open
  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Калинівський районний суд Вінницької області

208/1391/2012

Ухвала

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.04.2012 року суддя Калинівського районного суду Вінницької області Павленко І. В.

при секретарі Жовтій С.В.,

розглянувши заяву управління Пенсійного фонду України у Калинівському районі Вінницької області про перегляд постанови Калинівського районного суду Вінницької області по справі № 2-А-3752/11 за нововиявленими обставинами,

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України у Калинівському районі Вінницької області звернулося до суду з заявою про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Калинівського районного суду Вінницької області від 27.08.2011 року по справі № 2-А-3752/11, мотивуючи свої вимоги винесенням рішення Конституційним Судом України № 20-рп/2011 від 26.12.2011 року у справі за конституційним поданням щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 4 розділу VIІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік», тобто виникли істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи. Просить скасувати постанову Калинівського районного суду Вінницької області від 27.08.2011 року по справі № 2-А-3752/11 та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог позивача в повному обсязі.

Сторони в судове засідання не з’явилися, хоч належним чином повідомлялися про дату, час і місце розгляду заяви.

Відповідно до ч.2 ст.252 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розгляду заяви і перегляду судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає заяву управління Пенсійного фонду у Калинівському районі Вінницької області про перегляд постанови суду за нововиявленими обставинами залишити без задоволення з таких підстав.

Так, постановою Калинівського районного суду Вінницької області від 27.08.2011 року по справі № 2-А-3752/11 визнано протиправними дії управління Пенсійного фонду України у Калинівському районі Вінницької області щодо відмови нарахування і виплати підвищення до пенсії ОСОБА_1 як дитині війни в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком; зобов’язано управління Пенсійного фонду України у Калинівському районі Вінницької області здійснити ОСОБА_1 нарахування та виплату підвищення до пенсії відповідно до вимог ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком, встановленої ст.28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», з 04.02.2011 року по 22.07.2011 року з урахуванням проведених виплат.

Відповідно до ч.1 ст.245 КАС України постанова або ухвала суду, що набрала законної сили, може бути переглянута у зв’язку з нововиявленими обставинами.

Управління Пенсійного фонду України у Калинівському районі Вінницької області звернулося до суду з заявою про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Калинівського районного суду Вінницької області від 27.08.2011 року по справі № 2-А-3752/11.

Вказану заяву мотивовано тим, що 19.06.2011 року набув чинності Закон України від 14.06.2011 року № 3491-VI «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік», яким передбачено, зокрема, що у 2011 році положення статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи із наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік.

На виконання вимог вищевказаного Закону Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 06.07.2011 року № 745 «Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету», яка набрала чинності 23.07.2011 року.

За прийнятим 26.12.2011 року рішенням Конституційного Суду України № 20-рп/2011 у справі за конституційним поданням щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 4 розділу VIІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» вищевказані норми визнано такими, що відповідають Конституції України (є конституційними).

За таких обставин заявник рахує, що підстави для застосування судами статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» при вирішенні справ за адміністративними позовами про перерахунок пенсії відсутні, суди повинні були застосовувати постанови Кабінету Міністрів України, які на час виникнення спірних правовідносин встановлювали розміри пенсійних виплат зазначеним категоріям громадян.

У зв’язку з цим управління Пенсійного фонду України у Калинівському районі Вінницької області вважає, що з винесенням Конституційним Судом України рішення № 20-рп/2011 від 26.12.2011 року виникли істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи та просить скасувати постанову Калинівського районного суду Вінницької області від 27.08.2011 року по справі № 2-А-3752/11 і прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог позивача в повному обсязі.

Калинівським районним судом Вінницької області при вирішенні адміністративної справи за позовом ОСОБА_1 щодо розміру підвищення до пенсії як дитині війни до набрання чинності постанови Кабінету Міністрів України від 06.07.2011 року № 745 «Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету», тобто до 23.07.2011 року, застосовувалися положення статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», тому позов по даній справі задоволено частково лише до 22.07.2011 року включно.

Таке ж роз’яснення було надано Вищим адміністративним судом України у постанові Пленуму Вищого адміністративного суду України від 19.12.2011 року № 8 «Про судову практику вирішення адміністративними судами спорів, що виникають у зв’язку із застосуванням статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».

Крім того, в резолютивній частині рішення Конституційного Суду України № 1-11/2012 від 25.01.2012 року у справі за конституційним поданням правління Пенсійного фонду України щодо офіційного тлумачення положень статті 1, частин першої, другої, третьої статті 95, частини другої статті 96, пунктів 2, 3, 6 статті 116, частини другої статті 124, частини першої статті 129 Конституції України, пункту 5 частини першої статті 4 Бюджетного кодексу України, пункту 2 частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України в системному зв’язку з окремими положеннями Конституції України Конституційний Суд України зазначає, що суди під час вирішення справ про соціальний захист громадян керуються, зокрема, принципом законності. Цей принцип передбачає застосування судами законів України, а також нормативно-правових актів відповідних органів державної влади, виданих на підставі, у межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, в тому числі нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, виданих у межах його компетенції, на основі і на виконання Бюджетного кодексу України, закону про Державний бюджет України на відповідний рік та інших законів України.

Калинівський районний суд Вінницької області при розгляді адміністративної справи за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України у Калинівському районі Вінницької області про стягнення щомісячної державної соціальної допомоги дітям війни правомірно керувався Законом України «Про соціальний захист дітей війни», так як він був чинний на момент розгляду справи в суді, тобто до набрання чинності 23.07.2011 року постанови Кабінету Міністрів України від 06.07.2011 року № 745 «Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету».

Згідно ст.245 КАС України підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи.

З огляду на викладене обставини, на які посилається управління Пенсійного фонду України у Калинівському районі Вінницької області в заяві про перегляд постанови за нововиявленими обставинами, не можна вважати нововиявленими, так як рішення Конституційного Суду України № 20-рп/2011 від 26.12.2011 року у справі за конституційним поданням щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 4 розділу VIІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» є чинним з дня офіційного оприлюднення. Тому підстави для скасування постанови Калинівського районного суду Вінницької області від 27.08.2011 року по справі № 2-А-3752/11, на які посилається заявник, відсутні.

Керуючись ст.ст.245, 252-253 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву управління Пенсійного фонду України у Калинівському районі Вінницької області про перегляд постанови Калинівського районного суду Вінницької області по справі № 2-А-3752/11 від 27.08.2011 року за нововиявленими обставинами залишити без задоволення.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом п’яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п’яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя:

ОСОБА_2

Джерело: ЄДРСР 52818316
Друкувати PDF DOC
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку