open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 лютого 2016 року справа № 823/5390/15

16 год. 45 хв.

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гаврилюка В.О.,

секретар судового засідання - Будченко А.Ю.,

за участю:

представників позивача - Навроцького В.М., Мушинської М.В., ОСОБА_8,

державного реєстратора - Базилевської І.А.,

представників Печерського районного управління юстиції в м. Києві та третьої особи - не з'явилися,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Українського товариства охорони природи до державного реєстратора Черкаського міського управління юстиції у Черкаській області Базилевської Ірини Анатоліївни, Печерського районного управління юстиції в м. Києві, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Черкаська обласна організація Українського товариства охорони природи, про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Українське товариство охорони природи подало позов, в якому просить:

- визнати протиправними дії державного реєстратора відділу державної реєстраційної служби України Черкаського міського управління юстиції у Черкаській області Базилевської Ірини Анатоліївни щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу в частині зміни підписанта та керівника Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи (код ЄДРПОУ 03920267) від 10.10.2015 року та скасувати запис в Єдиному державному реєстрі про внесення змін до відомостей про юридичну особу в частині зміни підписанта та керівника Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи від 10.10.2015 року;

- зобов'язати Печерське районне управління юстиції в м. Києві відновити в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відомості щодо керівника Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи ОСОБА_5 та підписанта ОСОБА_8, які містилися до 10.10.2015 року, а саме до реєстрації внесення змін до відомостей про юридичну особу Черкаську обласну організацію Українського товариства охорони природи (код ЄДРПОУ 03920267).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до рішення, яке оскаржує позивач, відповідачем внесено зміни до відомостей про юридичну особу, які пов'язані зі зміною керівника та підписанта Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи. Позивач вважає, що дане рішення від 10.10.2015 прийнято неправомірно, оскільки порушений порядок внесення змін у складі керівних органів Черкаської обласної (місцевої) організації Українського товариства охорони природи, так як позивач є місцевою організацією і входить до єдиної системи Українського товариства охорони природи, то зміна у складі керівних органів громадського об'єднання повинна відбуватися в порядку визначеному статтею 14 Закону України "Про громадські об'єднання".

Окрім того, в порушення статті 15 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" не додано установчий документ Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи, а саме - Статут Українського товариства охорони природи та в порушення підпункту 4 пункту 4 статті 17 вказаного закону не доданий документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до єдиного державного реєстру, - у разі реєстрації змін до відомостей про громадські організації. Таким чином відповідач порушив вимоги Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", внісши неправомірні зміни до складу керівних органів Черкаської обласної (місцевої) організації Українського товариства охорони природи з 10.10.2015, а відтак запис в Єдиному державному реєстрі про внесення змін до відомостей про юридичну особу в частині зміни підписанта та керівника підлягає скасуванню.

Представники позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримали в повному обсязі та просив його задовольнити.

В письмових запереченнях на адміністративний позов державний реєстратор Черкаського міського управління юстиції у Черкаській області Базилевська Ірина Анатоліївна проти задоволення позовних вимог заперечила в повному обсязі, оскільки оскаржуване рішення прийняте без порушень та у відповідності до закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", так як ОСОБА_6 відповідно до протоколу № 1 звітно-виборчої конференції Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи обраний керівником, тому від нього і прийнятий пакет документів необхідний для внесення запису в Єдиний державний реєстр про внесення змін до відомостей про юридичну особу в частині зміни підписанта та керівника Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи.

В судовому засіданні державний реєстратор Черкаського міського управління юстиції у Черкаській області Базилевська Ірина Анатоліївна підтримала заперечення та просила суд відмовити у задоволенні позову повністю.

Представник Печерського районного управління юстиції в м. Києві, належним чином повідомленого про дату, час та місце судового розгляду справи, в судове засідання не з'явився, заява про розгляд справи за відсутності представника та заперечення на адміністративний позов в матеріалах справи відсутні.

В письмових поясненнях на адміністративний позов та у попередніх судових засіданнях представник Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи пояснив, що у позовній заяві позивач не навів доводів та доказів будь-яких порушень збоку відповідачів, як і не вказав в чому саме проявилися такі порушення і яким чином вони могли стосуватися прав позивача, а тому позовні вимоги позивача є необґрунтованими та такими, що не підлягають до задоволення.

Заслухавши пояснення представників сторін, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.

Відповідно до протоколу звітно-виборчої конференції Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи № 1 від 10 жовтня 2015 року ОСОБА_6 уповноважено на здійснення державної реєстрації нового керівника (голови) організації, державної реєстрації відкликання підписанта організації та реєстрації нового підписанта організації ОСОБА_7.

05 листопада 2015 року ОСОБА_6 подав до Реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції у Черкаської області відповідні документи згідно опису для проведення реєстраційної дії "внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах".

05 листопада 2015 року державним реєстратором Черкаського міського управління юстиції у Черкаській області Базилевською Іриною Анатоліївною проведені реєстраційні дії, а саме внесено запис № 10261070012001744 про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме: заміна керівника Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи на ОСОБА_6.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15 травня 2003 року № 755-IV (далі - Закон України № 755-IV, в редакції, чинній до 01.01.2016).

Відповідно до частини 1 статті 6 Закону України № 755-IV державний реєстратор, зокрема, проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців.

Згідно з частиною 1, 2 статті 19 Закону України № 755-IV у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

Правові та організаційні засади реалізації права на свободу об'єднання, гарантованого Конституцією України та міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, порядок утворення, реєстрації, діяльності та припинення громадських об'єднань визначає Закон України "Про громадські об'єднання" від 22 березня 2012 року № 4572-VI (далі - Закон України № 4572-VI, в редакції, чинній до 01.01.2016).

Відповідно до частин 1, 2, 3, 4 статті 14 Закону України № 4572-VI внесення змін до відомостей про громадське об'єднання як юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, здійснюється у порядку, передбаченому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Громадське об'єднання повідомляє уповноважений орган з питань реєстрації, в якому знаходиться реєстраційна справа громадського об'єднання (далі - реєстраційна справа) або повідомлення про утворення громадського об'єднання, про зміни до статуту громадського об'єднання, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадського об'єднання.

Зареєстроване громадське об'єднання вносить зміни до статуту громадського об'єднання, до складу керівних органів, місцезнаходження громадського об'єднання в порядку, визначеному статутом цього об'єднання, з урахуванням норм цього Закону.

Зареєстроване громадське об'єднання для внесення змін до відомостей про склад керівних органів подає (надсилає) такі документи: заяву довільної форми; заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення вищого органу управління громадського об'єднання про зміну зазначених осіб, прийнятого в порядку, визначеному статутом громадського об'єднання, та оформленого з дотриманням пунктів 1, 2, 6, 8 частини другої статті 9 цього Закону, та/або примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення; засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) протоколу засідання керівного органу громадського об'єднання, на якому відповідно до статуту було скликано засідання вищого органу управління, якщо зміни прийняті вищим органом управління; відомості про керівні органи.

Документи, зазначені в пунктах 1, 2 і 5 цієї частини, підписує керівник громадського об'єднання.

Згідно з частиною 9 статті 14 Закону України № 4572-VI уповноважений орган з питань реєстрації протягом п'яти робочих днів з дня отримання документів, зазначених у частинах четвертій - сьомій цієї статті, приймає одне з таких рішень: про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження, зміни до статуту; про відмову у прийнятті повідомлення про зміни у складі керівних органів, зміни до статуту - у разі порушення статуту громадського об'єднання; про відмову у прийнятті повідомлення про зміни до статуту - за наявності підстав, передбачених частиною десятою статті 12 цього Закону (крім порушення вимог статті 7 цього Закону); про направлення висновку за результатами правової експертизи - за наявності підстав, передбачених пунктами 1, 2 (крім невідповідності документів вимогам статей 8, 9 цього Закону), 3 частини чотирнадцятої статті 12 цього Закону; про залишення документів без розгляду по суті - за наявності підстав, передбачених у пунктах 3 - 5 частини сімнадцятої статті 12 цього Закону.

Частиною 10 статті 14 Закону України № 4572-VI визначено, що уповноважений орган з питань реєстрації у разі прийняття рішення, зазначеного в пункті 1 частини дев'ятої цієї статті: вносить до Реєстру громадських об'єднань відомості про зміни у складі керівних органів, особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження та про зміни до статуту і забезпечує внесення відомостей про зазначені зміни щодо громадських об'єднань із статусом юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; видає (надсилає рекомендованим листом з повідомленням про вручення) громадському об'єднанню свідоцтво про реєстрацію, виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та один примірник статуту з відміткою про прийняття повідомлення про зміни до статуту - у разі зміни назви, мети та місцезнаходження громадського об'єднання; видає (надсилає рекомендованим листом з повідомленням про вручення) громадському об'єднанню виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - у разі змін у складі керівних органів громадського об'єднання.

Відповідно до частин 1, 5 статті 17 Закону України № 4572-VI з метою обліку громадських об'єднань та забезпечення загального доступу до інформації про громадські об'єднання уповноважений орган з питань реєстрації веде Реєстр громадських об'єднань.

Порядок ведення Реєстру громадських об'єднань визначається Кабінетом Міністрів України.

Процедуру створення та ведення Реєстру громадських об'єднань (далі - Реєстр), обміну відомостями між Реєстром та Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) визначає Порядок ведення Реєстру громадських об'єднань та обміну відомостями між зазначеним Реєстром і Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2012 року № 1212 (далі - Порядок).

Відомості, які вносяться реєстратором до Реєстру визначені пунктом 7 Порядку. Зокрема, реєстратор вносить відомості до Реєстру у день або на наступний робочий день з дня прийняття рішення про прийняття повідомлення про зміну відомостей про громадське об'єднання /місцевий осередок із статусом юридичної особи (до статуту (положення) громадського об'єднання/місцевого осередку із статусом юридичної особи, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання/місцевого осередку із статусом юридичної особи, зміну відомостей про керівника громадського об'єднання/місцевого осередку із статусом юридичної особи, зміну особи (осіб), уповноваженої (уповноважених) представляти громадське об'єднання/місцевий осередок із статусом юридичної особи, зміну відомостей про особу (осіб), уповноважену (уповноважених) представляти громадське об'єднання/місцевий осередок із статусом юридичної особи, зміну місцезнаходження громадського об'єднання/місцевого осередку із статусом юридичної особи, зміну додаткової інформації про громадське об'єднання/місцевий осередок із статусом юридичної особи).

Згідно з підпунктами 7, 8 пункту 23 Порядку адміністратор Реєстру забезпечує передачу з Реєстру до Єдиного державного реєстру відповідно до цього Порядку таких відомостей про громадське об'єднання із статусом юридичної особи/місцевий осередок із статусом юридичної особи: відомості про керівні органи громадського об'єднання/місцевого осередку із статусом юридичної особи: найменування керівного органу, прізвища, імена та по батькові членів керівного органу, реєстраційні номери облікових карток платників податків або серії та номери паспортів (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дата обрання (призначення), дані про наявність обмежень щодо представництва від імені громадського об'єднання/місцевого осередку із статусом юридичної особи; відомості про особу (осіб), уповноважену (уповноважених) представляти громадське об'єднання/місцевий осередок із статусом юридичної особи у правовідносинах з третіми особами без довіреності (за наявності): прізвище, ім'я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані про наявність обмежень щодо представництва від імені громадського об'єднання/місцевого осередку із статусом юридичної особи.

Відповідно до пункту 3 розділу ІІ Порядку передачі даних про юридичних осіб, зареєстрованих (легалізованих) відповідно до частини четвертої статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 01.07.2013 № 1302/5 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 липня 2013 року за № 1105/23637, передача державному реєстратору даних здійснюється після прийняття уповноваженим органом з питань реєстрації (легалізації) рішення про реєстрацію (легалізацію) громадських формувань, реєстрацію (погодження або взяття до відома) змін до установчих документів, взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів.

Як свідчать матеріали справи, державний реєстратор відділу державної реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції у Черкаській області Базилевська Ірина Анатоліївна, проводячи реєстраційну дію "внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах" шляхом внесення запису від 05.11.2015 № 10261070012001744, порушила її процедуру, оскільки, передачі даних до Єдиного державного реєстру передує процедура внесення до Реєстру громадських об'єднань відомостей про зміни у складі керівних органів, особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, що здійснюється на підставі рішення уповноваженої особи Міністерства юстиції та його територіального округу, прийнятого у порядку, передбаченому Законом України № 4572-VI та Порядком, про прийняття повідомлення щодо вищевказаних змін.

Будь-які дані про наявність рішення уповноваженої особи Міністерства юстиції та його територіального округу про прийняття повідомлення зміну відомостей про керівника та особи, уповноваженої представляти Черкаську обласну організацію Українського товариства охорони природи в матеріалах справи відсутні, однак судом встановлено, що за даними Реєстру громадських формувань керівником Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи значиться ОСОБА_6.

Разом з тим, суд зазначає, що позивач просить визнати протиправними дії державного реєстратора щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу в частині зміни підписанта та керівника Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи (код ЄДРПОУ 03920267) від 10.10.2015 року та скасувати відповідний запис від цієї дати, однак як свідчать матеріали справи, 10.10.2015 державний реєстратор жодних реєстраційних дій не вчиняв та будь-яких записів про внесення змін до відомостей про підписанта та керівника Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи до Єдиного державного реєстру не вносив.

Однак, зважаючи на фактичні обставини справи та вимоги вищевикладених нормативних актів, а також враховуючи вимоги статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що для захисту порушених прав позивача в даному випадку слід скасувати запис № 10261070012001744 від 05.11.2015 та зобов'язати Печерське районне управління юстиції в м. Києві відновити в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відомості щодо керівника Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи ОСОБА_5 та підписанта ОСОБА_8.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є частково обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити частково.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 94, 159 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

постановив:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Скасувати запис № 10261070012001744 від 05.11.2015 щодо зміни відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, пов'язаних із зміною підписанта та керівника Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи.

Зобов'язати Печерське районне управління юстиції в м. Києві відновити в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відомості щодо керівника Черкаської обласної організації Українського товариства охорони природи ОСОБА_5 та підписанта ОСОБА_8.

В задоволенні решти вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Черкаського міського управління юстиції (18001, м. Черкаси, вул. Благовісна, 170, ідентифікаційний код 33283056) на користь Українського товариства охорони природи (03150, м. Київ, вул. Анрі Барбюса, 5-Б, ідентифікаційний код 00020221) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В.О. Гаврилюк

Постанова складена в повному обсязі 04.02.2016.

Джерело: ЄДРСР 55515225
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку