open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 875/87/16 Суддя-доповідач: Грибан І.О.

ПОСТАНОВА

Іменем України

09 лютого 2017 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів :

Головуючий-суддя - Грибан І. О.

судді - Беспалов О. О., ПаріновА.Б.

за участі :

секретар с/з Кузик М.А.

розглянув у відкритому судовому засіданні у місті Києві адміністративний позов Макарівської районної державної адміністрації Київської області до ОСОБА_3, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" про примусове відчуження частини земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності,

У С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся з адміністративним позовом до ОСОБА_3, в якому просив:

- примусово відчужити у державну власність з мотивів суспільної необхідності частину земельної ділянки загальною площею 0,0205 га, що перебуває у власності ОСОБА_3, яке посвідчено державним актом на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_1 від 23.11.2006, та знаходиться на території Плахтянської сільської ради Макарівського району Київської області (кадастровий номер НОМЕР_2, загальна площа земельної ділянки - 0,8284 га, категорія: землі сільськогосподарського призначення, цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства), в тому числі: частина 1 земельної ділянки: площа - 0,0102 га, сільськогосподарського призначення, для ведення особистого селянського господарства, угіддя , сіножаті, визначений кадастровий номер за проектом землеустрою - НОМЕР_3, вартість якої становить - 3468 грн.; частина 2 земельної ділянки: площа 0,0103 га сільськогосподарського призначення, для ведення особистого селянського господарства, угіддя: сіножаті, визначений кадастровий номер за проектом землеустрою - НОМЕР_4, вартість якої становить - 3502 грн. з повним попереднім відшкодуванням вартості зазначеної частини земельної ділянки за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету, до якого зараховуються кошти від державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в установленому законодавством порядку, у розмірі 6970 грн. (шість тисяч дев'ятсот сімдесят гривень 00 коп.);

- виділити із земельної ділянки, загальною площею 0,8284 га, що перебуває у власності ОСОБА_3 за технічною документацією із землеустрою про поділ земельної ділянки, в окремі земельні ділянки, із яких: земельна ділянка площею - 0,8079 га - залишається у власності ОСОБА_3; земельна ділянка загальною площею 0,0205 га відчужується у державну власність з мотивів суспільної необхідності, із забезпеченням державної реєстрації зазначених земельних ділянок та прав на них у визначеному законодавством порядку.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що належна відповідачу земельна ділянка відповідно до розпорядження КМ України від 27 липня 2006 року №436-р "Про затвердження плану заходів на 2006-2010 роки щодо реалізації Енергетичних стратегій України на період до 2030 року" передбачено будівництво об'єкта "Лінії електропередачі 750 кВ для видачі потужностей Рівненської та Хмельницької атомних електростанцій: ПС 750 кВ "Київська" із заходами, повітряна лінія 750-330 кВ, до складу якого входить будівництво заходів повітряної лінії електропередачі напругою 330 кВ Новокиївська-Сєвєрна на електричну підстанцію напругою 750 кВ "Київська" має бути передана у постійне користування ДП "Державна енергетична компанія "Укренерго" для розміщення та будівництва, експлуатації та обслуговування заходів ПЛ 330 кВ Новокиївська - Сєвєрна на ПС 750 кВ "Київська" згідно з додатком.

Позивач вважає, що частина земельної ділянки загальною площею 0,0205 га, що перебуває у власності ОСОБА_3 підлягає примусовому відчуженню у державну власність з мотивів суспільної необхідності для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування заходів ПЛ 330 кВ Новокиївська-Сєвєрна на електричну підстанцію напругою 750 кВ "Київська", оскільки виконання робіт по будівництву вказаних заходів повітряної лінії електропередачі без припинення права власності відповідача на вказані частини земельних ділянок є неможливим.

Оскільки, відповідач згоди на викуп для суспільних потреб частини земельної ділянки не надав позивач звернувся з даним позовом в суд.

У судове засідання представник позивача не з'явився, надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги підтримав з підстав, викладених в позовній заяві.

Представник третьої особи подав клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений у встановленому законом порядку, заперечень щодо позовних вимог не надав.

Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Розглядаючи справу в межах заявлених позовних вимог, дослідивши подані в справі докази, суд приходить до наступного висновку.

Статтею 41 Конституції України визначено, що, примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановленим законом, та за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості.

Відповідно до статті 147 Земельного кодексу України підстави та порядок примусового відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності визначаються законом.

Правові, організаційні та фінансові засади регулювання суспільних відносин, що виникають у процесі відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності визначені Законом України "Про відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності" (далі - Закон, Закон № 1559-VІ).

За змістом статті 1 цього Закону примусове відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, з мотивів суспільної необхідності - перехід права власності на земельні ділянки, інші об'єкти нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, до держави чи територіальної громади з мотивів суспільної необхідності за рішенням суду; суспільна необхідність - обумовлена загальнодержавними інтересами або інтересами територіальної громади виключна необхідність, для забезпечення якої допускається примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, у встановленому законом порядку.

Відповідно ч. 4 статті 4 Закону викуп земельних ділянок для суспільних потреб, примусове відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності здійснюються як виняток з дотриманням вимог екологічної безпеки, із забезпеченням подальшого раціонального використання земельних ділянок, у разі якщо об'єкти, визначені у статтях 8 і 9 цього Закону, можна розмістити виключно на земельних ділянках, що відчужуються.

Згідно статті 7 Закону органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та в порядку, визначених цим Законом, мають право викупу земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, для таких суспільних потреб як будівництво, капітальний ремонт, реконструкція та обслуговування лінійних об'єктів та об'єктів транспортної і енергетичної інфраструктури (доріг, мостів, естакад, нафто-, газо- та водопроводів, ліній електропередачі, зв'язку, аеропортів, морських портів, нафтових і газових терміналів, електростанцій) та об'єктів, необхідних для їх експлуатації.

Рішення про викуп земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, для суспільних потреб, визначених частиною першою цієї статті, органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування приймають на підставі генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, матеріалів погодження місця розташування таких об'єктів проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки та іншої документації із землеустрою, затверджених в установленому законодавством порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України №436-р від 27 липня 2006 року затверджено план заходів на 2006-2010 роки щодо реалізації Енергетичної стратегії України на період до 2030 року передбачено будівництво об'єкта "Лінії електропередачі 750 кВ для видачі потужностей Рівненської та Хмельницької атомних електростанцій: ПС 750 кВ "Київська" із заходами, повітряна лінія 750-330 кВ, до складу якого входить будівництво заходів повітряної лінії електропередачі напругою 330 кВ Новокиївська - Сєвєрна на ПС 750 кВ "Київська" мають бути передані у постійне користування ДП "Державна енергетична компанія "Укренерго" для розміщення та будівництв, експлуатації та обслуговування заходів ПЛ 330 кВ Новокиївська - Сєвєрна на ПС 750 кВ "Київська" згідно з додатком.

Замовником проектування та будівництва магістрального лінійного енергооб'єкта, будівництво якого обумовлено загальнодержавними інтересами є ДП "Національна енергетична компанія "Укренерго".

В установленому законом порядку ДП "НЕК "Укренерго" були оформлені матеріали вибору місця розташування земельних ділянок для розміщення заходів ПЛ 330 кВ Новокиївська-Сєвєрна на ПС 750 кВ "Київська", у т.ч. оформлено матеріали погодження місця розташування енергооб'єкта на земельних ділянках, які перебувають у приватній власності згідно з вимогами статті 151 ЗК України.

На підставі клопотання ДП "НЕК "Укренерго", статей 13,17,122,123,149,151,186,186-1 Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2011 року №802-р, розпорядження Київської обласної державної адміністрації від 05 жовтня 2011 року №1091 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування ДП "НЕК "Укренерго", розташованих за межами населених пунктів на території Макарівського, Києво-Святошиснького районів та Ірпінської міської ради Київської області для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування заходів ПЛ 330 кВ Новокиївська-Сєвєрна на ПС 750 кВ "Київська".

Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок розроблено та погоджено у встановленому законом порядку з проходженням експертизи Держземагенством України від 24 січня 2013 року №6-13.

24 грудня 2014 року Київська обласна державна адміністрація прийняла розпорядження № 456 "Про заходи щодо викупу або примусового відчуження земельних ділянок, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності, з подальшим їх наданням у постійне користування державному підприємству "Національна енергетична компанія "Укренерго".

Зазначеним розпорядженням доручено Макарівській районній державній адміністрації у визначеному законодавством порядку вжити заходів щодо викупу або примусового відчуження земельних ділянок, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності (згідно з додатком до розпорядження Київської ОДА), з метою подальшого їх надання у постійне користування державному підприємству "Національна енергетична компанія "Укренерго" для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування заходів ПЛ 330 кВ Новокиївська - Северна на ПС 750 кВ "Київська".

На виконання цього розпорядження Макарівська районна державна адміністрації прийняла розпорядження від 09 грудня 2015 року №455 (зі змінами від 25 травня 2016 року №269) "Про викуп або примусове відчуження земельних ділянок які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності, з подальшим наданням цих земельних ділянок у постійне користування державному підприємству "Національна енергетична компанія "Укренерго" із зміною їх цільового призначення для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування заходів НЛ 330 кВ Новокиївська-Сєвєрна на ПС 750 кВ "Київська".

До складу земельних ділянок, які підлягають викупу для суспільних потреб або примусовому відчуженню з мотивів суспільної необхідності відноситься, зокрема, частина земельної ділянки загальною площею 0,0205 га, що перебуває у власності ОСОБА_3, яке посвідчено державним актом на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_1 від 23.11.2006, та знаходиться на території Плахтянської сільської ради Макарівського району Київської області (кадастровий номер НОМЕР_2, загальна площа земельної ділянки - 0,8284 га, категорія: землі сільськогосподарського призначення, цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства), в тому числі: частина 1 земельної ділянки: площа - 0,0102 га, сільськогосподарського призначення, для ведення особистого селянського господарства, угіддя , сіножаті, визначений кадастровий номер за проектом землеустрою - НОМЕР_3, вартість якої становить - 3468 грн.; частина 2 земельної ділянки: площа 0,0103 га сільськогосподарського призначення, для ведення особистого селянського господарства, угіддя: сіножаті, визначений кадастровий номер за проектом землеустрою - НОМЕР_4, вартість якої становить - 3502 грн.

Земельні ділянки, що підлягають викупу для суспільних потреб або примусовому відчуженню з мотивів суспільної необхідності з подальшим наданням (передачею) її у постійне користування ДП "НЕК "Укренерго" для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування заходів ПЛ 330 кВ Новокиївська - Сєвєрна на ПС 750 кВ "Київська" підтверджується проектом землеустрою та кадастровим планом земельної ділянки.

Відповідно до ч.2,3 ст.10 Закону орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, який прийняв рішення про викуп земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, зобов'язаний письмово повідомити про це їх власника (власників) протягом п'яти днів з дня прийняття такого рішення, але не пізніше як за три місяці до їх викупу. Цей строк поширюється також на тих осіб, які стануть власниками таких об'єктів протягом трьох місяців з дня надходження зазначеного повідомлення.

Інформація (письмове повідомлення) надсилається власнику (власникам) земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається йому (їм) особисто під розписку.

У разі якщо місце проживання (перебування чи роботи) або місцезнаходження осіб, зазначених у частині другій цієї статті, залишається невідомим, навіть після звернення до органів і підрозділів Державної міграційної служби України, про прийняте рішення щодо викупу земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, ці особи повідомляються шляхом розміщення відповідного оголошення.

Власник (власники) земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, вважається повідомленим про такий викуп з дня опублікування зазначеного оголошення.

З матеріалів справи вбачається, що Макарівською районною державною адміністрацією надсилалося відповідачу повідомлення про прийняте рішення щодо викупу, разом з тим поштове відправлення повернулося з відміткою пошти «За закінченням встановленого строку зберігання».

В подальшому, позивачем було опубліковано у Макарівській районній газеті «Макарівські вісті» (від 05.02.2016 № 5), обласній газеті «Час Київщини» (від 12.02.2016 № 6) та газеті «Урядовий кур'єр» (від 06.05.2016 № 85) оголошення про викуп або примусове відчуження земельних ділянок (їх частин), розташованих за межами населених пунктів на території Наливайківської, Липівської, Плахтянської сільських рад Макарівського району Київської області, які перебувають у власності фізичних або юридичних осбі, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності.

Отже, відповідач був повідомлений в порядку визначеному статею 10 Закону України №1559-VI про прийняте рішення щодо викупу земельної ділянки.

Згідно до ч.1 ст. 11 Закону власник (власники) земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, протягом одного місяця з дня отримання інформації (письмового повідомлення) згідно із статтею 10 цього Закону письмово повідомляє відповідний орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування про надання згоди на проведення переговорів щодо умов викупу або відмову від такого викупу.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач згоди на викуп для суспільних потреб частини земельної ділянки не надав.

Відповідно до ч. 1 статті 15 Закону України "Про відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності" у разі неотримання згоди власника земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з викупом цих об'єктів для суспільних потреб зазначені об'єкти можуть бути примусово відчужені у державну чи комунальну власність лише як виняток з мотивів суспільної необхідності і виключно під розміщення, у тому числі об'єктів національної безпеки і оборони; лінійних об'єктів та об'єктів транспортної і енергетичної інфраструктури (доріг, мостів, естакад, магістральних трубопроводів, ліній електропередачі, аеропортів, морських портів, нафтових і газових терміналів, електростанцій) та об'єктів, необхідних для їх експлуатації.

Частиною 2 цієї статті передбачено, що примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, допускається, як виняток, з мотивів суспільної необхідності лише в разі, якщо будівництво зазначених у частині першій цієї статті об'єктів передбачається здійснити із застосуванням оптимального варіанта з урахуванням економічних, технологічних, соціальних, екологічних та інших чинників.

Порядок примусового відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, з мотивів суспільної необхідності встановлений ст.16 Закону. Так, орган місцевого самоврядування, що прийняв рішення про відчуження земельної ділянки, у разі недосягнення згоди з власником земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, щодо їх викупу для суспільних потреб відповідно до розділу II цього Закону звертається до адміністративного суду із позовом про примусове відчуження зазначених об'єктів.

Вимога про примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, відповідно до ч.2 статті 16 Закону підлягає задоволенню у разі, якщо позивач доведе, що будівництво, капітальний ремонт, реконструкція об'єктів, під розміщення яких відчужується відповідне майно, є неможливим без припинення права власності на таке майно попереднього власника.

Колегія суддів вважає, що позивачем доведена суспільна необхідність у примусовому відчуженні земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності для розміщення, будівництва, оскільки з урахуванням вимог статті 15 Закону будівництво об'єктів енергетичної інфраструктури (ліній електропередач) відноситься до суспільної необхідності, а саме експлуатація та обслуговування повітряної лінії електропередач 750 кВ Рівненська АЕС - Київська», оскільки йдеться про будівництво повітряної лінії електропередачі, проведення якої є неможливим без припинення права власності на вищезазначені земельні ділянки.

Згідно із ч.3 ст.16 Закону, у разі задоволення позовних вимог рішенням суду визначається викупна ціна та порядок її виплати, а також перелік та порядок надання майна замість відчуженого.

Згідно з частиною 5 статті 5 Закону України "Про відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності" у разі якщо власник виступає проти відчуження свого нерухомого майна за оцінкою, проведеною суб'єктом оціночної діяльності, визначеним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, він може залучити іншого суб'єкта оціночної діяльності для визначення вартості нерухомого майна чи проведення рецензування звіту з оцінки такого майна. У цьому разі витрати на виконання таких послуг несе власник майна.

Відповідно до Звітів про проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок (її частин) що підлягають викупу (або відчуженню) для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності, які перебувають у власності ОСОБА_3 з подальшим наданням цієї земельної ділянки у постійне користування державному підприємству "Національна енергетична компанія "Укренерго" для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування заходів ПЛ 330 кВ Новокиївська - Сєвєрна на ПС 750 кВ "Київська" на території Плахтянської сільської ради Макарівського району Київської області, проведеного в порядку передбаченому статтею 5 Закону 1559-V, вартість земельних ділянок, що підлягають вилученню у ОСОБА_3, станом на 04 липня 2016 року становлять:

- земельна ділянка площею 0,0102 га, кадастровий номер за проектом землеустрою - НОМЕР_3, вартість - 3468 грн.;

- земельна ділянка площею 0,0103 га, кадастровий номер за проектом землеустрою - НОМЕР_4, вартість 3502 грн.

Заперечень щодо визначеного розміру вартості земельної ділянки відповідач не надав.

Згідно з абзацом 3 частини 2 статті 7 Закону у разі прийняття рішення про викуп чи примусове відчуження частини земельної ділянки для суспільних потреб виділення такої частини в окрему земельну ділянку здійснюється за відповідною технічною документацією із землеустрою, підставою для розроблення якої є нотаріально посвідчена згода власника земельної ділянки на поділ земельної ділянки чи рішення суду.

Враховуючи наявність обставин, якими закон обумовлює можливість прийняття судом рішення про примусове відчуження у державну власність з мотивів суспільної необхідності земельних ділянок, що належать на праві власності відповідачу, а також з урахуванням встановлених у справі обставин та досліджених судом доказів, колегія суддів дійшла висновку про задоволення позовних вимог Макарівської районної державної адміністрації Київської області.

Керуючись статтями ст.ст. 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167, 183-1, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Макарівської районної державної адміністрації Київської області - задовольнити.

Примусово відчужити у державну власність з мотивів суспільної необхідності частину земельної ділянки загальною площею 0,0205 га, що перебуває у власності ОСОБА_3, яке посвідчено державним актом на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_1 від 23.11.2006, та знаходиться на території Плахтянської сільської ради Макарівського району Київської області (кадастровий номер НОМЕР_2, загальна площа земельної ділянки - 0,8284 га, категорія: землі сільськогосподарського призначення, цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства), в тому числі: частина 1 земельної ділянки: площа - 0,0102 га, сільськогосподарського призначення, для ведення особистого селянського господарства, угіддя , сіножаті, визначений кадастровий номер за проектом землеустрою - НОМЕР_3, вартість якої становить - 3468 грн.; частина 2 земельної ділянки: площа 0,0103 га сільськогосподарського призначення, для ведення особистого селянського господарства, угіддя: сіножаті, визначений кадастровий номер за проектом землеустрою - НОМЕР_4, вартість якої становить - 3502 грн. з повним попереднім відшкодуванням вартості зазначеної частини земельної ділянки за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету, до якого зараховуються кошти від державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в установленому законодавством порядку, у розмірі 6970 грн. (шість тисяч дев'ятсот сімдесят гривень 00 коп.);

Виділити із земельної ділянки, загальною площею 0,8284 га, що перебуває у власності ОСОБА_3 за технічною документацією із землеустрою про поділ земельної ділянки, в окремі земельні ділянки, із яких: земельна ділянка площею - 0,8079 га - залишається у власності ОСОБА_3; земельна ділянка загальною площею 0,0205 га відчужується у державну власність з мотивів суспільної необхідності, із забезпеченням державної реєстрації зазначених земельних ділянок та прав на них у визначеному законодавством порядку.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги до Вищого адміністративного суду України протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування ч. 3 ст. 160 КАС України, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий суддя І. О. Грибан

Суддя О. О. Беспалов

Суддя А.Б.Парінов

Повний текст виготовлено - 10.02.2017.

Головуючий суддя Грибан І.О.

Судді: Парінов А.Б.

ОСОБА_4

Джерело: ЄДРСР 64656039
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку