open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 грудня 2008 року м. Львів

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі :

судді-доповідача - Носа С.П.,

суддів: Любашевського В.П., Яворського І.О.,

розглянувши в порядку письмового провадження справу

за апеляційною скаргою Міністерства фінансів України

на постанову Городоцького районного суду Хмельницької області від 16 липня 2008 року у справі

за адміністративним позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8,ОСОБА_9

до Управління праці та соціального захисту населення Городоцької районної державної адміністрації Хмельницької області, Міністерства праці та соціальної полатики України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України

про стягнення недоплаченої разової щорічної грошової допомоги, -

В С Т А Н О В И Л А :

Позивачі ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 звернулися до суду з позовом до Міністерства фінансів України, Державного казначейства України, Міністерства праці та соціальної політики України, управління праці та соціального захисту населення Городоцької районної державної адміністрації Хмельницької області про стягнення разової грошової допомоги відповідно до ст. 12 Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" зазначивши, що відповідно до вищезазначеної норми, щорічно до 5 травня їм повинна надаватися разова грошова допомога, але виплати їм проводяться не в повному обсязі.

Постановою Городоцького районного суду Хмельницької області від 16 липня 2008 року позов задоволено частково, визнано дії відповідачів щодо виплат як ветеранам війни щорічної разової грошової допомоги за 2007 рік не в повному обсязі неправомірно; постановлено стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Городоцької районної державної адміністрації на користь позивачів суми недоплаченої разової грошової допомоги за 2007 рік, зобов'язавши Міністерство фінансів України виділити вказані суми, а Державне казначейство України перерахувати їх через Міністерство праці та соціальної полатики України Управлінню праці та соціального захисту населення Городоцької районної державної адміністрації; в решті позову відмовлено.

Зазначена постанова мотивована тим, що відповідно до Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" позивачі мають право на отримання щорічно до 5 травня разової грошової допомоги у визначеному розмірі, вимоги є законними, а тому судом першої інстанції відновлено порушене правопозивачів в межах стягнення різниці недосплаченої допомоги за 2007 рік. Так як дані виплати проводяться за рахунок Державного бюджету України, на Міністерство фінансів України та Державне казначейство України покладено обов'язок забезпечити щороку виділення коштів Міністерству праці та соціальної політики України для виплати разової грошової щорічної допомоги визначеним категоріям осіб, тому, стягнення недоотриманих позивачем коштів слід провести з Державного бюджету України через Державне казначейство України та Міністерство фінансів України.

Не погоджуючись з прийнятою постановою, Міністерство фінансів України подало апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій просить скасувати оскаржувану постанову і прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

Міністерство фінансів України в своїй апеляційній скарзі вказує на те, що обставини, які мають значення для справи не доведені, судом першої інстанції не з'ясовані, а тому не відповідають обставинам справи, вважає оскаржувану постанову такою, що постановлена з неправильним застосуванням норм матеріального права та з порушенням норм процесуального права.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, а постанова суду скасуванню з наступних підстав.

Задовольняючи позовні вимоги позивача, суд першої інстанції виходив з того, що позивачі мають право щорічно до 5 травня отримувати грошову допомогу відповідно до вимог Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”. Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року визнано такими, що не відповідають Конституції України положення ст. 29 Закону України “Про Державний бюджет на 2007 рік”, якими обмежувався розмір щорічної разової допомоги, передбаченої Законом України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, у тому числі й учасникам війни. Розмір отриманої позивачами у 2007 році разової грошової допомоги до 5 травня не відповідає вимогам зазначеного Закону. В частині виплати недоплаченої грошової допомоги позивачам за період 2005-2006 рр. суд відмовив, оскільки Закони України про Державний бюджет на відповідні роки набрали чинності, на предмет неконституційності не розглядались, відповідно до Конституції України не суперечать іншому законодавству та підлягають застосуванню.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про стягнення в користь позивача заборгованості з виплати щорічної допомоги за 2007 рік, що, на думку колегії суддів, відповідають нормам матеріального права і фактичним обставинам справи.

В той же час колегія суддів вважає, що висновок суду першої інстанції щодо стягнення недоплаченої разової щорічної грошової допомоги з Державного бюджету України через Державне казначейство України та Міністерство фінансів України є невірним з наступних підстав.

Відповідно до ст.17-1 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» суб'єктами виплати разової щорічної допомоги, передбаченої цим Законом, є управління праці та соціального захисту населення, а тому, саме вони зобов'язані проводити виплату недоплачених сум грошової допомоги. Згідно Положення про Міністерство праці та соціальної політики України, затвердженого Указом Президента України від 30.08.2000 року за №1035/2000, Мінпраці України є головним органом у системі органів виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у сфері соціального захисту населення і соціального обслуговування населення та згідно ст.22 Бюджетного кодексу України є головним розпорядником бюджетних коштів. Згідно із Положенням про Міністерство праці та соціальної політики України відповідно до покладених на нього завдань здійснює в межах своїх повноважень контроль за додержанням законодавства щодо надання пільг, у тому числі, ветеранам війни і праці (пп.31 п.4) та забезпечує через систему підпорядкованих йому органів реалізацію прав громадян на соціальний захист шляхом своєчасного та адресного надання соціальної допомоги (аб.6 п.3).

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів приходить до висновку про те, що саме на управління праці та соціального захисту населення покладено обов'язок проводити виплату одноразової щорічної грошової допомоги.

Колегія суддів також вважає за необхідне зазначити про те, що відсутність бюджетного фінансування на виплату, передбачених Законом України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, щорічної грошової допомоги не може бути причиною невиконання відповідним суб'єктом владних повноважень покладених на нього зобов'язань, оскільки реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актах національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань (рішення Європейського суду з прав людини у справі “Качко проти України”).

Оскільки правові положення, які передбачають виплату разової щорічної допомоги учасникам війни, учасникам бойових дій, інвалідам 1 групи, членам сім'ї померлих ветеранів війни до Дня Перемоги є чинними, а позивачі належать до вказаної групи осіб і мають право на її отримання, органи державної влади не можуть свідомо зменшувати розмір такої допомоги.

Таким чином, оскільки постанова суду першої інстанції винесена з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, то апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, а оскаржувана постанова суду першої інстанції - скасуванню з ухваленням нового рішення.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 197, 198, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Міністерства фінансів України задовольнити частково.

Постанову Городоцького районного суду Хмельницької області від 16 липня 2008 року скасувати та постановити нову, якою позов ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8,ОСОБА_9 до Управління праці та соціального захисту населення Городоцької районної державної адміністрації Хмельницької області, Міністерства праці та соціальної полатики України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України про стягнення недоплаченої разової щорічної грошової допомоги задовольнити частково.

Визнати дії Управління праці та соціального захисту населення Городоцької районної державної адміністрації щодо неповної виплати ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 разової щорічної допомоги як учасникам війни, учаснику бойових дій, до 5-го травня за 2007 рік неправомірними.

Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Городоцької районної державної адміністрації нарахувати та виплатити ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 щорічну грошову допомогу як учасникам війни до 5-го травня за 2007 рік по 1175 грн. 18 коп. кожному.

Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Городоцької районної державної адміністрації нарахувати та виплатити ОСОБА_3 щорічну грошову допомогу як учаснику бойових дій до 5-го травня за 2007 рік 1170 грн. 30 коп.

У задоволенні решти позовних вимог ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8,ОСОБА_9 відмовити.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом одного місяця з дня набрання постановою законної сили, а у разі складення постанови в повному обсязі, відповідно до ч.3 ст. 160 КАС України - з дня складення постанови в повному обсязі.

Суддя-доповідач С.П. Нос

Судді В.П. Любашевський

І.О. Яворський

Джерело: ЄДРСР 3771111
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку