open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 листопада 2014 р.

м.Одеса

Справа № 821/4292/14

Категорія: 1.1

Головуючий в 1 інстанції: Варняк С.О.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду

у складі: головуючої судді -Шевчук О.А.,

суддів: Зуєвої Л.Є., Федусика А.Г.,

при секретарі Берекет Н.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Політичної партії "ВО "Батьківщина", кандидата у народні депутати України ОСОБА_1 на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2014 року по справі за адміністративним позовом Політичної партії "ВО "Батьківщина", кандидата у народні депутати України ОСОБА_1 до Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №182 про визнання незаконними та скасування постанов окружної виборчої комісії, зобов`язання повторно розглянути скарги кандидата у народні депутати України ОСОБА_1, -

ВСТАНОВИЛА:

30 жовтня 2014 року позивачі звернулися до суду з адміністративним позовом до відповідача, в якому просили визнати незаконними та скасувати наступні постанови Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №182: № 61 від 29.10.2014 року, № 62 від 29.10.2014 року, № 63 від 29.10.2014 року, № 64 від 29.10.2014 року, № 65 від 29.10.2014 року, № 66 від 29.10.2014 року; зобов`язати Окружну виборчу комісію одномандатного виборчого округу №182 повторно розглянути скарги кандидата у народні депутати України ОСОБА_1, зареєстровані за номерами 351, 352, 353, 355, 356, 358; винести окрему ухвалу до Центральної виборчої комісії, в якій повідомити про виявлені систематичні грубі порушення в роботі Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №182. Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 26 жовтня 2014 року відбулися позачергові вибори народних депутатів України. Під час процесу встановлення підсумків голосування в межах одномандатного виборчого округу №182 були допущені системні та однотипні порушення Закону України "Про вибори народних депутатів України", які були викликані небажанням виборчих комісій дотримуватися процедур, передбачених виборчим законодавством. Позивачами було подано ряд скарг щодо протиправності дій ДВК, які порушили порядок транспортування виборчої документації. По всіх скаргах було винесено однотипні рішення, зміст якого не відповідає вимогам чинного законодавства, у зв`язку з чим позивачі звернулися до суду із зазначеними позовними вимогами.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2014 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з таким рішенням, позивачі надали апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просять скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову про повне задоволення позову.

Особи, що беруть участь у справі, про дату, час і місце судового розгляду були сповіщені належним чином відповідно до ст. 34-39 КАС України, в судове засідання не з'явились, враховуючи що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності сторін.

Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 29.10.2014 до окружної виборчої комісії №182 надійшли скарги від кандидата у народні депутати України ОСОБА_1, за вх. № 351 на дії ДВК №650737, за вх. № 352 на дії ДВК № 650651; за вх. № 353 на дії ДВК № 650729; за вх. № 355 на дії ДВК № 650743; за вх. № 356 на дії ДВК № 650631; за вх. № 358 на дії ДВК № 650638, щодо передачі протоколів про підсумки голосування на виборчій дільниці з позначкою "Уточнений" до ОВК у незапечатаному вигляді та не у супроводі 4 членів виборчої комісії.

29.10.2014 постановою окружної виборчої комісії №182 за №61 відмовлено у задоволені скарги на дії ДВК №650651;

постановою ОВК №182 за №62 - на дії ДВК №650729;

постановою ОВК №182 за №63 - на дії ДВК №650743;

постановою ОВК №182 за №64 - на дії ДВК №650737;

постановою ОВК №182 за №65 - на дії ДВК №650631;

постановою ОВК №182 за №66 - на дії ДВК №650638.

Приймаючи рішення про відмову у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що засідання окружної виборчої комісії з розгляду скарг позивача ОСОБА_1 про порушення вимог закону під час транспортування виборчих документів до окружної виборчої комісії, було проведено відповідно до діючого законодавства. Постанови ОВК №182 за №№62, 63, 64, 65, 66 відповідають вимогам ст. 35 Закону №4061-VI, мають всі передбачені законом реквізити та частини. Стислий виклад обставин у зазначених постановах не є порушенням закону, у зв`язку з чим підстав для задоволення позову в цій частині немає.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до ч.9 статті 91 Закону №4061-VI перший і другий примірники протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі, а за наявності - і відповідні примірники кожного протоколу з поміткою "Уточнений" запаковуються до пакетів зі спеціальною системою захисту у порядку, встановленому частиною шостою статті 87 цього Закону.

Відповідно до ч.1, 2 статті 93 Закону №4061-VI транспортування виборчих документів, зазначених у частині дванадцятій статті 91 цього Закону, здійснюється членами дільничної виборчої комісії звичайної або спеціальної виборчої дільниці - представниками чотирьох різних партій, кандидатів у депутати, а саме: головою та заступником голови дільничної виборчої комісії та двома членами цієї виборчої комісії - представниками двох інших партій, кандидатів у депутати, які набрали найбільшу кількість голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі. їх обов'язково супроводжує працівник органів внутрішніх справ України, який повинен забезпечити охорону при транспортуванні. За своїм бажанням інші члени дільничної виборчої комісії, кандидати у депутати, їх довірені особи, уповноважені особи партій, офіційні спостерігачі можуть супроводжувати транспортування документів. Супроводження транспортування виборчих документів іншими особами забороняється.

Під час транспортування виборчих документів забороняється розпечатувати пакети з виборчими бюлетенями та іншою виборчою документацією.

Відповідно до ч.1, 3, 4 статті 94 Закону №4061-VI з моменту закінчення голосування окружна виборча комісія розпочинає засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі. На цей час члени окружної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.

Засідання окружної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов'язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.

На засіданні окружної виборчої комісії, зазначеному в частині першій цієї статті, голова окружної виборчої комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими частиною дванадцятою статті 91 цього Закону. Час прийняття окружною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання окружної виборчої комісії.

Відповідно до частини 8 статті 94 Закону України 17.11.2011, № 4061-VI "Про вибори народних депутатів України" (далі Закон № 4061-УІ)дільнична виборча комісія зобов'язана у строк, визначений окружною виборчою комісією, розглянути питання про внесення змін до відповідного протоколу без перерахунку виборчих бюлетенів. Протокол (протоколи) з поміткою "Уточнений" транспортується до окружної виборчої комісії в порядку, встановленому статтею 93 цього Закону. Час прийняття окружною виборчою комісією протоколу (протоколів) дільничної виборчої комісії з поміткою "Уточнений" і занесені до цього протоколу (цих протоколів) відомості фіксуються у протоколі засідання окружної виборчої комісії.

З матеріалів справи вбачається, що кандидат у народні депутати України ОСОБА_1 звернувся до Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №182 зі скаргами на дії ДВК № 650651; № 650729; № 650743; № 650631; № 650737; № 650638.

Відповідно до п. 1.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого Постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 під скаргою слід розуміти звернення, в якому міститься інформація щодо порушення законодавства України про вибори депутатів та вимога забезпечити реалізацію і захист виборчих прав, законних інтересів відповідних суб'єктів виборчого процесу, поновити порушені виборчі права.

Згідно до ч. 1 ст. 110 Закону України "Про вибори народних депутатів України" скарга до виборчої комісії подається у письмовій формі. Скарга повинна містити:

1) назву виборчої комісії, до якої вона подається;

2) прізвище, ім'я, по батькові (найменування) суб'єкта звернення зі скаргою, його місце проживання (поштову адресу), а також номер засобу зв'язку, адресу електронної пошти, якщо такі є;

3) прізвище, ім'я, по батькові (найменування) суб'єкта оскарження, його місце проживання (поштову адресу), а також номер засобу зв'язку, адресу електронної пошти, якщо такі є;

4) суть порушеного питання;

5) виклад обставин і зазначення доказів, якими суб'єкт звернення обґрунтовує свої вимоги;

6) чітко сформульовані вимоги із зазначенням суті рішення, ухвалення якого вимагається від виборчої комісії;

7) перелік документів і матеріалів, що додаються;

8) зазначення заінтересованих осіб, яких суб'єкт звернення зі скаргою вважає за потрібне залучити до розгляду скарги;

9) підпис суб'єкта звернення зі скаргою чи особи, яка його представляє відповідно до статті 108 цього Закону, із зазначенням дати підписання.

Зі змісту поданих скарг вбачається, що скаржником не викладено обставин з зазначенням доказів, якими суб`єкт звернення обґрунтовує свої вимоги, в зв`язку з чим ОВК № 182 і було прийнято рішення про відмову в їх задоволенні за недоведеності.

Єдиними доказами порушення ДВК норм виборчого законодавства, є акти, складені 27.10.14 р. у приміщенні окружної виборчої комісії ОВО №182 самим кандидатом у народні депутати України ОСОБА_1 в присутності двух виборців ОСОБА_2 та ОСОБА_3, які відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 34 Закону України "Про вибори народних депутатів України" не наділені правом бути присутніми в приміщенні окружної виборчої комісії під час засідання про встановлення результатів виборів, доказів прийняття рішення ОВК, про допуск цих виборців - ОСОБА_2 та ОСОБА_4 на засідання комісії позивачем до суду не надано.

З урахуванням викладеного, судова колегія критично ставиться до наданих актів, як доказів наявності порушень виборчого законодавства.

Аналізуючи вищезазначені норми виборчого права, судова колегія приходить до висновку, що постанови Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №182: № 61 від 29.10.2014 року, № 62 від 29.10.2014 року, № 63 від 29.10.2014 року, № 64 від 29.10.2014 року, № 65 від 29.10.2014 року, № 66 від 29.10.2014 року прийняті у відповідності до ст. 35 Закону України «Про вибори народних депутатів України». Вимоги про зобов`язання Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №182 повторно розглянути скарги кандидата у народні депутата України ОСОБА_1, зареєстровані за номерами 351, 352, 353, 355, 356, 358 є похідними від п. 1 позовних вимог, щодо скасування постанов, тому також не підлягають задоволенню.

Відповідно до п. 1 ст. 166 КАС України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб`єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.

Таким чином, питання про прийняття окремої ухвали вирішується судом при наявності підстав для її постановлення. Оскільки в судовому засіданні не встановлено порушень виборчого законодавства відповідачем, підстави для прийняття окремої ухвали також відсутні.

На підставі вищевикладеного колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що постанова Херсонського окружного адміністративного суду ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді всіх обставин справи, які мають значення для вирішення спору, відповідає нормам матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, викладених у зазначеній постанові, у зв'язку з чим підстав для її скасування не вбачається.

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. ст. 177, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Політичної партії "ВО "Батьківщина", кандидата у народні депутати України ОСОБА_1 - залишити без задоволення.

Постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2014 року - залишити без змін.

Стягнути з Політичної партії "ВО "Батьківщина", кандидата у народні депутати України ОСОБА_1 солідарно до Державного бюджету України несплачений судовий збір за подачу апеляційної скарги у розмірі 18,27 гривень.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, є остаточною та касаційному оскарженню не підлягає.

Головуюча суддя: О.А. Шевчук

Суддя : Л.Є. Зуєва

Суддя : А.Г. Федусик

Джерело: ЄДРСР 41174918
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку