open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 661/570/16-а

Провадження № 2-а/661/29/16

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 березня 2016 року

Новокаховський міський суд Херсонської області в складі:

Головуючої судді Сапронової Л.В.

При секретарі Шашликовій Т.В.

За участю: позивача - ОСОБА_1;

представника позивача - ОСОБА_2;

відповідача - ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Нова Каховка, Херсонської області адміністративну справу за позовом депутата Новокаховської міської ради Херсонської області ОСОБА_1 до першого заступника міського голови Новокаховської міської ради Херсонської області ОСОБА_3 про визнання противоправним розпорядження №38-р від 10.02.2016 року, -

встановив:

Позивачка звернулася до суду з вказаним адміністративним позовом, посилаючись на те, що 18 лютого 2016 року на офіційному сайті Новокаховської міської ради було оприлюднено розпорядження № 38-р від 10.02.2016р. за підписом виконуючого обов'язки міського голови ОСОБА_3 про скликання сьомої сесії міської ради 7-го скликання на 25.02.2016 року о 09.00 годині. Позивачка вважає, що розпорядження №38-р є протиправним, прийнятим не у спосіб та не у порядку, передбаченому Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» з перевищенням повноважень особою, яка не мала права на прийняття подібних актів розпорядчого характеру. Вважає, що питання скликання сесії ради та формування порядку денного є нерозривними й при відсутності міського голови мають вирішуватись секретарем ради. При цьому компетенція заступника міського голови обмежується лише тими повноваженнями міського голови, які пов'язані з діяльністю виконавчих органів ради, вважає, що перший заступник міського голови ОСОБА_3 не мав повноважень на підписання розпорядження № 38-р від 10.02.2016р про скликання чергової сесії.

Крім того, позивачка вважає, що сесія була скликана з порушенням вимог частин восьмої та дев'ятої статті 46 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні", оскільки при скликанні сесії не було дотримання десятиденного терміну та умов повідомлення депутатів та мешканців населеного пункту про скликання сесії, що підтверджується скріншотом з офіційної сторінки на сайті Новокаховської міської ради від 17 лютого 2016р., на якій відсутнє оскаржуване розпорядження на зазначену дату. Просила суд визнати протиправним та скасувати розпорядження №38-р від 10.02.2016р за підписом виконуючого обов'язки міського голови ОСОБА_3.

В судовому засіданні позивачка та представник позивачки ОСОБА_2 підтримали позовні вимоги з зазначених в позові підстав.

Відповідач - ОСОБА_3 в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, вказав що розпорядження № 38-р від 10.02.2016р «Про скликання сьомої сесії міської ради 7-го скликання» видано ним на підставі розпорядження міського голови №349-р від 09.12.2015р за яким він як перший заступник міського голови виконує обов'язки міського голови ОСОБА_4 у разі його відсутності. Тому розпорядження №38-р від 10.02.2016р є правомірним. Просив суд відмовити в задоволенні позову.

Заслухавши в судовому засіданні пояснення позивачки, представника позивачки, відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів, судом встановлено наступне.

Відповідно до рішення Новокаховської міської ради Херсонської області №4 від 16.11.2015 року секретарем Новокаховської міської ради 7-го скликання обрано - ОСОБА_5

Відповідно до рішення Новокаховської міської ради Херсонської області №16 від 16.11.2015р першим заступником міського голови затверджено - ОСОБА_3

10.02.2016 року виконуючий обов'язки міського голови ОСОБА_3 видав розпорядження №38-р «Про скликання сьомої сесії міської ради 7-го скликання».

Відповідно до розпорядження міського голови №6-в від 19.01.2016р міський голова ОСОБА_4 перебував у щорічній основній відпустці з 28 січня 2016р по 18 лютого 2016р.

Рішенням №23 від 26.11.2015р затверджено регламент роботи Новокаховської міської ради 7-го скликання; стаття 8 Регламенту визначає, що міська рада проводить свою роботу сесійно. Сесія може складатися з декількох пленарних засідань ради. Засідання постійних комісій скликаються в міру необхідності. Сесія скликається міським головою. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок - не рідше ніж один раз на місяць.

У разі немотивованої відмови міського голови або неможливості його скликати сесію ради сесія скликається секретарем міської ради. У цих випадках сесія скликається:

- відповідно до доручення міського голови;

- якщо міський голова без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу ради;

- якщо сесія не скликається міським головою у строки, передбачені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Сесія міської ради може бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу міської ради. У разі, якщо міський голова та секретар ради у двотижневий строк не скликають ceciю на вимогу більш ніж однієї третини депутатів від загального складу ради, сесія може бути скликана депутатами міської ради, які становлять не менш як одну третину складу ради. Рішення про скликання сесії ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніш ніж за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Відповідно до ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (із змінами та доповненнями) сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць. У разі немотивованої відмови сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті, районної, обласної ради або неможливості його скликати сесію ради сесія скликається: сільської, селищної, міської ради - секретарем сільської, селищної, міської ради; районної у місті, районної,обласної ради - відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради. У цих випадках сесія скликається:1) якщо сесія не скликається сільським, селищним, міським головою (головою районної у місті, районної, обласної ради) у строки, передбачені цим Законом; 2) якщо сільський, селищний, міський голова (голова районної у місті, районної, обласної ради) без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, передбачених частиною сьомою цієї статті. Сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації. У разі якщо посадові особи, зазначені у частинах четвертій та шостій цієї статті, у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу суб'єктів, зазначених у частині сьомій цієї статті, або у разі якщо такі посади є вакантними, сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради або постійною комісією ради.

Рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Пункт 8 ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачає, що сільський, селищний, міський голова, голова районної у місті, районної, обласної ради в межах своїх повноважень видає розпорядження.

Відповідно до розпорядження міського голови №349-р від 09.12.2015р «Про розподіл обов'язків між міським головою, секретарем міської ради, першим заступником, заступниками міського голови та керуючим справами виконавчого комітету міської ради» визначено, що перший заступник міського голови ОСОБА_3 виконує обов'язки міського голови ОСОБА_4 та керуючого справами виконавчого комітету ОСОБА_6 у разі їх відсутності (п.15), виконує інші доручення міського голови (п.16).

Дане розпорядження на час розгляду справи ні ким не оспорювалося, не скасоване і, відповідно, є чинним та діючим, будь-яких письмових доказів зворотного матеріали адміністративної справи не містять.

Окрім того, суд зазначає, що у відповідності до змісту п.п.4,6 рішення Конституційного суду України №7-рп/2009 від 16.04.2009р., ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування і вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, а тому, вони не можуть бути скасовані чи змінені цим самим органом місцевого самоврядування після їх виконання.

При чому, такі акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними (нечинними) лише в судовому порядку (ч.10 ст.59 ЗУ від 21.05.1997р. №280/97-ВР).

Частиною 10 ст.46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що сесію сільської, селищної, міської ради відкриває і веде відповідно сільський, селищний, міський голова.

Що стосується посилань позивача на порушення порядку скликання сьомої сесії міської ради 7-го скликання, суд вважає, що дані обставини не є підставою для скасування оспорюваного розпорядження, так як допущене порушення не вплинуло та не могло вплинути на правильність прийнятого відповідачем розпорядження, та його правомірність; тобто не є підставою для скасування оспорюваного розпорядження відповідача; окрім того, як встановлено судом, розпорядження № 38-р від 10.02.2016р про скликання чергової сесії є ненормативно-правовим актом органу місцевого самоврядування одноразового застосування, який вичерпав свою дію фактом його виконання, оскільки сесія відбулася у визначений в розпорядженні час, відкривав та головував на сесії міський голова ОСОБА_4, що не заперечується позивачем; правомочність сесії позивачем не оспорюється, а тому суд приходить до висновку, що оскаржуване розпорядження не може бути в подальшому скасовано.

Відповідно до положення ч.1 ст.6 КАС України, яка передбачає право на судовий захист, завдання адміністративного судочинства полягає у захисті порушених прав особи виключно саме у сфері публічно-правових відносин. А захист прав, свобод та інтересів осіб, в свою чергу, передбачає наявність встановленого судом факту їх порушення.

В ході розгляду даної справи судом встановлено, що на момент прийняття розпорядження № 38-р від 10.02.2016р, воно не суперечило актам чинного законодавства, не порушувало ні чиї, в т.ч. і позивачки, права або законні інтереси.

Що стосується тверджень позивачки, щодо порушення її прав, як депутата Новокаховської міської ради, то права депутата місцевої ради у раді та її органах визначені статтею 19 Закону України ''Про статус депутатів місцевих рад", де зазначено, що депутат користується правом ухвального голосу з усіх питань, що розглядаються на засіданнях ради та її органів, до складу яких вона входить. В свою чергу в адміністративному позові ОСОБА_1, не зазначила, у чому конкретно проявилося порушення її прав, як депутата, при прийнятті оскаржуваного розпорядження; про рішення щодо скликання сесії позивачу було відомо, ОСОБА_1 не приймала як депутат участі в роботі сесії, тому що вважала її проведення незаконним.

Зі змісту вимог ч.3 ст.2 КАС України слідує, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), добросовісно; розсудливо; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення.

Як вбачається з приписів ч.3 ст.140 та ч.1 ст.144 Конституції України, місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи; органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Частиною 2 ст.19 Конституції України та ст.24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Крім того, ч.1 ст.6 КАС України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Згідно ст.ст. 49, 70 КАС України, сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, а відтак зобов'язані обґрунтовувати належність та допустимість доказів для підтвердження своїх вимог або заперечень.

Завданням адміністративного судочинства, зокрема, є захист та поновлення порушених прав, свобод та охоронюваних законом інтересів особи, яка звернулась з відповідним позовом до суду, тобто, лише порушене право підлягає захисту, а не ті права та інтереси які, можливо, у майбутньому будуть порушені.

Рішення суду не може бути прийнято на майбутнє, не може ґрунтуватися на припущеннях та домислах, котрі на момент ухвалення рішення ще не відбулися, оскільки таке рішення суперечитиме законодавчо визначеним принципам і завданням адміністративного судочинства.

Судом не встановлено протиправності оскаржуваного розпорядження, суд дійшов висновку, що встановлені по даній справі факти свідчать про відповідність дій першого заступника міського голови ОСОБА_3 при прийнятті спірного розпорядження нормам діючого законодавства, оскільки ОСОБА_3 на час винесення розпорядження про скликання сесії виконував обов'язки міського голови, відповідач не вийшов за межі наданих йому повноважень, визначених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», а також не порушив вимоги ст.19 Конституції України, яка зобов'язує органи місцевої влади та їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України. Тому суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 2, 17, 18, 69-71, 86, 158-163, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позову депутата Новокаховської міської ради Херсонської області ОСОБА_1 до першого заступника міського голови Новокаховської міської ради Херсонської області ОСОБА_3 про визнання противоправним розпорядження №38-р від 10.02.2016 року - відмовити.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Новокаховський міський суд.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Л. В. Сапронова

Джерело: ЄДРСР 56668873
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку