open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м.Херсон, вул. Горького, 18

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И


"13" липня 2006 р. Справа № 12/102-АП-06

Господарський суд Херсонської області у складі судді Пінтеліної Т.Г. при секретарі Чернявській О.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів м.Херсон

до Комунального підприємства "Енергозбереження" вул.Першотравнева, 39, м.Нова Каховка Херсонської області

про стягнення 20675грн. 28коп.

за участю представників сторін:

від позивача : провідний спеціаліст Осипова Л.І.

від відповідача : юрисконсульт Кузуб С.П.


Позивач у позовній заяві просить стягнути з відповідача 20675грн. 28коп. заборгованості зі сплати штрафних санкцій за недотримання нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2005 році, передбачених ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

Представник позивача в ході судового засідання надав усні пояснення, відповідно до яких підтримав вимоги, викладені у позовній заяві.

Представник відповідача в ході судового засідання надав супровідний лист з додатково витребуваними документами, а також відзив на позовну заяву, в якому з позовними вимогами не згоден лише тому, що підприємство є збитковим і прибутку не отримувало.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі (їхніх представників), що прибули в судове засідання, дослідивши наявні у справі письмові докази, господарський суд -

в с т а н о в и в :


Відповідно до ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.91 р. № 875-ХІІ, в редакції Закону України від 14.10.1994 р. №204/ВР та від 05.07.2001р. №2606-III (далі Закону), для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 15 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.

Згідно з наданою державною статистичною звітністю, затвердженою Наказом Мінпраці України від 29.12.2004 №338, (форма №10-ПІ "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік"), встановлений Законом норматив в КП "Енергозбереження" в 2005 році не виконано - при нормативі працевлаштування "7 осіб", фактично працювало 4 інваліда.

Пунктом 5 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 1995 р. № 314 визначено, що підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів. Таким чином, обов'язок зазначених органів щодо працевлаштування інвалідів виникає лише після надання підприємствами відповідної інформації про наявні робочі місця для інвалідів.

Згідно з інформацією Новокаховського міського центру зайнятості підприємство надавало Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках (форма № 3-ПН), але не зазначивши потребу в інвалідах в графі 4.

Також до управління праці та соціального захисту населення Новокаховської міської ради Відповідач протягом 2005 року жодного разу не звертався з питанням про направлення інвалідів для працевлаштування.

Оскільки результатом працевлаштування є укладення трудового договору між працівником, в даному випадку інвалідом, та власником або уповноваженим ним органом (стаття 21 Кодексу законів про працю України), то безпосереднє працевлаштування здійснює власник або уповноважений ним орган підприємства (об'єднання), установи, організації незалежно від форм власності та господарювання.

У зв'язку з невиконанням встановленого ст. 19 Закону нормативу, в силу дії ст. 20 зазначеного Закону, п.3, 4 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого Постановою КМУ від 28 грудня 2001 року № 1767, Відповідач був зобов'язаний не пізніше 15 квітня 2006 року самостійно сплатити в дохід Державного бюджету на рахунок Державного казначейства штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі половини середньої річної заробітної плати на підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом і складає 20675,28 грн.

Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" не пов'язує застосування штрафних санкцій з будь-якими іншими обставинами, що перешкоджали працевлаштуванню інвалідів, оскільки вказана відповідальність є за своєю природою альтернативним зобов'язанням.

З урахуванням викладених вище обставин позовні вимоги підлягають задоволенню.

На підставі зазначених вище норм матеріального права, керуючись ст.ст. 94, 161-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -


п о с т а н о в и в:


1.Позов задовольнити.

2. Стягнути з комунального підприємства "Енергозбереження", код –32684983, адреса : вул. Першотравнева, 39, м.Нова Каховка Херсонської області, розрахунковий рахунок –26003274 в ХФ ВАТ "Мегабанк", МФО - 352714, на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, адреса м.Херсон провулок 40 років Жовтня, 5-а.; Одержувач : ВДК по м.Херсону, код –24104230, Банк: УДК по Херсонській області, МФО 852010, р/р 31212230600002, код ЗКПО підприємства; 50070000; 01;- платежі до фонду соціального захисту інвалідів - 20 675,28 грн. заборгованості по сплаті штрафних санкцій.

Виконавчий лист видати після набрання судовим рішенням законної сили та звернення заінтересованої особи з відповідною заявою.

3. Постанова господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано, якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

4. Про апеляційне оскарження рішення суду (постанови) першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.


Суддя Т.Г. Пінтеліна

4прим.

Джерело: ЄДРСР 44121
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку