open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
5/23-А


ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

19 лютого 2007 р. Справа № 5/23-А

За позовом: Закарпатський обласний благодійний фонд „Рідні простори” с.Кам’яниця, Ужгородського району

До відповідача: Закарпатська обласна державна адміністрація м.Ужгород

Про визнання нечинним рішення та спонукання до вчинення юридично-значимих дій

Суддя О.С.Йосипчук


за участю представників сторін:

позивача: Чубірка І.В. –керівник

відповідача: Сигидін О.І. - представник


Розглянувши матеріали справи за позовом Закарпатського обласного благодійного фонду „Рідні простори” с.Кам’яниця до Закарпатської обласної Ради про визнання нечинним рішення Комісії з питань гуманітарної допомоги Закарпатської обласної державної адміністрації, оформленого Протоколом №2 від 15.04.2006р. та спонукання до вчинення юридично значимих дій,

ВСТАНОВИВ:


Предметом судового позову у даній справі є вимога позивача про визнання нечинним рішення Комісії з питань гуманітарної допомоги Закарпатської обласної державної адміністрації, оформленого Протоколом №2 від 15.04.2006р.

Згідно з п.1 даного акту, комісією з питань гуманітарної допомоги Закарпатської обласної державної адміністрації прийнято рішення про звернення до Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України із клопотанням про виключення Закарпатського обласного благодійного фонду „Рідні простори” з єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги.

Крім того, п.2 оскаржуваного акту комісія з питань гуманітарної допомоги Закарпатської обласної державної адміністрації прийняла рішення не підтримувати клопотання позивача про визнання вантажів гуманітарною допомогою.

Третім висновком засідання комісії з питань гуманітарної допомоги Закарпатської обласної державної адміністрації, яке відбулося 15.06.2006р., було рішення про прийняття до відома інформацію робочої групи комісії про деякі підсумки надходження і використання гуманітарної допомоги в січні-травні 2006р.

Не погоджуючись із рішенням Комісії з питань гуманітарної допомоги Закарпатської обласної державної адміністрації, оформленого Протоколом №2 від 15.04.2006р., позивач визнати його нечинним в цілому. При цьому підставність такої вимоги обґрунтовує виключно, надаючи оцінку діям відповідача, щодо розгляду факту порушення законодавства про благодійну допомогу та винесення рішення про звернення до Комісії з питань благодійної допомоги при КМ України із клопотанням про виключення позивача з Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги, викладеного у п.1 оскаржуваного акту.

Підстави визнання нечинним п.2 та п.3 Рішення Комісії з питань гуманітарної допомоги Закарпатської обласної державної адміністрації, оформленого Протоколом №2 від 15.04.2006р. позивач не наводить та не обґрунтовує свої вимоги в цій частині.

Окрім того, позивач просить суд зобов’язати Закарпатську обласну державну адміністрацію відізвати з Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України клопотання про виключення Закарпатського обласного благодійного фонду „Рідні простори” з єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги.

Відповідач проти позову заперечує з підстав, викладених у поясненнях по суті позову. Зокрема посилається на порушення позивачем порядку подання звітності, що згідно із ст..11 Закону України „Про гуманітарну допомогу”, є порушенням законодавства про гуманітарну допомогу, а це в свою чергу, є підставою для виключення із реєстру отримувачів гуманітарної допомоги, згідно з п.6 Порядку реєстрації отримувачів гуманітарної допомоги, затвердженого Постановою КМ України 22.03.2000р. №543.

У доказ підставності висновків оскарженого рішення, відповідач посилається на те, що позивачем не надавалась звітність про використання гуманітарної допомоги за встановленою формою, що дає підстави для висновку про відсутність факту подання такої звітності взагалі.


Факт звернення відповідача в особі Комісії з питань гуманітарної допомоги Закарпатської обласної державної адміністрації до Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України із клопотанням про виключення Закарпатського обласного благодійного фонду „Рідні простори” із Єдиного реєстру отримувачів благодійної допомоги сторонами визнано на стадії підготовки справи до судового розгяду.


Повний текст Постанови складено 28.02.2007р.


Заслухавши пояснення представників сторін, проаналізувавши

подані по справі доказові матеріали, щодо спірного питання,

Суд задовольняє позов частково, виходячи з наступного:


У ході судового розгляду справи встановлено, що Комісія з питань гуманітарної допомоги при Закарпатській обласній державній адміністрації діє на підставі Положення, затвердженого Розпорядженням Голови облдержадміністрації №5 від 10.01.2001р. Дане Положення затверджено на виконання Постанови КМ України від 08.11.2000 №1671 „Про затвердження типового положення про комісію з питань гуманітарної допомоги при Раді Міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській державній адміністрації”.

Відповідно до п.1 Положення про комісію з питань гуманітарної допомоги при облдержадміністрації, затвердженого Розпорядженням Голови Закарпатської обласної державної адміністрації від 10.01.2001р. №5 (надалі Положення №5), комісія з питань гуманітарної допомоги є спеціально уповноваженим регіональним органом з питань гуманітарної допомоги.

Згідно з п.3 цього ж Положення №5 до компетенції комісії з питань гуманітарної допомоги при облдержадміністрації входить прийняття рішень виключно про визнання вантажів гуманітарною допомогою. При цьому, комісія, згідно з п.п.2 п.3 Положення №5. готує та подає на розгляд комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України документи про внесення отримувачів гуманітарної допомоги до Єдиного державного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги.

Для виконання покладених на неї завдань комісія має право отримувати звіти митниць, вимагати подання звітів від отримувачів гуманітарної допомоги та скликати наради з питань, що належать до компетенції.

Отже, зважаючи на нормативи Положення №5 суд дійшов висновку про те, що Комісія з питань гуманітарної допомоги Закарпатської обласної державної адміністрації не вправі виносити на засідання комісії та приймати рішення (як форми реалізації комісією владних повноважень) з питань, що стосуються порушення отримувачами гуманітарної допомоги законодавства про гуманітарну допомогу та прийняття рішень про звернення до комісії з питань гуманітарної допомоги при КМ України із клопотаннями про виключення отримувача гуманітарної допомоги з єдиного реєстру.

У зв”язку із наведеним вище, слід зауважити, що контроль за транспортуванням, отриманням, збереженням, розподілом, цільовим використанням, веденням обліку гуманітарної допомоги, а також розгляд фактів порушення законодавства про гуманітарну допомогу та прийняття рішень про виключення з Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги, згідно із Положенням про комісію з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України, затвердженим Постановою КМ України від 22.03.2000р. №553, віднесено до компетенції Комісії з питань гуманітарної допомоги при КМ України.

Окрім того, згідно з Порядком реєстрації отримувачів гуманітарної допомоги, затвердженим Постановою КМ України №543 від 22.03.2000р., рішення про виключення із Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги приймається Комісією з питань гуманітарної допомоги при КМ України при КМ України, виключно у разі документального підтвердження порушення отримувачем гуманітарної допомоги законодавства про гуманітарну допомогу, ліквідації чи подання заяви про виключення.

Отже, зважаючи на викладене вище, розгляд питань про порушення законодавства про гуманітарну допомогу та прийняття рішень за результатами такого розгляду, за чинним законодавством, віднесено до компетенції Комісії з питань гуманітарної допомоги при КМ України (ч.4 ст.12 Закону України „Про гуманітарну допомогу”), а не до Комісії з питань гуманітарної допомоги Закарпатської обласної державної адміністрації.

Таким чином, розгляд факту порушення позивачем законодавства про гуманітарну допомогу та прийняття рішення за результатами такого розгляду про звернення із клопотанням про виключення із реєстру гуманітарної допомоги, вчинено відповідачем поза межами визначеної компетенції.


Відповідно до ч.4 ст.11 Закону України „Про гуманітарну допомогу” бухгалтерський облік гуманітарної допомоги та відповідна звітність здійснюється отримувачами та набувачами гуманітарної допомоги у порядку, встановленому КМ України.

Позивачем надано суду у повному обсязі податкові звіти про використання коштів неприбутковими установами і організаціями, довідки про цільове використання коштів, матеріальних цінностей та нематеріальних активів, одержаних у вигляді безповоротної фінансової допомоги, або добровільних пожертвувань, звіти про суми отриманих пільг з оподаткування, а також прийняті без зауважень Комісією з питань гуманітарної допомоги Закарпатської обласної державної адміністрації, звіти по використанню вантажу, який визнаного благодійною допомогою, згідно Рішення Комісії з питань гуманітарної допомоги при КМ України від 04.08.2005р. №26/ГД-10655.

Доказів отримання позивачем інших матеріальних цінностей в якості благодійної допомоги, матеріали справи не містять.


Таким чином, із урахуванням викладеного, а також позаяк зауважень відповідача до звітів позивача про використання (розподілу) вантажу, визнаного благодійною допомогою, відповідачем не заявлялось, суд вважає за можливе визнати дотриманим Закарпатським обласним благодійним фондом „Рідні простори” вимог ст.11 Закону України „Про благодійну допомогу”.

Заперечення відповідача, згідно з якими позивач не надавав звітність за встановленою формою, а тому її слід визнати ненаданою, судом не приймається до уваги з огляду на те, що вони спростовуються матеріалами справи та на те, що матеріали справи не містять доказів встановлення форми звіту про використання благодійної допомоги.

Окрім того, відповідач не надав суду доказів звернення до позивача із вимогою про надання звіту за встановленою формою, доказів звернення до позивача із вимогою відкоригувати власні звіти чи уточнити інформацію, яка в них міститься.


У відповідності до ч.4 ст.12 Закону України „Про гуманітарну допомогу”, за рішенням Комісії з питань гуманітарної допомоги при КМ України можуть бути виключені з Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги особи, які допустили порушення законодавства про гуманітарну допомогу.

При цьому, під порушенням законодавства про гуманітарну допомогу, які тягнуть за собою адміністративну відповідальність, слід розуміти використання допомоги не за цільовим призначенням або використання допомоги з метою отримання прибутку.

Згідно з ч.4 ст.11 Закону України „Про гуманітарну допомогу”, гуманітарна допомога вважається використаною не за цільовим призначенням, у випадку, коли отримувачем не ведеться її облік отримання та використання. Тому, оскільки матеріалами справи підтверджено факт ведення позивачем обліку, встановленого Міністерством Фінансів України для неприбуткових організацій (благодійних фондів), позивач не може вважатися таким, що допустив використання благодійної допомоги не за цільовим призначенням.

Так само, відповідачем не надано жодного доказу використання позивачем гуманітарної допомоги з метою отримання прибутку, з огляду на що позивач не може вважатися таким, що допустив порушення законодавства про гуманітарну допомогу у розумінні ст..12 Закону України „Про гуманітарну допомогу”.


Отже, зважаючи на викладене вище, суд констатує невідповідність чинному законодавству та фактичним обставинам п.1 рішення Комісії з питань гуманітарної допомоги Закарпатської обласної державної адміністрації, оформленого Протоколом №2 від 15.04.2006р., а за таких обставин, вимога позивача про спонукання до звернення до Комісії з питань гуманітарної допомоги при КМ України із відкликом клопотання про виключення ЗОБФ „Рідні простори” із Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги.


В частині вимог про визнання нечинним п.2 та п.3 рішення Комісії з питань гуманітарної допомоги Закарпатської обласної державної адміністрації, оформленого Протоколом №2 від 15.04.2006р. вимоги задоволенню не підлягають з огляду на наступне:

Відповідно до п.п.4 п.1 ст.106 КАС України, у позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги. При цьому, позивач, в силу ч.1 ст.71 КАС України, зобов’язаний довести ті обставини, на яких ґрунтуються його позовні вимоги.

У противному випадку, якщо особа, яка бере участь у справі, без причин не подасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів (п.6 ст.71 КАС України.)

Приймаючи постанову, суд, згідно із п.п.1 п.1 ст.161 КАС України, вирішує чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги. Тому, за відсутності таких обґрунтувань, у суду немає правових підстав для задоволення позовних вимог позивача.


Керуючись ст.ст.158-163, 167 КАС України,


СУД ПОСТАНОВИВ:


1.Позов задоволити частково.

Визнати нечинним п.1 рішення Комісії з питань гуманітарної допомоги Закарпатської обласної державної адміністрації, оформленого Протоколом №2 від 15.04.2006р.

2.Зобов’язати Закарпатську обласну державну адміністрацію в особі Комісії з питань гуманітарної допомоги Закарпатської обласної державної адміністрації відізвати з Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України звернення із вимогою про виключення Закарпатського обласного благодійного фонду „Рідні простори” з Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги.

3.В решті вимог у задоволенні позову відмовити.


Постанова набирає чинності протягом 10-ти днів з дня складення в повному обсязі відповідно до ст.ст. 254, 186, 160 Кодексу адміністративного судочинства України і може бути оскаржена до Львівського апеляційного господарського суду.


Суддя О.С.Йосипчук

Джерело: ЄДРСР 529605
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку