open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 815/160/15
Моніторити
Постанова /14.12.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.09.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.07.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /17.06.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /16.06.2015/ Вищий адміністративний суд України Постанова /30.04.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.04.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.04.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.04.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /02.03.2015/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2015/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.01.2015/ Одеський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 815/160/15
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /14.12.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.09.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2016/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.07.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /17.06.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /16.06.2015/ Вищий адміністративний суд України Постанова /30.04.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.04.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.04.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.04.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /02.03.2015/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2015/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.01.2015/ Одеський окружний адміністративний суд

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 грудня 2016 р.

м.Одеса

Справа № 815/160/15

Категорія: 10.1

Головуючий в 1 інстанції: Єфіменко К. С.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Крусяна А.В.,

суддів Джабурія О.В., Милосердного М.М.,

за участю секретаря Сємак О.В.,

позивача ОСОБА_1, представника позивача ОСОБА_2, представника відповідача Петровського В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Білгород-Дністровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області (нині Іллічівська ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області), приватного нотаріуса Білгород-Дністровського міського нотаріального округу ОСОБА_1 на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2015 року у справі за адміністративним позовом приватного нотаріуса Білгород-Дністровського міського нотаріального округу ОСОБА_1 до Білгород-Дністровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області (нині Іллічівська ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень, -

В С Т А Н О В И В:

13.01.2015р. приватний нотаріус Білгород-Дністровського міського нотаріального округу ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Білгород-Дністровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області (надалі - Білгород-Дністровське ОДПІ) про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 23.12.2014р. №ф-0026121701 на суму 161506,37грн.; визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Білгород-Дністровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області від 23.12.2014р. №№0026131701; 0026151701; 0026171701.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 24.02.2015р. позовні вимоги задоволені частково; визнано протиправною та скасовано вимогу Білгород-Дністровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області №Ф-0026121701 від 23.12.20014р. про сплату боргу зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на суму 161506,37грн. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з ухваленим у справі судовим рішенням, сторони у справі подали апеляційні скарги. Позивач просить постанову суду першої інстанції скасувати в частині відмови у задоволенні позовних вимог та прийняти у цій частині нове рішення про задоволення позову. Відповідач просить постанову суду скасувати в частині задоволення позовних вимог та ухвалити в цій частині нову постанову про відмову у задоволенні позову.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційних скарг, законність та обґрунтованість постанови суду в межах апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що скарга відповідача підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що Білгород-Дністровською ОДПІ Головного управління Міндоходів в Одеській області у період з 10.11.2014 року по 21.11.2014 року було проведено документальну планову виїзну перевірку приватного нотаріуса ОСОБА_1 щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, виконання вимог валютного та іншого законодавства за період 01.10.2011 року по 31.12.2013 року дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, за період з 01.01.2011 року по 31.12.2013 року, на підставі якої складений акт перевірки від 05.12.2014 року №3090/15-05/1701/НОМЕР_3, яким встановлені порушення приватним нотаріусом ОСОБА_1: - п.4 ч.1 ст.1, п.5 ч.1 ст.4, п.2 ч.1 ст.7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», пп.1 п.4.5. розд. IV Інструкції №455 про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, в результаті чого донараховано єдиного соціального внеску у сумі 161506,37грн., в т.ч. за 2011 рік у сумі 42281грн., за 2012 рік у сумі 57288,68грн., за 2013 рік у сумі 61936грн.; - п.178.3 ст.178. п.167.1 ст.167 Податкового кодексу України, в результаті чого донараховано податку на доходи з фізичних осіб в сумі 14714,40грн., в т.ч. за 2011 рік - 766,68грн., за 2012 рік - 9205,44грн., за 2013 рік - 4742,28грн.; - п.51.1 ст.51 Податкового кодексу України, п.1.2, п.2.1, п.2.3 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку. /т.1 а.с.14-30/

На підставі акту перевірки відповідачем винесені: податкова вимога про сплату боргу (недоїмки) від 23.12.2014 року №Ф-0026121701 зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 161506,37грн.; /т.1 а.с.53/ податкові повідомлення-рішення від 23.12.2014 року: №0026131701 про стягнення штрафних санкцій в розмірі 15303,92грн., /т.1 а.с.54/ №0026151701 про стягнення податку на доходи фізичних осіб в розмірі 18393грн.; /т.1 а.с.55/ №0026171701 про стягнення штрафу з податку на доходи найманих працівників в розмірі 510грн. /т.1 а.с.56/

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015р. №840 «Про внесення змін у додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.2014р. №85», постанови Кабінету Міністрів України від 04.11.2015р. № 892 «Деякі питання територіальних органів Державної фіскальної служби», наказів ДФС України від 11.12.2015р. № 978 «Про затвердження чисельності працівників територіальних органів ДФС» (зі змінами), від 25.12.2015р №996 «Про затвердження чисельності працівників податкових органів ДФС в Одеській області» Білгород-Дністровську ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області реорганізовано в Білгород-Дністровську ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області, а в подальшому приєднано до Іллічівської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області. /т.2 а.с.109-116/

Перевіривши матеріали справи, судова колегія вважає позовні вимоги безпідставними виходячи з наступного.

Пунктом 178.3 ст.178 Податкового кодексу України оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності.

Міністерством юстиції України відповідно до роз'яснень від 02.02.2006 року №31-35/20 встановлено, що згідно з вимогами Закону України «Про нотаріат» організація роботи приватних нотаріусів, пов'язана з певними обов'язковими умовами її забезпечення, що регламентовано нормативними правовими актами. Зокрема, нотаріус повинен мати робоче місце, використовувати у своїй роботі реєстри для реєстрації нотаріальних дій та бланки нотаріально засвідчуваних документів за встановленими формами. У зв'язку з викладеним необхідно при оподаткуванні доходів приватних нотаріусів за звітний податковий період враховувати документально підтверджені обов'язкові витрати, пов'язані з організацією їх роботи: користування приміщенням (оренда плата, платежі за надання комунальних послуг та інші обов'язкові платежі), яке є робочим місцем приватного нотаріуса (ст.25 Закону України "Про нотаріат"); користування телефонним зв'язком; одержання спеціальних бланків нотаріальних документів, книг обліку та реєстрів, необхідних у роботі нотаріуса; виготовлення печаток та штампів, а також їх заміну (ст.26 Закону України "Про нотаріат"); укладання договору службового страхування або внесення страхової застави (ст.28 Закону України "Про нотаріат"); придбання канцелярського приладдя; оплату інформаційно-технічних послуг щодо користування державними реєстрами, що діють в системі нотаріату; модернізацію та обслуговування комп'ютерної та копіювальної техніки, придбання комплектів картриджів; оплату праці найманих працівників за трудовими угодами; сплату нотаріусами внесків до Пенсійного фонду України, у тому числі на користь найманих працівників, та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування; придбання офіційних видань, рекомендованих Міністерством юстиції України, проходження навчання з підвищення професійного рівня; використання електронної бази законодавства.

Наказом Державної податкової служби України «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо деяких питань оподаткування фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність (приватних нотаріусів, адвокатів)» від 24.12.2012 року №1185 встановлено, що до витрат приватного нотаріуса можуть бути віднесені, зокрема: оренда робочого місця нотаріуса, у тому числі його поточний ремонт, обладнання пандусу для під'їзду інвалідів; страхування цивільно-правової відповідальності приватного нотаріуса; технічне забезпечення діяльності робочого місця нотаріуса та його обслуговування; програмне забезпечення, користування електронною базою законодавства; встановлення, обслуговування та користування державними та єдиними реєстрами; виготовлення печатки, штампів з текстами посвідчувальних написів; витрати на придбання спеціальних бланків нотаріальних документів та ведення реєстрів для реєстрації нотаріальних дій, книг, журналів реєстрації (обліку), передбачених номенклатурою; витрати на придбання канцелярського приладдя (картонажі, архівні папки, твердий картон, канцелярський папір, технічні засоби для прошивання документів тощо); витрати на забезпечення збереження документів нотаріального діловодства; проходження підвищення кваліфікації, участь у короткотермінових семінарах, міжнародних семінарах, симпозіумах, науково-практичних конференціях; удосконалення професійної майстерності; навчання в школі молодого нотаріуса; придбання та передплата юридичної літератури (книг, журналів, дисків, програм тощо); оплата праці та обов'язкові нарахування на фонд оплати праці помічників, секретарів, стажистів (найманих працівників); сплата внесків до Пенсійного фонду України, у тому числі на користь найманих працівників, та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування; відкриття рахунків у банках та їх розрахунково-касове обслуговування (депозитні рахунки); витрати на поштові та кур'єрські послуги, необхідні для ведення нотаріальної діяльності.

Згідно наказу Міністерства доходів і зборів України від 30.12.2013 року №884 «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо витрат приватного нотаріуса» при визначенні сукупного чистого доходу приватних нотаріусів, крім витрат, перелічених у наказі ДПС України від 24.12.2012р. №1185, можуть також враховуватись витрати на: комунальні витрати (електро-, газо-, тепло-, водопостачання) на утримання робочого місця приватного нотаріуса, у разі якщо це нежитлове приміщення є власністю приватного нотаріуса; сплату щомісячних членських внесків нотаріусами на забезпечення нотаріального самоврядування, відповідно до статті 16 Закону №3425.

Отже, враховуючи положення вищевикладених наказів, Білгород-Дністровська ОДПІ Головного управління Міндоходів в Одеській області правомірно визначено, що до складу витрат приватного нотаріуса не відносяться витрати по придбанню паливо - мастильних матеріалів.

Відповідно до акту перевірки від 27.12.2012 року ОСОБА_1 господарським способом у 2012 році проведені ремонтні роботи спрямовані на підвищення техніко-економічних можливостей об'єкта, а саме 15/100 частин будинку за адресою: АДРЕСА_1, в якому проводиться незалежна професійна діяльність приватного нотаріуса ОСОБА_1 та зазначено перелік виконаних робіт. Разом з тим, під час з'ясування офіційних обставин справи позивачем в підтвердження виконання ремонтних робіт не надано документального підтвердження проведення господарських операцій проведення ремонту будівлі в якій провадиться нотаріальна діяльність, а саме договори на проведення ремонту будівлі, акти виконаних робіт по ремонту будівлі, форми розрахунків.

Відповідно до п.7.1 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженою наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 455, зареєстрованого в Міністерстві Юстиції України від 19.09.2013 №1622/24154, за порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до платників, на яких згідно із Законом покладено обов'язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону.

Враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції обґрунтовано дійшов до висновку про правомірність прийняття податкових повідомлень-рішень від 23.12.2014 року №0026131701 щодо стягнення штрафних санкцій в розмірі 15303,92грн.; №0026151701 про стягнення податку на доходи фізичних осіб в розмірі 18393грн.; №0026171701 про стягнення штрафу з податку на доходи найманих працівників в розмірі 510грн.

Разом з тим, частково задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що податковим органом не враховано механізм формування приватними нотаріусами звітності з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначений постановою правління Пенсійного фонду України від 08.10.2010 року №22-2, якою затверджено Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (дана постанова діяла до 03.12.2013 року - далі Порядок №22-2) та роз'яснення Пенсійного фонду України «Опис формату звіту щодо суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування органами Пенсійного фонду України відповідно до Порядку, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від року №22-2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 року за №1014/18309, враховуючи зміни постанови правління Пенсійного фонду №18-1 від 23.06.2011р., зміни постанови правління Пенсійного фонду №24-1 від 10.12.2012року».

Однак, такий висновок, на думку суду апеляційної інстанції, не ґрунтується на Законі України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010р. №2464.

Так, відповідно до пункту 5 частини першої статті 4 Закону №2464 платниками єдиного внеску є особи, які забезпечують себе роботою самостійно - займаються незалежною професійною діяльністю, а саме науковою, літературною, артистичною, художньою, освітньою або викладацькою, а також медичною, юридичною практикою, в тому числі адвокатською, нотаріальною діяльністю, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід безпосередньо від цієї діяльності, за умови, що такі особи не є найманими працівниками чи підприємцями (далі - особи, які проводять незалежну професійну діяльність).

Абзацом першим пункту 2 частини 1 статті 7 Закону №2464 визначено, що базою нарахування єдиного внеску для осіб, зазначених у пунктах 5 частини першої статті 4 Закону №2464, є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

База оподаткування для доходів, отриманих від провадження господарської або незалежної професійної діяльності, регламентується розділом IV ПК України. Згідно з пунктом 164.1 статті 164 ПК України чистий річний оподатковуваний дохід визначається відповідно до пункту 178.3 статті 178 ПК України, згідно з яким оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності.

Пунктом 178.6 статті 178 ПК України визначено, що фізичні особи, які проводять незалежну професійну діяльність зобов'язані вести Книгу обліку доходів та витрат, форма та порядок заповнення якої затверджена наказом Міндоходів від 16.09.2013 №481, на підставі якої здійснюється заповнення облікових даних Податкової декларації про майновий стан і доходи, затвердженої наказом Міндоходів від 11.12.2013 №793 (далі - Податкова декларація).

Форма Книги обліку доходів та витрат передбачає заповнення платником, зокрема, графи 1 «Період обліку (день, квартал, рік)» та графи 9 «Сума чистого оподатковуваного доходу».

Відповідно до пункту 178.4. статті 178 ПК України фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду.

Оскільки наказом Міндоходів від 11.12.2013 №793 не передбачено подання особами, які проводять незалежну професійну діяльність додатка 5 до розділу III Податкової декларації, але при цьому обчислення сум єдиного внеску здійснюється зокрема, на підставі даних річних податкових декларацій (річної звітності), що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, то дані, наведені у рядку 06 розділу IV Податкової декларації, мають збігатися з даними, зазначеними звітності з єдиного внеску (таблиця З додатка 5 до Звіту з єдиного внеску до Порядку).

Отже, у графі 2 таблиці 3 додатка 5 до Звіту з єдиного внеску сума чистого доходу (прибутку), в рядках календарних місяців зазначається як середньомісячний річний оподатковуваний дохід, який визначається шляхом ділення річного чистого доходу на кількість календарних місяців, протягом яких він отриманий.

По закінченню року єдиний соціальний внесок розраховується з тієї самої суми чистого доходу, з якої особа, яка проводить незалежну професійну діяльність нараховує свій податок на доходи фізичних осіб. Так як податок на доходи фізичних осіб розраховується з середньомісячного чистого доходу (пункт 167.1 статті 167 ПК України), то єдиний соціальний внесок також необхідно сплачувати виходячи з середньомісячної суми чистого доходу.

Якщо у звітному році протягом конкретного місяця був отриманий збиток (на підставі даних Книги обліку доходів і витрат), то у відповідному рядку графи 2 зазначається « 0,00», оскільки ЄСВ, так як і податок на доходи фізичних осіб, за збиткові місяці не сплачується.

До зазначеної суми, з урахуванням максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, застосовується відповідна ставка, зазначена у частині 11 статті 8 Закону №2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід.

Перевіркою правильності нарахування єдиного внеску з сум доходу, на який нараховується єдиний внесок у розмірі 34,7%, встановлено його заниження в сумі 167462,96грн., в т.ч. за 2011 р. у сумі 48238,28 грн., за 2012 р. у сумі 57288,68 грн., за 2013 р. у сумі 61936,0 грн. ( табл.2 до акту перевірки).

Відповідно частини 11 статті 8 Закону України №2464 єдиний внесок встановлюється у розмірі 34,7% суми доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб.

Відповідно до пп.1 п.4.5. розд. IV Інструкції №455 обчислення сум єдиного внеску здійснюється на підставі річних податкових декларацій (річної звітності) та результатів перевірок діяльності, що призвели до збільшення розміру доходу, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб.

Відповідно до частини 3 п.4.5. розд. IV Інструкцій №455 єдиний внесок, нарахований за календарний рік сплачується до 1 травня наступного року на підставі даних річної податкової декларації. Сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

Відповідно до пункту 5 частини першої ст. 1 Закону України №2464 мінімальний страховий внесок - сума єдиного внеску, що визначається розрахунково, як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.

Відповідно до пункту 4 частини першої ст.1 Закону України №2464 із змінами, внесеними Законом України від 08.07.2011р. №3668Л/І «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» максимальна величина бази нарахування єдиного внеску до 01 жовтня 2010 р. це максимальна сума доходу застрахованої особи, що дорівнює п'ятнадцяти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується єдиний внесок, а з 01 жовтня 2010 р. - що дорівнює сімнадцяти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується єдиний внесок.

Відповідно до п.3.4. наказу Міндоходів України від 09 вересня 2013р. №454, зареєстрованого в Мінюсті України 20.09.2013 р. №1628/24160 «Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі наказ №454) фізичні особи, які забезпечують себе роботою самостійно, - займаються незалежною професійною діяльністю формують та подають до органів доходів і зборів звіт один раз на рік до 1 травня року, наступного за звітним періодом. Звітним періодом для них є календарний рік. Звіт подається за формою згідно з додатком 5 до цього Порядку.

Проте, перевіркою встановлено, що приватним нотаріусом ОСОБА_1 при заповненні графи 2 «сума доходу, заявлена в податковій декларації» таблиці 3 до наданих Звітів про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску за 2011-2013 роки відображені суми доходу, які не відповідають даним річних податкових декларацій.

Отже, суд першої інстанції дійшов до безпідставного висновку, що позивачем дотримано вимоги пп.2 п.1 ст. 7 Закону №2464 та п.3.4 Порядків №22-2 та №454, згідно яких у графі 3 таблиці 3 Додатку №5 вказано як база для нарахування єдиного внеску суму чистого оподаткованого доходу відповідно до поданих декларацій про майновий стан і доходи, що спростовується звітністю позивача за перевіряємий період. Так, у 2011 р. сума доходу, заявлена в податковій декларації складає 194579,28грн., а у графі 2 «сума доходу, заявлена в податковій декларації» таблиці 3 до наданого Звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску вказана сума 214269грн.; у 2012 р. сума доходу, заявлена в податковій декларації складає 211385,67 грн., а у графі 2 «сума доходу, заявлена в податковій декларації» таблиці 3 до наданого Звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску вказана сума 197386грн.; у 2013р. сума доходу, заявлена в податковій декларації складає 236558,16грн., а у графі 2 «сума доходу, заявлена в податковій декларації» таблиці 3 до наданого Звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску вказана сума 37206грн.

Із набранням чинності Законами України від 04 липня 2013 року № 404-УІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України (далі - Кодекс) у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» та від 04 липня 2013 року № 406-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» (далі - Закон №406-VII) до повноважень органів доходів і зборів належить здійснення контролю за дотриманням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), правильністю його нарахування, обчислення, повноти і своєчасності сплати.

Відповідно до пункту 1 статті 13 Закону України 08.07.2010 № 2464-УІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (із змінами та доповненнями) органи доходів і зборів мають право проводити перевірки на підприємствах, в установах і організаціях, у фізичних осіб - підприємців бухгалтерських книг, звітів, кошторисів та інших документів про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску, достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру, отримувати необхідні пояснення, довідки і відомості (зокрема письмові) з питань, що виникають під час такої перевірки.

Крім того, Законом № 2464-УІ, який набрав чинності з 1 січня 2011 року, визначено правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, умови та порядок його нарахування і сплати.

Отже, структурні підрозділи доходів і зборів з фізичних осіб державних податкових інспекцій відповідно до чинного законодавства мають право у ході проведення документальних (планових/позапланових) перевірок щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, виконання норм валютного, та іншого законодавства, здійснювати перевірку питань дотримання платниками податків вимог законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску за період із 01.01.2011р., або починаючи із наступного дня, що настає за останнім днем перевіреного періоду.

За порушення норм законодавства про єдиний внесок, до платників, на яких згідно із законом покладено обов'язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, фінансові санкції (штрафи та пеня) застосовуються відповідно до розділу VII Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міндоходів України, від 09.09.2013 р., № 455.

Враховуюче викладене, судова колегія вважає, що позивач не довів суду обґрунтованість позовних вимог, внаслідок чого постанова суду першої інстанції в порядку ст.202 КАС України підлягає скасуванню з винесенням нової постанови про відмову у задоволенні позову в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Іллічівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області задовольнити, апеляційну скаргу приватного нотаріуса Білгород-Дністровського міського нотаріального округу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2015 року скасувати.

Прийняти у справі нову постанову, якою відмовити у задоволенні адміністративного позову приватного нотаріуса Білгород-Дністровського міського нотаріального округу ОСОБА_1 до Іллічівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування: податкової вимоги зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 23.12.2014р. №ф-0026121701; податкових повідомлень-рішень від 23.12.2014р. №№0026131701; 0026151701; 0026171701.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий : А.В. Крусян

Суддя : О.В. Джабурія

Суддя: М.М. Милосердний

Джерело: ЄДРСР 63503780
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку