суду заперечення, просив справу розглянути без участі представника Управління, просив суд позов не задовольняти, обгрунтовуючи тим, що фізичні особи - суб"єкти підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок), та члени сімей зазначених осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності, на період дії законодавчих актів з питань особливого способу оподаткування, підлягають загальнообов"язковому державному пенсійному страхуванню. Сума страхового внеску встановлюється суб"єктами підприємницької діяльності самостійно для себе та членів їх сімей, які беруть участь у провадженні такими особами підприємницької діяльності та не перебувають з ними у трудових відносинах, при цьому сума страхового внеску з урахуванням частини фіксованого або єдиного податку, що перерахована до Пенсійного фонду України, повинна становити не менше мінімального розміру страхового внеску, обчисленого від максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, оподаткованого доходу (прибутку), загального оподаткованого доходу, з якої сплачуються страхові внески.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні в разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Виходячи з вищевикладеного суд вважає за можливе розглядати справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги приватного підприємця ОСОБА_1 задоволенню не підлягають, а позовні вимоги Управління Пенсійного Фонду України в Білозерському районі Херсонської області є обгрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі з огляду на наступне.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є приватним підприємцем та знаходиться на спрощеній системі оподаткування.

В листопаді 2010 року нею отримано від УПФУ в Білозерському районі Херсонської області Вимогу про сплату боргу від 05.11.2010 року № Ф-14 на суму 695,46 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 58 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-ІV від 09.07.2003 р. Пенсійний фонд є органом, який здійснює керівництво та управління солідарною системою, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та підготовляє документи для її виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду, вирішує питання, пов'язані з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснює адміністративне управління Накопичувальним фондом та інші функції, передбачені цим Законом і статутом Пенсійного фонду.

Статтею 67 Конституції України зазначено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Частиною 1 статті 5 Закону № 1058-ІV передбачено, що цей Закон регулює відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.

Згідно ч. 2 ст. 5 Закону № 1058-ІV виключно цим Законом визначаються коло осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та платники страхових внесків, їх права та обов'язки.

Частиною 3 статті 18 Закону № 1058-ІV страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до ст. 1 Закону № 1058-ІV страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

17.07.2010 року набрав чинність Закон України "Про внесення змін до законів України "Про Державний бюджет України на 2010 рік" та "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування " № 2461-VI від 08.07.2010 року (надалі - Закон № 2461 -VI).

До введення в дію Закону України від 08.07.2010 року № 2461 "Про внесення змін до Законів України "Про державний бюджет України на 2010 рік та "Про загальнообов"язкове державне пенсійне страхування" доплата до мінімального страхового внеску здійснювалася за бажанням фізичної особи-платника спрощеної системи оподаткування. Починаючи з липня 2010 року Законом України "Про внесення змін до Законів України "Про державний бюджет України на 2010 рік" та "Про загальнообов"язкове державне пенсійне страхування" від 08.07.2010 року № 2461 встановлено обов"язкову сплату підприємцями-фізичними особами на спрощеній системі оподаткування страхових внесків до Пенсійного фонду в порядку, визначеному Законом України № 1058 - IV.

З урахуванням внесених змін, які набрали чинності, згідно п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону № 1058-ІV загальнообов'язкове державне пенсійне страхування здійснюється за принципами: обов'язковості страхування осіб, які працюють на умовах трудового договору (контракту) та інших підставах, передбачених законодавством, а також осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 11 Закону № 1058-ІV загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню підлягають: фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, у тому числі ті, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), та члени сімей зазначених фізичних осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності.

У відповідності до п. 5 ч. 1 ст. 14 Закону № 1058-ІV страхувальниками відповідно до цього Закону є: застраховані особи, зазначені в пунктах 3 і 4 статті 11 та частині першій статті 12 цього Закону. Згідно ч. 1 ст. 15 Закону № 1058-ІV платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в частині першій статті 12 цього Закону.

Частиною 3 статті 15 Закону № 1058-ІV передбачено, що страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду.

Отже, Законом України від 08.07.2010 N 2461-VI "Про внесення змін до законів України "Про Державний бюджет України на 2010 рік" та "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлено обов'язкову сплату підприємцями - фізичними особами на спрощеній системі оподаткування страхових внесків до Пенсійного Фонду.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону № 1058-ІV участь застрахованих осіб у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування може припинитися у разі якщо особа, яка підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню відповідно до нього Закону, втратила визначений цим Законом статус застрахованої особи.

Як вбачається з матеріалів справи, приватний підприємець ОСОБА_1 перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Білозерському районі Херсонської області, є страхувальником та роботодавцем, платником страхових внесків, застрахованою особою, оскільки підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню і може втратити статус застрахованої особи, у зв'язку з втратою статусу підприємця, а не у зв'язку з відмовою від участі в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.

Відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 17 Закону № 1058-IV страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок), та члени сімей зазначених осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності та не перебувають з ними у трудових відносинах, зобов'язані сплачувати страхові внески у розмірі, який визначається ними самостійно. При цьому сума страхового внеску з урахуванням частини фіксованого або єдиного податку, що перерахована до Пенсійного фонду України, повинна становити не менше мінімального розміру страхового внеску за кожну особу та не більше розміру страхового внеску, обчисленого від максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, оподатковуваного доходу (прибутку), загального оподатковуваного доходу, з якої сплачуються страхові внески.

Відповідно до ч. 6 ст. 20 Закону № 1058-IV страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом для страхувальників, зазначених у пункті 5 статті 14 цього Закону є квартал.

Законом України "Про збір на загальнообов"язкове державне пенсійне страхування" ставка збору встановлена на рівні 33,2% від об"єкта оподаткування.

З 01 липня 2010 року розмір мінімального страхового внеску складає 294,82 грн, з 01 жовтня 2010 року - 301,12 грн., з 01 грудня 2010 року - 306,10 грн.

Згідно із ч. 2 ст. 106 Закону № 1058-ІV суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Частиною 3 статті 106 Закону № 1058-IV територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Згідно з абз. 3 ч. 3 ст. 106 Закону № 1058-IV протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій.

Борг зі сплати страхових внесків на загальнообов"язкове державне пенсійне страхування складає 695,46 грн.

Виходячи з викладеного, суд приходить до висновку про необгрунтованість позовних вимог ОСОБА_1 та відсутність підстав для їх задоволення.

Позовні вимоги Управління Пенсійного Фонду України в Білозерському районі Херсонської області є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 8, 9, 12, 19, 128, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 відмовити в повному обсязі.

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Білозерському районі Херсонської області задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з фізичної особи - суб"єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Управління Пенсійного Фонду України в Білозерському районі Херсонської області суму недоїмки зі сплати страхових внесків на загальнообов"язкове державне пенсійне страхування в розмірі 695 (шістсот дев"яносто п"ять) грн. 46 грн. на р/р 25603303002104 в Білозерському безбалансовому відділенні № 10021/01107 ВАТ "Державний ощадний банк України", МФО 352457 код ЄДРПОУ 21294891.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Ковбій О.В.

кат. 10.1

Джерело: ЄДРСР 65136826
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку