open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

У Х В А Л А

про закриття провадження у справі

19 березня 2014 року

м. Київ

№ 826/238/14

Колегія суддів Окружного адміністративного суду міста Києва у складі: головуючий суддя Огурцов О.П., судді Арсірій Р.О., Кузьменко В.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом

Харківської міської громадської організації інвалідів "КРЕАВІТА"

до

Центральної виборчої комісії, ОСОБА_1, ОСОБА_2

про

визнання дій протиправними

В С Т А Н О В И ЛА:

Харківська міська громадська організація інвалідів "КРЕАВИТА" звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Центральної виборчої комісії, ОСОБА_1, ОСОБА_2 про визнання дій протиправними.

Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.01.2014 відкрито провадження у справі, частково задоволено клопотання Харківської міської громадської організації інвалідів "КРЕАВИТА" про забезпечення адміністративного позову та заборонено Центральній виборчій комісії направляти представника (представників) на збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з приводу прийняття на всеукраїнському референдумі Закону України «Про втрату мандату народного депутата України».

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.01.2014 було закінчено підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.

У судовому засіданні 24.02.2014 у відповідності до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України колегія суддів ухвалила продовжити розгляду справи в письмовому провадженні.

Позивачем в позовній заяві відповідачем - 2 та відповідачем - 3 визначено ОСОБА_1 та ОСОБА_2, та в пункті 2 прохальної частини позовної заяви викладено вимоги щодо визнання протиправними дій зазначених осіб з організації 17.01.2014 о 18.00 на площі Конституції у м. Харькові зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з приводу прийняття на всеукраїнському референдумі Закону України "Про втрату мандату народного депутата України".

Пунктом 1 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що справа адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно з пунктом 6 частини першої зазначеної статті Кодексу адміністративного судочинства України адміністративний позов - звернення до адміністративного суду про захист прав, свобод та інтересів або на виконання повноважень у публічно-правових відносинах.

Відповідно до пункту 9 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач - суб'єкт владних повноважень, а у випадках, передбачених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.

Згідно з частинами третьою та четвертою статті 50 Кодексу адміністративного судочинства України відповідачем в адміністративній справі є суб'єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом. Громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень: про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства з України; про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо); в інших випадках, встановлених законом.

Частинами першою та третьою статті 172 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб'єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму. Виборець (громадянин, який має право голосу у відповідних виборах або референдумі) може оскаржити рішення, дію чи бездіяльність виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій, якщо таке рішення, дія чи бездіяльність порушує виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі чи процесі референдуму його особисто.

Відповідно до частини першої статті 30 Закону України "Про всеукраїнський референдум" ініціативна група з проведення всеукраїнського референдуму утворюється на зборах громадян України, в яких бере участь не менш як дві тисячі громадян України, які мають право голосу на всеукраїнському референдумі. Організаторами зборів можуть бути громадяни України, яким на день проведення зборів виповниться вісімнадцять років, політичні партії України, всеукраїнські громадські організації, зареєстровані відповідно до законодавства України. Забороняється проводити збори громадян щодо утворення ініціативної групи референдуму в органах державної влади, органах місцевого самоврядування.

Отже, Кодексом адміністративного судочинства України передбачена можливість оскарження дій комісій з референдуму та членів цих комісій, водночас не передбачено можливість оскарження дій організаторів відповідних зборів на яких утворюється ініціативна група з проведення всеукраїнського референдуму.

Таким чином, організатори зборів громадян щодо проведення всеукраїнського референдуму не є особами, які можуть виступати відповідачем в адміністративній справі, та можуть набути відповідного статусу тільки у випадку включення їх до складу комісії з референдуму.

З огляду на викладене, враховуючи те, що позивачем оскаржуються дії ОСОБА_1 та ОСОБА_2, як організаторів зборів громадян щодо проведення всеукраїнського референдуму, позовні вимоги в частині, що стосується зазначених осіб, не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

З огляду на викладене, а також враховуючи те, що позовні вимоги щодо визнання протиправними дій ОСОБА_1 та ОСОБА_2 з організації 17.01.2014 о 18.00 на площі Конституції у м. Харькові зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з приводу прийняття на всеукраїнському референдумі Закону України "Про втрату мандату народного депутата України" не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства, суд дійшов висновку про те, що провадження у справі в зазначеній частині підлягає закриттю на підставі пункту 1 частини першої статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі викладеного та керуючись статтями 157, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И ЛА:

1. Закрити провадження в адміністративній справі за позовом Харківської міської громадської організації інвалідів "КРЕАВИТА" до Центральної виборчої комісії, ОСОБА_1, ОСОБА_2 про визнання дій протиправними в частині позовних вимог щодо визнання протиправними дій ОСОБА_1 та ОСОБА_2 з організації 17.01.2014 о 18.00 на площі Конституції у м.Харькові зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з приводу прийняття на всеукраїнському референдумі Закону України "Про втрату мандату народного депутата України".

2.Роз'яснити позивачу, що дана справа має розглядатися в порядку цивільного судочинства місцевим загальним судом.

3.Роз'яснити позивачу, що відповідно до частини третьої статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України повторне звернення з тією самою позовною заявою не допускається.

4. Ухвалу направити сторонам.

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом п'яти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Головуючий суддя О.П. Огурцов

Судді Р.О. Арсірій

В.А. Кузьменко

Джерело: ЄДРСР 37942663
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку