ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 |
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
14 грудня 2016 року № 826/12856/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Келеберди В.І. розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу
За позовом Державної служби геології та надр України
до Кримського республіканського підприємства "Виробниче
підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Алушти"
про анулювання спеціального дозволу
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Державна служба геології та надр України з позовом до Кримського республіканського підприємства "Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Алушти" в якому просила винести рішення про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4727 від 22 жовтня 2008 року, з метою видобування питних підземних вод.
В обгрунтуванні позовних вимог позивач зазначає, що Відповідачем були порушені вимоги законодавства, в частині неподання звітності до Державного науково-виробничого підприємства "Державного інформаційного геологічного фонду України" за щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності, як підтвердження експлуатації корисних копалин.
Відповідач – Кримське республіканське підприємство "Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Алушти" - письмових заперечень по суті позовних вимог суду не надав, хоча був належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження у справі.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва,
ВСТАНОВИВ:
Згідно з підпунктом 12 пунктом 4 Положення про державну службу геології та надр України, затвердженого Постановою КМУ від 30 грудня 2015 року № 1174 (далі-Положення), Держгеонадра відповідно до покладених завдань здійснює державний контроль за геологічним вивченням надр(державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним використанням надр України.
З моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами, у користувача надр виникають права та обов'язки, передбачені Кодексом України про надра, Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою КМУ від 30.05.2011 року № 615.
Відповідно до статті 24 Кодексу України про надра, користувачі надр зобов'язані використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.
Права та обов'язки користувача надр виникають з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами, а в разі надання права користування надрами на умовах угод про розподіл продукції - з моменту набрання чинності такою угодою, якщо інше не передбачено цією угодою.
Відповідно до Угоди, надрокористувач зобов'язаний у встановленому порядку подавати до Державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України" щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності, як підтвердження експлуатації корисних копалин.
Державне науково-виробниче підприємство "Державний інформаційний геологічний фонд України" листом від 07.04.2015 року № 02/302-0972 повідомив, що інформація від надрокористувачів АР Крим щодо руху запасів не надходила.
Тобто, Відповідач порушив умови Угоди, які зобов'язаний виконувати у встановленому порядку.
Відповідно до статті 4 Порядку здйснення державного геологічного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.12.2011 року № 1294 органи державного геологічного контролю відповідно до покладених на них завдань здійснюють державний геологічний контроль за своєчасністю і правильністю державної реєстрації робіт з геологічного вивчення та використання надр, наявністю спеціальних дозволів на користування надрами і виконання передбачених ними умов.
Згідно з пунктом 5 ст. 26 Кодексу України про Надра право користування надрами припиняється у разі використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр.
Відповідно до частини 1 пункту 22 Про затвердження Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 року № 615 дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері здійснення державного гірничого нагляду, епідеміологічного нагляду (спостереження), державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, органів місцевого самоврядування, органів ДФС у разі порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр.
На підставі виявленого порушення Державною службою геології та надр України винесено наказ від 19.05.2015 року № 123 щодо зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами, яким встановлено термін для усунення правопорушень законодавсчтва про надра відповідачем-30 календарних днів з моменту опублікування оголошення в офіційному виданні "Урядовий кур'єр".
З матеріалів справи вбачається, що на час розгляду справи, вказане правопорушення Відповідачем усунено не було, а також в судовому порядку не оскаржувалось.
Керуючись статтями 98, 160-163, 1832, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимогти задовольнити.
2. Припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами " 4727 від 22 жовтня 2008 року наданого Кримському республіканському підприємству "Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Алушти"
3. Судові витрати покласти на Відповідача.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Відповідно до пунктів 9, 10 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя В.І. Келеберда