open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
номер провадження справи 4/124/16

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.01.2017 Справа №908/2948/16

м. Запоріжжя

За позовом Запорізького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Виконавчої дирекції, (69600, м. Запоріжжя, вул. Сєдова, 12)

до відповідача ОСОБА_1 установи “Мелітопольський онкологічний диспансер” Запорізької обласної ради, (72319, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Героїв України, буд. 33)

про стягнення 5 628,60 грн.

Суддя Зінченко Н.Г.

Представники сторін:

від позивача – ОСОБА_2, довіреність № 07-05-118 від 13.01.2017р.;

ОСОБА_3В, довіреність № 07-05-82 від 11.01.2017р.;

від відповідача – ОСОБА_4, довіреність №22 від 12.01.2017р.;

СУТЬ СПОРУ:

04.11.2016 р. до господарського суду Запорізької області звернулось Запорізьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Виконавчої дирекції, м. Запоріжжя з позовною заявою до ОСОБА_1 установи “Мелітопольський онкологічний диспансер” Запорізької обласної ради, м. Мелітополь, Запорізької області про стягнення 5 628,60 грн.

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справ між суддями від 04.11.2016 р. справу № 908/2948/16 призначено до розгляду судді Зінченко Н.Г.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 04.11.2016р. порушено провадження у справі № 908/2948/16, справі присвоєно номер провадження 4/124/16, судове засідання призначено на 12.12.2016 р., у сторін витребувані документи і матеріали, необхідні для вирішення спору по суті.

Ухвалою суду від 12.12.2016 р., на підставі ст. ст. 69, 77 ГПК України, продовжено процесуальний строк вирішення спору у справі № 908/2648/16 на п’ятнадцять днів, до 19.01.2017 р., судове засідання призначено на 16.01.2017р.

За письмовими клопотаннями представників сторін розгляд справи здійснювався без застосування технічних засобів фіксації судового процесу.

В судовому засіданні 16.01.2017р. справу розглянуто, прийнято та оголошено, на підставі ст. 85 ГПК України, вступну та резолютивну частини рішення.

Заявлені позивачем вимоги ґрунтуються на ст. ст. 1166 ЦК України ЗУ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 № 2240-ІП, Законом України від 23.09.1999 №1105 «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування», Положенням про експертизу тимчасової непрацездатності», затвердженим наказом МОЗ України «Про затвердження від 09.04.2008 №189, Інструкцією «Про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян», затвердженої наказом МОЗ України від 13.11.2001 №455, і полягають в тому, що Виконавчою дирекцією Запорізького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на підставі виконання службових обов'язків згідно ст. 10 ЗУ №1105 з 02.08.2016 по 05.08.2016 здійснено перевірку обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам у КУ «Мелітопольський онкологічний диспансер» ЗОР. Перевіркою встановлено факти видачі та продовження листків непрацездатності не в установленому чинним законодавством порядку. А саме, в порушення п. 1.7, п. 2.2 Інструкції №455 та п. 5.1.4, п. 5.1.5 Положення №189, тимчасова непрацездатність застрахованих осіб не підтверджена записами в первинній медичній документації. Спірні листки непрацездатності були пред'явлені до оплати за місцем роботи застрахованих осіб, що підтверджено даними бухгалтерії за місцем роботи та даними єдиної інформаційно - автоматизованої системи (ЕІAS) Фонду. Отже зазначає, що відповідач своїми діями, у зв'язку з необґрунтованістю видачі та продовження листків непрацездатності, які були сплачені Страхувальником, в тому числі за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, спричинив майнову шкоду Запорізькому обласному відділенню Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в розмірі 5911,32 грн. Відповідачем частина відшкодування витрат Фонду визнана по трьом страховим випадкам та перераховано на рахунок Фонду суму 282,72 грн. Залишок не відшкодованої матеріальне шкоди завданої неправомірними діями Відповідача, склав 5628,60 грн. Враховуючи зазначене, позивач просить суд позов задовольнити та стягнути з ОСОБА_1 установи “Мелітопольський онкологічний диспансер” Запорізької обласної ради, Запорізька область, м. Мелітополь 5 628,60 грн. матеріальної шкоди.

У відзиві на позовну заяву відповідач проти позову заперечує. Зазначає, що за період перевірки з II півріччя 2013 р. по І півріччя 2016 р. усього лікарями КУ «Мелітопольський онкологічний диспансер» ЗОР закладу видано 2348 листків непрацездатності. Що стосується спірних страхових випадків зазначив наступне: - ЛН № 325060, виданий з 27.05.2014 по 01.07.2014 на ім'я ОСОБА_5, розмір матеріальної допомоги 2445,00 грн. - хвора знаходилась на лікуванні з 10.04.2014 по 24.04.14 в Національному інституті раку з діагнозом «Лімфома Ходжкіна стадія ІVВ з ураженням лімфовузлів середостіння, правої легені та при виписці рекомендовано продовжити курс хіміотерапії за місцем мешкання; повторна госпіталізація з 03.06.2014 по 20.06.14 для проведення чергового курса хіміотерапії. Оглянута на лікарсько-консультативній комісії 04.07.14 для видачі листка непрацездатності з особистим підписом під записом в медичній картці амбулаторного хворого (форма № 025/о). Хвора мала смертельне захворювання, важко перенесла курси лікування з ускладненням; - ЛН № 325754, виданий з 01.06.2015 р. по 12.06.2015 р. на ім'я ОСОБА_6А, розмір матеріальної допомоги 228,00 грн. - хворій амбулаторно проведено курс імунної терапії, про що є записи в медичній картці амбулаторного хворого (форма № 025/0). Видача та продовження ЛН обгрунтовані -проведення лікування онкологічній хворій; - ЛН № 325791, виданий з 06.07.2015 р. по 17.07.2015 р. на ім'я ОСОБА_6А, розмір матеріальної допомоги 1130,50 грн. - хворій амбулаторно проведено курс імунної терапії, про що є записи в медичній картці амбулаторного хворого (форма № 025/0). Видача та продовження ЛН обґрунтовані - проведення лікування онкологічній хворій; ЛН№ 377211, виданий з 21.12.2015 по 25.01.2015 на ім'я ОСОБА_7, розмір матеріальної допомоги 643, 57 грн. та ЛН № 377252, виданий з 28.12.2015 по 29.12.2015 на ім'я ОСОБА_7 розмір матеріальної допомоги 257,43 грн. - по догляду за дорослим хворим, а саме ОСОБА_8, стаж роботи медичним працівником Мелітопольського онкологічного диспансеру більше 40 років, хвора на саркому правого стегна, медична карта амбулаторного хворого (форма № 025/0) зберігається в поліклініці. Зазначив, що всі листки непрацездатності на які посилається позивач та за якими заявив до стягнення суму майнової шкоди, не призвели до перевищення термінів непрацездатності та лікарняні листки видано та продовжено обгрунтовано (згідно п.3.2 Інструкції № 455). На підставі викладеного просив в задоволенні позову відмовити повністю.

Проаналізувавши матеріали та фактичні обставини справи у їх сукупності, оцінивши надані докази, вислухавши представників позивача, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, з 02.08.2016 по 05.08.2016 головними спеціалістами відділу експертизи тимчасової непрацездатності та якості медичних послуг Виконавчої дирекції Запорізького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на підставі виконання службових обов'язків згідно ст. 10 ЗУ №1105 здійснено перевірку обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам у КУ «Мелітопольський онкологічний диспансер» ЗОР, за наслідками чого складена відповідна довідка, яка покладена в підставу заявленого позову.

Так, зазначеною перевіркою встановлено, що в порушення п. 1.7, п. 2.2 Інструкції №455 та п. 5.1.4, п. 5.1.5 Положення №189, тимчасова непрацездатність застрахованих осіб не підтверджена записами в первинній медичній документації, а саме:

- ЛН №325060, необгрунтовано виданий з 27.05.2014 по 01.07.2014 на ім'я ОСОБА_9 Розмір матеріальної допомоги по необгрунтовано виданому ЛН становить 2445,00 грн.;

- ЛН №325791, необгрунтовано виданий з 06.07.2015 по 17.07.2015 на ім'я ОСОБА_10 Розмір матеріальної допомоги по необгрунтовано виданому ЛН становить 1130,50 грн.;

- ЛН №325754, з 01.06.2015 по 12.06.2015 на ім'я ОСОБА_10, необгрунтовано продовжений на 12.06.2015. Розмір матеріальної допомоги по необгрунтовано виданому ЛН становить 228,00 грн.;

- ЛН №324937, з 06.05.2014 по 16.05.2014 на ім'я ОСОБА_11, необгрунтовано продовжений з 14.05.2014 по 16.05.2014. Розмір матеріальної допомоги по необгрунтовано виданому ЛН становить 346,78 грн.;

- ЛН №377262, з 11.01.2016 по 22.01.2016 на ім'я ОСОБА_12, необгрунтовано продовжений з 21.01.2016 по 22.01.2016. Розмір матеріальної допомоги по необгрунтовано виданому ЛН становить 122,82 грн.;

- ЛН №377497, з 25.04.2016 по 23.05.2016 на ім'я ОСОБА_13, необгрунтовано продовжений з 21.05.2016 по 23.05.2016. Розмір матеріальної допомоги по необгрунтовано виданому ЛН становить 117,84 грн.;

- ЛН №972044, з 08.06.2016 по 01.07.2016 на ім'я ОСОБА_14, необгрунтовано продовжений з 30.06.2016 по 01.07.2016. Розмір матеріальної допомоги по необгрунтовано виданому ЛН становить 121,96 грн.;

- ЛН №324705, з 20.01.2014 по 01.02.2014 на ім'я ОСОБА_15, необгрунтовано продовжений на 01.02.2014. Розмір матеріальної допомоги по необгрунтовано виданому ЛН становить 187,89 грн.

Також, в порушення вимог п. 1.7 Інструкції №455, п. 5.1.4, 5.1.5 Положення №189 та п. 3.5 п. 10 Інструкції №532 встановлено необґрунтоване продовження ЛН без відмітки про порушення режиму та без визначення ознак тимчасової непрацездатності в первинній медичній документації, а саме:

- ЛН №377318, з 12.02.2016 по 04.03.2016 на ім'я ОСОБА_16, необгрунтовано продовжений на 04.03.2016. Розмір матеріальної допомоги по необгрунтовано виданому ЛН становить 178,69 грн.;

- ЛН №324747, з 10.02.2014 по 21.02.2014 на ім'я ОСОБА_17, необгрунтовано продовжений на 21.02.2014. Розмір матеріальної допомоги по необґрунтовано виданому ЛН становить 87,92 грн.

Також виявлено порушення порядку видачі ЛН по догляду за хворим членом сім'ї, визначеного п. 3.2 Інструкції №455 та всупереч вимогам п. 1.7 цієї Інструкції, п. 5.1.4, п. 5.1.5 Положення №189, необхідність догляду не підтверджена даними первинної медичної документації, а саме:

- ЛН №377211, з 21.12.2015 по 25.01.2016 на ім'я ОСОБА_7 Розмір матеріальної допомоги по необґрунтовано виданому ЛН становить 643,57 грн.;

- ЛН №377252, з 28.12.2016 по 29.12.2016 на ім'я ОСОБА_7 Розмір матеріальної допомоги по необґрунтовано виданому ЛН становить 257,43 грн.

В порушення вимог п. 2.1, п. 4.3 Інструкції №455 виявлено необгрунтоване продовження ЛН після встановлення групи інвалідності, а саме:

- ЛН №325226, з 03.10.2014 по 08.10.2014 на ім'я ОСОБА_18 необґрунтовано продовжений з 07.10.2014 по 08.10.2014. Розмір матеріальної допомоги по необґрунтовано виданому ЛН становить 42.92 грн.

Усі перераховані вище листки непрацездатності були пред'явлені до оплати за місцем роботи застрахованих осіб, що підтверджено даними бухгалтерії за місцем роботи та даними єдиної інформаційно - автоматизованої системи (ЕІА8) Фонду.

Довідка про результати перевірки видачі та продовження листків непрацездатності у ОСОБА_1 установі “Мелітопольський онкологічний диспансер” Запорізької обласної ради відповідачем у встановленому законодавством порядку не оскаржувалася.

Згідно із довідкою, за дні неправомірно продовженої тимчасової непрацездатності за рахунок коштів Фонду було нараховано 5911,32 грн.

Позивачем на адресу Відповідача була направлена претензія від 12.09.2016 №09-12-1849, яка частково визнана в частині відшкодування витрат Фонду по 3 страхова випадкам, а саме: - ЛН №377497, - ЛН №972044, - ЛН №325226. Всього на суму 282,72 грн. які 20.10.16 та 21.10.16 перераховано в рахунок Фонду, що підтверджується листом Відповідача від 20.10.2016 №612.

Відтак, позивачем заявлено до стягнення залишок не відшкодованої матеріальної шкоди завданої неправомірними діями Відповідача, в розмірі 5628,60 грн.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.

Згідно з ч. 1 ст. 19 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" джерелами формування коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, є, зокрема, страхові внески страхувальників-роботодавців і застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених законом.

Відповідно до статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" Фонду надано право здійснювати перевірку обгрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам; проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників; одержувати необхідні пояснення (у тому числі письмові) з питань, що виникають під час перевірок.

Згідно зі ст.51 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом - копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи. Порядок і умови видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я, за погодженням з Фондом.

Таким чином, умови загальнообов'язкового страхування полягають у сплаті страхових внесків роботодавцем та працівником та при настанні страхового випадку ( в даному випадку - хвороби, тимчасової непрацездатності) отримання від Фонду працівником матеріального забезпечення. Тобто, виконання Фондом (позивачем по справі) свого обов'язку по оплаті страхового випадку застрахованій особі прямо пов'язано саме з втратою працездатності застрахованою особою, що посвідчується листком непрацездатності лікувального закладу.

Порядок і умови видачі, продовження та обліку документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, здійснення контролю за правильністю їх видачі визначено Інструкцією про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров'я України від 13 листопада 2001 року № 455 (далі - Інструкція № 455).

Як вбачається з матеріалів справи, при перевірці встановлені порушення відповідачем порушення п. 1.7, п. 2.1, п. 2.2, п. 3.2, п. 4.3 Інструкції №455 та п. 5.1.4, 5.1.5 Положення №189 та п. 3.5 п. 10 Інструкції №532, а саме: тимчасова непрацездатність застрахованих осіб не підтверджена записами в первинній медичній документації; необґрунтоване продовження ЛН без відмітки про порушення режиму та без визначення ознак тимчасової непрацездатності в первинній медичній документації; необгрунтоване продовження ЛН після встановлення групи інвалідності.

Відповідно до п. 1.1 Інструкції № 455 тимчасова непрацездатність працівників засвідчується листком непрацездатності.

Згідно з пунктом 1.7 Інструкції № 455 видача та продовження документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність, здійснюються тільки після особистого огляду хворого лікуючим лікарем (фельдшером), про що робиться відповідний запис у медичній карті амбулаторного чи стаціонарного хворого з обгрунтуванням тимчасової непрацездатності.

Відповідно до пп.2.1 п.2 Інструкції № 455 У разі захворювання чи травми на весь період тимчасової непрацездатності до відновлення працездатності або до встановлення групи інвалідності медико-соціальною експертною комісією (МСЕК) видається листок непрацездатності, що обраховується в календарних днях.

Відповідно до пп.2.2 п.2 Інструкції № 455 при втраті працездатності внаслідок захворювання або травми лікуючий лікар в амбулаторно-поліклінічних закладах може видавати листок непрацездатності особисто терміном до 5 календарних днів з наступним продовженням його, залежно від тяжкості захворювання, до 10 календарних днів. Якщо непрацездатність триває понад 10 календарних днів, продовження листка непрацездатності до 30 днів проводиться лікуючим лікарем спільно з завідувачем відділення, а надалі - ЛКК, яка призначається керівником лікувально-профілактичного закладу, після комісійного огляду хворого, з періодичністю не рідше 1 разу на 10 днів, але не більше терміну, встановленого для направлення до МСЕК.

Підпунктом 3.2 пункту 3 Інструкції № 455 визначено, для догляду за дорослим членом сім'ї та хворою дитиною, старшою 14 років, при лікуванні в амбулаторно-поліклінічних умовах листок непрацездатності видається на термін до 3 днів. Як виняток, залежно від важкості перебігу захворювання та побутових умов, цей термін може бути продовжений за рішенням ЛКК, а в разі її відсутності - головного лікаря, але не більше 7 календарних днів.

Згідно з Підпунктом 4.3 пункту 4 Інструкції № 455 у разі визнання хворого інвалідом листок непрацездатності закривається днем надходження документів хворого на МСЕК, дата встановлення інвалідності обов'язково вказується у листку непрацездатності.

Положенням про експертизу тимчасової непрацездатності, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров'я України від 9 квітня 2008 року № 189, установлюється єдиний порядок організації та проведення експертизи тимчасової непрацездатності (далі - Положення № 189).

Згідно з пунктом 5.1.4 Положення № 189 лікуючий лікар відображає в медичних картах амбулаторного (стаціонарного) хворого скарги, анамнез, у т. ч. страховий (за останні 12 місяців), дані об'єктивного огляду, додаткових методів обстеження та інше, які є підставою для визначення діагнозу та видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, перелік необхідних лікувальних та оздоровчих заходів, консультацій відповідно до стандартів медичних технологій лікувально-діагностичного процесу та протоколів надання медичної допомоги за спеціальностями, рекомендований режим; номер документа, що засвідчує тимчасову непрацездатність, термін, з якого до якого він виданий, дату наступної явки хворого на прийом, направлення на ЛКК.

Як встановлено судом при розгляді справи, по всім випадкам виданих листків непрацездатності в щоденниках історії хвороби пацієнтів тимчасова непрацездатність застрахованих осіб не підтверджена записами в первинній медичній документації, необґрунтовано продовжено ЛН без відмітки про порушення режиму та без визначення ознак тимчасової непрацездатності в первинній медичній документації та необґрунтовано продовження ЛН після встановлення групи інвалідності.

Таким чином, зазначні листки непрацездатності, видано відповідачем з порушенням вище зазначених вимог діючого законодавства, що відображено в довідці про результати перевірки обґрунтованості видачі та правильності оформлення листків непрацездатності.

Відповідно до ст. 1 ЦК України цивільним законодавством регулюються особисті немайнові та майнові відносини (цивільні відносини), засновані на юридичній рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників.

Підставою виникнення цивільних прав та обов’язків, у тому числі щодо відшкодування кредиторові або іншій особі збитків (шкоди), є зобов’язання, які виникають з угод або в наслідок заподіяння шкоди, що передбачено ст. 11 ЦК України.

Згідно з приписами ст. 16 ЦК України одним із способів захисту цивільних прав та інтересів є відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди.

Статтею 22 ЦК України встановлено, що особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.

Згідно з ч. 1 ст. 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Для застосування такого виду відповідальності як відшкодування шкоди потрібна наявність усіх елементів складу цивільного правопорушення: протиправної поведінки; шкоди та її розміру; причинного зв'язку між протиправною поведінкою заподіювача та шкодою; вини.

За відсутності хоча б одного з цих елементів цивільна відповідальність не настає.

При цьому, виходячи із загальних правових норм, протиправність (неправомірність) поведінки означає порушення чужого суб'єктивного права. Під шкодою розуміється матеріальна шкода, яка виражається у зменшенні майна потерпілого в результаті порушення належного йому матеріального права та (або) зменшення нематеріального блага. Причинний зв'язок між протиправною поведінкою та шкодою виражається в тому, що шкода повинна бути об'єктивним наслідком поведінки завдана шкоди.

Згідно з ч.1 ст.1172 ЦК України, юридична або фізична особа відшкодовує шкоду, завдану їхнім працівником під час виконання ним своїх трудових (службових) обов'язків.

Оскільки ОСОБА_1 установа “Мелітопольський онкологічний диспансер” Запорізької обласної ради є юридичною особою, з огляду на вимоги ст.1172 ЦК України, вона повинна відшкодувати шкоду, завдану її працівниками під час виконання ними своїх трудових (службових) обов'язків.

Як встановлено матеріалами перевірки (результати якої не оскаржено) та підтверджено матеріалами справи, внаслідок видачі працівниками лікарні листків непрацездатності з порушеннями чинного законодавства, з коштів Фонду було сплачено 5 628,60 грн. Сума витрачених коштів Фонду по таким листкам непрацездатності підтверджується заявами – розрахунками страхувальників та банківськими виписками, наявними в матеріалах справи.

Отже, факт завдання матеріальної шкоди підтверджено заявами – розрахунками страхувальників та банківськими виписками, наявними матеріалах справи.

Отже, Відповідач своїми діями, у зв'язку з необґрунтованістю видачі та продовження листків непрацездатності, які були сплачені Страхувальником, в тому числі за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, спричинив майнову шкоду Запорізькому обласному відділенню Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в розмірі 5 628,60 грн.

Позивачем надано усі докази на підтвердження завдання відповідачем шкоди внаслідок необгрунтованої видачі листків непрацездатності. Разом з тим, ОСОБА_1 установою “Мелітопольський онкологічний диспансер” Запорізької обласної ради не надано жодних доказів відсутності його вини у спричиненні шкоди.

Розмір заявленої шкоди по всім листкам непрацездатності підтверджений належними та допустимим доказами, доведено витрати позивача, наявність причинного зв'язку між діями та збитками.

Згідно зі ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на обґрунтування своїх вимог і заперечень.

Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об’єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. (ст. 43 ГПК України).

Позивач надав всі необхідні докази в обґрунтування позовних вимог.

Доводи відповідача суд визнав хибними.

Враховуючи викладене, господарський суд вважає позовні вимоги обгрунтованими, заявленими відповідно до чинного законодавства та такими, що підлягають задоволенню в сумі 5 628,60 грн. матеріальної шкоди, заподіяної у зв'язку з видачею працівниками лікарні листків непрацездатності з порушеннями чинного законодавства.

Відповідно до ст. 49 ГПК України, судові витрати покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 32, 33, 44, 49, 82-85 ГПК України, суд –

В И Р І Ш И В:

1. Позов Запорізького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Виконавчої дирекці, м. Запоріжжя до ОСОБА_1 установи “Мелітопольський онкологічний диспансер” Запорізької обласної ради, Запорізька область, м. Мелітополь задовольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з ОСОБА_1 установи “Мелітопольський онкологічний диспансер” Запорізької обласної ради, (72319, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Героїв України, буд. 33, код ЄДРПОУ 20485413) на користь Запорізького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Виконавчої дирекції (69600, м. Запоріжжя, вул. Сєдова, 12, р/р 37179200900001 в ГУДКСУ в Запорізькій обл., МФО 813015, код ЄДРПОУ 20485413) 5 628 ( п'ять тисяч шістсот двадцять вісім) грн. 60 коп. матеріальної шкоди ОСОБА_12 наказ.

3.Стягнути з ОСОБА_1 установи “Мелітопольський онкологічний диспансер” Запорізької обласної ради, (72319, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Героїв України, буд. 33, код ЄДРПОУ 20485413) на користь Запорізького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Виконавчої дирекції (69600, м. Запоріжжя, вул. Сєдова, 12, р/р 25602882 в ПАТ «ОСОБА_19 ОСОБА_10», МФО 380805, код ЄДРПОУ 20485413) 1378 (одну тисячу триста сімдесят вісім) грн. 00 коп. судового збору. Видати наказ.

Повне рішення оформлено і підписано у відповідності до вимог ст. ст. 84, 85 ГПК України “20” січня 2017 р.

Суддя Н.Г.Зінченко

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Джерело: ЄДРСР 64233724
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку