open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 серпня 2014 року 810/4202/14

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скрипки І.М., секретар судового засідання Маджар О.М., за участю:

представника позивача - Дроботун О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Центральному регіоні» та Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Київській області до Пархомівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» про стягнення штрафу,

в с т а н о в и в:

14 липня 2014 року до Київського окружного адміністративного суду звернулось Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Центральному регіоні» та Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Київській області (Інспекція) із позовом до Пархомівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» про стягнення штрафу у розмірі 5100,00 грн.

Зазначали, що на відповідача за невиконання вимог законодавства про ектроенергетику, зокрема припису від 11 жовтня 2013 року №08/21-28-046, постановою від 13 травня 2014 року №10 накладено штраф у розмірі 5100,00 грн. Такий штраф до Державного бюджету України в добровільному порядку не сплачено, у зв'язку із чим позивач звернувся до суду із вимогою про стягнення накладеної суми санкцій.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала у повному обсязі та просила їх задовольнити.

Представник Пархомівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» у судове засідання не з'явився, про дату, місце і час розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно; про причини неявки суд не повідомив. Подав письмові заперечення, в яких зазначав, що Володарське відділення інспекції Держенергонагляду у Київській області у своєму листі від 7 травня 2014 року №08/22-003 надало згоду на перенесення терміну виконання припису №08/21-28-018 від 23 квітня 2014 року до 10 жовтня 2014 року, а тому просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши інші докази, зокрема письмові, що містяться в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позову і необхідність його задоволення, виходячи із такого.

Судом встановлено, що на підставі акта від 11 жовтня 2013 року №08/21-28-102 Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Київській області 11 жовтня 2013 року винесено припис №08/21-28-046 та встановлено строк його виконання і усунення порушень до 13 грудня 2013 року (а.с.7).

Вказаний припис отриманий відповідачем 11 жовтня 2013 року, про що свідчить розписка керівника відповідача Невінчаної В.В. (7зв.).

Судом з'ясовано, що відповідачем припис №08/21-28-046 від 11 жовтня 2013 року не оскаржувався, а отже є чинним і підлягає виконанню.

23 квітня 2014 року у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання - директора Невінчаної В.В., позивачем проведено позапланову перевірку виконання суб'єктами господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, а саме: припису від 11 жовтня 2013 року №08/21-28-046, за результатами якої встановлено, що його вимоги не виконані, про що складено акт перевірки (протокол) №08/21-28-014 від 23 квітня 2014 року (а.с.8). Вказаний акт отриманий відповідачем, про що свідчать відмітка на документі (підпис керівника - а.с.8зв.).

За наслідками проведеної позапланової перевірки Інспекцією винесено припис за №08/21-28-018 від 23 квітня 2014 року, яким зобов'язано Пархомівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» надати проект теплопостачання (обладнання теплового пункту (котельня)) до 22 липня 2014 року (а.с.25).

Крім того, за невиконання вимог припису №08/21-28-046 від 11 жовтня 2013 року державним інспектором з енергетичного нагляду Головченко А.С., на підставі частини третьої статі 27 Закону України «Про електроенергетику» та статті 31 Закону України «Про теплопостачання», прийнято постанову №10 від 13 травня 2014 року про накладення на відповідача штрафу у розмірі 300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 5100 грн. (а.с.9).

Названу постанову Пархомівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» отримав 17 травня 2014 року, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.9зв.).

28 квітня 2014 року відповідач звернувся до Володарського відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Київській області з листом за №13, в якому просив перенести термін виконання вимог припису №08/21-28-018 від 23 квітня 2014 року.

За результатами розгляду вказаного звернення Володарським відділенням у листі від 7 травня 2014 року за №08/22-003 надано згоду на перенесення терміну виконання припису №08/21-28-018 від 23 квітня 2014 року до 10 жовтня 2014 року (а.с.26).

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії відповідно до статті 9 Закону України «Про електроенергетику» та пункту 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 року №929 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2006 року №131 зі змінами та доповненнями), здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії, яка підпорядкована безпосередньо Мінпаливенерго в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд, та діє у складі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго».

За нормами частини п'ятої статті 9 Закону України «Про електроенергетику» центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, під час здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) має право, зокрема, вимагати від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії усунення виявлених порушень вимог законодавства; видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання; застосовувати відповідно до цього Закону штрафні санкції до суб'єктів господарювання за правопорушення в електроенергетиці.

За приписами частини сьомої цієї статті 9 цього ж Закону інспектори з державного енергетичного нагляду мають право: видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж; складати в установленому законом порядку протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення.

У відповідності до пункту 3 Положення про державний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 року №929 (Положення №929) метою державного енергетичного нагляду (контролю) є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави шляхом здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання та споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії.

За правилами пункту 11 Положення №929 Держенергонагляд має право, зокрема, застосовувати до суб'єктів господарювання штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством.

Статтею 27 Закону України «Про електроенергетику» визначено, що правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність. Правопорушеннями в електроенергетиці є:

- порушення вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, виготовлення, монтажу, налагодження та випробування енергоустановок і мереж, виконання проектних робіт на енергоустановках і мережах;

- крадіжка електричної і теплової енергії, самовільне підключення до об'єктів електроенергетики і споживання енергії без приладів обліку;

- пошкодження приладів обліку;

- розкомплектування та пошкодження об'єктів електроенергетики, розкрадання майна цих об'єктів;

- створення перешкод у здійсненні державного енергетичного нагляду та у виконанні робіт, пов'язаних з обслуговуванням об'єктів електроенергетики;

- порушення правил охорони електричних мереж;

- порушення правил користування енергією;

- дії, які перешкоджають оперативному персоналу та посадовим особам об'єктів електроенергетики виконувати свої службові обов'язки;

- незабезпечення енергією споживачів, що не допускають порушень своїх обов'язків перед енергопостачальниками.

За нормами частини третьої статті 27 Закону України «Про електроенергетику» суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці:

- за неподання інформації або подання завідомо недостовірної інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу, розподіл або постачання електричної енергії, здійснення функцій системного оператора, здійснення функцій оператора ринку, здійснення функцій гарантованого покупця та в нормативно-правових актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи України і споживання енергії, - штраф у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови або розпорядження про накладення штрафів за встановленою формою (частина четверта статті 27 Закону України «Про електроенергетику»).

Частиною п'ятою статті 27 Закону України «Про електроенергетику» визначено, що оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку.

За приписами частини шостої статті 27 Закону України «Про електроенергетику» суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

За нормами пункту 2 частини першої статті 31 Закону України «Про теплопостачання» уповноважені органи застосовують до суб'єктів господарювання штрафні санкції за невиконання (ухилення від виконання) або несвоєчасне виконання рішень чи приписів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері енергозбереження, або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, або національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, - у розмірі до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Справи про накладання штрафів за порушення, визначені цією статтею, розглядаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі теплопостачання, та органами державного регулювання в межах їх компетенції (частина третя статті 31 Закону України «Про теплопостачання»).

Згідно частини четвертої статті 31 Закону України «Про теплопостачання» суми штрафів, що накладаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі теплопостачання, та органами державного регулювання, перераховуються до Державного бюджету України.

Суб'єкт господарювання повинен сплатити штраф у п'ятнадцятиденний термін із дня отримання постанови про його накладання. У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку (частини восьма, дев'ята статті 31 Закону України «Про теплопостачання»).

Порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, яке визначає порядок накладення НКРЕ, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року №1312.

З'ясувавши обставини, зокрема і щодо доводів, викладених у письмових запереченнях проти позову, суд зазначає, що штрафні санкції, стягнення яких є предметом розгляду цьому випадку, застосовано до відповідача у зв'язку з невиконанням припису від 11 жовтня 2013 року №08/21-28-046. У той же час Володарським відділенням Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Київській області перенесено на 10 жовтня 2014 року термін виконання припису від 23 квітня 2014 року №08/21-28-018. Тобто перенесення строків виконання стосується іншого припису, а не того, за невиконання якого накладено штраф.

Таким чином, відповідач не виконав вимоги припису від 11 жовтня 2013 року №08/21-28-046 у встановлені для цього терміни, у зв'язку із чим позивач обгрунтовано наклав на нього штрафні санкції.

Як передбачає частина перша статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позову та стягнення із відповідача штрафу у розмірі 5100 грн.

За нормами частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь позивача - суб'єкта владних повноважень, то за відсутності його витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов - задовольнити.

Стягнути з Пархомівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» до Державного бюджету України штраф у сумі 5100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Скрипка І.М.

Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 08 серпня 2014 р.

Джерело: ЄДРСР 40075293
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку