open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 712/5197/16-а
Моніторити
emblem
Справа № 712/5197/16-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /22.12.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /19.12.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /02.11.2016/ Вищий адміністративний суд України Постанова /06.10.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.09.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.09.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /22.08.2016/ Соснівський районний суд м.Черкаси Постанова /17.08.2016/ Соснівський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /15.06.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.06.2016/ Соснівський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /02.06.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.06.2016/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.05.2016/ Соснівський районний суд м.Черкаси Ухвала суду /06.05.2016/ Соснівський районний суд м.Черкаси

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 грудня 2016 року м. Київ К/800/29523/16

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Суддів:Черпіцької Л.Т. Гончар Л.Я. Шведа Е.Ю.

провівши попередній розгляд адміністративної справи за касаційною скаргою Позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси» на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 06.10.2016 у справі № 712/5197/16-а за позовом Позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси» до Виконавчого комітету Черкаської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИЛА:

У квітні 2016 року Позашкільний навчальний заклад «Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси» звернувся в суд з позовом до Виконавчого комітету Черкаської міської ради, в якому просив визнати протиправними та скасувати рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 26.04.2016 року № 504 «Про проведення комплексної перевірки позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси», яким вирішено провести комплексну перевірку позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси» з метою вивчення фактів, викладених у акті департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради відповідно до звернення депутата Черкаської міської ради ОСОБА_4 та утворено комісію, яку зобов'язано здійснити перевірку згідно з планом, затвердженим головою комісії.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що вказане рішення є протиправним та прийнятим із порушенням законодавства, оскільки відповідач діяв поза межами повноважень, які встановлені ст. 32 Закону України «Про місцеве самоврядування». Оскільки відповідно до ч. 4 ст. 14 Закону України «Про позашкільну освіту» та пункту 1. 2. розділу 1 Статуту позивача засновником Центру дитячої та юнацької творчості є Черкаська міська рада повноваженнями державного контролю за діяльністю Центру наділені управління освіти виконкому та засновник - Черкаська міська рада. Згідно наказу Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради від 28.03.2016 року № 168 «Про перевірку фактів, викладених у депутатському зверненні депутата Черкаської міської ради ОСОБА_4.» була утворена комісія та проведена перевірка Позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси», за результатами якої складено акт. Позивач вважав, що проведення другої перевірки з одного і того ж самого питання є порушенням вимог ч. 2 ст. 4 Закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Постановою Соснівського районного суду м. Черкаси від 17 серпня 2016 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 26.04.2016 року № 504 «Про проведення комплексної перевірки позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси».

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 06 жовтня 2016 року скасовано рішення суду першої інстанції. Позашкільному навчальному закладу «Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси» відмовлено в задоволенні адміністративного позову до Виконавчого комітету Черкаської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення відповідача від 26.04.2016 року № 504.

На постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 06 жовтня 2016 року надійшла касаційна скарга Позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси», в якій, посилаючись на неправильне застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, ставиться питання про її скасування та залишення в силі рішення суду першої інстанції.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що позивач є комунальним комплексним позашкільним навчально-виховним закладом, заснованим на комунальній власності міста, розміщений за адресою: м. Черкаси, вул. Смілянська, 33. Статут Центру дитячої та юнацької творчості м. Черкаси затверджений рішенням міської ради № 2-914 від 19.07.2007 року (Статут). Відповідно до п. 1. 2 Статуту засновником Центру дитячої та юнацької творчості м. Черкаси є Черкаська міська рада.

Відповідно до положень п. 1.4. Статуту позивач в своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про позашкільну освіту», Законом України «Про освіту», актами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти та науки України, рішеннями Черкаської міської ради, виконавчого комітету Черкаської міської ради, Положенням про позашкільний навчальний заклад, Статутом. Позивач підпорядкований Черкаській міській раді, виконавчому комітету Черкаської міської ради, управлінню освіти виконкому Черкаської міської ради. Метою діяльності Центру дитячої та юнацької творчості м. Черкаси відповідно до п. 2. 1. Статуту є розвиток здібностей та обдарувань вихованців, учнів і слухачів, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні. Здійснюється організація навчально-виховного процесу.

Рішенням виконавчого комітету Черкаської міської ради від 26.04.2016 року № 504 «Про проведення комплексної перевірки позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси» згідно доручення міського голови від 22.04.2016 року стосовно перевірки Позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси» вирішено провести комплексну перевірку Позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси» з метою вивчення фактів, викладених у акті департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради відповідно до звернення депутата Черкаської міської ради ОСОБА_4 щодо законності надання приміщень позивача в оренду та утворено комісію, яку зобов'язано здійснити перевірку згідно з планом, затвердженим головою комісії.

Не погоджуючись із таким рішенням відповідача позивач і звернувся в суд з даним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що згідно вимог ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» перевірка різними органами державного нагляду (контролю) з одного й того самого питання заборонено. Зважаючи на те, що попередньо була проведена перевірка діяльності позивача відповідно до наказу Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради від 28.03.2016 року № 168 «Про перевірку фактів, викладених у депутатському зверненні ОСОБА_4.», за результатами якої складено відповідний акт комісії, суд першої інстанції дійшов висновку про те, що підстави для проведення перевірки іншим органом з цього самого питання законом заборонено.

Скасовуючи рішення суду першої інстанції та відмовляючи в задоволенні позовних вимог суд апеляційної інстанції виходив з того, що правовою підставою до прийняття оскаржуваного рішення слугувало доручення міського голови від 22.04.2016 стосовно перевірки Позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси», тобто посадової особи безпосереднього власника.

Рішенням від 26.04.2016 № 504 виконавчий комітет Черкаської міської ради призначив перевірку позивача з метою вивчення фактів, викладених в акті департаменту освіти та гуманітарної політики, оскільки останній містив неповну інформацію щодо обставин та результатів перевірки, не був належним чином реалізований, зокрема, в частині надання рекомендацій.

З огляду на наведене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що при винесенні оскаржуваного рішення відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про позашкільну освіту» в якому реалізовано функцію контролю в частині повноти та об'єктивності проведеної департаментом освіти та гуманітарної політики перевірки позивача.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками суду апеляційної інстанції виходячи з наступного.

Відповідно до положень ст. 1 Закону України від 22.06.2000 року № 1841-III «Про позашкільну освіту» система позашкільної освіти - це освітня підсистема, що включає державні, комунальні, приватні позашкільні навчальні заклади. Згідно ч. 1 ст. 10 вказаного Закону управління діяльністю позашкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності здійснюють центральні та місцеві органи виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади та які проводять діяльність у сфері позашкільної освіти.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що позивач є комунальним комплексним позашкільним навчально-виховним закладом, заснованим на комунальній власності міста Черкаси.

За приписами ч. 2 ст. 10 Закону України від 22.06.2000 року № 1841-III «Про позашкільну освіту» державне управління позашкільною освітою здійснюють, в тому числі, органи місцевого самоврядування.

Згідно п. 49 «Положення про позашкільний навчальний заклад», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2001 року № 433 державний контроль за діяльністю позашкільного навчального закладу здійснюють МОН, інші центральні органи виконавчої влади, Рад міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські, районні державні адміністрації, до сфери управління яких належать позашкільні навчальні заклади, органи місцевого самоврядування та їх виконавчі органи.

Згідно положень ст. 1 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Таким чином, Виконавчий комітет Черкаської міської ради створено Черкаською міською радою для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування.

Відповідно до положень ст. 32 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема щодо управління закладами освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Згідно ч. 6 ст. 10 Закону України від 22.06.2000 року № 1841-III «Про позашкільну освіту» до повноважень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в межах їх компетенції віднесено, зокрема, забезпечення збереження і зміцнення матеріально-технічної бази позашкільних навчальних закладів, розвиток їх мережі, ефективне використання закріплених за ними земельних ділянок тощо.

Колегія суддів зазначає, що відповідно до п. 6.5 Статуту позивача у процесі провадження фінансової діяльності має право, зокрема, за погодженням з власником здавати в оренду (без права викупу) у тимчасове користування споруди, обладнання, транспортні засоби, інвентар та інші матеріальні цінності в межах цільового призначення, якщо це не погіршує умов роботи з дітьми у закладі. Рішення відповідача про проведення перевірки діяльності позивача стосувалось перевірки фактів, викладених у депутатському зверненні ОСОБА_4, щодо законності надання приміщень позивача в оренду.

Враховуючи наведене, колегія суддів погоджується з висновками суду апеляційної інстанції про те, що відносини між позивачем та відповідачем будуються та здійснюються на засадах підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності, а рішення відповідача прийнято на підставі та в межах повноважень, визначених Конституцією України та ст. 32 Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Щодо посилання позивача на повторне проведення перевірки відповідачем з питань, які уже були предметом перевірки Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради, колегія суддів зазначає, що рішенням від 26.04.2016 № 504 виконавчий комітет Черкаської міської ради не призначав повторну перевірку позивача, оскільки, як вбачається з вказаного рішення, відповідачем призначено перевірку позивача з метою вивчення фактів, викладених в акті департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради, складеного за результатами проведення перевірки позивача відповідно до наказу Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради від 28.03.2016 року № 168.

З огляду на наведене, колегія суддів погоджується з висновками суду апеляційної інстанції, що рішенням від 26.04.2016 № 504 відповідачем було реалізовано функцію контролю саме в частині повноти та об'єктивності проведеної департаментом освіти та гуманітарної політики перевірки, а тому таку перевірку не можна вважати аналогічною.

Керуючись статтями 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України

УХВАЛИЛА:

Касаційну скаргу Позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси» відхилити, а постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 06.10.2016 року у справі № 712/5197/16-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копії особам, які беруть участь у справі та може бути переглянута в порядку ст.ст. 235-2391 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

Джерело: ЄДРСР 63653578
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку