open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/12298/15 Головуючий у 1-й інстанції: Літвінова А.В. Суддя-доповідач: Губська О.А.

У Х В А Л А

Іменем України

17 вересня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді

Губської О.А.

суддів

Парінова А.Б., Беспалова О.О.

при секретарі судового засідання

Нечай Ю.О.

за участю

представника позивача

Божка А.В.

представника відповідача (ДФС)

Богдановської Т.В.

представника відповідача (ДПІ)

Максименка С.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Києві апеляційні скарги Державної фіскальної служби України та Державної податкової інспекції в Оболонському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 серпня 2015 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "БКП" до Державної фіскальної служби України, Державної податкової служби в Оболонському районі головного управління Державної фіскальної служби в місті Києві про визнання протиправними дій та скасування повідомлення від 16.06.2015, визнання відсутності компетенції, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом до Державної фіскальної служби України, державної податкової інспекції в Оболонському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про (з урахуванням уточнених позовних вимог):

визнання протиправними дій Державної фіскальної служби України із неприйняття до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "БКП" і визнати наступні податкові накладні прийнятими і зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подачі на реєстрацію 19.06.2015: від 11.06.2015 №671, 672, 675, 676, 680, від 12.06.2015 №681, 682, 683, 684, 685, 686, 687, 688, 689, 690, 691, 692, 693, 694, 695, 696, 697, 698, 699, від 16.06.2015 №700, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, від 18.06.2015 №708, від 17.06.2015 №709, 710;

визнання протиправним та скасування повідомлення про відсутність юридичної особи за місцем знаходженням за формою №18-ОПП, складене державною податковою інспекцією в Оболонському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві та/або її структурними підрозділами, на основі якого Відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві було надіслано товариству з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "БКП" повідомлення щодо необхідності подання держаному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу від 16.06.2015 б/н;

визнання відсутності компетенції (повноважень) Державної фіскальної служби України щодо неприйняття податкової накладної до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних через невідповідність місцезнаходження юридичної особи, вказаного в податковій накладній, з інформацією Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, якщо вказане місцезнаходження юридичної особи в податковій накладній співпадає з місцезнаходженням такої особи, вказаним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та до останнього не було внесено запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 серпня 2015 року позов задоволено частково.

Визнано протиправними дії Державної фіскальної служби України із неприйняття до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "БКП" і визнано наступні податкові накладні прийнятими і зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подачі на реєстрацію 19.06.2015: від 11.06.2015 №671, 672, 675, 676, 680, від 12.06.2015 №681, 682, 683, 684, 685, 686, 687, 688, 689, 690, 691, 692, 693, 694, 695, 696, 697, 698, 699, від 16.06.2015 №700, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, від 18.06.2015 №708, від 17.06.2015 №709, 710.

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог, відповідачі подали апеляційні скарги, в яких просили його скасувати, та ухвалити постанову, якою у задоволенні позову відмовити.

В судове засідання з'явилися представники відповідачів, апеляційні скарги підтримали та просили їх задовольнити з викладених у них підстав.

Представник позивача до суду з'явився, проти апеляційних скарг заперечував та просив відмовити в їх задоволенні.

Заслухавши суддю-доповідача, представників відповідачів, представника позивача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги підлягають залишенню без задоволення, постанова суду - без змін з таких підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, 19 червня 2015 року позивач засобами електронного зв'язку направив на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 11.06.2015 №671, 672, 675, 676, 680, від 12.06.2015 №681, 682, 683, 684, 685, 686, 687, 688, 689, 690, 691, 692, 693, 694, 695, 696, 697, 698, 699, від 16.06.2015 №700, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, від 18.06.2015 №708, від 17.06.2015 №709, 710.

Проте вказані документи не були прийняти Державною фіскальною службою України у зв'язку з порушенням вимог пункту "Ґ" статті 201 Податкового кодексу України, а саме: "місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Позивач, вважаючи що у контролюючого органу не було підстав для неприйняття названих податкових накладних, звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи позов в частині визнання протиправними дій контролюючого органу щодо неприйняття до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "Торговий дім "БКП" і визнання цих податкових накладних прийнятими і зареєстрованими, суд першої інстанції виходив із встановлених під час розгляду справи обставин, що місцезнаходження (податкова адреса) вказана позивачем в зазначених податкових накладних та інформація про його місцезнаходження, внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повністю співпадають, що свідчить про помилковість висновків відповідача щодо невідповідності інформації про місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг вказаної у податкових накладних інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також про відсутність у податкового органу підстав для відмови у їх прийнятті та реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відмовляючи у задоволенні решти позовних вимог, суд першої інстанції виходив з їх необґрунтованості.

Судова колегія враховує, що в частині відмови у задоволенні позову рішення суду сторонами не оскаржено.

За загальним правилом положень частини 1 статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, висновкам суду першої інстанції та доводам апелянтів, виходячи з меж оскарження ними судового рішення, колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду зазначає таке.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Так, згідно з пунктом 8 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі по тексту - Порядок №1246) для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС.

Відповідно до пункту 9 Порядку № 1246 Причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: 1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; 4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); 5) порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.

Як правильно встановлено судом першої інстанції, підставою для відмови у прийнятті податкових накладних згідно квитанцій №1, стала виявлена помилка, а саме порушення пункту "Ґ" статті 201 Податкового кодексу України: "місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Відповідно до пункту 45.2. статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

При цьому, за правилами частини першої статті 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "БКП" вказано: 04074, місто Київ, Оболонський район, вулиця Автозаводська, будинок 2.

Вказана адреса відповідає зазначеній позивачем у податкових накладних від 11.06.2015 №671, 672, 675, 676, 680, від 12.06.2015 №681, 682, 683, 684, 685, 686, 687, 688, 689, 690, 691, 692, 693, 694, 695, 696, 697, 698, 699, від 16.06.2015 №700, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, від 18.06.2015 №708, від 17.06.2015 №709, 710 надісланих на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних.

Отже, окружним адміністративним судом правильно встановлено, що місцезнаходження (податкова адреса) вказана позивачем в зазначених податкових накладних та інформація про його місцезнаходження, внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців співпадають, що свідчить про помилковість висновків відповідача щодо невідповідності інформації про місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг вказаної у податкових накладних інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також про відсутність у податкового органу зазначених ним підстав для відмови у їх прийнятті та реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість вимог позивача в частині визнання протиправними дій Державної фіскальної служби України із неприйняття до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "БКП" і визнання відповідних податкових накладних прийнятими і зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подачі на реєстрацію 19.06.2015.

Поряд з цим, суд попередньої інстанції прийшов до висновку про відсутність правових підстав для задоволення решти вимог позивача, при цьому виходив з того, що позовна вимога про визнання протиправним та скасування повідомлення про відсутність юридичної особи за місцем знаходженням за формою №18-ОПП є безпідставною та такою, що не підлягає задоволенню, оскільки державною податковою інспекцією в Оболонському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві було додержано процедуру встановлення місцезнаходження позивача, зокрема направлено запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків від 25.05.2015 №2106/26-54-15-01-22, складено довідку про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків від 09.06.2015 №3714, прийнято рішення про направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою №18-ОПП від 12.06.2015 №995 та складено повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою №18-ОПП від 12.06.2015 №2935/9/26-54-11-01-50/997.

Вказані дії податкового органу вчинено із дотриманням вимог розділу XII Порядку обліку платників податків і зборів, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року №1588 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300, а також у відповідності до приписів Положенням про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженим наказом ДПА України від 17 травня 2010 року №336, тому відповідач діяв на підставі та в межах повноважень, визначених законодавством України, на виконання контрольних функцій, визначених законом.

Також суд дійшов висновку відсутність підстав для задоволення позову в частині визнання відсутності компетенції (повноважень) Державної фіскальної служби України щодо неприйняття податкової накладної до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних

Сторонами не оскаржено рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позову.

Поряд з цим, судова колегія вважає, що такі висновки окружного адміністративного суду є обґрунтованими, відповідають положенням пункту 45.2 статті 45 Податкового кодексу України, статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", пунктів 12.4, 12.5 розділу XII Порядку №1588, підпунктам 3.1.1, 3.1.2 пункту 3.1, пункту 3.2 розділу ІІ Положенням №336, а також правовій позиції Верховного Суду України, яку викладено у постанові від 15 квітня 2014 року № 21-4а14.

Відповідно до частини 1 статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.

Під час перегляду даної справи в порядку апеляційного провадження, колегією суддів не встановлено порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи, відтак, на думку апеляційного суду відсутні підстави для виходу за межі доводів апеляційних скарг.

Підсумовуючи наведене, колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду вважає обґрунтованим висновок суду першої інстанції про наявність правових підстав для часткового задоволення вимог позивача, водночас доводи, викладені в апеляційних скаргах, не знайшли свого підтвердження, оскаржувана постанова прийнята судом відповідно до норм матеріального та процесуального права, а тому підстави для задоволення апеляційних скарг відсутні.

Відповідно до ст. 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтвердженими доказами, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

Апеляційні скарги Державної фіскальної служби України та Державної податкової інспекції в Оболонському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 серпня 2015 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "БКП" до Державної фіскальної служби України, Державної податкової служби в Оболонському районі головного управління Державної фіскальної служби в місті Києві про визнання протиправними дій та скасування повідомлення від 16.06.2015, визнання відсутності компетенції - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 серпня 2015 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання ухвали в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя

Судді

Повний текст ухвали виготовлено 21 вересня 2015 року.

Головуючий суддя Губська О.А.

Судді: Парінов А.Б.

Беспалов О.О.

Джерело: ЄДРСР 50918992
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку