open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 707/235/15-а
Моніторити
Ухвала суду /06.10.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /12.09.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.09.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.07.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.07.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2017/ Черкаський районний суд Черкаської області Ухвала суду /25.05.2017/ Черкаський районний суд Черкаської області Ухвала суду /11.07.2016/ Черкаський районний суд Черкаської області Ухвала суду /05.04.2016/ Черкаський районний суд Черкаської області Ухвала суду /24.03.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /18.03.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /03.06.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /12.05.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.04.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.04.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /14.04.2015/ Черкаський районний суд Черкаської області Ухвала суду /06.02.2015/ Черкаський районний суд Черкаської області
emblem
Справа № 707/235/15-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /06.10.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /12.09.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.09.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.07.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.07.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2017/ Черкаський районний суд Черкаської області Ухвала суду /25.05.2017/ Черкаський районний суд Черкаської області Ухвала суду /11.07.2016/ Черкаський районний суд Черкаської області Ухвала суду /05.04.2016/ Черкаський районний суд Черкаської області Ухвала суду /24.03.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /18.03.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /03.06.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /12.05.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.04.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.04.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /14.04.2015/ Черкаський районний суд Черкаської області Ухвала суду /06.02.2015/ Черкаський районний суд Черкаської області
Єдиний державний реєстр судових рішень

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 707/235/15-а Головуючий у 1-й інстанції: Морозов В.В. Суддя-доповідач: Грищенко Т.М.

У Х В А Л А

Іменем України

12 травня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіГрищенко Т.М.,

суддівЛічевецького І.О., Мацедонської В.Е.,

при секретаріКиш С.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Черкаському районі Черкаської області на постанову Черкаського районного суду Черкаської області від 06 квітня 2015 р. у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Черкаському районі Черкаської області про визнання дій щодо відмови в перерахунку пенсії неправомірними та зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України в Черкаському районі Черкаської області, в якому просив Визнати неправомірними дії УПФУ у Черкаському районі стосовно відмови у здійсненні перерахунку пенсії по інвалідності; збов`язати відповідача провести з 05.08.2014 року перерахунок пенсії по інвалідності відповідно до п. 7 постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Постановою Черкаського районного суду Черкаської області від 06 квітня 2015 року адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову та постановити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а постанова суду першої інстанції залишенню без змін, виходячи з наступного.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що Управління Пенсійного фонду України у м. Броварах та Броварському районі Київської області неправомірно відмовило позивачу в проведенні перерахунку та виплат пенсії.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Судом першої інстанції встановлено та з матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 є інвалідом ІІІ групи та віднесений до 1 категорії постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, та є учасником ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, що підтверджується посвідченням, виданим 26.03.2013 року та вкладинкою до нього, довідкою МСЕК від 04.03.2013 року.

ОСОБА_1 перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Черкаському районі та отримує пенсію відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" як інвалід 3 групи від захворювання пов`язаного з виконанням обов`язків військової служби по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

Згідно довідки №312/09 від 02.121997 року, виданої підприємством на якому працював позивач, за роботу в зоні відчуження з 02.10.1987 по 19.12.1987 за місцем роботи нарахована заробітна плата у сумі 645 грн. 24 коп. (за 79 днів) в тому числі за роботу в н.п. Прип`ять за 17 днів 138 грн. 72 коп. з урахуванням коефіцієнту 3.

Згідно довідки ВЧ №57278 від 19 грудня 1987 року №1599/26 ОСОБА_1 з 02 жовтня 1987 року по 19 грудня 1987 року (79 днів) перебував на військових зборах в військовій частині в Поліському та виконував завдання по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.

Відповідно до довідки Галузевого державного архіву Міністерства оборони України №3999/05 від 30.04.2014 року встановлено, що особовий склад частини №57278 приймав участь у ліквідації наслідків катастрофи на ЧАЕС, а документи в/частини знищені. Згідно документів, що збереглися ОСОБА_1 за період з 03.10.1987 року по 18.12.1987 року отримував добові та в зазначений період отримав дозу опромінення 7, 400 (одиниця виміру не вказана).

Відповідно до довідки Правобережного міжрайонного управління водного господарства №113/01/01.3 від 09.02.2015 року ОСОБА_1 за період з жовтня по грудень 1987 року по місцю роботи була нарахована заробітна плата у сумі 645 грн. 24 коп. за 79 днів, яка неоподатковувалась податком. Інші документи, що підтверджують участь в ліквідації наслідків на ЧАЕС в організації знищені.

26.12.2014 року позивач звернувся до відповідача із заявою про перерахунок пенсії згідно п. 7 постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» на яку відповідачем надано відповідь від 09.01.2015 року та повідомлено заявника, що пенсія обчислена, виплачується в повному обсязі згідно вимог чинного законодавства.

Перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія Київського апеляційного адміністративного суду зазначає наступне.

Соціальний захист осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи визначений Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Згідно до ст. 10 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС вважаються громадяни, які безпосередньо брали участь у будь-яких роботах, пов`язаних з усуненням самої аварії, її наслідків у зоні відчуження у 1986-1987 роках незалежно від кількості робочих днів, а у 1988-1990 роках - не менше 30 календарних днів, у тому числі проведенні евакуації людей і майна з цієї зони, а також тимчасово направлені або відряджені у зазначені строки для виконання робіт у зоні відчуження, включаючи військовослужбовців*, працівники державних, громадських, інших підприємств, установ і організацій незалежно від їх відомчої підпорядкованості, а також ті, хто працював не менше 14 календарних днів у 1986 році на діючих пунктах санітарної обробки населення і дезактивації техніки або їх будівництві. Перелік цих пунктів визначається Кабінетом Міністрів України.

Частиною 4 статті 15 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" видача довідок про період роботи (служби) по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, а також на територіях радіоактивного забруднення, про заробітну плату за цей період здійснюється підприємствами, установами та організаціями (військкоматами), а про період проживання на територіях радіоактивного забруднення, евакуацію, відселення, самостійне переселення - органами місцевого самоврядування.

Пенсії особам, віднесеним до категорій 1, 2, 3, 4, встановлюються у вигляді: а)державної пенсії; б)додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію (ст.49 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи").

Відповідно до п. 7 «Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1210 від 23 листопада 2011 року пенсії призваних на військові збори військовозобов`язаних, які брали участь в ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та працювали у зоні відчуження в 1986-1990 роках, призначаються виходячи із заробітної плати, яку вони одержували за основним місцем роботи, з урахуванням фактично відпрацьованого часу у зоні відчуження, характеру виконуваної роботи, місця і тривалості робочого дня (незалежно від періоду проведення розрахунку оплати праці за умови, якщо такий розрахунок проведено на підставі первинних документів про місце роботи і тривалість робочого дня згідно із сумарною кратністю оплати праці, встановленою у відповідні періоди за зонами небезпеки: у III зоні - 5, II - 4, I - 3). При цьому в усіх випадках заробітна плата для розрахунку пенсії не повинна бути нижчою від фактично одержаної суми у зазначений період.

Відповідно до вимог ч. 3 ст. 46 Конституції України, пенсії та інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчій від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Статтею 64 Конституції України встановлено, що конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені.

Посилання ж відповідача на неможливість здійснити перерахунок відповідно до вимог п. 7 «Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1210 від 23 листопада 2011 року є необґрунтованими.

Так, у ОСОБА_1 відсутня можливість надати довідку відповідної форми через часткове знищення архівів як на підприємстві де він працював так і у військовій частині де він проходив службу, яке сталося не з вини позивача.

Разом з тим, в довідках наданих позивачем так і в довідках наданих відповідачем міститься достатньо даних для здійснення відповідного перерахунку на підставі п. 7 «Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1210 від 23 листопада 2011 року.

На підставі вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку про те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Доводами апеляційної скарги не спростовуються висновки суду першої інстанції, покладені в основу рішення.

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст.195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Черкаському районі Черкаської області залишити без задоволення.

Постанову Черкаського районного суду Черкаської області від 06 квітня 2015 р. - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддяТ.М.Грищенко

СуддіІ.О.Лічевецький

В.Е.Мацедонська

Повний текст рішення виготовлено 18.05.2015р.

Головуючий суддя Грищенко Т.М.

Судді: Лічевецький І.О.

Мацедонська В.Е.

Джерело: ЄДРСР 44293456
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку