open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 червня 2009р. м. Дніпропетровськ Справа № 3/704/08-АП

Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючий суддя Мірошниченко М.В.,

суддя Бишевська Н.А.,

суддя Туркіна Л.П.

при секретарі Тюріній А.Ю.

за участю представників :

позивача: не з'явився,

відповідача: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні

апеляційну скаргу Приватного підприємця ОСОБА_1, м.

Запоріжжя

на постанову господарського суду Запорізької області

від 04.12.2008р.

у справі № 3/704/08-АП

за позовом Приватного підприємця ОСОБА_1, м.

Запоріжжя

до відповідача ОСОБА_2, м.

Запоріжжя

про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій

№ 0003932303/0 від 17.10.2008р.

ВСТАНОВИЛА:

Приватним підприємцем ОСОБА_1 заявлено позов до ОСОБА_2 про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0003932303/0 від 17.10.2008р.

Розглянувши справу по суті, постановою господарського суду Запорізької області від 04.12.2008р. у справі № 3/704/08-АП в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Постанова суду першої інстанції мотивована тим, що штрафні (фінансові) санкції, визначені відповідачем у рішенні про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 17.10.2008р. № 0003932303/0 в розмірі 2 500,00 грн., відповідають фактичним обставинам та вимогам Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Не погодившись із постановою суду першої інстанції, Приватним підприємцем ОСОБА_1 подана апеляційна скарга, в якій вказані наступні обставини. Працівниками ОСОБА_2 було здійснено замовлення банкету у позивача на суму 1074,00 грн. У якості застави за замовлення було передано 500,00 грн. готівкою. Вказані обставини свідчать, що між сторонами було укладено договір надання послуг з обслуговуванням в майбутньому, виконання якого з боку покупця забезпечене заставою. Згідно до ст. 572 ЦК України, в силу застави кредитор (заставодержатель) має право у разі невиконання боржником (заставодавцем) зобов'язання, забезпеченого заставою, одержати задоволення за рахунок заставленого майна переважно перед іншими кредиторами цього боржника, якщо інше не встановлено законом (право застави). Тобто, сума у розмірі 500,00 грн. передавалась не в якості розрахунку за надані послуги. Оскільки послуги покупцю не надавались і не отримувалися, підстави для видачі розрахункового документу були відсутні.

Таким чином, ПП ОСОБА_1 не порушував вимоги п.1, 2 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а тому у ОСОБА_2 були відсутні підстави для застосування штрафної санкції в сумі 2 500,00 грн. згідно зі п.1 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Просить скасувати постанову суду першої інстанції від 04.12.2008р. у даній справі та постановити нове рішення про задоволення позову.

ОСОБА_2 письмових заперечень на апеляційну скаргу до апеляційного суду не надала.

В судове засідання 03.06.2009р. представники сторін не з'явились. Сторони про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлені належним чином.

Колегія суддів на підставі ст. 196 КАС України вважає за можливе розглянути апеляційну скаргу за наявними у справі доказами, у відсутності сторін, оскільки їх неявка не перешкоджає апеляційному розгляду справи.

Відповідно до розпорядження голови Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 02.06.2009р. № 344 справу передано на розгляд та розглянуто колегією суддів у складі: Мірошниченка М.В. (головуючий суддя), Бишевської Н.А. (суддя), Туркіної Л.П. (суддя).

Судовий процес фіксувався за допомогою технічного комплексу «Камертон».

В судовому засіданні 03.06.2009р. колегією суддів було оголошено вступну та резолютивну частини ухвали суду апеляційної інстанції.

Розглянувши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши їх доказами, колегія суддів не знаходить підстав для задоволення апеляційної скарги з наступних підстав .

Як випливає з матеріалів справи, ОСОБА_2 проведена перевірка щодо дотримання суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій господарської одиниці - кафе, що належить позивачу і розташоване за адресою: АДРЕСА_1.

Перевіркою встановлено порушення п.1, 2 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» - при замовленні банкету на суму 1 074,00 грн. було надано аванс у сумі 500,00 грн. адміністратору кафе ОСОБА_3 При цьому реєстратор розрахункових операцій не застосовувався, розрахунковий документ не надавався.

За результатами перевірки ОСОБА_2 складений акт від 30.09.2008р. №0465/08/29/23/2571907391.

На підставі вищевказаного акту перевірки ОСОБА_2 прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 17.10.2008р. № 0003932303/0, яким позивачу визначено суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 2 500,00 грн.

В адміністративному порядку зазначене рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій не оскаржувалось.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», реєстратори розрахункових операцій застосовуються підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності, а також фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які здійснюють операції з розрахунків у готівковій та/або у безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та суб'єктами підприємницької діяльності, які виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти.

Встановлення норм щодо застосування або незастосування реєстраторів розрахункових операцій в інших законах не допускається.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані :

1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів , що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

2) видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції ;...»

Статтею 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» встановлено перелік випадків, відповідно до яких реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються:

1) при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва та наданні послуг

підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку;

1. 2) при виконанні усіх банківських операцій (крім операцій з купівлі-продажу іноземної валюти);

2. 3) при виконанні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти у разі, якщо ці операції виконуються у касах уповноважених банків з оформленням розрахункових документів відповідно до нормативних актів Національного банку України;

1. 4) при продажу проїзних і перевізних документів із застосуванням бланків суворого обліку на залізничному (крім приміського) та авіаційному транспорті з оформленням розрахункових і звітних документів та на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю, а також при продажу білетів державних лотерей через електронну систему прийняття ставок, що контролюється у режимі реального часу Державним казначейством України, та квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів;

2. 5) при продажу товарів (наданні послуг) суб'єктами підприємницької діяльності - фізичними особами, оподаткування доходів яких від такої діяльності здійснюється за фіксованим розміром податку шляхом придбання патенту відповідно до законодавства з питань оподаткування прибутковим податком з громадян, якщо такі суб'єкти не здійснюють продаж підакцизних товарів (крім пива на розлив);

3. 6) при продажу товарів (наданні послуг) суб'єктами підприємницької діяльності - фізичними особами, оподаткування доходів яких здійснюється відповідно до законодавства з питань оподаткування суб'єктів малого підприємництва (в тому числі шляхом отримання свідоцтва про сплату єдиного податку), якщо такі суб'єкти не здійснюють продаж підакцизних товарів (крім пива на розлив), за умови ведення такими особами книг обліку доходів і витрат у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за поданням державного органу, уповноваженого провадити державну регуляторну політику;

4. 7) при продажу товарів (наданні послуг) суб'єктами підприємницької діяльності, які придбали спеціальний торговий патент відповідно до законодавства з питань патентування деяких видів підприємницької діяльності, якщо такі суб'єкти не здійснюють продаж підакцизних товарів (крім пива на розлив);

8) при продажу товарів (крім підакцизних) (наданні послуг) особами, які

отримали пільговий торговий патент для продажу товарів (надання послуг)

відповідно до законодавства з питань патентування деяких видів підприємницької

діяльності, за умови ведення такими особами книг обліку доходів і витрат у порядку,

визначеному Кабінетом Міністрів України за поданням державного органу,

уповноваженого провадити державну регуляторну політику, у разі коли такі особи не є

платниками податку на додану вартість згідно із законодавством;

9) при здійсненні фізичними особами торгівлі продуктовими або промисловими товарами за готівкові кошти на ринках, якщо такі фізичні особи сплачують ринковий збір відповідно до законодавства;

10) при продажу у кіосках, з лотків та розносок газет, журналів та інших видань, листівок, конвертів, знаків поштової оплати, якщо питома вага такої продукції становить понад 50 відсотків загального товарообігу за відсутності продажу алкогольних напоїв та підакцизних непродовольчих товарів, а також при продажу жетонів та проїзних квитків у касах метрополітену;

11) при продажу води, молока, квасу, олії та живої риби з автоцистерн, цистерн, бочок та бідонів; страв та безалкогольних напоїв у їдальнях і буфетах загальноосвітніх навчальних закладів і професійно-технічних навчальних закладів під час навчального процесу;

12) якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (оптова торгівля тощо);

13) при продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції).

За змістом ст.9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» цей перелік випадків, відповідно до яких реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються, є вичерпним. І законодавцем не передбачено випадку незастосування РРО у разі «сплати частини коштів в якості застави».

У ст. 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» викладено перелік термінів, що вживаються у такому значенні:

розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів , платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг) , видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця;

розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг , отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрований у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну;

електронний контрольно-касовий апарат - реєстратор розрахункових операцій, який додатково забезпечує попереднє програмування асортименту та ціни товарів (послуг) та облік їх кількості. Даний вид операцій передбачає прийом грошових коштів в обмін на надання товарів (послуг).

Відповідно до п.3.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004р. № 637 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005р. за № 40/10320, касові операції, що проводяться відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», оформляються згідно з вимогами цього Закону.

Рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 17.10.2008р. № 0003932303/0 позивачу визначено суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 2 500,00 грн.

Статтею 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачена відповідальність:

- у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки ;

Відповідно до ст.22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає обґрунтованим висновок суду першої інстанції, що штрафні (фінансові) санкції, визначені відповідачем у рішенні про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 17.10.2008р. № 0003932303/0 в розмірі 2 500,00 грн. (500х5), відповідають фактичним обставинам та вимогам Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

За таких обставин , колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права. Підстави для його скасування відсутні.

Керуючись ст. ст. 195, 198 (п.1), 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Приватного підприємця ОСОБА_1, м. Запоріжжя залишити без задоволення.

Постанову господарського суду Запорізької області від 04.12.2008р. у справі № 3/704/08-АП залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення, та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом одного місяця з дня складання в повному обсязі.

Ухвала виготовлена в повному обсязі - 12.06.2009р.

Головуючий суддя М.В. Мірошниченко

Суддя Н.А. Бишевська

Суддя Л.П. Туркіна

Джерело: ЄДРСР 3981699
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку