open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
826/12856/16

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

14 грудня 2016 року № 826/12856/16


Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Келеберди В.І. розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу


За позовом Державної служби геології та надр України

до Кримського республіканського підприємства "Виробниче

підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Алушти"

про анулювання спеціального дозволу


ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Державна служба геології та надр України з позовом до Кримського республіканського підприємства "Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Алушти" в якому просила винести рішення про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4727 від 22 жовтня 2008 року, з метою видобування питних підземних вод.

В обгрунтуванні позовних вимог позивач зазначає, що Відповідачем були порушені вимоги законодавства, в частині неподання звітності до Державного науково-виробничого підприємства "Державного інформаційного геологічного фонду України" за щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності, як підтвердження експлуатації корисних копалин.

Відповідач – Кримське республіканське підприємство "Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Алушти" - письмових заперечень по суті позовних вимог суду не надав, хоча був належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження у справі.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва,


ВСТАНОВИВ:


Згідно з підпунктом 12 пунктом 4 Положення про державну службу геології та надр України, затвердженого Постановою КМУ від 30 грудня 2015 року № 1174 (далі-Положення), Держгеонадра відповідно до покладених завдань здійснює державний контроль за геологічним вивченням надр(державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним використанням надр України.

З моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами, у користувача надр виникають права та обов'язки, передбачені Кодексом України про надра, Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою КМУ від 30.05.2011 року № 615.

Відповідно до статті 24 Кодексу України про надра, користувачі надр зобов'язані використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.

Права та обов'язки користувача надр виникають з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами, а в разі надання права користування надрами на умовах угод про розподіл продукції - з моменту набрання чинності такою угодою, якщо інше не передбачено цією угодою.

Відповідно до Угоди, надрокористувач зобов'язаний у встановленому порядку подавати до Державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України" щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності, як підтвердження експлуатації корисних копалин.

Державне науково-виробниче підприємство "Державний інформаційний геологічний фонд України" листом від 07.04.2015 року № 02/302-0972 повідомив, що інформація від надрокористувачів АР Крим щодо руху запасів не надходила.

Тобто, Відповідач порушив умови Угоди, які зобов'язаний виконувати у встановленому порядку.

Відповідно до статті 4 Порядку здйснення державного геологічного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.12.2011 року № 1294 органи державного геологічного контролю відповідно до покладених на них завдань здійснюють державний геологічний контроль за своєчасністю і правильністю державної реєстрації робіт з геологічного вивчення та використання надр, наявністю спеціальних дозволів на користування надрами і виконання передбачених ними умов.

Згідно з пунктом 5 ст. 26 Кодексу України про Надра право користування надрами припиняється у разі використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр.

Відповідно до частини 1 пункту 22 Про затвердження Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 року № 615 дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері здійснення державного гірничого нагляду, епідеміологічного нагляду (спостереження), державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, органів місцевого самоврядування, органів ДФС у разі порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр.

На підставі виявленого порушення Державною службою геології та надр України винесено наказ від 19.05.2015 року № 123 щодо зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами, яким встановлено термін для усунення правопорушень законодавсчтва про надра відповідачем-30 календарних днів з моменту опублікування оголошення в офіційному виданні "Урядовий кур'єр".

З матеріалів справи вбачається, що на час розгляду справи, вказане правопорушення Відповідачем усунено не було, а також в судовому порядку не оскаржувалось.

Керуючись статтями 98, 160-163, 1832, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -


ПОСТАНОВИВ:


1. Позовні вимогти задовольнити.

2. Припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами " 4727 від 22 жовтня 2008 року наданого Кримському республіканському підприємству "Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Алушти"

3. Судові витрати покласти на Відповідача.



Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Відповідно до пунктів 9, 10 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.


Суддя В.І. Келеберда

Джерело: ЄДРСР 63881265
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку