open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 803/1888/16

Провадження № 2-а/159/115/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 лютого 2017 року м. Ковель

Ковельський міськрайонний суд Волинської області під головуванням судді Восковської О.А., розглянувши в приміщенні Ковельського міськрайонного суду в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Ковельського об’єднаного управління Пенсійного фонду України про визнання неправомірною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії на захист порушених прав, -

в с т а н о в и в :

ОСОБА _1І звернулась в суд із позовом до Ковельського об’єднаного управління Пенсійного фонду України про визнання неправомірною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії на захист порушених прав. Заявлені вимоги позивач обгрунтовує тим, що вона перебуває на обліку в Ковельському об’єднаному УПФ України та отримує пенсію за віком відповідно до Закону України «Про державну службу» у розмірі 84 % від заробітної плати. Постановою Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2015 року № 1013 посадові оклади державних службовців підвищено. Позивач вказує, що 12 грудня 2016 року вона звернулася до Ковельського об’єднаного УПФ України із заявою про видачу довідки про заробітну плату за грудень 2015 року працюючого державного службовця на аналогічній посаді, з якої вона пішла на пенсію, однак відповідач відмовив їй у видачі такої довідки з підстав відсутності законодавчих норм для цього та затвердженої форми довідки. Проте, позивач вважає такі дії Ковельського об’єднаного УПФ України неправомірними та посилаючись на викладене, прохає зобов'язати відповідача видати довідку про заробітну плату, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям із всіма складовими заробітної плати та просить стягнути в її користь судовий збір.

Позивач ОСОБА_1 у судове засідання не з'явилася, хоча належним чином була повідомлена про час і місце розгляду справи, подала до суду письмову заяву в якій просить справу розглядати у її відсутності, заявлені позовні вимоги підтримує повністю з підстав, викладених у заві та просить їх задовольнити.

Представник відповідача – Ковельського об’єднаного УПФ України у судовому засіданні позов не визнала з підстав викладених у запереченні та просить відмовити в його задоволенні, оскільки вимога позивача про видачу довідки про складові заробітної плати є безпідставною, оскільки на час звернення позивача форма такої довідки не затверджена і нормативно-правовими актами не передбачено її видачі.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України суд розглядає справу в порядку письмового провадження.

Суд, заслухавши пояснення представника відповідача, вивчивши матеріали справи, оцінивши доводи позивача, викладені ним в адміністративному позові та письмові заперечення відповідача, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 з 03 квітня 2010 року перебуває на обліку в Ковельському об’єднаному УПФ України та отримує пенсію по віку у розмірі 84 % заробітної плати, яка призначена відповідно до Закону України «Про державну службу» № 3723-ХІІ від 16 грудня 1993 року.

12 грудня 2016 року ОСОБА_1 звернулася до Ковельського об’єднаного УПФ України із заявою про видачу довідки про заробітну плату за грудень 2015 року працюючого державного службовця на аналогічній посаді, з якої їй було призначено пенсію.

Листом №10478/04-40-22 від 16.12.2016 року Ковельським об’єднаним УПФ України позивачу було відмовлено у видачі вищевказаної довідки для перерахунку пенсії з мотивів відсутності законодавчих підстав для її перерахунку у зв'язку з набранням чинності Законом України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року та не визначенням Кабінетом Міністрів України порядку й механізму перерахунку пенсій державних службовців.

Статтею 37-1 Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 № 3723-ХІІ (далі Закон № 3723-ХІІ) в редакції, що діяла на час призначення позивачеві пенсії, було встановлено, що у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а також у зв'язку із набуттям особою права на пенсійне забезпечення державного службовця за цим Законом відповідно здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій. Перерахунок пенсії здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії.

Законом України від 28.12.2014 № 76-VIII статтю 37-1 Закону № 3723-ХІІ викладено в іншій редакції, при цьому встановлено, що умови та порядок перерахунку призначених пенсій державним службовцям визначаються Кабінетом Міністрів України. Порядок обчислення заробітної плати для перерахунку пенсії державного службовця на той час визначався постановою Кабінету Міністрів України «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії» від 31.05.2000 № 865 (далі Постанова № 865).

Зокрема, згідно з пунктом 4 Постанови № 865 (у редакції від 25.03.2014), у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям відповідно до рішень Кабінету Міністрів України, заробітна плата для перерахунку пенсії визначалась виходячи із заробітної плати працюючих державних службовців за тими ж посадами.

У свою чергу, згідно пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2000 №865 «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії» форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням з Міністерством соціальної політики.

Так, постановою правління Пенсійного фонду України від 04.09.2013 №15- 1 «Про виконання рішень Окружного адміністративного суду міста Києва по справах № 2а-8893/12/2670, № 2а-4753/09/2670» затверджено та введено в дію форму довідки про заробітну плату, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, а також державним службовцям, які на момент перерахунку пенсії працюють на інших посадах, ніж ті, з яких їм призначено (перераховано) пенсію. Вказана форма довідки містить у собі наступні складові: посадовий оклад; надбавка за ранг, або кваліфікаційний клас, або класний чин, або спеціальні звання, або дипломатичний ранг; надбавка за вислугу років; надбавка за знання та використання в роботі іноземної мови; надбавка за почесне звання «заслужений»; надбавка за роботу з таємними документами залежно від ступеня таємності інформації; доплата за науковий ступінь кандидата або доктора наук; надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи; премія; інші виплати (винагорода за вислугу років, матеріальна допомога на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань).

Постановою Кабінету Міністрів України «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів» від 09.12.2015 №1013 (далі Постанова № 1013) до Постанови № 865 внесено зміни, які застосовуються з 01.12.2015, а саме: виключено пункт 4, а пункт 5 викладено в новій редакції: «Форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням з Міністерством соціальної політики».

На теперішній час, Кабінетом Міністрів України, всупереч положень статті 37-1 Закону №3723-XII, не визначено порядок перерахунку призначених пенсій державним службовцям.

Разом із тим, згідно із статтею 22 Конституції України права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Частиною першою статті 58 Конституції України гарантовано, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Крім цього, статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом статті 49 КЗпП України власник або уповноважений ним орган зобов'язаний видати працівникові на його вимогу довідку про його роботу на даному підприємстві, в установі, організації із зазначенням спеціальності, кваліфікації, посади, часу роботи і розміру заробітної плати.

Відповідно до положень статті 31 Закону України «Про оплату праці» відомості про оплату праці працівника надаються будь-яким органам чи особам лише у випадках, передбачених законодавством, або за згодою чи на вимогу працівника.

Аналіз наведених норм закону дає підстави для висновку, що обов'язок щодо видачі пенсіонеру довідки про заробітну плату державного службовця за посадою, яку він займав до виходу на пенсію, покладено на державний орган (установу, організацію, підприємство), в якому працювала особа до виходу на пенсію, а тому уповноважені особи таких органів зобов'язані безумовно видати відповідну довідку про заробітну плату на вимогу працівника (пенсіонера), який перебуває чи перебував у трудових правовідносинах з ними.

З огляду на вказане, доводи представника відповідача про відсутність форми довідки про складові заробітної плати, що подається для перерахунку пенсії, не заслуговують на увагу, оскільки, звертаючись до відповідача із заявою про видачу довідки про заробітну плату державного службовця на посаді, що прирівнюється до посади, з якої вона вийшла на пенсію, позивач не вказувала якоїсь конкретної форми довідки, що унеможливлювало б її видачу у разі відсутності такої.

Довідка про заробітну плату може бути складена в будь-якій формі, оскільки зазначені вище положення нормативно-правових актів не пов'язують можливість видачі такої довідки із наявністю певної затвердженої форми, однак, при цьому, безальтернативно покладають на роботодавця обов'язок її видати на вимогу особи.

Таким чином, відмовляючи позивачу у видачі довідки, відповідач діяв всупереч вимог чинного законодавства України, а тому з метою повного та всебічного захисту інтересів позивача таку відмову відповідача слід визнати протиправною та зобов'язати відповідача видати довідку про заробітну плату працюючого державного службовця на аналогічній посаді, з якої позивачу призначено пенсію, станом на грудень 2015 року відповідно до її заяви від 12 грудня 2016 року.

Керуючись ст.ст.2,11,71,128 ч.6, 160-163,167 КАС України, на підставі ст.ст.19,22,58 Конституції України, Закону України «Про державну службу», суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Ковельського об’єднаного управління Пенсійного фонду України щодо ненадання ОСОБА_1 довідки про заробітну плату, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям із всіма складовими заробітної плати.

Зобов'язати Ковельське об’єднане управління Пенсійного фонду України видати ОСОБА_1 довідку про заробітну плату, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям із всіма складовими заробітної плати.

Стягнути з Ковельського об’єднаного управління Пенсійного фонду України на користь ОСОБА_1 витрати по сплаті судового збору в сумі 551 (п»ятсот п»ятдесят одна) гривня 20 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Ковельський міськрайонний суд протягом десяти днів з дня отримання повного тексту постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Головуюча

ОСОБА_2

Джерело: ЄДРСР 64868585
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку