open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 жовтня 2015 року № 826/12553/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Аблова Є.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві до Національної радіокомпанії України про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи,-

В С Т А Н О В И В:

З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві до Національної радіокомпанії України про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи, мотивуючи позовні вимоги тим, що виявлені за наслідками проведеної перевірки порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зазначені в акті перевірки, створюють реальну загрозу життю та здоров'ю людей, які працюють, перебувають на підприємстві, а також особам, які будуть здійснювати гасіння виниклої пожежі.

У позовній заяві позивач просить суд застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Національної радіокомпанії України (код 22927269), яка розташована за адресою: вул. Хрещатик, 26 у Шевченківському районі м. Києва шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері зазначених приміщень; визначити спосіб виконання судового рішення у порядку, передбаченому наказом МНС України від 21.10.2004 р. №130 «Про затвердження Інструкції про порядок та умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів», зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 8 листопада 2004 р. за №1416/10015, шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та двері приміщень Національної радіокомпанії України (код 22927269) за адресою: вул. Хрещатик, 26 у Шевченківському районі м. Києва; в разі задоволення адміністративного позову про застосування заходів реагування, обов'язок щодо забезпечення виконання рішення суду покласти на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві; судові витрати покласти на Національну радіокомпанію України (код 22927269).

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, просив суд їх задовольнити.

Представники відповідача проти позову заперечували в повному обсязі та просили суд відмовити в їх задоволенні, оскільки всі виявлені позивачем порушення у сфері техногенної та пожежної безпеки Національної радіокомпанії України або усунені повністю, або вживаються заходи щодо їх усунення, що підтверджується актом перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб №71 від 27.08.2015 року.

З урахуванням думки сторін, суд на підставі вимог п. 6 ст. 128 КАС України прийняв рішення щодо продовження розгляду справи в порядку письмового провадження.

На виконання п. 23 наказу Шевченківського РУ ГУ ДСНС України у м. Києві від 06.05.2015 року №38 видано посвідчення №102 від 18.05.2015 року на проведення планової перевірки території, будівель та приміщень Національної радіокомпанії України за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 26 з питань додержання та виконання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.

Як вбачається з матеріалів справи, повідомлення №18/23/1034 від 06.05.2015 року про проведення планової перевірки території, будівель та приміщень Національної радіокомпанії України вручено суб'єкту господарювання 06.05.2015 р. за вх. №471/13, що підтверджується відбитком штемпелю.

На підставі наданих документів, зокрема, посвідчення про проведення перевірки та наказу, за присутності заступника служби пожежної охорони Національної радіокомпанії України Піхтеревої Т.В. здійснено планову перевірку додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту Національної радіокомпанії України за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 26, за результатами якої складено відповідний акт №99 від 05.06.2015 р.

Перевіркою встановлено, що територія та приміщення підприємства, розташованого за адресою: вул. Хрещатик, 26 в Шевченківському районі м. Києва експлуатуються з порушенням правил та норм пожежної і техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:

розділ ІІ п. 16. ППБУ посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому ПКМУ від 26.06.2013 року N 444;

розділ III, п.1.10. ППБУ на території об'єкта відсутнє освітлення зовнішніх пожежних драбин, протипожежного обладнання, входів до будинків та споруд;

розділ III, п.2.5. ППБУ дерев'яні конструкції горищного приміщення не оброблені вогнезахисною сумішшю;

розділ III, п.2.23. ППБУ розміри евакуаційних виходів з будівель і приміщень, їхні конструктивні й планувальні рішення, забезпечення незадимленості, протяжність шляхів евакуації, їх облицювання (оздоблення) не відповідають вимогам ДБН В. 1.1-7-2002 "Пожежна безпека об'єктів будівництва", ДБН В.2.2-9-2009 "Громадські будинки та споруди", ДБН В.2.2-28:2010 "Будинки адміністративного та побутового призначення", інших будівельних норм за видами будинків та споруд;

розділ III, п.2.27. ППБУ двері на шляхах евакуації центрального входу відчиняються проти напрямку виходу з будівлі;

розділ III, п.2.28. ППБУ на килимові доріжки котрі розміщені в коридорах будівлі відсутні випробування щодо токсичності продуктів горіння, димоутворювальної здатності згідно з ГОСТ 12.1.044-89 "ССБТ. Пожаровзрывоопасность веществ и материалов. Номенклатура показателей и методы их определения" та відповідати групам поширення полум'я РП1, РП2 згідно з ДСТУ Б В.2.7-70-98 "Будівельні матеріали. Метод випробування на розповсюдження полум'я";

розділ III, п.2.30. ППБУ на сходових клітках встановлені прилади опалення, на висоті менше 2,2 м від сходових площадок;

розділ III, п.2.31. ППБУ сходові клітки, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням відповідно до вимог ДБН В.1.1-7-2002 "Пожежна безпека об'єктів будівництва", ДБН В.2.5-23- 2010 "Проектування електрообладнання об'єктів цивільного призначення" та Правил улаштування електроустановок (далі - ПУЕ). Світильники евакуаційного освітлення повинні вмикатися з настанням сутінків у разі перебування в будинку людей;

розділ III, п.2.34. ППБУ на випадок відключення електроенергії обслуговуючий персонал будівлі де у вечірній та нічний час можливе перебування людей, не забезпечений електричними ліхтарями. Кількість ліхтарів визначається адміністрацією, виходячи з особливостей об'єкта, наявності чергового персоналу, кількості людей у будинку (але не менше одного ліхтаря на кожного працівника, який чергує на об'єкті у вечірній або нічний час);

розділ III, п.2.36. ППБУ допускається: улаштовування на шляхах евакуації порогів, виступів; захаращування шляхів евакуації обладнанням;

розділ IV, п.1.6. ППБУ з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів виконано не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

розділ IV, п.1.8. ППБУ допускається експлуатація тимчасових дільниць електромереж;

розділ IV, п.1.12. ППБУ в приміщенні фонотеки відстань від кабелів та ізольованих проводів, прокладених відкрито, до місць відкритого зберігання (розміщення) горючих матеріалів менше 1 метра;

розділ IV, п.1.15. ППБУ для загального відключення силових та освітлювальних мереж складських приміщень з вибухонебезпечними і пожежонебезпечними зонами будь-якого класу, архівів, книгосховищ та інших подібних приміщень відсутні апарати відключення (вимикачі) поза межами (ззовні) вказаних приміщень на негорючих стінах (перегородках) або на окремих опорах;

розділ IV, п.1.17. ППБУ електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати встановлені на горючі основи (конструкції) без підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра;

розділ IV, п. 1.21. ППБУ не проведено перевірку захисту будівлі за адресою вул. Б. Грінченка, 9 та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд";

розділ IV, п. 1.24. ППБУ приміщення електрощитових, не відділені протипожежними перешкодами (протипожежними дверима з межею вогнестійкості ЕІ30 та сертифікатом відповідності системи УкрСЕПРО) від загального коридору, відповідно до вимог ДБН В. 1.1-7-2002 "Пожежна безпека об'єктів будівництва";

розділ V, п.1.2. ППБУ не всі приміщення та споруди обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2010 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту";

розділ V, п.1.4. ППБУ монтаж, введення до експлуатування системами протипожежного захисту не проводиться відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2010 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту";

розділ V, п.3.17. ППБУ не проведено технічне обслуговування вогнегасників відповідно до Правил експлуатації вогнегасників, затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 02 квітня 2004 року N 152, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 29 квітня 2004 року за N 555/9154, а також ДСТУ 4297-2004 "Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги";

п. 7.32, 7.35. ДБН В.2.2-9- 2009 "Громадські будинки та споруди" приміщення будівлі та територія не обладнані системою оповіщення про пожежу та гучномовним зв'язком.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає наступне.

Спірні правовідносини регулюються Кодексом цивільного захисту України (далі-Кодекс) та Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Статтею 1 Закону визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Відповідно до ч.1 ст.5 Закону планові заходи здійснюються відповідно до річних або квартальних планів, які затверджуються органом державного нагляду (контролю) до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому. Відповідно до ч.6 ст.7 Закону за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт. Якщо суб'єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями. Зауваження суб'єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід'ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю).

У разі відмови суб'єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис.

Відповідно до ч.7 ст.7 Закону на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Відповідно до ст.64 Кодексу центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Згідно Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій" від 16.01.2013 року № 20/2013, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр), одним з основних завдань якого є здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, що забезпечується безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Відповідно до п.1,11,12,14,18 ч.1 ст.67 Кодексу до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, крім іншого:

- здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у ст.65 Кодексу;

- складання актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень;

- звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей;

- складення протоколів про притягнення до адміністративної відповідальності та притягнення до адміністративної відповідальності посадових осіб і громадян, винних у порушенні законів та інших нормативно-правових актів у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту;

- застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог законодавства з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Частиною 1 статті 68 Кодексу визначено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно ч.2 ст.68 Кодексу у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ст. 70 Кодексу, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, крім іншого, є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

Згідно визначення ДСТУ 2272-06 «Пожежна безпека. Терміни та визначення основних понять» небезпечним чинником пожежі є прояв пожежі, що призводить чи може призвести до опіків, отруєння легкими продуктами згоряння або піролізу, травмування чи загибелі людей та (або) до заподіяння матеріальних, соціальних, екологічних збитків. До небезпечних факторів пожежі належать: підвищена температура, задимлення, погіршення складу газового середовища.

Як вбачається з матеріалів справи, підставою для звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом слугували виявлені під час перевірки, проведеної в період з 18.05.2015 року по 05.06.2015 року, порушення, зокрема: дерев'яні конструкції горищного приміщення не оброблені вогнезахисною сумішшю, дане порушення створює перешкоди під час евакуації людей та гасінню пожежі, а також сприяють інтенсивному розповсюдженню полум'я, оскільки вони не оброблені вогнезахисною сумішшю; двері на шляхах евакуації центрального входу відчиняються проти напрямку виходу з будівелі, наявність даного порушення створює перешкоди під час евакуації людей; на килимові доріжки котрі розміщені в коридорах будівлі відсутні випробування щодо токсичності продуктів горіння, димоутворювальної здатності, дане порушення небезпечно впливає на організм людини у разі пожежі, так, токсичні продукти горіння можуть викликати набряк легенів людини, подразнення дихальних шляхів, отруєння людей, які працюють, перебувають у приміщенні та здійснюють гасіння пожеж, що, в свою чергу, створює загрозу життю людей; на сходових клітках встановлені прилади опалення, на висоті менше 2,2 м від сходових площадок, дане порушення може завдати шкоду здоров'ю та життю людей під час евакуації в разі пожежі; допускається: улаштування на шляхах евакуації порогів, виступів; захаращування шляхів евакуації обладнанням, евакуація людей під час пожежі - це змушений процес виведення людей із зони, де є можливість впливу на них небезпечних чинників пожежі. Необхідними умовами, які забезпечують ефективну евакуацію, є: мінімальний час, за який можна залишити приміщення при пожежах, аріях; найкоротша відстань від місця аварії до виходу назовні; безпечний шлях походження людей до виходу; з'єднання, відгалуження та окінцювання жил електричних проводів і кабелів не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, оскільки місця з'єднання жил проводів і кабелів, а також з'єднувальні та відгалужувальні затискачі повинні мати мінімальний перехідний опір, щоб уникнути їх перегрівання й пошкодження ізоляції стиків. Струм утрат ізоляції стиків повинен бути не більше струму втрат ізоляції цілих жил цих проводів і кабелів, що може призвести до виникнення та розповсюдження пожежі; допускається експлуатація тимчасових дільниць електромереж, дане порушення створює загрозу виникнення пожежі від дії теплових проявів електричної енергії, що може призвести до загибелі людей; в приміщенні фонотеки відстань від кабелів та ізольованих проводів, прокладених відкрито, до місць відкритого зберігання (розміщення) горючих матеріалів менше 1 метра, дане порушення сприяє швидкому поширенню пожежі, що може призвести до матеріальних збитків та завдання шкоди здоров'ю та життю людей; електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати встановлені на горючі основи (конструкції) без підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра, дані порушення можуть призвести до загоряння горючого матеріалу та виникнення і розповсюдження пожежі; приміщення електрощитових, не відділені протипожежними перешкодами (протипожежними дверима з межею вогнестійкості ЕІ30 та сертифікатом відповідності системи УкрСЕПРО) від загального коридору, дане порушення створює перешкоди під час евакуації людей та гасінню пожежі, а також сприяють інтенсивному розповсюдження полум'я, оскільки вони не мають встановлених правилами меж вогнестійкості; не всі приміщення та споруди обладнані системами протипожежного захисту, створює перешкоди під час евакуації людей та гасінні пожежі, а також сприяє інтенсивному розповсюдженню полум'я, оскільки вони не мають нормативно встановлених меж вогнестійкості та меж поширення вогню по ним; приміщення будівлі та територія не обладнані системою оповіщення про пожежу та гучномовним зв'язком, що у разі невиконання цієї вимоги збільшується час виявлення пожежі та оповіщення людей, що може призвести до загрози життю та понесенню значних матеріальних збитків Для оповіщення використовуються спеціалізовані гучномовці, світлові табло з фіксованими надписами («Пожежа», Вихід», тощо), піктограмами або світлодіодне табло. Сигнал на включення засобів оповіщення подається автоматично центральною станцією пожежної сигналізації або оператором системи безпеки. Так само передана через гучномовці аудіо інформація може вимовлятися через мікрофон оператором або буди попередньо записана на магнітофон або в пам'яті комп'ютера і передаватися автоматично та формують звукові і візуальні повідомлення залежно від конкретної ситуації (конкретного місця загорання, розмірів території, охопленої вогнем, часу, що пройшов з моменту загорання тощо), що забезпечує найбільшу ефективність евакуації і безпеки.

Відповідно до актів перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб №71 від 27.08.2015 року та №84 від 28.09.2015 р., складених за результатами проведених позапланових перевірок, відповідачем з 21 виявленого порушення усунено 14.

Так, позаплановою перевіркою встановлено порушення: розділ III, п.2.5. ППБУ дерев'яні конструкції горищного приміщення не оброблені вогнезахисною сумішшю; розділ III, п.2.23. ППБУ розміри евакуаційних виходів з будівель і приміщень, їхні конструктивні й планувальні рішення, забезпечення незадимленості, протяжність шляхів евакуації, їх облицювання (оздоблення) не відповідають вимогам ДБН В. 1.1-7-2002 "Пожежна безпека об'єктів будівництва", ДБН В.2.2-9-2009 "Громадські будинки та споруди", ДБН В.2.2-28:2010 "Будинки адміністративного та побутового призначення", інших будівельних норм за видами будинків та споруд; розділ III, п.2.28. ППБУ на килимові доріжки котрі розміщені в коридорах будівлі відсутні випробування щодо токсичності продуктів горіння, димоутворювальної здатності згідно з ГОСТ 12.1.044-89 "ССБТ. Пожаровзрывоопасность веществ и материалов. Номенклатура показателей и методы их определения" та відповідати групам поширення полум'я РП1, РП2 згідно з ДСТУ Б В.2.7-70-98 "Будівельні матеріали. Метод випробування на розповсюдження полум'я"; розділ III, п.2.30. ППБУ на сходових клітках встановлені прилади опалення, на висоті менше 2,2 м від сходових площадок; розділ III, п.2.31. ППБУ сходові клітки, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням відповідно до вимог ДБН В.1.1-7-2002 "Пожежна безпека об'єктів будівництва", ДБН В.2.5-23- 2010 "Проектування електрообладнання об'єктів цивільного призначення" та Правил улаштування електроустановок (далі - ПУЕ). Світильники евакуаційного освітлення повинні вмикатися з настанням сутінків у разі перебування в будинку людей; розділ III, п.2.36. ППБУ допускається: улаштовування на шляхах евакуації порогів, виступів; розділ IV, п.1.12. ППБУ в приміщенні фонотеки відстань від кабелів та ізольованих проводів, прокладених відкрито, до місць відкритого зберігання (розміщення) горючих матеріалів менше 1 метра; розділ IV, п. 1.21. ППБУ не проведено перевірку захисту будівлі за адресою вул. Б. Грінченка, 9 та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд"; розділ IV, п. 1.24. ППБУ приміщення електрощитових, не відділені протипожежними перешкодами (протипожежними дверима з межею вогнестійкості ЕІ30 та сертифікатом відповідності системи УкрСЕПРО) від загального коридору, відповідно до вимог ДБН В. 1.1-7-2002 "Пожежна безпека об'єктів будівництва"; розділ V, п.1.2. ППБУ не всі приміщення та споруди обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2010 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту"; розділ V, п.1.4. ППБУ монтаж, введення до експлуатування системами протипожежного захисту не проводиться відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2010 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту".

При цьому, представник відповідача зазначив та матеріалами справи підтверджується, що Національна радіокомпанія України є бюджетною організацією, що фінансується з Державного бюджету України та належить до сфери управління Держкомтелерадіо.

Так, Держкомтелерадіо на підставі наказу від 15.10.2010 року № 197 затверджено Галузеву програму забезпечення пожежної безпеки в Держкомтелерадіо, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, на 2013-2015 роки та план заходів.

Судом вбачається, що відповідно до зазначеного плану заходів НРКУ протягом 2013- 2015 років повинна була отримати з Державного бюджету України кошти для здійснення наступних протипожежних заходів, а саме: на просочення конструкцій вогнетривкими сумішами; на проведення замірів опору ізоляції електричних мереж; на забезпечення функціонування(утримання у робочому стані, обслуговування) наявних автоматичних систем протипожежного захисту та пожежного спостерігання (автоматичних засобів виявлення пожеж та оповіщення, автоматичних установок пожежогасіння) в підвідомчих організаціях; на оснащення будинків, приміщень, підземних споруд (у тому числі тих, що є особливо пожежонебезпечними в ході виробничої діяльності) сучасними автоматичними системами протипожежного захисту, їх модернізація; на ремонт, модернізацію автоматичних засобів виявлення пожеж та оповіщення; на встановлення автоматичних установок пожежогасіння та на інші протипожежні заходи.

Відповідно до ст. 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами.

Відповідач зазначив, що кошторисами НРКУ на 2013-2015 роки не було передбачено видатки на виконання заходів Галузевої програми забезпечення пожежної безпеки в Держкомтелерадіо, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, на 2013-2015 роки. Для забезпечення виконання вимог ГУ ДНСУ у м. Києві у повному обсязі Національній радіокомпанії України необхідні грошові кошти у сумі 1860000 грн.

З матеріалів справи вбачається, що у зв'язку з наведеним, Національна радіокомпанія України звернулась листом від 11.09.2015 року №9-1-1303/6 до Держкомтелерадіо України з проханням звернутись до Кабінету Міністрів України знайти можливість для виділення НРКУ у 2015 році грошових коштів у сумі 1860000 грн. на реалізацію заходів пожежної безпеки.

При цьому, відповідач стверджує, що після надходження відповідних коштів гарантує усунення порушень пожежної безпеки, виявлених на підставі Акту перевірки додержання (виконання) НРКУ вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту від 05.06.2015 року №99 та відповідно повідомила про зазначену обставина позивача листом від 07.09.2015 року № 9-1-1259/18, крім вимог щодо зміни висоти стелі та розмірів евакуаційних виходів, оскільки зазначені порушення можуть бути усунуті лише при здійсненні реконструкції будівлі НРКУ.

Наведене в сукупності свідчить, що відповідачем вжито належних заходів щодо усунення всіх порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, що зазначені в акті перевірки №99 від 05.06.2015 року, які були підставою для звернення позивача до суду.

При цьому, судом встановлено, що ряд виявлених порушень не може бути усунуто з причин, незалежних від відповідача. Водночас, зазначені неусунені порушення не створюють реальну загрозу життю та здоров'ю людей, які працюють, перебувають на підприємстві, а також особам, які будуть здійснювати гасіння виниклої пожежі, а відтак, з урахуванням наведеного у сукупності, суд приходить до висновку, що підстави для задоволення позовних вимог відсутні.

Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За таких обставин, Окружний адміністративний суд міста Києва, за правилами, встановленими ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази, вважає заявлені позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 71, 86, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва,-

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позовних вимог Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві відмовити в повному обсязі.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.

Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Суддя Є.В. Аблов

Джерело: ЄДРСР 52621288
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку