open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/2026/14-a

"15" жовтня 2014 р.

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Мандзія О.П.

при секретарі Бойко Н.Б.

за участю:

представника позивача Олексенка С.Л.

представника відповідача Лось О.Р., Твардовської С.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Тернополі справу за адміністративним позовом приватного агропромислового підприємства «Агропродсервіс» до Головного управління Міндоходів у Тернопільській області, третя особа департамент агропромислового розвитку Тернопільської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення форми «Р» №0000122204 від 17.06.2014 року, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне агропромислове підприємство «Агропродсервіс» (далі - позивач, ПАП «Агропродсервіс») звернулося в суд з адміністративним позовом до Головного управління Міндоходів у Тернопільській області (далі - ГУ Міндоходів в Тернопільській області або відповідач), третя особа департамент агропромислового розвитку Тернопільської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення форми «Р» №0000122204 від 17.06.2014 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем за результатами документальної невиїзної перевірки ПАП «Агропродсервіс» складено акт від 03.06.2014 року за №32/22-04/30356854, на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення про застосування фінансових санкцій в сумі 6414,38 грн. від 17.06.2014 року №0000122204.

Позивач, просить звернути увагу на те, що підприємством було отримано товар «Свині живі, чистопородні племінні тварини породи Danish Landrace» в кількості 50 свиней, та оригінали племінних сертифікатів з країни-експортера. 01.02.2012 року Головним управлінням агропромислового розвитку Тернопільської ОДА, отримавши дані сертифікати та їх переклади на українській мові видано племінні свідоцтва в кількості 50 штук на всю партію чистопородних племінних свиней отриману ПАП «Агропродсервіс» в січні 2012 року, на підставі чого Тернопільською митницею 09.02.2012 року проведено розмитнення товару «Свині живі, чистопородні племінні тварини породи Danish Landrace» в кількості 50 штук.

Лише за підсумками проведеної документальної невиїзної перевірки підприємство дізналось про те, що Головним управлінням агропромислового розвитку Тернопільської ОДА з невідомих причин видано 3 (три) племінних свідоцтва на одну свинку з ід. номером 154-5706. В результаті на дві «племінні свині» з ід. номерами 154-5559 та 154-5584 не були видані племінні свідоцтва (хоча датські племінні сертифікати їм були надані). При цьому, після перевірки податкового органу, з метою виправлення даних помилок, підприємство звернулось до Департаменту агропромислового розвитку, у зв'язку із чим, останнім були виписані нові бланки племінних свідоцтв.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив звернути увагу на те, що в даний час жодна із сторін не заперечує той факт, що свині з ід. номерами 154-559 та 154-5584 є дійсно племінні чистопородні тварини, а це, в свою чергу, підтверджує право сільгоспвиробника та платника спеціального режиму оподаткування ПДВ на пільги при ввезенні таких тварин на територію України.

Представники відповідача в судовому засіданні проти заявлених позовних вимог заперечили, просили у задоволенні позову відмовити. Пояснили, що під час митного оформлення товару - свиней чистопородних племінних, позивачем не надано документів, які вказують на віднесення компетентними національними органами свиней за ід. номерами 154-5559 та 154-5584 до категорії «чистопородні», за результатами чого, прийнято оспорюване податкове повідомлення-рішення від 17.06.2014 року.

Департамент агропромислового розвитку Тернопільської обласної державної адміністрації в судове засідання свого представники не направив, надавши письмові пояснення до справи, з яких слідує, що департамент не видає племінних свідоцтв з вказаними ід. номерами, їх вносить зоотехнік-селекціонер господарства, тому три однакові племінні свідоцтва на одну свинку із ід. номером 154-5706 було заповнено відповідальною особою ПАП «Агропродсервіс». У зв'язку із чим, не вбачають своєї вини у заповненні та видачі трьох однакових племінних свідоцтв.

Заслухавши в судовому пояснення представників сторін, оцінивши представлені у справі докази у їх сукупності, на підставі чинного законодавства судом встановлені наступні обставини.

На виконання наказу Головного управління Міндоходів у Тернопільській області від 16.05.2014 року №201 головним державним ревізором-інспектором відділу валютного та митного аудиту Твардовською С.І. проведено документальну невиїзну перевірку ПАП «Агропродсервіс» щодо дотримання вимог законодавства з питань державної митної справи під час митного оформлення товару «Свині живі, чистопородні племінні тварини: - свинки датської породи Danish Landrace Female - 50 штук» за кодом 0103100000 згідно УКТ ЗЕД за митною декларацією №403000007/2012/001684 від 09.02.2012 року.

До початку проведення перевірки, здійснюючи аналіз митних оформлень вказаного товару, посадовою особою ГУ Міндоходів в Тернопільській області, керуючись ч.5 ст.334 Митного кодексу України (далі - МК України), до ПАП «Агропродсервіс» надіслано запит від 06.02.2014 №1473/8/19-00-22-04-25/22 (а.с. 52) щодо надання завірених належним чином копій документів, що подавались до митного оформлення за митною декларацією №403000007/2012/001684 від 09.02.2012 зокрема: сертифікатів (документів з племінного обліку), виданих країною експортером, та їх перекладу на українську мову засвідченого в установленому порядку, якщо в самому сертифікаті відсутня інформація українською мовою, та племінних свідоцтв, також інших документів.

Проте, вказаних копій сертифікатів (документів з племінного обліку) позивачем не було надано, що свідчило про можливі порушення законодавства про племінну справу у тваринництві під час оформлення та видачі племінних свідоцтв (сертифікатів племінних генетичних ресурсів) на тварин, митне оформлення яких проведено Тернопільською митницею за митною декларацією (далі - МД) №403000007/2012/001684 від 09.02.2012 року.

З метою перевірки правомірності отримання підприємством племінних свідоцтв свиней (сертифікатів племінних генетичних ресурсів) відповідач звернувся із листом від 31.03.2014 № 3750/10/19-00-22-04-22/70 до Тернопільської обласної державної адміністрації (а.с. 56-57).

Як слідує із відповіді Департаменту агропромислового розвитку Тернопільської ОДА від 09.04.2014 №02-255/5.2, всі видані сертифікати оформлені правильно та завірені уповноваженою особою відповідно до вимог чинного законодавства, при цьому посадовими особами Департаменту здійснено відповідну перевірку щодо вказаних сертифікатів, виданих країною-експортером та їх переклад українською мовою.

Враховуючи викладене, ГУ Міндоходів в Тернопільській області в період з 27.05.2014 по 28.05.2014 проведено перевірку, результати якої відображено в Акті №32/22-04/30356854 від 03.06.2014 (а.с. 8-15).

За наслідками перевірки МД №403000007/2012/001684 від 09.02.2012 року встановлено, що в митному режимі «імпорт», Тернопільською митницею здійснено митне оформлення 210 свиней, ввезених на виконання зовнішньоекономічного контракту №35 від 18.07.2011, укладеного між ПАП «Агропродсервіс» та DanBred International (DBI)/SEA (Lyskaer 3EF, 1.sal, DK-2730 Copenhagen, Denmark).

Зокрема, зазначені товари під час декларування були класифіковані за наступними кодами товарів згідно УКТ ЗЕД:

- свині живі Danish F1-F2-Gilts (Danhybrid-LY/YL). Гібридні свинки Дангібрид, 17-25 тижнів, приблизною масою 55-90кг. Призначені для розведення гібридного поголів'я свиней. Торгова марка Danish F1-F2. Виробник: DanBred International. Країна виробництв Данія/DK. В сього 160 штук. 2. Місць: 160, без пакування. Код товару - 0103921900.

- свині живі, чистопородні племінні тварини: Свинки датської породи Danish Landrace Female - 50 штук. Торгова марка Danish Landrace. Призначені для розведення чистопородних племінних тварин. Виробник: DanBred International. Країна виробництві Данія/DK. 2. Місць: 50, без пакування.Код товару 0103100000.

Перевіркою встановлено, що серед отриманих документів наявні усі сертифікати племінних (генетичних) ресурсів, зазначені у графі 44 товару №2 МД №403000007/2012/001684 за кодом документа 8017 згідно відомчих класифікаторів з питань митної статистики, які використовуються в процесі оформлення митних декларацій і порядку їх ведення, затверджених наказом Державної митної служби України від 15.02.2011 №107.

Однак, під час проведення звірки номерів вушних бірок свиней, за якими здійснюється їх ідентифікація, зазначених у пакувальному листі відправника товару № 4371 від 27.01.2012, встановлено відсутність племінних свідоцтв (сертифікатів) на свиней за ідентифікаційними номерами 154-5559 та 154-5584. Тобто, до митного оформлення декларантом позивача подано, окрім інших, три сертифікати за №№ 067243, 067239 та 067238 від 01.02.2012, але дані сертифікати видані на одну і ту ж саму свиню за ідентифікаційним номером 154-5706.

Всі інші племінні свідоцтва (сертифікати) відповідають ідентифікації тварин згідно пакувального листа

Вищенаведене свідчить про те, що під час митного оформлення товару - «Свині живі, чистопородні племінні тварини: свинки датської породи Danish Landrace Female», задекларовані за кодом 0103100000 згідно УКТ ЗЕД за МД №403000007/2012/001684 (товар №2), підприємство не надавало як підставу для митного оформлення документи, що свідчать про віднесення свиней за ідентифікаційними номерами 154-5559 та 154-5584 до категорії «чистопородні» компетентними національними органами.

Із врахуванням того, що згідно із пакувальних листів маса кожної свині за ідентифікаційними номерами 154-5559 та 154-5584 перевищує 50 кг, та за відсутності підтвердження віднесення їх до категорії «чистопородні» компетентними національними органами, вони повинні класифікуватись за кодом 0103921900 згідно із УКТ ЗЕД (ставка мита 8%).

Також під час проведення перевірки правомірності застосування пільг при митному оформленні встановлено, що товар № 2 (чистопородні племінні свинки), задекларований в МД за кодом 0103100000 згідно із УКТ ЗЕД, та оформлений митницею із наданням пільги у сплаті податку на додану вартість в сумі 59392,44 грн. на підставі пункту 197.18 статті 197 ПК України.

Вказаним пунктом ПК України передбачено, що операції з ввезення на митну територію України племінних чистопородних тварин, племінних (генетичних) ресурсів за кодами згідно з УКТ ЗЕД 0101 10 10 00, 0102 10 10 00, 0102 10 30 00, 0103 10 00 00, 0104 10 10 00, 0511 10 00 00, 0511 99 85 10, що здійснюються суб'єктами спеціального режиму оподаткування, звільняються від оподаткування.

Свині з ідентифікаційними номерами 154-5559 та 154-5584 племінні свідоцтва (сертифікати) відсутні, а тому вони: повинні класифікуватись за кодом 0103921900 згідно із УКТ ЗЕД, та під час їх митного оформлення не може застосовуватись пільга у сплаті податку ні додану вартість, передбачена пунктом 197.18 статті 197 ПК України.

Не погодившись із висновками акту документальної невиїзної перевірки ПАП «Агропродсервіс», позивач 11.06.2014 року надіслано до ГУ Міндоходів у Тернопільській області запереченням до акту, у яких вказано про наявність племінних сертифікатів з країни - експортера, в яких повній мірі ідентифікована кожна свиня (а.с. 16).

Листом від 23.04.2014 №7266/10/19-00-22-04-25/136 ГУ Міндоходів в Тернопільській області повідомило позивача, що враховуючи недотримання встановленого терміну подання заперечень до акту перевірки, вони не підлягають розгляду керівником Управління.

За результатами розгляду Акту перевірки від 03.06.2014 року №32/22-04/30356854, ГУ Міндоходів у Тернопільській області 17.06.2014 прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Р» №0000122204, яким ПАП «Агропродсервіс», яким позивачу визначено податкове зобов'язання за платежем податок на додану вартість на загальну суму 6414,38 грн., де основний платіж 2565,75 грн., штрафні санкції - 3848,63 грн. (а.с.7).

Разом з тим, після проведення податкової перевірки та з метою приведення документів на імпортовані свині у відповідність до чинного законодавства, підприємством повторно надано до відділу тваринництва департаменту агропромислового розвитку Тернопільської ОДА датські племінні сертифікати на свині з ідентифікаційними номерами 154-5559 та 154-5584 з їхніми перекладами на українську мову.

Відділом тваринництва департаменту агропромислового розвитку Тернопільської ОДА 06 червня 2004 року позивачу були видані українські племінні сертифікати на свині з ід. номерами 154-5559 та 154-5584 (а.с. 29-30).

Листом від 16.07.2014 №601 ПАП «Агропродсервіс» звернулось до Тернопільської митниці з проханням внести зміни в МД №403000007/2012/001684 від 09.02.2012 року та зазначити правильні реквізити отриманих бланків українських племінних сертифікатів.

У свою чергу 18.07.2014 року Тернопільської Митницею виданий аркуш коригування МД від 09.02.2012. Як слідує з даного аркуша коригування до 44 графи 2 товару декларації були внесені додатково відомості, а саме серії, номери та дати видачі бланків українських племінних сертифікатів на свині з ід. номерами 154-5559 та 154-5584 (а.с. 22).

Дослідивши представлені докази суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для скасування оскарженого податкового повідомлення рішення з огляду на наступне.

Частиною 3 статті 345 Митного кодексу України (далі - МК України) визначено, що органи доходів і зборів мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи щодо, зокрема, правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.

Результати перевірки оформлюються актом (довідкою) та є підставою для самостійного визначення органом доходів і зборів суми податкового зобов'язання підприємства щодо сплати митних платежів, застосування заходів, передбачених законами України (ч.6 ст.345 МК України).

Згідно ч.14 ст.354 МК України в акті перевірки зазначаються факти заниження і факти завищення податкових зобов'язань підприємства. Рішення щодо правильності визначення заявлених у митних деклараціях кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, їх митної вартості та країни походження, підстав для звільнення від оподаткування окремими документами не оформляються, а зазначаються в акті про результати перевірки.

Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари (ч.2, 4 ст.69 МК України).

Як слідує з пояснень до товарної під позиції 010310 пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджених наказом Держмитслужби України від 30.12.2010 №1561, у товарній під позиції 010310 термін «чистопородні племінні тварини» означає лише тих племінних тварин, які віднесені до категорії «чистопородні» компетентними національними органами.

Статтею 12 Закону України «Про племінну справу у тваринництві» передбачено, що експорт та імпорт племінних (генетичних) ресурсів здійснюються у порядку, передбаченому законодавством України, за умови відповідності племінних (генетичних) ресурсів вимогам, які встановлені ст.10 цього Закону.

Згідно ст.13 вказаного Закону власники племінних (генетичних) ресурсів зобов'язані мати сертифікати племінних (генетичних) ресурсів, які є документальним підтвердженням якості та племінної цінності племінних (генетичних) ресурсів при їх придбанні, реалізації та торгівлі.

Вищезазначене свідчить про те, що для віднесення племінних свійських свиней до категорії "чистопородні" та їх класифікації за кодом 0103100000 згідно із УКТ ЗЕД при імпорті в Україну, необхідне подання до митного оформлення документів, що свідчать про віднесення зазначених племінних тварин до категорії "чистопородні" компетентними національними органами. У даному випадку, таким документом є племінні свідоцтва (сертифікати племінних (генетичних) ресурсів), які отримуються у відповідності до порядку, визначеного Положенням про сертифікат племінних генетичних ресурсів, затвердженим наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 17.11.201 1 № 629.

Встановлені обставини свідчать про те, що, під час проведення звірки номерів вушних бірок свиней, встановлено відсутність племінних свідоцтв на свиней за ід. номерами 154-5559 та 154-5584. Однак до митного оформлення декларантом подано сертифікати видані на одну і ту ж саму свиню за ідентифікаційним номером 154-5706.

Окрім цього, відповідно до пункту 22 Переліку документів, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого постановою КМУ від 01.02.2006 № 80 (чинною на час митного оформлення МД) обов'язковими для подання під час здійснення митного контролю та митного оформлення товарів є документи, що підтверджують право на застосування до товарів пільгового режиму оподаткування.

Таким чином, суд констатує факт ненадання позивачем документів, які вказують на віднесення компетентними національними органами свиней з ін. номерами 154-5559 та 154-5584 до категорії «чистопородні» під час митного оформлення свиней чистопородних племінних, які задекларовані за кодом 0103100000 згідно УКТ ЗЕД за МД №4030000.

На підставі наведеного, суд вважає обґрунтованим висновок податкового органу про невірну класифікацію товару та застосування невірної ставки мита, що є порушенням вимог п.197.18. ст. 197, п. 190.1 ст. 190 ПК України та призвело до заниження податкового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 2565,75 грн.

Судом відхиляються доводи представника позивача, що причиною відсутності свідоцтв на дві племінні свині за ідентифікаційними номерами 154-5559 та 154-5584, є помилка Головного управління агропромислового розвитку Тернопільської ОДА з огляду на наступне.

Розділом ІІ Положенням про сертифікат племінних (генетичних) ресурсів та зразків форм сертифікатів племінних (генетичних ресурсів), затвердженого наказом Міністерства аграрної політики від 17.11.2011 №629 визначено правила заповнення, порядок затвердження та видачі сертифікатів племінних (генетичних) ресурсів.

Згідно п. 2.8. вказаного Положення відповідальними при оформленні та видачі сертифіката є: власник племінних (генетичних) ресурсів - за достовірність даних племінного обліку, що використовуються при оформленні; уповноважена особа - за правильність оформлення та видачу.

Департаментом агропромислового розвитку Тернопільської облдержадміністрації 31.01.2012 року було видано ПАП «Агропродсервіс» 51 бланк племінних свідоцтв (сертифікатів) серії АВ №067199-067250. Вказані бланки свідоцтв заповнялися зоотехніком - селекціонером ПАП «Агропродсервіс», так як уповноважена особа - представник департаменту немає інформації про дані, які внесенні в племінне свідоцтво (вік, жива маса, індитифікаційний номер тварини, інше).

Більше того, статтею 81 Митного кодексу України від 11.07.2002 № 92-ІV, чинного на час митного оформлення митної декларації (далі - МК України 2002 року), встановлено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою точних відомостей про товари і транспортні засоби, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. Згідно із вимогами статті 88 МК України 2002 року до обов'язків декларанта, окрім іншого, належить здійснення декларування товару відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, а також сплата податків та зборів.

Графи митної декларації як 33 «Код товару», 44 «Додаткова Інформ./Подані документи/Сертифікати і дозволи», а також 47 «Нарахування платежів», в яких зазначається інформація про код товару, нарахування митних платежів, реквізити документів, що надають пільги в оподаткуванні, заповнюються декларантом самостійно. З моменту прийняття митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а за недостовірність зазначених у ній відомостей щодо коду товару згідно із УКТ ЗЕД та розміру належних до сплати податків юридичну відповідальність несе декларант.

Враховуючи те, що саме до обов'язків декларанта ПАП «Агропродсервіс» входить перевірка усіх відомостей та документів, які подаються ним до митного оформлення, посилання позивача на те, що під час митного оформлення товару не було виявлено порушень законодавства, не може бути підставою для його звільнення від сплати податків, якщо такі порушення були виявлені в подальшому.

Як встановлено п.54.1. ст.54 ПК України платник податків, крім випадків, передбачених податковим законодавством, самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації.

Суд враховує той факт, що племінні свідоцтва №№ 275623 та 275624 від 06.06.2014 на свиней з ідентифікаційними номерами 154-5559 та 154-5584 були відсутні як на момент митного оформлення товару за МД №403000007/2012/001684 від 09.02.2012, так і під час проведення перевірки та складення акту перевірки №32/22-04/30356854 від 03.06.2014. Навіть при надісланні 11.06.2014 заперечень до вказаного акту перевірки позивач не вказав про наявність виготовлених свідоцтва №№ 275623 та 275624 від 06.06.2014, а тому вказані обставини не бути враховані ГУ Міндоходів у Тернопільській області при прийняття оскарженого податкового повідомлення - рішення.

Аналізуючи оскаржене податкове повідомлення-рішення №0000122204 від 17.06.2014 рроку , вираховуючи вимоги ч. 3 ст. 2 КАС, суд вважає, що останнє прийнято з дотриманням норм чинного законодавства, обґрунтовано, з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, що обумовлює відмову у задоволенні позовних вимог.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

У відповідності до положень ст. 94 КАС України, судові витрати позивачеві, якому відмовлено у позові, не відшкодовуються.

Керуючись ст.ст. 2, 70, 71, 72, 86, 94, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову приватного агропромислового підприємства «Агропродсервіс» до Головного управління Міндоходів у Тернопільській області, третя особа Департамент агропромислового розвитку Тернопільської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення форми «Р» №0000122204 від 17.06.2014 року - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

/Постанова складена в повному обсязі та підписана 20 жовтня 2014 року/

Головуючий суддя Мандзій О.П.

копія вірна:

Суддя Мандзій О.П.

Джерело: ЄДРСР 40989134
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку