open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Номер провадження 2-а/754/219/15

Справа №754/5141/15-а

ПОСТАНОВА

Іменем України

21 липня 2015 року Деснянський районний суд міста Києва в складі:

головуючого судді

Буша

Н.Д.

при

секретарі

Марченко

Т.М.,

розглянувши

у відкритому судовому засіданні в м. Києві адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Управління Пенсійного фонду України в Деснянському районі м. Києва про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача, в якому просить визнати дії Управління Пенсійного фонду України у Деснянському районі м. Києва щодо відмови у здійсненні перерахунку пенсії на підставі довідки № 36 від 19.02.2015 року про нарахування заробітної платив зоні ЧАЕС за період з 13.06.1986 року по 30.06.1986 року - протиправними, а також зобов'язати відповідача з 19.02.2015 року провести перерахунок та виплату пенсії на підставі довідки № 36 від 19.02.2015 року про нараховану йому заробітну плату в зоні ЧАЕС за період з 13.06.1986 року по 30.06.1986 року.

В обґрунтування позову вказує про те, що є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 1 категорії та інвалідом ІІ групи. Перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Деснянському районі та отримує пенсію відповідно до ст. 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а також постанови КМУ № 1210 від 23.11.2011 року в мінімальному розмірі. В період з 13.06.1986 року по 30.06.1986 року позивач працював на посаді водія автотранспортного підприємства 09103 в м. Києві та виконував роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в м. Прип'ять. Також зазначив, що пенсії по інвалідності, яка настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії в разі втрати годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи на бажання громадян можуть обчислюватись із заробітку, одержаного за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 років у розмірі відшкодування фактичних збитків, який визначається згідно із законодавством. Відповідно до ст. 15 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» довідки про період роботи (служби) з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, про заробітну плату за цей період видаються підприємствами, установами, організаціями за основним місцем роботи працівника або їхніми правонаступниками, які за законодавством з пенсійного забезпечення несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі за видачу недостовірних документів і відшкодовують її. Позивач, ознайомившись з постановами СРСР і УРСР, які регламентують оплату праці в зоні відчуження ЧАЕС, довідався, що відповідач невірно розрахував та виплачує йому пенсію. Позивач отримав від правонаступника АТП-09103 - «Київського автотранспортного підприємства 13003» довідку про заробітну плату в зоні відчуження № 36 від 19.02.2015 року з проведеним розрахунком та з якою 19.02.2015 року, а також з заявою про перерахунок пенсії, звернувся до відповідача, проте, за вих. № 1958/09/И-140 від 12.03.2015 року отримав відмову. Відмова обґрунтована тим, що вказана довідка №36 не підтверджена первинними документами та період заробітку не відповідає періоду роботи.

Представник Управління Пенсійного Фонду України в Деснянському районі міста Києва в судовому засіданні проти позову заперечувала, посилаючись на відповідність довідок, які були надані позивачем при його зверненні, а також не відповідність періодів знаходження в зоні відчуження.

Дослідивши обставини справи в їх сукупності, оцінивши зібрані по справі докази, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 КАС України кожна особа має право в порядку встановленому цим Кодексом звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи чи інтереси.

Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Судом встановлено, що ОСОБА_3 має статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС І категорії, що підтверджується посвідченням та вкладкою до посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС в 1986 р. серії № НОМЕР_1 (а.с. 5).

ОСОБА_3 перебуває на обліку в управлінні та отримує пенсію по інвалідності ІІ групи внаслідок каліцтва чи захворювання, пов'язаного з ліквідацією аварії на ЧАЕС.

Позивач приймав участь в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС на посаді водія в період з 13.06.1986 року по 30.06.1986 року, зона небезпеки -коефіцієнт 3, кількістю - 18 днів, 108 годин з годинною ставкою 0,581 відповідно до довідки №36 ПАТ «Київське автотранспортне підприємство» від 19.02.2015 року, довідки №2-124, виданої за формою №122 та табелю обліку робочого часу за червень 1986 року (а.с. 6, 9, 22).

19.02.2015 року ОСОБА_3 звернувся до Управління Пенсійного Фонду України у Деснянському районі міста Києва з заявою про перерахунок пенсії відповідно до ст.ст. 54, 57 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Листом №1958/09/И-140 від 12.03.2015 року Управління Пенсійного Фонду України у Деснянському районі міста Києва ОСОБА_3 відмовило в призначенні пенсії відповідно до ст. 54, 57 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"(а.с. 7).

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 року № 1210 «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» встановлено перерахунок пенсії чорнобильцям, виходячи із розміру заробітної плати, одержаної за роботу в зоні відчуження в 1986 - 1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків.

Відповідно ч. 1 Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, визначений механізм обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи відповідно до статей 54 і 57 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Постановою Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1 затверджений Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за № 1566/11846.

Відповідно п. 2.1 вказаного Порядку до заяви про перерахунок пенсії додається посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та довідка про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС за формою, затвердженою постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09 березня 1988 року № 122, або довідка військової частини, у складі якої особа брала участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, або довідка архівної установи, або інші первинні документи, в яких зазначено період роботи, населений пункт чи об'єкт, де особою виконувались роботи з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС; посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи та довідка про період (періоди) проживання (роботи) на територіях радіоактивного забруднення, видана органами місцевого самоврядування (підприємствами, установами, організаціями) (при призначенні пенсії за віком із застосуванням норм статті 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи").

Відповідно до ст.15 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" довідки про період роботи (служби) по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, а також на територіях радіоактивного забруднення, про заробітну плату за цей період надаються підприємствами, установами та організаціями за основним місцем роботи працівників або їх правонаступниками.

За інформацією Державного агентства України з управління зоною відчуження, перелік населених пунктів, віднесених до зон радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, затверджений постановою Кабінету Міністрів Української РСР від 23 липня 1991 р. № 106 "Про організацію виконання постанов Верховної Ради Української РСР про порядок введення в дію Законів Української РСР "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи" та "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Поняття "зона підвищеної радіації" законодавчо не визначено, а застосовувалось деякими командирами військових частин для всієї території 30-км зони Чорнобильської АЕС (зони відселення).

Зони небезпеки визначались відповідно до радіаційної ситуації в місцях виконання робіт із ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС за показниками потужності експозиційної дози. Держкомгідромету СРСР було доручено двічі на місяць станом на 1 та 15 числа забезпечувати Урядову комісію інформацією про радіаційну ситуацію на зазначених територіях.

Рішення щодо віднесення населених пунктів або виробничих об'єктів до зони небезпеки приймались Урядовою комісією (від 07.08.1986 № 87, від 19.08.1986 № 108, від 18.09.1986 № 173 та від 05.01.1987 № 339).

При виконанні робіт з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у 1986-1987 роках залежно від потужності експозиційної дози територію зони відчуження було поділено на І, ІІ, ІІІ зони небезпеки та зону особливого контролю.

Згідно ч. 1, 4 ст. 15 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"підставами для визначення статусу учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС є період роботи (служби) у зоні відчуження, що підтверджено відповідними документами; видача довідок про період роботи (служби) по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, а також на територіях радіоактивного забруднення, про заробітну плату за цей період здійснюється підприємствами, установами та організаціями (військкоматами), а про період проживання на територіях радіоактивного забруднення, евакуацію, відселення, самостійне переселення - органами місцевого самоврядування.

Позивачем надано вищезазначені довідки, а також на підтвердження своїх вимог надано суду копії наказів Автотранспортного підприємства 09103 Київське управління пасажирського автотранспорту за №184-ок, №210-ок, за №246-ок, доповнення до колективного договору на 1986 рік, копії розрахункових відомостей про нараховану підвищену заробітну плату за роботу в зоні відчуження, копію довідки про терміни роботи позивача в населених пунктах м. Чорнобиля, зоні відчуження.

Зазначені довідки видано відповідно до положень ч. 1, 4 ст. 15 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 04 лютого 1997 року № 135 "Про перевірку правильності видачі посвідчень "Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС" ОСОБА_3 підтверджено статус учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС - І категорії та посвідчення перереєстроване 17.05.2012 року.

Слід зазначити, що до компетенції Пенсійного фонду не відноситься визначення кількості днів роботи у зоні відчуження, Пенсійний фонд при відмові в призначенні пенсії не врахував чинного законодавства щодо встановлення ОСОБА_3 статусу учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, наданої довідки за встановленою формою №122 та інших документів, які підтверджують кількість днів роботи позивача в зоні відчуження.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, відмова в призначенні пенсії позивачу є протиправною, а вимоги позивача підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 71, 161-163, 183-2, 256 КАС України, Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи",суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов ОСОБА_3 - задовольнити.

Визнати дії Управління Пенсійного фонду України в Деснянському районі м. Києва щодо відмови ОСОБА_3 у здійснені перерахунку пенсії на підставі довідки №36 від 19.02.2015 року про нарахування заробітної плати в зоні ЧАЕС за період з 13.06.1986 року по 30.06.1986 року - протиправними.

Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Деснянському районі м. Києва з 19.02.2015 року провести перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_3 на підставі довідки №36 від 19.02.2015 року про нарахування заробітної плати в зоні ЧАЕС за період з 13.06.1986 року по 30.06.1986 року.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Деснянський районний суд міста Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя

Джерело: ЄДРСР 47433590
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку