open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 2а-99/2007
Моніторити
Судовий наказ /02.02.2010/ Вищий адміністративний суд України Судовий наказ /20.10.2009/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /07.03.2008/ Дебальцевський міський суд Донецької областіДебальцевський міський суд Донецької області Судовий наказ /01.11.2007/ Богородчанський районний суд Івано-Франківської областіБогородчанський районний суд Івано-Франківської області Судовий наказ /18.10.2007/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Судовий наказ /27.09.2007/ Тернівський районний суд м.Кривого РогуТернівський районний суд м. Кривого Рогу Судовий наказ /09.08.2007/ Красноперекопський міськрайонний суд Автономної Республіки КримКрасноперекопський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим Судовий наказ /26.06.2007/ Комінтернівський районний суд м.Харкова Судовий наказ /20.06.2007/ Корольовський районний суд м. ЖитомираКорольовський районний суд м. Житомира Судовий наказ /18.06.2007/ Корольовський районний суд м. ЖитомираКорольовський районний суд м. Житомира Судовий наказ /14.06.2007/ Дніпровський районний суд м.Херсона Судовий наказ /06.06.2007/ Ямпільський районний суд Вінницької областіЯмпільський районний суд Вінницької області Судовий наказ /23.05.2007/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Судовий наказ /15.05.2007/ Фастівський міськрайонний суд Київської області Судовий наказ /26.04.2007/ Черкаський районний суд Черкаської області Судовий наказ /16.04.2007/ Першотравневий районний суд м.Чернівців Вирок /03.04.2007/ Ленінський районний суд міста Севастополя Судовий наказ /28.03.2007/ Крижопільський районний суд Вінницької областіКрижопільський районний суд Вінницької області Судовий наказ /22.02.2007/ Ялтинський міський суд Автономної Республіки КримЯлтинський міський суд Автономної Республіки Крим Судовий наказ /12.02.2007/ Тульчинський районний суд Вінницької областіТульчинський районний суд Вінницької області
emblem
Справа № 2а-99/2007
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Судовий наказ /02.02.2010/ Вищий адміністративний суд України Судовий наказ /20.10.2009/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /07.03.2008/ Дебальцевський міський суд Донецької областіДебальцевський міський суд Донецької області Судовий наказ /01.11.2007/ Богородчанський районний суд Івано-Франківської областіБогородчанський районний суд Івано-Франківської області Судовий наказ /18.10.2007/ Ковельський міськрайонний суд Волинської областіКовельський міськрайонний суд Волинської області Судовий наказ /27.09.2007/ Тернівський районний суд м.Кривого РогуТернівський районний суд м. Кривого Рогу Судовий наказ /09.08.2007/ Красноперекопський міськрайонний суд Автономної Республіки КримКрасноперекопський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим Судовий наказ /26.06.2007/ Комінтернівський районний суд м.Харкова Судовий наказ /20.06.2007/ Корольовський районний суд м. ЖитомираКорольовський районний суд м. Житомира Судовий наказ /18.06.2007/ Корольовський районний суд м. ЖитомираКорольовський районний суд м. Житомира Судовий наказ /14.06.2007/ Дніпровський районний суд м.Херсона Судовий наказ /06.06.2007/ Ямпільський районний суд Вінницької областіЯмпільський районний суд Вінницької області Судовий наказ /23.05.2007/ Теплицький районний суд Вінницької областіТеплицький районний суд Вінницької області Судовий наказ /15.05.2007/ Фастівський міськрайонний суд Київської області Судовий наказ /26.04.2007/ Черкаський районний суд Черкаської області Судовий наказ /16.04.2007/ Першотравневий районний суд м.Чернівців Вирок /03.04.2007/ Ленінський районний суд міста Севастополя Судовий наказ /28.03.2007/ Крижопільський районний суд Вінницької областіКрижопільський районний суд Вінницької області Судовий наказ /22.02.2007/ Ялтинський міський суд Автономної Республіки КримЯлтинський міський суд Автономної Республіки Крим Судовий наказ /12.02.2007/ Тульчинський районний суд Вінницької областіТульчинський районний суд Вінницької області
Справа № 2а-99/2007

Справа № 2а-99/2007

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Ковель 18 жовтня 2007 року

Колегія суддів Ковельського міськрайонного суду Волинської області під головуванням

судді ДЕНИСЮКА Р.С. ,

суддів АГЕЄВОЇ Є.О.,

ВОСКОВСЬКОЇ ОА.,

за участю секретаря Миронюк Т.М. ,

позивачки ОСОБА_1.,

представників відповідача

Ковельської ОДПІ Виш АА.,

представника відповідача ДПА України Мельника М. В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1до Ковельської міжрайонної державної податкової інспекції, Державної податкової адміністрації України про зобов'язання виключити індивідуальний ідентифікаційний номер із Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов'язкових платежів та зробити у паспорті відмітку про наявність в особи права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера та здійснювати облік фізичної особи за раніше встановленими формами обліку платників податків та інших обов'язкових платежів,

встановив:

ОСОБА_1.. заявлено адміністративний позов Ковельської МДПІ , ДПА України про зобов'язання виключити особисту інформацію з Державного реєстру фізичних осіб -платників податків та інших обов'язкових платежів , проставити у паспорті відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера, завіривши цю відмітку підписом відповідальної особи та печаткою ДШ, здійснювати облік її як платника податків та інших обов'язкових платежів за прізвищем , іменем та по-батькові без використання ідентифікаційного номера . Подана позовна заява обгрунтована тим, що оскільки являється віруючою християнкою , прихожанкою Української Православної Церкви, через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття ідентифікаційного номера, у зв'язку з чим зверталась до Ковельської МДПІ із заявою щодо виключення інформації про неї з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та проставлення у її паспорті громадянина відмітку про наявність у неї права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера, їй було роз'яснено, що зазначена процедура визначається Порядком внесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи-платника податків та інших обов'язкових платежів , затвердженого спільним Наказом ДПА України та МВС України №602 /1226 від 19.10.2004 року, тому їй необхідно оформити проставлення цієї відмітки відповідно до зазначеного Порядку. Оскільки Порядком встановлено окрім внесення відмітки про право здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера , внесення ще і довідки , формування якої подібне до формування ідентифікаційного номера ; покладення на

2

кожного , хто звертається до податкових органів за внесенням відмітки у паспорт, обов'язку додавати великий список своїх персональних даних та ксерокопії паспорта; облікування громадян, які відмовились від ідентифікаційного номера , як платників податків за номером та серією паспорта; незасвідчення вказаної відмітки гербовою печаткою державного податкового органу; покладення на особу зобов'язання вказувати у її заяві до ДШ інформацію про її заняття чи не заняття підприємницькою діяльністю , а також інформації про те чи являється особа засновником юридичних осіб, вважає , що Порядок внесення зазначеної відмітки у паспорт таким, що не відповідає нормам Закону України „Про Державний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів" від 22.12.1994 року №320/94-ВР , іншим законам України та Конституції України . Крім того вважає , що оскільки ДПІ зобов'язана здійснювати контроль за дотриманням податкового законодавства, то вказані відмітки у паспорт мають проводитись саме місцевими ДПІ. Просить зобов'язати Ковельську МДПІ виключити особисту інформацію з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів, проставити у паспорті відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера, завіривши її гербовою печаткою ДПІ, та зобов'язати здійснювати облік її як платника податків та інших обов'язкових платежів за прізвищем , іменем та по-батькові без використання ідентифікаційного номера.

В судовому засіданні позивачка ОСОБА_1. заявлений адміністративний позов підтримала , з підстав , викладених у позовній заяві, додатково пояснила, що за її заявою Ковельською МДПІ їй було надано для заповнення заяву яку для виключення її з даних Реєстру , однак вона відмовляється заповнити вказану заяву , оскільки це суперечить її релігійним переконанням, треба вказувати велику кількість особистих даних та зазначити ідентифікаційний номер. Просить задовольнити заявлений адміністративний позов.

Представник відповідача - Ковельської МДПІ в судовому засіданні заявлений адміністративний позов не визнала , пояснивши, що Законом України „Про Державний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів" від 22.12.1994 року №320/94-ВР з наступними змінами згідно Закону України від 16.07.1999 року „Про внесення змін до Закону України „Про Державний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів" , встановлено , що особи , які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомляють про це відповідні органи , зберігаються встановлені раніше форми обліку платників податків та інших обов'язкових платежів, і у паспортах цих осіб робиться відмітка про наявність у них права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера, і порядок проставлення такої відмітки встановлений Порядком внесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та інших обов'язкових платежів , затвердженого спільним Наказом ДПА України та МВС України №602 /1226 від 19.10.2004 року, згідно якого фізична особа, яка відмовилась від ідентифікаційного номера подає до органу внутрішніх справ за своїм місцем реєстрації довідку за формою ВЗ та паспорт громадянина України і саме органом внутрішніх справ вноситься вищевказана відмітка у паспорт громадина . Позивачкою ОСОБА_1. до Ковельської МДПІ було подано заяву про відмову від прийняття ідентифікаційного номера та з проханням облікувати її як платника податків з використанням серії та номера паспорта , подано персональні дані, і на підставі звернення останньої Ковельською МДПІ було надано їй відповідної форми заяву , яка встановлена Порядком яка необхідна для видалення ідентифікаційного номера ОСОБА_1. із інформаційної бази даних ДРФО, а після її заповнення позивачці слід було звернутись до органу внутрішніх справ для внесення відмітки у її паспорт про її право здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номеру. Однак, позивачка відмовилась заповнювати дану заяву встановлену Порядком .Оскільки вважає вимоги позивачки необгрунтованими , просить відмовити в задоволенні заявленого адміністративного позову.

В судовому засіданні представник відповідача - Державної Податкової Адміністрації України заявлений адміністративний позов не визнав, оскільки вважає, що

з

законом чітко визначена процедура обліку фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів , які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера, а також порядок внесення у паспортах вказаних осіб відмітки про їх право здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера . Вважає, що права позивачки порушені не були , просить відмовити в задоволенні заявленого адміністративного позову.

Суд, вислухавши пояснення позивачки, представників відповідачів - Ковельської міжрайонної податкової інспекції та Державної податкової адміністрації України, та з'ясувавши обставини справи, приходить до висновку, що в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1. слід відмовити з наступних підстав.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і в розмірах , встановлених законом .

Згідно ч.2 ст. 1 Закону України „Про Державний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів" від 22.12.1994 року №320/94-ВР із змінами та доповненнями , внесеними Законами України від 16.07.1999 року №1003-XIV та від 20.02.2003 року №551- IV для осіб , які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомляють про це відповідні державні органи , зберігаються раніше встановлені форми обліку платників податків та інших обов'язкових платежів . У паспортах зазначених осіб робиться відмітка про наявність у них права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера .

Відповідно до ч.2 ст. 5 Закону України „Про Державний реєстр фізичних осіб -платників податків та інших обов'язкових платежів" від 22.12.1994 року №320/94-ВР із змінами та доповненнями , внесеними Законами України від 16.07.1999 року №1003-XIV та від 20.02.2003 року №551- IV до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів не вноситься інформація про осіб , які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомили про це відповідні державні органи.

Пунктом 1.1 Порядку унесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та інших обов'язкових платежів", затвердженого спільним Наказом ДПА України та МВС України 19.10.2004 року за №1345/9944 „Про затвердження порядку унесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та інших обов'язкових платежів" , встановлено, що цей Порядок , розроблений згідно із Законом України „Про Державний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів" від 22.12.1994 року №320/94-ВР та Постановою Верховної Ради України від 26.06.1992 року №2503-ХХІ „Про затвердження положень про паспорт громадянина України та свідоцтва про народження" , визначає механізм та процедуру внесення відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера до паспорта фізичної особи, яка через свої релігійні або інші переконання відмовилась від прийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомила про це орган державної податкової служби.

Згідно п.п 1.2 та 1.3 Порядку така відмітка вноситься до паспорта громадянина України, і громадяни України, які відмовились від прийняття ідентифікаційного номера, облікуються як платники податків та інших обов'язкових платежів за серією та номером паспорта.

Відповідно до п.п 1.4 та 1.5 Порядку особа, яка через свої релігійні або інші переконання відмовляється від прийняття ідентифікаційного номера у разі відсутності у неї ідентифікаційного номера , а також особа, яка через свої релігійні або інші переконання відмовляється від прийняття ідентифікаційного номера у разі наявності у неї ідентифікаційного номера, повідомляє про це податковий орган за місцем своєї реєстрації заявами , форми яких визначені Порядком.

Пунктом 2 Порядку визначений перелік документів , що подає фізична особа, яка відмовляється від ідентифікаційного номера, до органу держаної податкової служби.

4

Відповідно п.3 орган державної податкової служби у термін до ЗО календарних днів з дня прийняття заяви надає заявнику довідку , форма якої наведена у додатку 3 до Порядку , або відмовляє в наданні такої довідки із зазначенням причин відмови.

Позивачка ОСОБА_1. являється прихожанкою храму Ікони Почаївської Божої Матері м. Ковеля УПЦ, що стверджується довідкою благочинного Ковельської округи від 23.08.2007 року, та через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття ідентифікаційного номера.

В судовому засіданні встановлено, що позивачка зверталась до Ковельської МДПІ із відповідною заявою, про те, що вона відмовляється від ідентифікаційного коду та просить виключити всі відомості з Державного реєстру та проставити відповідну відмітку в паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера. Ковельською МДПІ позивачці листом від 17.08.2007 року № 11230 /29-020 було роз'яснено порядок внесення такої відмітки та з проханням подати відповідну заяву форми В2 для проведення всіх необхідних процедур, які визначені Порядком внесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи-платника податків та інших обов'язкових платежів, затвердженим спільним Наказом ДПА України та МВС України 19.10.2004 року. Однак, позивачка відмовляється заповнювати будь-які заяви, визначені Порядком, та просить поставити відмітку в паспорт на підставі раніше існуючого порядку, встановленого Законом від 1999 року. Вважає таку відмову неправомірною, та такою, що порушує її законні права. Однак, аналізуючи зібрані по справі докази, та відповідні нормативні акти, що регламентують дане питання суд вважає, що Ковельська МДПІ надаючи роз'яснення ОСОБА_1. діяла в межах наданих їй повноважень та у відповідності із встановленим Порядком. Таким чином вимога позивачки про зобов'язання Ковельської МДПІ виключити ідентифікаційний номер, присвоєний їй, та всю інформацію про неї з інформаційного фонду Державного реєстру осіб-платників податків та інших обов'язкових платежів, що міститься в інформаційній базі даних ДРФО, а також вимога про зобов'язання Ковельської МДПІ здійснювати облік її, як платника податків та інших обов'язкових платежів за раніше встановленими формами обліку за прізвищем, іменем та по-батькові без використання ідентифікаційного номера, не підлягає задоволенню, оскільки сама позивачка відмовляється вчинити дії, які визначені чинними нормативними актами, та подати відповідної форми заяву, дії податкових органів не виходять за межі наданих їм повноважень, оскільки вони діють у відповідності із визначеним порядком, а тому у задоволенні даних вимог ОСОБА_1. слід відмовити.

Відповідно до п.пі.7 Положення про паспорт громадянина України , затвердженого Постановою Верховної Ради України від 26.06.1992 року №2503-ХП, записи, вклеювання фотокарток і відмітки у паспорті громадянина здійснюється паспортною службою.

Пунктами 4 та 5 Порядку унесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та інших обов'язкових платежів", затвердженого спільним Наказом ДПА України та МВС України 19.10.2004 року за №1345/9944 „Про затвердження порядку унесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та інших обов'язкових платежів" , встановлено , що фізична особа, яка відмовляється від ідентифікаційного номера, подає до органу внутрішніх справ за своїм місцем реєстрації довідку за формою ВЗ та паспорт громадянина України, а посадова особа органу внутрішніх справ при зверненні громадянина за місцем його реєстрації щодо внесення відмітки до його паспорта розглядає цю довідку щодо повноти і правильності її заповнення та у відповідності пред'явленому паспорту і в разі відсутності невідповідностей вносить на 7-9 сторінку паспорта відмітку, зміст та форму якої наведено у додатку 4 Правил.

Отже , чинним законодавством визначено державний орган , який має вчинити відмітку в паспорті особи про наявність у неї права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера, це орган внутрішніх справ, а тому позивачці ОСОБА_1. яка після заповнення відповідної заяви та отримавши від державного податкового органу довідку за формою №ВЗ , визначену Порядком унесення відмітки до паспорта

5

громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та інших обов'язкових платежів , слід звернутись до відповідного органу внутрішніх справ щодо внесення такої відмітки у паспорт ОСОБА_1. , у зв'язку з чим вимога позивачки ОСОБА_1. про зобов'язання Ковельської МДШ зробити у її паспорті на одній із сторінок 7-9 відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера , та завірити її підписом та гербовою печаткою Ковельської МДПІ , являється такою , що задоволенню не підлягає, оскільки проведення зазначених дій не належить до компетенції цього державного органу.

Керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 94, 158, 159, 160, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі ст. 67 Конституції України, ст. ст. 1, 5 Закону України „Про Державний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів" від 22.12.1994 року №320/94-ВР, пі.7 Положення про паспорт громадянина України, затвердженого Постановою Верховної Ради України від 26.06.1992 року №2503-XII , Порядку унесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та інших обов'язкових платежів", затвердженого спільним Наказом ДПА України та МВС України 19.10.2004 року за №1345/9944 „Про затвердження порядку унесення відмітки до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та інших обов'язкових платежів, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1до Ковельської міжрайонної державної податкової інспекції , Державної Податкової Адміністрації України про зобов'язання виключити індивідуальний ідентифікаційний номер із Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів , зробити у паспорті відмітку про наявність в особи права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера та здійснювати облік фізичної особи за раніше встановленими формами обліку платників податків та інших обов'язкових платежів.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Ковельський міськрайонний суд в наступному порядку: заява про апеляційне оскарження може бути подана протягом десяти днів з дня складання повного тексту постанови, апеляційна скарга подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, або в порядку ч 5 ст. 186 КАС України.

Джерело: ЄДРСР 4067997
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку