open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 805/5556/14
Моніторити
Ухвала суду /01.09.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /01.09.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /17.07.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /05.03.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /05.03.2015/ Вищий адміністративний суд України Постанова /03.02.2015/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /03.02.2015/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2015/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.07.2014/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /15.07.2014/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2014/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2014/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2014/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2014/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /12.06.2014/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.06.2014/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.06.2014/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.06.2014/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.05.2014/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.05.2014/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 805/5556/14
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /01.09.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /01.09.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /17.07.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /05.03.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /05.03.2015/ Вищий адміністративний суд України Постанова /03.02.2015/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /03.02.2015/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2015/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.07.2014/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /15.07.2014/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2014/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2014/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2014/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2014/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /12.06.2014/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.06.2014/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.06.2014/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.06.2014/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.05.2014/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.05.2014/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд
Головуючий у 1 інстанції - Куденков К.О.

Суддя-доповідач - Казначеєв Е.Г.

УКРАЇНА

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 лютого 2015 року справа №805/5556/14

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд колегією суддів у складі: головуючого судді Казначеєва Е.Г., суддів Васильєвої І.А., Компанієць І.Д., за участю секретаря судового засідання Святодух О.Б., представника позивача за довіреністю Головко А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Донецьку Міжрегіонального Головного управління Міндоходів та Головного управління Державної казначейської служби України в Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 12 червня 2014 р. у справі № 805/5556/14 (головуючий І інстанції Куденков К.О.) за позовом Публічного акціонерного товариства "Полтавхіммаш" до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Донецьку Міжрегіонального Головного управління Міндоходів, Головного управління Державної казначейської служби України в Донецькій області про стягнення суми надмірно сплачених грошових зобов'язань,-

ВСТАНОВИВ :

Публічне акціонерне товариство «Полтавхіммаш» звернулось до Донецького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Донецьку Міжрегіонального головного управління Міндоходів, Головного управління Державної казначейської служби у Донецькій області, в якому з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог, просило стягнути суми надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на прибуток у розмірі 22 444 887,07 грн. (а.с.3-6 т.1).

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 12 червня 2014 року позовні вимоги задоволені. Суд першої інстанції стягнув з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства «Полтавхіммаш» суму надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на прибуток підприємств (за авансовими внесками) у розмірі 22 444 887 гривень 07 копійок, стягнув з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства «Полтавхіммаш» 487 гривень 20 копійок судових витрат (а.с.44-48 т.2).

Спеціалізована державна податкова інспекція з обслуговування великих платників у м. Донецьку Міжрегіонального Головного управління Міндоходів (далі - відповідач-1) та Головне управління Державної казначейської служби України в Донецькій області (далі - відповідач-2) не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подали апеляційні скарги, в яких просять скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволені позовних вимог. Обґрунтовано апеляційну скаргу тим, що вказана постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права. (а.с.50-52, 58 т.2).

Представник позивача в судовому засіданні проти задоволення апеляційних скарг заперечував, вважає, що постанова суду першої інстанції винесена з додержанням норм матеріального та процесуального права, апеляційні скарги не обґрунтованими та такими що підлягають залишенню без задоволення.

Представники відповідачів у судове засідання не з'явились, про час, дату та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, що дає суду право провести апеляційний перегляд справи у їх відсутність.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, представника позивача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

Відповідно до ч.1 ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Публічне акціонерне товариство «Полтавхіммаш» зареєстроване у якості юридичної особи, на момент виникнення спірних правовідносин перебуває на обліку у відповідача-1.(а.с.9-36)

Позивачем до Державної податкової інспекції у м. Полтаві Полтавської області ДПС подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2012 рік, відповідно до якої визначено авансовий внесок (1/12 нарахованої до сплати загальної суми податку на прибуток за звітний (податковий) рік), що підлягатиме сплаті щомісяця у березні-грудні 2013 року та січні - лютому 2014 року у розмірі 2 981 041,00 грн. На підтвердження фактичного перерахування авансового внеску з податку на прибуток підприємства позивачем надані платіжні доручення та виписки з банківських рахунків (том 1, а.с. 43-87).

Позивачем подано до відповідача-1 податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за 2013 рік (звітна нова) від 03.03.2014р. №9091090783, в якій визначено авансовий внесок, що підлягає сплаті щомісячно у розмірі 993 134,00 грн. (рядок 23), податок на прибуток від діяльності, що не підлягає патентуванню визначено у розмірі 11 917 612,00 грн. (рядок 11), зменшення нарахованої суми податку - у розмірі 35 772 489,00 грн. (рядок 13 ЗП), а також, податок на прибуток за звітний (податковий) період визначено у розмірі «-23 854 877,00 грн.» (рядок 14).(а.с.142-143 т.1)

Позивачем подано до відповідача-1 податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за 2013 рік (уточнююча) від 06.03.2014р. №9091206124, в якій уточнено показник - зменшення нарахованої суми податку - у розмірі 35 356 076,00 грн. (рядок 13 ЗП), а також, уточнено показник - податок на прибуток за звітний (податковий) період у розмірі «-23 438 464,00 грн.» (рядок 14). Зазначені показники рядку 13 ЗП та 14 підтверджені також наявною податковою декларацією з податку на прибуток підприємств за 2013 рік (уточнююча) від 05.03.2014р.(а.с.149-150 т.1)

Позивачем подано до відповідача-1 податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за перший квартал 2014 рік (звітна) від 24.04.2014р. №9023211264, в якій визначено податок на прибуток, нарахований за результатами останнього календарного кварталу (звітного) податкового періоду (рядок 16) у розмірі «-6 955 216,00 грн.», що відповідає значенню рядка 14 цієї декларації, об'єкт оподаткування від усіх видів діяльності - «-5 222 982,00 грн.» (рядок 07).(а.с.246-247 т.1)

Між позивачем та відповідачем-1 проведено звірення розрахунків платника з бюджетом за період з 01.01.2014р. до 17.03.2014р. з податку на прибуток підприємств за результатами якого складено та підписано акт №992-20 від 19.03.2014р., яким визначене позитивне сальдо розрахунків з бюджетом у розмірі 2 263,46 грн. за даними контролюючого органу та даними позивача.(а.с.181 т.1)

Між позивачем та відповідачем-1 проведено звірення розрахунків платника з бюджетом за період з 01.01.2014р. до 17.03.2014р. з авансових внесків з податку на прибуток підприємств, за результатами якого складено та підписано акт №994-20 від 19.03.2014р., яким визначене позитивне сальдо розрахунків з бюджетом у розмірі 23 854 879,00 грн. за даними контролюючого органу та позивача.

Позивач звернувся до відповідача-1 з заявою №07/675 від 25.03.2014р., якою просив повернути надміру сплачені суми грошового зобов'язання з авансових внесків з податку на прибуток у розмірі 23 854 879,00 грн., а в разі неможливості повернення сум на поточний рахунок найближчим часом погасити заборгованість казначейськими цінними паперами. У заяві наведені реквізити відповідного поточного рахунку (а.с.9 т.3)

Також, позивач листом №07/698 від 27.03.2014р., просив надміру сплачені кошти віднести в рахунок погашення податкового зобов'язання по авансовому внеску з податку на прибуток за березень 2014р. в сумі 993 134,00 грн. (а.с.178 т.1).

Спеціалізованою державною податковою інспекцією з обслуговування великих платників у м. Донецьку Міжрегіонального Головного управління Міндоходів надано відповідь на заяву позивача від 25.03.2014р. листом від 11.04.2014р. №7965/10/28-03-46, в якому відповідач-1 просить позивача розглянути питання щодо можливості залишення переплати з податку на прибуток на особовому рахунку.(а.с.169-171 т.1)

Позивач листом №07/788 від 24.04.2014р., просив повернути суму переплати з податку на прибуток, яка обліковується на особовому рахунку ПуАТ «Полтавхіммаш», на поточний рахунок підприємства в строки, обумовлені законодавством.(а.с.172-173 т.1)

Спеціалізована державна податкова інспекція з обслуговування великих платників у м. Донецьку Міжрегіонального Головного управління Міндоходів листом від 05.05.2014р. №9528/10/28-03-46 надало відповідь в якому просить позивача розглянути питання щодо можливості залишення переплати з податку на прибуток на особовому рахунку.(а.с.174-176 т.1)

Відповідачем-1 надіслано лист позивачу від 06.05.2014р. №9678/10/28-03-20-03-13-3, в якому зазначено, що в даний час здійснюється етап впровадження в експлуатацію алгоритму імпорту декларацій з податку на прибуток за 2013 рік та уточнюючих декларацій з податку на прибуток, при цьому виникають збої в роботі інформаційних баз, що не дозволяє отримати достовірну інформацію про стан розрахунків та здійснити перекид переплати (а.с.177 т.1).

Листом від 04.06.2014р. №11592/10/28-03-20-03-13-3 відповідач-1, повідомив про те, що Міністерством доходів і зборів України на даний в даний час здійснюється етап впровадження в експлуатацію алгоритму імпорту декларацій з податку на прибуток за 2013 рік та уточнюючих декларацій з податку на прибуток, при цьому виникають збої в роботі інформаційних баз, що не дозволяє отримати достовірну інформацію про стан розрахунків та здійснити звірення розрахунків з бюджетом по податку на прибуток (а.с.239 т.1)

Між позивачем та відповідачем-1 проведено звірення розрахунків платника з бюджетом за період з 01.01.2014р. до 31.05.2014р. з авансових внесків з податку на прибуток підприємств, за результатами якого складено та підписано акт №2770-20 від 04.06.2014р., згідно якого позитивне сальдо розрахунків з бюджетом з авансових внесків з податку на прибуток за даними відповідача-1 складає 20 458 619,07 грн., за даними позивача - 22 445 332,00 грн., різниця складає 1 986 712,93 грн.(а.с.238 т.1)

Позивачем надані заперечення до вказаного акта, за якими ПуАТ «Полтавхіммаш» не згодне із зазначеними відповідачем-1 показниками, посилаючись на те, що різниця у розмірі 1 986 712,93 грн. склалась із пені у розмірі 444,93 грн., яка, на думку позивача, нарахована неправомірно, та із безпідставно нарахованих авансових внесків з податку на прибуток підприємств за квітень 2014р. у розмірі 993 134,00 грн. і травень 2014р. у розмірі 993 134,00 грн.(а.с.237 т.1)

Спеціалізована державна податкова інспекція з обслуговування великих платників у м. Донецьку Міжрегіонального Головного управління Міндоходів листом №11377/10/10 від 02.06.2014р., повідомило, що станом на 29.05.2014р. у позивача відсутня заборгованість з податків та зборів.(а.с.191 т.1)

Із витягу особового рахунку позивача з авансових внесків з податку на прибуток з системи «Податковий блок» вбачається, що переплата ПуАТ «Полтавхіммаш» з авансових внесків з податку на прибуток станом на 31.05.2014р. складає 20 458 619,07 грн. Також, станом на 11.03.2014р. з урахуванням уточнюючої податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2013 рік переплата позивача складає 23 438 466,00 грн. Станом на 11.03.2014р. з урахуванням часткового погашення пені у розмірі 444,93 грн. переплата позивача складає 23 438 021,07 грн. У наступному 30.03.2014р. з урахуванням авансового внеску з податку на прибуток підприємств у розмірі 993 134,00 грн. за березень 2014р. переплату зменшено до 22 444 887,07 грн. 30.04.2014р. сума переплати була зменшена на 993 134,00 грн., 30.05.2014р. сума переплати була зменшена на 993 134,00 грн. (а.с.2-3 т.2)

Відповідно до додаткових пояснень відповідача-1 б/н від 11.06.2014р., зважаючи на помилки в роботі системи «Податковий блок», 30.04.2014р. та 30.05.2014р. підприємству помилково було зменшено існуючу переплату в рахунок сплати авансових внесків в розмірі 1 986 268,00 грн. (993 123,00 грн. х 2)

Таким чином, заявлена позивачем сума позовних вимог відповідає показникам особового рахунку та станом на момент розгляду справи в суді першої інстанції за особовим рахунком позивача обліковується переплата у розмірі 22 444 887,07 грн.

Суд першої інстанції задовольняючи позовні вимоги виходив з того, що Податковим кодексом України та іншими законодавчими актами чітко визначено порядок повернення надміру сплачених грошових зобов'язань, який було порушено відповідачем-1, що призвело до порушення прав позивача на отримання надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на прибуток.

Колегія суддів з зазначеним висновком суду першої інстанції погоджується, з наступних підстав.

Згідно пп.14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання - це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Абзацом 1 та 4 п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України, передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Платники податку на прибуток (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, неприбуткових установ (організацій) та платників податків, у яких доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, за останній річний звітний податковий період не перевищують 10 мільйонів гривень) щомісяця сплачують авансовий внесок з податку на прибуток у порядку і в строки, які встановлені для місячного податкового періоду, у розмірі не менше 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній звітний (податковий) рік без подання податкової декларації.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем самостійно обчислено суму податкового зобов'язання по податку на прибуток, яку зазначено у податкових деклараціях. Позивачем самостійно сплачено суму податкових зобов'язань, зазначену ним у податкових деклараціях, що підтверджено вищевказаними платіжними дорученнями. Крім того, у вказаному періоді позивачем сплачено також авансові внески з податок на прибуток, в результаті чого за позивачем утворилася переплата з податку на прибуток в сумі 22 444 887,07 грн.

Як встановлено судом першої інстанції та не заперечується повідачем, з врахуванням додаткових пояснень відповідача-1 б/н від 11.06.2014р., якими визначено безпідставне списання в особовому рахунку позивача авансових внесків з податку на прибуток приватних підприємств за квітень 2014р. (30.04.2014р.) у розмірі 993 134,00 грн. і травень 2014р. (30.05.2014р.) у розмірі 993 134,00 грн., наявна переплата позивача з авансових внесків з податку на прибуток підприємств у розмірі 22 444 887,07 грн. не є спірною

За правилами пп.17.1.10 п.17.1 ст.17 Податкового кодексу України, платник податків має право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно пп.87.1 ст.87 Податкового кодексу України, джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Сплата грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів.

Порядок повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання встановлено ст.43 Податкового кодексу України та Порядком взаємодії територіальних органів Міністерства доходів і зборів України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, затвердженим спільним Наказом Міністерством доходів і зборів № 882/1188 від 30.12.2013 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 січня 2014 р. за N 146/24923 (далі - Порядок № 882/1188).

Згідно положень п. 43.1 ст.43 Податкового кодексу України, помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

Згідно п. 43.3 ст.43 Податкового кодексу України,обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Відповідно до п.43.4 ст. 43 Податкового кодексу України, платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Згідно п. 43.5 ст. 43 Податкового кодексу України, контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

За п. 43.6 ст. 43 Податкового кодексу України, повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.

Отже, зарахування наявних переплат в рахунок сплати інших податкових платежів здійснюється за відповідною заявою платника податків.

Відповідно до п. 5 Порядку № 882/1188, повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом Міндоходів на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Відповідно до п. 7 Порядку № 882/1188, орган Міндоходів на підставі даних особових рахунків платників готує висновок за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку

Згідно з вимогами п.10 Порядку № 882/1188, на підставі отриманих висновків відповідний орган Казначейства здійснює повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у визначеному законодавством порядку.

Так, позивач відповідно вимог п.87.1 ст.87 Кодексу звертався до відповідача із заявами заяву про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань по податку на прибуток із зазначенням напряму перерахування коштів - на поточний рахунок платника податків в установі банку, як це передбачено ст.43 Податкового кодексу України та Порядком № 882/1188.

Здійснюючи дослідження зазначеної заяви, колегія суддів зазначає, що за своєю як формою, так і за змістом не суперечить та відповідає вимогам ст.43 ПК України. Особливої типової форми заяви про повернення надміру сплачених коштів Податковим кодексом України не встановлено, навпаки вказується про її довільну форму. Тобто, як за формою так і за змістом заява позивача про повернення коштів є належним зверненням до відповідача, який мав здійснити відповідні дії спрямовані на виконання такої заяви.

На час звернення до податкового органу із відповідною заявою про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на прибуток у позивача податковий борг був відсутній.

В свою чергу, відповідачем-1 у порушення вимог ст.43 Податкового кодексу України та Порядку № 882/1188, висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету не підготував та, відповідно, не подав для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, чим допустив протиправну бездіяльність та порушив право позивача на повернення надміру сплачених грошових зобов'язань по податку на прибуток, визначене п.п.17.1.10 п.17.1 ст.17 Податкового кодексу України.

Судом першої інстанції обґрунтовано не прийнято до уваги посилання відповідача-1 на надіслання письмових відповідей на заяви позивача про повернення надмірно сплачених сум грошового зобов'язання з авансових внесків з податку на прибуток, оскільки наявність вказаного листування не позбавляє обов'язку зазначеного відповідача підготувати відповідний висновок. Положеннями Кодексу чітко визначено порядок повернення надміру сплачених грошових зобов'язань. На час розгляду справи в суді апеляційної інстанції відповідачем-1 висновок, щодо повернення надмірно сплачених сум грошового зобов'язання з авансових внесків з податку на прибуток не підготовлений.

Нормами Податкового кодексу України та Порядку № 882/1188 не визначено обов'язку податкового органу відповідного погодження питання повернення надміру сплачених грошових зобов'язань.

Крім того, колегія суддів не приймає до уваги та вважає необґрунтованим посилання відповідача-1 на відсутність з боку відповідача дій, які порушують права та інтереси підприємства, оскільки, своїми діями, щодо невиконання вимог діючого законодавства, відносно повернення надмірно сплаченого податку на прибуток, відповідач позбавляє права позивача на використання вказаних власних коштів у господарській діяльності. Таким чином, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про те, що належним способом захисту порушеного права позивача у цій справі є стягнення спірних грошових коштів з Державного бюджету.

Разом з тим, суд першої інстанції при вирішенні справи допустив процесуальне порушення, а саме вимоги ст. 52 КАС України, що полягає в розгляді справи до неналежного відповідача - Головного управління Державної казначейської служби України в Донецькій області, дії чи бездіяльність якого не порушили права та інтереси позивача, що підтверджується поясненнями представника позивача в суді апеляційної інстанції та є безумовною умовою скасування рішення суду першої інстанції з прийняттям нового рішення про часткове задоволення позову.

Керуючись статтями 160, 167, 184, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Донецьку Міжрегіонального Головного управління Міндоходів на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 12 червня 2014 р. у справі № 805/5556/14 залишити без задоволення.

Апеляційну скаргу Головного управління Державної казначейської служби України в Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 12 червня 2014 р. у справі № 805/5556/14 задовольнити частково.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 12 червня 2014 р. у справі № 805/5556/14 скасувати.

Адміністративний позов Публічного акціонерного товариства "Полтавхіммаш" до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Донецьку Міжрегіонального Головного управління Міндоходів, Головного управління Державної казначейської служби України в Донецькій області про стягнення суми надмірно сплачених грошових зобов'язань задовольнити частково.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства «Полтавхіммаш» (ідентифікаційний код: 00217449, місцезнаходження: 36007, Полтавська область, м. Полтава, вул.Маршала Бірюзова, буд.85; поточний рахунок №26007962503546 у відділенні №1 «ПУМБ» м. Полтава, МФО 334851) суму надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на прибуток підприємств (за авансовими внесками) у розмірі 22 444 887 (двадцять два мільйони чотириста сорок чотири тисячі вісімсот вісімдесят сім) гривень 07 (сім) копійок.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства «Полтавхіммаш» (ідентифікаційний код: 00217449, місцезнаходження: 36007, Полтавська область, м. Полтава, вул.Маршала Бірюзова, буд.85; поточний рахунок №26007962503546 у відділенні №1 «ПУМБ» м. Полтава, МФО 334851) 487 (чотириста вісімдесят сім) гривень 20 (двадцять) копійок судових витрат.

Відмовити в задоволені позовних вимог Публічного акціонерного товариства «Полтавхіммаш» до Головного управління Державної казначейської служби у Донецькій області про стягнення суми надмірно сплачених грошових зобов'язань.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня складення в повному обсязі.

Повний текст складено та підписано колегією суддів 03 лютого 2015 року

Головуючий суддя: Е.Г. Казначеєв

Судді: І.А. Васильєва

І.Д. Компанієць

Джерело: ЄДРСР 42594507
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку