open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 819/1422/16
Моніторити
Постанова /21.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /21.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.05.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /29.03.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /17.03.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /15.03.2017/ Вищий адміністративний суд України Постанова /21.02.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.02.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.01.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.12.2016/ Тернопільський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.12.2016/ Тернопільський окружний адміністративний суд Постанова /22.12.2016/ Тернопільський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.12.2016/ Тернопільський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.11.2016/ Тернопільський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.11.2016/ Тернопільський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 819/1422/16
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /21.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /21.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.05.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /29.03.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /17.03.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /15.03.2017/ Вищий адміністративний суд України Постанова /21.02.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.02.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.01.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.12.2016/ Тернопільський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.12.2016/ Тернопільський окружний адміністративний суд Постанова /22.12.2016/ Тернопільський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.12.2016/ Тернопільський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.11.2016/ Тернопільський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.11.2016/ Тернопільський окружний адміністративний суд

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/1422/16

22 грудня 2016 р.

м.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого – судді Чепенюк О.В.,

суддів Білоус І.О., Шульгача М.П.,

при секретарі судового засідання Кухар О.Л.,

за участю представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2

представника третьої особи ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Чортківське автотранспортне підприємство 16142» до Державної служби України з безпеки на транспорті, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю «Львівське АТП-14631» про скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Чортківське автотранспортне підприємство 16142» (далі – ТОВ «Чортківське АТП 16142», позивач) звернулося до суду з позовною заявою до Державної служби України з безпеки на транспорті (далі – Укртрансбезпека, відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю «Львівське АТП-14631» (далі – ТОВ «Львівське АТП-14631», третя особа), в якій просило скасувати рішення конкурсного комітету Укртрансбезпеки з проведення конкурсу з перевезень пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), від 26.10.2016 року в частині обрання ТОВ «Львівське АТП-14631» переможцем по перевезенню пасажирів на міжміському маршруті загального користування Чортків-Львів (рейси 265/266).

До початку розгляду справи по суті представником позивача подано до суду заяву про зміну підстав адміністративного позову від 16.12.2016 року, яка прийнята судом та приєднана до матеріалів справи (а. с. 179-185).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач 26.10.2016 року приймав участь у конкурсі з перевезень пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), рейси 265/266 Чортків-Львів, який оголошений згідно з наказом Укртрансбезпеки від 20.09.2016 року №654. За результатами розгляду пропозицій перевізників-претендентів ТОВ «Львівське АТП-14631» і ТОВ «Чортківське АТП 16142», які допущені до участі у конкурсі, та сумарної кількості балів, нарахованих згідно з оцінюванням пропозицій перевізників-претендентів за бальною системою, конкурсним комітетом визначено переможцем конкурсу ТОВ «Львівське АТП-14631», таким, що зайняв друге місце визнано ТОВ «Чортківське АТП 16142».

Такі результати конкурсу позивач вважає незаконними з огляду на те, що конкурсний комітет Укртрансбезпеки неправомірно допустив до участі в конкурсі ТОВ «Львівське АТП-14631». До таких висновків позивач прийшов ознайомившись з документами, які подавалися ТОВ «Львівське АТП-14631» для участі у конкурсі.

Позивач вважає, що ТОВ «Львівське АТП-14631» не має власної матеріально-технічної бази у місті Чортків Тернопільської області та не зможе забезпечити передрейсовий та післярейсовий медичний огляд водіїв на даному маршруті, огляд автобуса перед виїздом на маршрут, а також забезпечити зберігання транспортного засобу поза межами своєї матеріально-технічної бази, яка знаходиться у місті Львові, тобто не зможе виконувати вимоги, які ставляться до автомобільного перевізника відповідно до статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт».

В обґрунтування позовних вимог представник позивача посилався на положення Закону України «Про автомобільний транспорт», Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року № 1081 (далі – Порядок), Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства внутрішніх справ України від 31.01.2013 року № 65/80.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнала, вважає їх необґрунтованими та безпідставними. Представник Укртрансбезпеки зазначила, що наявність у ТОВ «Львівське АТП-14631» сертифікату відповідності послуг з перевезення пасажирів автобусами за №UA9.009.01220-16 є беззаперечним доказом наявності матеріально-технічної бази, можливості забезпечити передрейсовий та післярейсовий медичний огляд водіїв, передрейсовий та післярейсовий огляд автобусів, а також зберігання транспортних засобів, тобто засвідчує відповідність перевізника-претендента вимогам, передбаченим Законом України «Про автомобільний транспорт». Оскільки відповідність такого перевізника-претендента була підтверджена відповідним сертифікатом, то у конкурсного комітету не було підстав не допускати ТОВ «Львівське АТП-14631» до конкурсу.

Також представник відповідача пояснила, що у зв’язку з тим, що матеріально-технічна база ТОВ «Львівське АТП-14631» знаходиться у місті Львові, що становить відстань більше 100 км до міста Чорткова Тернопільської області (місця формування оборотного рейсу об’єкту конкурсу), то відповідно такому перевізнику-претенденту не нараховувалися додаткові бали при оцінці пропозицій перевізника за даними показниками. Разом з тим, це не вплинуло на загальний результат оцінювання пропозицій, за яким ТОВ «Львівське АТП-14631» набрало 28 балів, а ТОВ «Чортківське АТП 16142» набрало 21,6 бали. Таким чином, ТОВ «Львівське АТП-14631» підставно та правомірно визнано переможцем конкурсу по перевезенню пасажирів на міжміському маршруті загального користування Чортків-Львів (рейси 265/266), конкурс проведено у відповідності до вимог Порядку.

Представник відповідача просила у задоволенні позовних вимог відмовити.

Представник третьої особи позовні вимоги не визнала, вважає їх необґрунтованими та зазначила, що для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на міжобласному маршруті Чортків-Львів ТОВ «Львівське АТП-14631» подало документи, що підтверджують наявність матеріально-технічної бази (довідку від 28.09.2016 року про матеріально-технічну базу підприємства), штатний розпис, у відповідності до якого на підприємстві є спецмедслужба (7 осіб) та група забезпечення випуску (4 особи). Крім того, підтвердженням відповідності надання послуг з перевезення пасажирів ТОВ «Львівське АТП-14631» вимогам статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» є сертифікат відповідності №UA9.009.01220-16, виданий уповноваженим органом сертифікації.

Також представник третьої особи вказала, що відсутність чи наявність матеріально-технічної бази підприємства, медиків та технічних працівників в місті Чорткові є лише підставою для нарахування чи ненарахування балів перевізнику-претенденту, який бере участь у конкурсі, проте не є підставою для не допуску перевізника до участі в конкурсі.

Крім того, представник ТОВ «Львівське АТП-14631» зауважила, що підприємство зможе забезпечити всі вимоги, які ставляться до перевізника з перевезення пасажирів, у тому числі проведення щозмінного медичного огляду водіїв і технічного контролю транспортних засобів та їх зберігання, оскільки має намір укласти відповідний договір з підприємцем ОСОБА_4 на надання таких послуг.

Представник третьої особи просила у задоволенні позовних вимог відмовити.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що в задоволенні адміністративного позову слід відмовити з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що Укртрансбезпекою відповідно до наказу №654 від 20.09.2016 року оголошено конкурс на право здійснювати перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), по маршруту Чортків-Львів (рейси 265/266), про що розміщено відповідне оголошення на офіційному веб-сайті Укртрансбезпеки, з визначенням дати його проведення 26.10.2016 року. Зміст оголошення містив умови конкурсу, організатором конкурсу виступала Укртрансбезпека.

Для участі в конкурсі подали документи чотири перевізники, серед яких ТОВ «Львівське АТП-14631» то ТОВ «Чортківське АТП 16142». Обидва перевізники-претенденти допущені до участі у конкурсі як вбачається з витягу з протоколу конкурсу № 8 від 26.10.2016 року. Зі змісту протоколу також слідує, що за результатами оцінювання пропозицій перевізників-претендентів по маршруту Чортків-Львів ТОВ «Львівське АТП-14631» набрало 28 балів, а ТОВ «Чортківське АТП 16142» - 21,6 бали. Відтак, прийнято рішення визнати переможцем конкурсу ТОВ «Львівське АТП-14631» на самостійне виконання рейсів 265/266 по маршруту Чортків-Львів, визнано таким, що зайняв друге місце ТОВ «Чортківське АТП 16142». За таке рішення члени конкурсного комітету проголосували одноголосно (а. с. 57-28).

З таким рішенням конкурсного комітету не погоджуються позивач та звернувся до адміністративного суду, вважаючи, що відповідач неправомірно допустив до участі в конкурсі на перевезення пасажирів ТОВ «Львівське АТП-14631».

До спірних правовідносин суд застосовує наступні правові норми.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність рішення, дій відповідача як суб’єкта владних повноважень, суд керувався критеріями, закріпленими у частині третій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України), що певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, якої повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владні суб’єкти.

Відповідно до частини третьої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відтак, при розгляді адміністративної справи судом підлягали з’ясуванню питання чи при прийняті оскаржуваного рішення суб’єкт владних повноважень діяв в межах своєї компетенції, не виходячи за межі прав та обов’язків, встановлених законами, чи обрав встановлений законом спосіб правомірної поведінки при реалізації своїх владних повноважень. Також суд з’ясовував, чи використане повноваження, надане суб’єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до осіб, стосовно яких вчиняється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягненням розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретних осіб.

Згідно із статтею 43 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 року № 2344-III визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об'єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів). На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами.

Процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування визначає Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року № 1081, такий Порядок є обов’язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.

Відповідно до пункту 4 Порядку організатором на міжміському і приміському автобусному маршруті загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), є Укртрансбезпека.

Організатор визначає об'єкт конкурсу та затверджує умови конкурсу, в тому числі обов'язкові, відповідно до статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» (пункти 7 та 10 Порядку), а конкурсний комітет приймає рішення про переможця конкурсу, яке є обов'язковим для виконання організатором, крім випадків, передбачених пунктом 54 цього Порядку (пункт 8 Порядку).

Статтею 45 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначено вимоги до автомобільних перевізників, які допускаються до участі в конкурсі. Так, у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.

Згідно з частиною другою статті 45 цього Закону до участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які:

визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб'єкта господарювання;

подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію;

не відповідають вимогам статті 34 цього Закону;

передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.

Пунктом 12 Порядку передбачено, що рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника приймає конкурсний комітет. До участі в конкурсі не допускається перевізник, який:

1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;

2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;

3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт»;

4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення;

5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);

6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов'язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт».

У даній справі, обґрунтовуючи протиправність рішення про визнання третьої особи переможцем конкурсу з перевезення пасажирів, позивач вказує на те, що конкурсний комітет протиправно допустив третю особу ТОВ «Львівське АТП-14631» до участі в конкурсі, оскільки такий перевізник в майбутньому не зможе забезпечити дотримання вимог статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» в частині здійснення медичного огляду водіїв, технічного контролю транспортних засобів та їх зберігання в місці формування оборотного рейсу. З огляду на такі підстави позову, суд надає оцінку правомірності допуску ТОВ «Львівське АТП-14631» до участі у конкурсі з перевезення пасажирів та враховує таке.

Відповідно до пункту 29 Порядку для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об'єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і такі документи: нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів (може подаватися в одному примірнику, якщо перевізник-претендент бере участь у кількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні); перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, із зазначенням марки, моделі, пасажиромісткості (з відміткою «з місцем водія/без місця водія»), VIN-коду транспортного засобу, державного номерного знака, року випуску транспортного засобу; копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті; документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі, із зазначенням дати проведення конкурсу; копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті; копію документа, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації); перелік транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, або письмова інформація про їх відсутність; анкету відповідно до пункту 32 цього Порядку; копію штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) за останні повні два квартали.

Як встановлено судом для участі в конкурсі на перевезення пасажирів по маршруту Чортків-Львів подали документи, серед інших, перевізники-претенденти: ТОВ «Чортківське АТП 16142» ТОВ «Львівське АТП-14631». Копії таких документів оглянуті судом та долучені до матеріалів адміністративної справи (а. с. 59-111). Такі документи були подані у повному обсязі та містили достовірні відомості щодо перевізників, і як вбачається з пояснень представника відповідача були перевірені відповідно до пункту 37 Порядку, який визначає, що достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.

Достовірності таких документів, поданих перевізниками, не ставить під сумнів позивач, проте вважає, що в майбутньому перевізник-переможець конкурсу не зможе забезпечити у місті Чорткові Тернопільської області (з якого починається та в якому закінчується оборотний рейс) передрейсовий та післярейсовий медичний огляд водіїв, контроль за технічним станом транспортних засобів та їх зберігання, оскільки матеріально-технічна база перевізника знаходиться у місті Львові, на відстані більше 100 км від місця формування оборотного рейсу), тобто забезпечити дотримання вимог статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт». Відповідач визнає і не заперечує відсутність своєї матеріально-технічної бази у місті Чорткові Тернопільської області. З огляду на це у суду були відсутні підстави додатково вимагати від відповідача та оцінювати результати перевірки організатора, проведеної в порядку статті 37 Порядку, що полягає у направленні запитів до компетентних органів для підтвердження інформації, наданої перевізниками-претендентами, на чому наполягав представник позивача.

Кожен з перевізників (і позивач, і третя особа) в заяві на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському (приміському маршруті) загального користування вказав, що у зв’язку з участю в конкурсі підтверджує, що спроможний виконувати вимоги статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» (а. с. 60, 88 зворот).

З приводу цього суд звертає увагу, що стаття 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» встановлює загальні вимоги до всіх автомобільних перевізників. Так, автомобільний перевізник повинен:

виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів;

утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону;

забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут;

забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров'я водіїв;

організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод;

забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства;

забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту;

забезпечувати безпеку дорожнього руху;

забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

Такі вимоги до автомобільного перевізника ставляться законом без прив’язки до конкретного маршруту, рейсу чи місця формування оборотного рейсу. Можливість їх забезпечення перевізником та відповідність перевізника вимогам статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» оцінюється конкурсним комітетом в цілому, а не з прив’язкою до конкретного маршруту.

При цьому у спірному випадку відповідність та можливість забезпечити перевізником ТОВ «Львівське АТП-14631» дотримання вимог статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» підтверджена сертифікатом відповідності серії ВГ, зареєстрованим в реєстрі за № UА9.009.01220-15, з терміном дії з 17.11.2015 року по 16.11.2017 року на послуги з перевезення пасажирів, виданим органом з сертифікації дорожніх транспортних засобів та систем управління якістю Державним автотранспортним науково-дослідним і проектним інститутом (а. с. 146).

Сертифікат відповідності послуг пасажирського автомобільного транспорту видається підприємству-перевізнику лише у разі виконання таким перевізником вимог нормативно-правових актів та нормативних документів, якими встановлено вимоги до безпеки життя, здоров’я людей, захисту їхнього майна та охорони довкілля при наданні послуг пасажирського автомобільного транспорту. Так сертифікат за № UА9.009.01220-15, виданий ТОВ «Львівське АТП-14631» підтверджує, що послуги такого підприємства з перевезення пасажирів автобусами відповідають вимогам законодавства щодо безпеки перевезень пасажирів автомобільним транспортом, а саме Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 № 2344–III, Закону України «Про дорожній рух» від 30.06.1993 № 3353-XII, Закону України «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» від 01.07.2004 № 1961-IV, постанові Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176 «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту», постанові Кабінету Міністрів України від 04.07.2001 № 756 «Про затвердження переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності», постанові Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», постанові Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1001 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом», Положенню про робочий час і час відпочинку водіїв автотранспортних засобів, затвердженому наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 № 340, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України від 14.09.2010 за № 811/18106, Положенню про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженому наказом Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства внутрішніх справ України від 31.01.2013 № 65/80, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 22.02.2013 за № 308/22840, Порядку проведення інструктажів та стажування водіїв колісних транспортних засобів, затвердженому наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 05.08.2008 N 975, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 21.08.2008 року за № 776/15467, Порядку перевірки технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками, затвердженому наказом Міністерства транспорту та зв'язку України 05.08.2008 № 974, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 01.09.2008 року за № 794/15485, ДСТУ 3649:2010 Колісні транспортні засоби. Вимоги щодо безпечності технічного стану та методи контролювання, про що зазначено у сертифікаті відповідності, виданому уповноваженим органом з сертифікації після належного обстеження та перевірки (а. с. 146).

Крім того, ТОВ «Львівське АТП-14631» як претендент-перевізник надав конкурсному комітету довідку про матеріально-технічну базу підприємства вих. № 09-766/3 від 28.09.2016 року (а. с. 145), штатний розпис (а. с. 129), у відповідності до якого та відомостей анкети, що подавалась перевізником до заяви на участь у конкурсі, на підприємстві є спецмедслужба в кількості 7 осіб, з яких 4 працюють на повну ставку та перебувають у штаті підприємства не менше як один рік до дати оголошення конкурсу, які здійснюють щоденний огляд стану здоров’я водіїв, та 5 осіб, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом транспортних засобів.

У даному випадку представник третьої особи і не заперечувала про те, що у підприємства відсутня матеріально-технічна база у місті Чорткові Тернопільської області, і при нарахуванні балів за системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів за таким критерієм як наявність не менш як трьох працівників, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом транспортних засобів (можливість нарахування + 5 балів) та наявність не менш як двох працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв (можливість нарахування + 4 балів), ТОВ «Львівське АТП-14631» отримало відповідно по 0 балів через те, що умовою для нарахування балів за такими критеріями було розміщення матеріально-технічної бази на відстані не більш як 100 кілометрів від місця формування оборотного рейсу (а. с. 173-174).

Крім того, наведене свідчить про те, що наявність матеріально-технічної бази (наявність працівників, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом транспортних засобів та проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв) не за місцем формування оборотного рейсу впливає на підсумковий бал за системою оцінки пропозицій перевізника-претендента, а не на рішення про допуск чи не допуск за таких умов перевізника-претендента до участі у конкурсі на перевезення пасажирів автомобільним транспортом.

Також в межах розгляду даної справи з пояснень представника третьої особи, суд встановив, що перевізник має намір укласти договір про надання послуг щозмінного медичного огляду водіїв і технічного контролю автобусів і їх зберігання з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4, про що до матеріалів справи за клопотанням третьої особи долучено гарантійний лист підприємця від 18.10.2016 року. Разом з тим, перевізник має право укласти такий договір з будь-яким суб’єктом господарювання, який здатний якісно надавати послуги щозмінного медичного огляду водіїв і технічного контролю транспортних засобів у місті Чортків Тернопільської області, тобто не обов’язково з підприємцем ОСОБА_4, таким суб’єктом може бути і ТОВ «Чортківське АТП 16142» за умови наявності необхідної матеріально-технічної бази.

При цьому, фізична особа-підприємець ОСОБА_4 (село Сидорів Гусятинський район, Тернопільська область) також брав участь у конкурсі з перевезення пасажирів по даному маршруту, проте не був допущений через те, що подав документи для участі у конкурсі оформлені неналежним чином, які містили неточну інформацію про кількість транспортних засобів, які пропонувались для використання на маршруті. Тобто підприємець ОСОБА_4 здійснює також діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та має відповідно матеріально-технічну базу для забезпечення і дотримання вимог, передбачених статтею 34 Закону України «Про автомобільний транспорт».

У даному випадку суд погоджується з тим, що обов’язок забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут та забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров'я водіїв виникає у перевізника після того як він отримає відповідний дозвіл Укртрансбезпеки на перевезення пасажирів на конкретному міжобласному маршруті. Вживати заходи і тим більше укладати договори про надання відповідних послуг (у разі відсутності власної матеріально-технічної бази за місцем формування рейсу) на момент участі у конкурсі щодо визначення перевізника по конкретному маршруту не є доцільним, оскільки такий перевізник може й не стати переможцем з перевезення пасажирів.

Суд звертає увагу, що недотримання в подальшому перевізником, якому надано дозвіл на перевезення пасажирів на міжобласному автобусному маршруті загального користування, умов та вимог, що ставляться до перевізника та передбачені нормативно-правовими актами та нормативними документами є підставою для притягнення перевізника до відповідальності, анулювання дозволу на перевезення пасажирів.

Як вбачається з пояснень представника відповідача у спірному випадку від організатора конкурсу Укртрансбезпеки та органів державного контролю зауважень щодо діяльності перевізників-претендентів ТОВ «Чортківське АТП 16142» та ТОВ «Львівське АТП-14631» не було. Позивач, третя особа подали пропозиції, які відповідали умовам конкурсу та кваліфікаційним вимогам до пасажирських перевізників. Відтак, з огляду на встановлені судом обставини справи та наведені положення чинного законодавства, суд приходить до переконання, що ТОВ «Львівське АТП-14631» правомірно допущено до участі в конкурсі на перевезення пасажирів на маршруті Чортків-Львів.

Пунктом 42 Порядку передбачено, що у разі участі в конкурсі двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет визначає кращого з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів відповідно до цього Порядку та Закону України «Про автомобільний транспорт». Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом згідно з додатком 4, є підставою для визначення переможця конкурсу. Додаток 4 містить перелік показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів.

Відповідно до пункту 46 Порядку переможцем конкурсу визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів. Претендентом, який посів друге місце, визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів без урахування показника переможця конкурсу.

Рішення про результати конкурсу приймається конкурсним комітетом на закритому засіданні в присутності не менш як половини його складу, у тому числі голови конкурсного комітету або його заступника, простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсного комітету (або за його відсутності голос заступника голови конкурсного комітету) (пункт 47 Порядку). Рішення конкурсного комітету про визначення переможця конкурсу, а також перевізника-претендента, який за результатами розгляду посів друге місце, оголошується перевізникам-претендентам під час конкурсу, у 10-денний строк оформляється протоколом, який підписується присутнім головою або заступником голови та секретарем конкурсного комітету, і подається організатору (пункт 49 Порядку).

З наведених положень Порядку слід прийти до висновку, що члени конкурсного комітету забезпечують прийняття рішення про визначення переможця, беруть участь в оцінці пропозицій перевізників-претендентів за бальною системою. При цьому, сумарна кількість балів є підставою для визначення переможця конкурсу, яким визнається перевізник-претендент, що набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій, тобто вимоги Порядку чітко регламентують як визначається переможець конкурсу, що у спірному випадку дотримано відповідачем та в частині правомірності оцінювання не оскаржується позивачем.

У спірному випадку за результатами розгляду пропозицій претендентів-перевізників найбільшу кількість балів набрало ТОВ «Львівське АТП-14631» - 28 балів, тоді як ТОВ «Чортківське АТП 16142» отримало лише 21,6 бали. ТОВ «Львівське АТП-14631» правомірно визнано конкурсним комітетом Укртрансбезпеки переможцем конкурсу з перевезення пасажирів по маршруту Чортків-Львів.

Отже, враховуючи наведені обставини, суд вважає, що у спірному випадку перевізник-претендент ТОВ «Львівське АТП-14631» правомірно був допущений до участі в конкурсі, підстави для прийняття конкурсним комітетом рішення про недопущення такого перевізника до участі в конкурсі були відсутні. Конкурсний комітет Укртрансбезпеки діяв у відповідності до вимог Порядку та правомірно і підставно прийняв рішення про визначення переможця конкурсу. Таким чином, виходячи із наявних матеріалів справи, норм чинного законодавства, суд приходить до висновку про необґрунтованість та безпідставність позовних вимог, в задоволенні позову слід відмовити.

Згідно з частиною четвертою статті 118 КАС України якщо у задоволенні вимог позивачеві буде відмовлено, вжиті заходи забезпечення адміністративного позову зберігаються до набрання постановою суду законної сили. Проте суд може одночасно з прийняттям постанови або після цього постановити ухвалу про скасування заходів забезпечення адміністративного позову або заміну одного способу забезпечення адміністративного позову іншим.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про наявність достатніх правових підстав відповідно частини четвертої статті 118 КАС України для скасування заходів забезпечення позову, застосованих ухвалою суду від 15.12.2016 року.

Керуючись статтями 2, 11, 86, 118, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Чортківське автотранспортне підприємство 16142» до Державної служби України з безпеки на транспорті, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю «Львівське АТП 14631» про скасування рішення відмовити.

Скасувати заходи забезпечення адміністративного позову про зупинення дії рішення конкурсного комітету Державної служби України з безпеки на транспорті з проведення конкурсу з перевезень пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), щодо визначення товариства з обмеженою відповідальністю «Львівське АТП 14631» переможцем по перевезенню пасажирів на міжміському маршруті загального користування «Чортків-Львів» (рейси 265/266), оформленого протоколом від 26.10.2016 року, вжиті згідно з ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 15.12.2016 року.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України (оголошення вступної та резолютивної частини постанови), а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У повному обсязі постанова виготовлена 23 грудня 2016 року.

Головуючий суддя Чепенюк О.В.

Суддя Білоус І.О.

Суддя Шульгач М.П.

копія вірна

Суддя Чепенюк О.В.

Джерело: ЄДРСР 63648741
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку