open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

14 серпня 2014 року 11:45 № 826/5442/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В., при секретарі Грабовському В.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю «ФСВ»

до

Публічного акціонерного товариства «Київенерго»

про

скасування акта - заборони,

за участю:

представника позивача -Кобилецький В.В.

представника відповідача - Момотюк Л.І.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 14 серпня 2014 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ФСВ» (далі по тексту - позивач) звернулось з позовом до Публічного акціонерного товариства «Київенерго» (далі по тексту - позивач) про визнання протиправним та скасування акту - заборони №2.10 від 09.04.2014р. про заборону виконання будівельно - монтажних та земляних робіт по вул. Юності, 8/2 в м. Києві.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуваний акт-заборона прийнято відповідачем протиправно, а тому підлягає скасуванню.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.

Відповідач проти заявленого позову заперечив, посилаючись на те, що оскаржуваний акт - заборона прийнятий правомірно.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ :

15 травня 2008 року між позивачем (Орендар) та Київською міською радою (Орендодавець) укладено договір оренди земельної ділянки, за умовами якого Орендодавець передає, а Орендар приймає в оренду земельну ділянку площею 0,1973га за адресою: м. Київ, вул. Юності для будівництва багатоповерхового житлового буднку з підземним паркінгом.

Вказаний Договір оренди зареєстровано Головним управлінням земельний ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), про що зроблено запис у книзі записів державної реєстрації договорів від 15.05.2008р. №66-6-00475.

15 листопада 2012 року Інспекцією державного архітектурно - будівельного контролю у м. Києві зареєстрована декларація про початок виконання будівельних робіт «Будівництво багатоповерхового житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями по вул. Юності, 8-А у Дніпровському районі м. Києва №КВ 08312218724.

9 квітня 2014 року відповідачем складено акт - заборону №2.10, відповідно до якого відповідач заборонив ТОВ «ФСВ» виконання будівельно - монтажних робіт та земляних робіт на ділянці інженерних мереж (ЕПО) ТМ2 ДТЕЦ від ТК 228 до ТК229 Ду600м Дніпровського району по вул. Юності, 8/2. Причина заборони: порушення охоронних зон ТМ забудовниками, що є порушенням вимог Закону України «Про трубопровідний транспорт» правил технічної експлуатації теплових установок і мереж, ДБН В.2.5-39.2008.

Не погоджуючись з оскаржуваним актом - забороною представник позивача зазначає, що чинним законодавством не вимагається від позивача отримання інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт. Крім того, позивач зазначає, що нормативи встановлені ДБН 360-92** витримуються.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до Закону України «Про теплопостачання», Закону України «Про трубопровідний транспорт», Відповідно до п. 3. 6 ДБН В.2.5-39:2008 «Теплові мережі», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 09.12.2008 р. №568 (чинні з 2009-01-07 ), охоронна зона теплових мереж - землі вздовж теплових мереж для забезпечення нормальних умов їх експлуатації, запобігання ушкодженню, а також для зменшення їх негативного впливу на людей, суміжні землі, природні об'єкти та довкілля.

Згідно ст. 25 Закону України «Про теплопостачання» теплогенеруюча, теплотранспортна та теплопостачальна організації мають право, зокрема:

- видавати дозволи та технічні умови на підключення споживачів до розподільчих теплових мереж;

- вимагати від суб'єктів господарської діяльності винесення споруд та інших об'єктів, зведених з порушенням вимог законодавства, за межі охоронних зон теплових мереж.

Судом встановлено, що працівника ПАТ «Київенерго» виявлено факт порушення охоронних зон теплових мереж, у зв'язку з чим складено акт порушення, проте позивач виявлені порушення охоронної зони теплових мереж не усунув.

Відповідно до угоди щодо реалізації проекту управління та реформування енергетичного комплексу м. Києва від 27.09.2001 з наступними змінами і доповненнями та додатками до них, теплова мережа, охоронні зони якої порушені, є магістральною.

Порядок охорони магістральних трубопроводів визначається Правилами охорони магістральних трубопроводів, затвердженими постановою Кабінетом Міністрів України від 16.11.2002 № 1747 (надалі правила), згідно з якими для охорони об'єктів магістрального трубопровідного транспорту зважаючи на їх стратегічне значення та потенційну небезпеку здійснюються такі заходи:

- установлення охоронних зон для діючих та тимчасово законсервованих об'єктів;

- установлення обмежень на розміщення в охоронних зонах будівель, споруд, комунікацій і на провадження господарської діяльності у цих зонах (п.4).

Крім того, згідно з п. 11 вказаних Правил на земельних ділянках, розташованих у межах охоронних зон, забороняється:

- споруджувати житлові, громадські та дачні будинки;

- будувати гаражі та автостоянки, садові та дачно-садові споруди, автомобільні дороги І - V категорії та залізниці.

А відповідно до п. 12 Правил будівельні, ремонтні, земляні, геологорозвідувальні, бурові, підривні гірничі, землечерпальні та поглиблювальні роботи на земельних ділянках, розташованих у межах охоронних зон, у місцях, де магістральні трубопроводи проходять через ріки, водойми та болота, торфорозробка та організація кар'єрів для добування корисних копалин проводяться лише за письмовою згодою підприємств магістрального трубопровідного транспорту та відповідних органів державного нагляду і контролю.

Крім того, згідно з п. 20 Правил підприємства магістрального трубопровідного транспорту і відповідні органи державного нагляду і контролю відповідно до їх компетенції мають право зупиняти роботи, які виконуються на території охоронних зон.

Відповідно до ст. 23 Закону України «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів» охоронні зони магістральних теплових мереж встановлюються уздовж наземних, надземних і підземних трубопроводів у вигляді території, що віддалена на певну відстань по обидва боки від крайніх елементів конструкції теплових мереж та по периметру наземних споруд на визначеній відстані.

У межах охоронних зон магістральних теплових мереж забороняється виконувати будь-які дії, що можуть порушити стабільну роботу об'єктів теплових мереж, спричинити їх пошкодження, нещасні випадки або перешкоджають виконанню планових, аварійно-рятувальних та відновлювальних робіт.

Підприємства, установи та організації, а також громадяни в межах охоронних зон магістральних теплових мереж зобов'язані виконувати вимоги підприємства, що експлуатує магістральні теплові мережі, спрямовані на забезпечення їх захисту і запобігання нещасним випадкам.

Частиною 5 ст. 23 Закону України «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів» передбачено, що підприємство, що експлуатує магістральні теплові мережі, в установленому порядку видає підприємствам, установам та організаціям, а також громадянам письмові дозволи на використання земель або виконання дозволених видів робіт у межах охоронних зон теплових мереж.

Розміри охоронних зон магістральних теплових мереж визначається паралельними прямими по обидва боки від крайніх елементів трубопроводів та навколо інших об'єктів магістральної тепломережі.

Особи, на користь яких встановлені обмеження щодо використання земель у межах охоронних та інших зон об'єктів енергетики, повинні вимагати від власників і користувачів земельних ділянок дотримання таких обмежень та обтяжень.

Стаття 26 Закону України «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів» встановлює систему заходів щодо дотримання правового режиму земель енергетики та спеціальних зон об'єктів енергетики, яка включає:

- встановлення обмежень та обтяжень для власників і користувачів земельних ділянок у межах спеціальних зон земель енергетичної системи;

- державний контроль за дотриманням правового режиму використання земель спеціальних зон.

Положення про розміри охоронних зон теплових мереж також містяться в спеціальних нормах, зокрема в Правилах технічної експлуатації теплових установок і мереж, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України від 14 лютого 2007 року N 71, згідно з абзацами 3, 4 п. 6.3.7 яких, у місцях прокладання трубопроводів теплових мереж забороняється спорудження будівель, розміщення автозаправних станцій, гаражів, ринків, стоянок, складування, насадження дерев і багаторічних кущів у межах охоронних зон на віддалі менше ніж 3 м від проекції на поверхню землі краю будівельних конструкцій теплової мережі підземної канальної прокладки та повітряної прокладки або від проекції на землю краю трубопроводів теплових мереж безканальної прокладки.

Розкопування траси трубопроводів теплової мережі або виконання робіт поблизу них сторонніми організаціями допускається тільки з дозволу організації, що експлуатує теплову мережу, і під наглядом спеціально нею призначеної особи (п. 6.3.8. Правил).

Проте спеціальною нормою, якою необхідно керуватись при визначенні меж охоронних зон, є ДБН В.2.5-39:2008 «Теплові мережі», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 09.12.2008 р. №568.

ДБН В.2.5-39:2008 «Теплові мережі» мають вищу юридичну силу, ніж ДБН 360-92 та містять детальні положення щодо розміру охоронних зон залежно від виду трубопроводу, діаметру труби, виду ґрунту, тому посилання позивача на п. 8.56 ДБН 360-92 та ствердження, що охоронна зона теплових мереж має складати 2 м, не відповідає чинним Законам України та іншим нормативно-правовим актам, які мають вищу юридичну силу.

Виходячи з положень додатку Б (обов'язків) до ДБН В.2.5-39:2008, таблиці Б.3, найменша відстань по горизонталі від фундаментів будівель і споруд:

- при прокладанні в каналах та тунелях не просадних грунтах (від зовнішньої стінки каналу, тунелю) при діаметрі труб: Ду<500мм має складати 2 м, а при Ду=500-80 складає 5м, а в просадних грунтах відповідно: Ду<500мм має складати 5м, а при Ду>500 складає 8м.

Як вбачається з Акту перевірки діаметр труби на ділянці від ТК 228 до ТК229 по вул. Юності, 8/2 у м. Києві, складає 600мм. (ду60мм), канальне прокладання (КЛс120х120), тому найменша відстань по горизонталі від фундаментів будівель і споруд має складати при прокладанні в каналах та тунелях і не просадних грунтах (від зовнішньої стінки каналу, тунелю) - 5м.

Відповідно до Розпорядження КМДА від 08.07.2013р. №1241, від 03.03.2007р. №235 «Про заходи щодо усунення порушень в охоронних зонах інженерних мереж», а саме п. 5 головному управлінню містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), виконавчим органам районних у м. Києві рад (районним у м. Києві державним адміністраціям), АЕК "Київенерго", ВАТ "Київгаз", ВАТ "АК "Київводоканал":

- не допускати погодження місць розташування об'єктів містобудування в охоронних зонах інженерних мереж;

- при вирішенні питань передачі земельних ділянок в оренду, постійне користування або у власність передбачити забезпечення умов (технічні можливості) надійної експлуатації, ремонту, реконструкції існуючих інженерних мереж, що прокладені на цих земельних ділянках або біля них.

Виконавчим органам районних у м. Києві рад (районним у м. Києві державним адміністраціям), Головному управлінню контролю за благоустроєм виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), управлінню державного архітектурно-будівельного контролю, "АЕК "Київенерго", ВАТ "Київгаз", ВАТ "АК "Київводоканал" при видачі дозволів на виконання будівельних робіт та ордерів на виконання робіт посилити контроль за дотриманням вимог законодавства України, чинних будівельних норм і правил та вживати заходи із недопущення порушень в охоронних зонах інженерних мереж (п.6).

Таким чином, судом встановлено, що ПАТ «Київенерго» діє у межах наданих йому, чинним законодавством України, повноважень, зокрема п. 20 Правилами охорони магістральних трубопроводів, затвердженими постановою Кабінетом Міністрів України від 16.11.2002 № 1747.

Крім того, слід зазначити, що позивач звернувся до ПАТ «Київенерго» із запитом про видачу технічних умов щодо перенесення теплових мереж.

Відповідно до ч. 5 ст. 26 Закону України «Про теплопостачання» у разі спорудження або реконструкції будівель, доріг, мостів та інших об'єктів роботи, пов'язані з упорядкуванням, перенесенням повітряних і підземних теплових мереж та інших об'єктів теплопостачання, виконуються замовниками будівництва або реконструкції відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації та вимог відповідних нормативів, а також під контролем власників споруд або теплових мереж.

З матеріалів справи також вбачається, що листом від 27.02.2013р. №033/07-347 позивач був повідомлений про порушення охоронних зон теплових мереж з конкретним зазначенням пунктів нормативних актів, та негативні наслідки, які можуть виникнути.

Товариством з обмеженою відповідальністю «ФСВ» не виконані вимоги Публічного акціонерного товариства «Київенерго» щодо звільнення охоронних зон теплових мереж, а тому в задоволенні адміністративного позову має бути відмовлено повністю.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 128, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову Товариству з обмеженою відповідальністю «ФСВ» відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя В.В. Амельохін

Джерело: ЄДРСР 40270887
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку