open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 124/7422/13-а

27.11.2013 рокум. Сімферополь

Центральний районний суд м. Сімферополя Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого, судді - Заболотної Н.М.,

при секретарі - Корольковій О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Сімферополь справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної інспекції сільського господарства в Автономній Республіці Крим, державного інспектора Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в Автономній Республіці Крим ОСОБА_2, про визнання протиправною та скасування постанови державного інспектора Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в Автономній Республіці Крим ОСОБА_2 про накладення адміністративного стягнення № 000615 від 15.08.2013 року,

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом до Державної інспекції сільського господарства в Автономній Республіці Крим, державного інспектора Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в АР Крим ОСОБА_2 про визнання протиправною та скасування постанови державного інспектора Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в АР Крим ОСОБА_2 про накладення адміністративного стягнення № 000615 від 15.08.2013 року. Свої вимоги мотивує тим, що ДП «СКЛЦ «Феміда» використовується земельна ділянка орієнтованою площею 7,4436 га для обслуговування санаторія на землях оздоровчого призначення, що підтверджується державним актом на право постійного користування ЯЯ №000131. Між ДП «СКЛЦ «Феміда» був укладений договір №29 від 01.06.2013 з ПП ОСОБА_3, за умовами якого останньому надана для проведення довгострокової виставки експонатів частина земельної ділянки орієнтованою площею 0,285 га в межах земельної ділянки, що надана позивачеві для обслуговування санаторію. 15.08.2013 року державним інспектором Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в АР Крим ОСОБА_2 була проведена перевірка дотримання субєктами господарювання вимог земельного законодавства, в результаті якої був складений протокол про адміністративне правопорушення №00615. Постановою про накладення адміністративного стягнення №000615 встановлено використання ДП «СКЛЦ «Феміда» частини земельної ділянки орієнтованою площею 0,285 га не за цільовим призначенням та на ДП «СКЛЦ «Феміда» в особі директора ОСОБА_1 накладений штраф в розмірі 255 грн. Позивач не погоджується із постановою від 15.08.2013 року та вважає, що дана постанова винесена із порушенням норм діючого законодавства, оскільки використання земельної ділянки для відпочинку населення є використанням за прямим цільовим призначенням вказаної земельної ділянки. Крім того, постанова винесена із порушенням ст.. 53 КУпАП. В постанові визнано винним ДП «СКЛЦ «Феміда» в особі директора ОСОБА_1, тобто не посадову особу даної юридичної особи, а саму юридичну особу. Крім того, вважає, що позапланова перевірка була проведена безпідставно. На підставі наведеного позивач просить визнати протиправною та скасувати постанову державного інспектора Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в АР Крим ОСОБА_2 про накладення адміністративного стягнення №000615 від 15.08.2013 року.

Представник позивача у судовому засіданні позовну заяву підтримала та просила її задовольнити з вищенаведених підстав.

Представник відповідача Державної інспекції сільського господарства в Автономній Республіці Крим ОСОБА_4 у судовому засіданні позов не визнала, просила у задоволенні позову відмовити та пояснила, що державний контроль за використанням та охороню земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі. На виконання повноважень, та на підставі вимог прокуратури м. Євпаторії від 18.07.2013 №72-3624 вих./13, наказу від 26.07.2013 №1071/о, направлення на перевірку від 26.07.2013 №1050, державним інспектором сільського господарства в АР Крим ОСОБА_2 було проведено перевірку дотримання земельного законодавства при використанні ДП «СКЛЦ «Феміда» земельної ділянки, розташованої за адресою: вул. Фрунзе,26-28 м. Євпаторія. За результатами перевірки, складено акт від 12.08.2013 року згідно з яким частина зазначеної земельної ділянки орієнтовною площею 0,285 га використовується не за цільовим призначенням, а саме: на підставі договору №29 від 01.06.2013 року ДП «СКЛЦ «Феміда» надає зазначену земельну ділянку ПП ОСОБА_3 для проведення довгострокової виставки експонатів, фактично для розміщення парку мініатюр, що є порушенням п. а ст. 96 Земельного кодексу України. Підставою для проведення перевірки була обовязкова для виконання вимога органу прокуратури, порядок проведення позапланового заходу з контролю за використанням та охороною земель було дотримано. В державному акті визначено цільове призначення спірної земельної ділянки, а саме для обслуговування санаторію. На землях оздоровчого призначення забороняється діяльність, яка суперечить їх цільовому призначенню або може негативно вплинути на природні лікувальні властивості цих земель.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, вважає, що позов задоволенню не підлягає за таких підстав.

Судом встановлено, що 03.07.2013 року Прокуратурою м. Євпаторії винесена постанова про проведення перевірки у порядку нагляду за додержанням і застосуванням законів під час використання, збереження, відчуження державного майна оздоровчого призначення (а.с.5).

12.08.2013 року державним інспектором Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в АР Крим ОСОБА_2 було здійснено перевірку дотримання вимог земельного законодавства ДП «СКЛЦ «Феміда».

Відповідно до направлення Державної інспекції сільського господарства України від 26.07.2013 року №1050 підставою для проведення перевірки зазначений лист прокуратури АР Крим від 23.07.2013 року; предмет перевірки - дотримання вимог земельного законодавства при використанні державним підприємством «Санаторний лікувальний центр «Феміда» земельної ділянки по вул. Фрунзе, 26-28 та земельної ділянки по вул. Дувановська, 2 у м. Євпаторія АР Крим.

За результатами перевірки складений акт від 12.08.2013 року, згідно з яким частина земельної ділянки орієнтовною площею 0,285 га використовується не за цільовим призначенням, а саме: на підставі договору №29 від 01.06.2013 року ДП «СКЛЦ «Феміда» надає зазначену земельну ділянку ПП ОСОБА_3 для проведення довгострокової виставки експонатів, фактично для розміщення парку мініатюр, що є порушенням п. а ст. 96 Земельного кодексу України.

На підставі акту головним спеціалістом відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в АРК ОСОБА_2 відносно ОСОБА_1 директора ДП «СКЛЦ «Феміда» складений протокол про адміністративне правопорушення за порушення ст.. 53 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Постановою Державного інспектора відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням і охороною земель Державної інспекції сільського господарства в АР Крим ОСОБА_2 від 15.08.2013 року (№000615) до адміністративної відповідальності за порушення вимоги п. «а» ст. 96 Земельного кодексу України визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53 КУпАП та притягнуто до адміністративної відповідальності директора ДП «СКЛЦ «Феміда»ОСОБА_1 (а.с.12).

Як слідує з матеріалів справи, перевірка була здійснена на вимогу прокурора Автономної Республіки Крим від 23.07.2013 року.

Відповідно до ст.20 Закону України «Про прокуратуру» прокуратура здійснює нагляд за додержанням і правильним застосуванням законів. При здійсненні прокурорського нагляду прокурор має право вимагати від керівників та колегіальних органів проведення перевірок, ревізій діяльності підпорядкованих і підконтрольних підприємств, установ, організацій та інших структур незалежно від форм власності, а також виділення спеціалістів для проведення перевірок, відомчих і позавідомчих експертиз.

Згідно з ч.1 ст. 8 Закону України «Про прокуратуру» вимоги прокурора є обов'язковими для всіх органів, підприємств, установ, організацій, посадових осіб та громадян і виконуються невідкладно або у передбачені законом чи визначені прокурором строки. Невиконання без поважних причин законних вимог прокурора тягне за собою передбачену законом відповідальність.

З посиланням на зазначену вимогу прокуратури АРК, відповідачем 26.07.2013 року було видано наказ про проведення перевірки №1071/0, який підписано начальником Державної сільськогосподарської інспекції ОСОБА_5.

На підставі наказу від 26.07.2013 року було оформлено направлення на проведення позапланової перевірки в період з 30.07.2013 року по 12.08.2013 року додержання вимог земельного законодавства при використанні ДП «Санатрно-лікувальний центр «Феміда» земельної ділянки по вул.. Фрунзе, 26-28 та земельної ділянки по вул.. Дувановська,2 у м. Євпаторія АРК.

Відповідно до вимог ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою.

Таким чином, при проведенні перевірки відповідач діяв в межах повноважень та у спосіб, передбачений чинним законодавством.

Статтею 47 Земельного кодексу України передбачено, що до земель оздоровчого призначення належать землі, що мають природні лікувальні властивості, які використовуються або можуть використовуватися для профілактики захворювань і лікування людей.

Згідно із ч.1 ст. 48 Земельного кодексу України на землях оздоровчого призначення забороняється діяльність, яка суперечить їх цільовому призначенню або може негативно вплинути на природні лікувальні властивості цих земель.

Відповідно до ч.2 ст. 49 Земельного кодексу України порядок використання земель оздоровчого призначення визначається законом.

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про курорти» з метою організації діяльності курортів юридичні та фізичні особи використовують спеціально визначені природні території, які мають мінеральні та термальні води, лікувальні грязі та озокерит, ропу лиманів та озер, акваторію моря, кліматичні, ландшафтні та інші умови, сприятливі для лікування, медичної реабілітації та профілактики захворювань.

Частиною 1 статті 22 Закону України «Про курорти» встановлено, що санаторно-курортні заклади - це заклади охорони здоров'я, що розташовані на територіях курортів і забезпечують подання громадянам послуг лікувального, профілактичного та реабілітаційного характеру з використанням природних лікувальних ресурсів.

Згідно із ч.ч.1-3 ст. 62 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» курортними і лікувально-оздоровчими зонами визнаються території, які мають виражені природні лікувальні фактори: мінеральні джерела, кліматичні та інші умови, сприятливі для лікування і оздоровлення людей. З метою охорони природних якостей та лікувальних факторів курортних зон, запобігання їх псуванню, забрудненню і виснаженню встановлюються округи їх санітарної охорони. В межах курортних і лікувально-оздоровчих зон забороняється діяльність, яка суперечить їх цільовому призначенню або може негативно впливати на лікувальні якості і санітарний стан території, що підлягає особливій охороні.

Стаття 53 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлює відповідальність за використання земель не за цільовим призначенням.

Як слідує з матеріалів справи ДП «СКЛЦ «Феміда» на підставі державного акту на право постійного користування земельною ділянкою серії ЯЯ № 000131 від 20.07.2005 року надана земельна ділянка орієнтованою площею 7,4436 га по вул.. Фрунзе, 26-28 у м. Євпаторія для обслуговування санаторію ДП «СКЛЦ «Феміда» на землях оздоровчого призначення згідно з рішенням 24 сесії 4 скликання Євпаторійської міської ради від 08.11.2004 року (а.с.71).

01.06.2013 року між ДП «СКЛЦ «Феміда» та приватним підприємцем ОСОБА_6 укладено договір щодо надання ПП ОСОБА_6 в користування за плату для проведення довгострокової виставки експонатів території санаторію (а.с.72-74).

При перевірці ДП «СКЛЦ «Феміда» державним інспектором встановлено, що на підставі договору №29 від 01.06.2013 року ДП «СКЛЦ «Феміда» надає земельну ділянку ПП ОСОБА_3 для проведення довгострокової виставки експонатів, фактично для розміщення парку мініатюр, що є порушенням п. а ст. 96 Земельного кодексу України.

Згідно з листом прокуратури м. Євпаторія від 18.07.2013 року на території державного підприємства «Санаторний лікувальний центр «Феміда», розташованого по вул. Фрунзе,26-28 надаються платні послуги з відвідування виставки експонатів «Крим в мініатюрі», майно санаторію надається в оренду, діє пункт обміну валют (а.с.6).

Таким чином, використання земельної ділянки для проведення довгострокової виставки експонатів, фактичне надання платних послуг відвідувачам виставки не може вважатися використанням земельної ділянки оздоровчого призначення за цільовим призначенням, тобто для профілактики захворювань і лікування людей.

Не чітке зазначення в постанові винної особи не дає підстав вважати, що до відповідальності притягнуто не посадову, а юридичну особу. При цьому суд враховує, що в протоколі про адміністративне правопорушення саме посадову особу - ОСОБА_1 зазначено, як особу, яка вчинила адміністративне правопорушення.

Таким чином, суд вважає, що постанова про притягнення позивача до адміністративної відповідальності винесена правомірно, у звязку з чим підстав для задоволення позову немає.

Керуючись ст.ст. 3,7,8,9-12,17,23,71,72,86,158-163,167,171-2 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Державної інспекції сільського господарства в Автономній Республіці Крим, державного інспектора Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в Автономній Республіці Крим ОСОБА_2, про визнання протиправною та скасування постанови державного інспектора Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в Автономній Республіці Крим ОСОБА_2 про накладення адміністративного стягнення № 000615 від 15.08.2013 року відмовити.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя:Н. М. Заболотна

Джерело: ЄДРСР 36307449
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку