open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

h

справа № 2-а-24294/07

категорія 28

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 грудня 2008 р. м.Житомир

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Хаюка С.М. ,

при секретарі - Савчук Є.С. ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Житомирі адміністративну справу

за позовом ОСОБА_2 

до Головного управління праці та соціального захисту населення Житомирської обласної державної адміністрації Житомирського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат 

про стягнення 9810,00 грн.,-

встановив:

У грудні 2007 року позивач звернувся до суду із зазначеним позовом. Просить визнати дії Житомирського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат неправомірними та зобов”язати відповідача перерахувати недоплаченої щорічної одноразової грошової допомоги у розмірі 9810,00грн. Вимоги мотивує тим, що йому, як інваліду війни 1-ї групи, відповідно до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”щорічно повинна надаватися одноразова грошова допомога у розмірі п”яти мінімальних пенсій за віком. Однак, за 20052007 роки вона виплачувалась Житомирським обласним центром по нарахуванню і здійсненню соціальних виплат у неповному розмірі чим були порушені його права.

Позивач у судове засідання не з"явився.

Представник відповідача Житомирського обласного центру по нарахуванню і здійсненню соціальних виплат позов не визнав, надав суду заперечення в якому вказує, що головним розпорядником коштів на дані виплати в області є Головне управління праці і соціального захисту населення Житомирської ОДА. У їх же функції входять виготовлення документів та проведення виплати щорічної грошової допомоги до Дня перемоги згідно списків, що надійшли від силових структур. Позивач отримував разову грошову допомогу у розмірах, встановлених Законом України “Про Державний бюджет”на відповідний рік.

Представник відповідача Головного управління праці і соціального захисту населення Житомирської ОДА в судове засідання не з”явився, хоча був повідомлений про час та місце судового розгляду в установленому законом порядку, про що свідчить поштове повідомлення, а тому, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов необхідно задоволити частково із слідуючих підстав :

Спірні правовідносини регулюються Законом України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.

Позивач ОСОБА_2 є інвалідом війни 1-ї групи, що підтверджується відповідним посвідченням. Згідно ст. 13 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”щорічно до 9 травня інвалідам війни 1-ї групи виплачується разова грошова допомога у розмірі десяти мінімальних пенсій за віком.

Як свідчить довідка Житомирського обласного центру по нарахуванню і здійсненню соціальних виплат, позивач отримав разову грошову допомогу до 9 травня у 2004році 160грн., у 2005році 330грн., у 2006році 330грн. та у 2007році 450 грн. тобто з урахуванням обмежень, встановлених Законами України “Про державний бюджет України на 2006 рік”, “Про державний бюджет України на 2007 рік”.

Ст. 22 Конституції України закріпила, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Відповідно до ст. 2 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”права та пільги для ветеранів війни і членів їх сімей, встановлені раніше законодавством України і законодавством колишнього Союзу РСР, не можуть бути скасовані без їх рівноцінної заміни, а нормативні акти органів державної влади і органів місцевого самоврядування, які обмежують права і пільги ветеранів війни, передбачені цим законом, є недійсними.

Таким чином суд вважає, що позивач має право на отримання одноразової грошової допомоги в розмірі зазначеному Законом України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.

Разом з тим , суд, вважає, що стягненню підлягає допомога 2007 рік, оскільки початок перебігу строку давності стягнення заборгованості по зазначених виплатах починається з 30 вересня відповідного року, в якому здійснюється виплата допомоги.

З урахуванням отриманої позивачем разової грошової допомоги за 2007 рік в розмірі 450грн., суд вважає необхідним стягнути на його користь недовиплачену разову грошову допому в розмірі 3650грн. 60 коп.(4100,60 грн.-450 грн.). В решті позов задоволенню не підлягає.

Оскільки головним розпорядником коштів в області є саме Головне управління праці та соціального захисту населення Житомирської обласної адміністрації, суд стягує дані виплати саме з зазначеного відповідача.

Щодо вимог заявлених до Житомирського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат про визнання їх дій незаконними та стягнення з них недовиплаченої разової грошової допомоги, суд вважає, що відповідач діяв у межах своїх повноважень та не є розпорядником коштів. Тому в задоволенні позовних вимог до нього суд відмовляє.

На підставі викладеного ,відповідно до ст. 22 Конституції України, Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”від 22.10.1993 року, керуючись ст.ст. 6,9,10,11,12,70,71,86,158163,167, 254 КАС України, Житомирський окружний адміністративний суд, -

постановив:

Позов задовольнити частково.

Визнати дії Головного управління праці та соціального захисту населення Житомирської обласної державної адміністрації неправомірними.

Стягнути з Головного управління праці і соціального захисту населення Житомирської обласної державної адміністрації (вул. Черняхівського, 105, м. Житомир, 10005) на користь ОСОБА_2 заборгованість по виплаті разової грошової допомоги в розмірі 3650 грн. 60 коп.

В решті позовних вимог відмовити за безпідставністю.

Згідно ст. 254 КАС України, постанова, якщо інше не встановлено КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова Житомирського окружного адміністративного суду набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги. Заява про апеляційне оскарження подається через Житомирський окружний адміністративний суд до Київського апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з дня проголошення постанови. Апеляційна скарга подається у тому ж порядку протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. 

Головуючий суддя: С.М. Хаюк

Джерело: ЄДРСР 4064127
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку