open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

05 грудня 2013 року 16:32 справа №826/17322/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кузьменка В.А., суддів Добрівської Н.А., Шулежка В.П., за участю секретаря Калужського Д.О. та представників:

позивача 1: ОСОБА_1;

позивача 2: ОСОБА_1;

позивача 3: ОСОБА_1;

позивача 4: ОСОБА_1;

відповідача: Шкурат В.М.

розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу

за позовом

1. Ініціативної групи з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утвореної на зборах громадян України, що відбулися 06 жовтня 2013 року в місті Донецьку в Парку культури і відпочинку імені Ленінського комсомолу 2. Ініціативної групи з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утвореної на зборах громадян України, що відбулися 09 жовтня 2013 року в місті Миколаєві на площі Леніна 3. Ініціативної групи з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утвореної на зборах громадян України, що відбулися 12 жовтня 2013 року в місті Житомирі на стадіоні Житомирського агротехнічного коледжу 4. Ініціативної групи з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утвореної на зборах громадян України, що відбулися 20 жовтня 2013 року в місті Вінниці на стадіоні СК "Нива" в особі уповноваженого представника ОСОБА_3

до

Центральної виборчої комісії

про

визнання протиправними та скасування постанов, зобов'язання вчинити дії

На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 05 грудня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

01 листопада 2013 року (відповідно до відмітки служби діловодства суду) Ініціативна група з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворена на зборах громадян України, що відбулися 06 жовтня 2013 року в місті Донецьку в Парку культури і відпочинку імені Ленінського комсомолу (далі по тексту - позивач 1, Ініціативна група 1), Ініціативна група з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворена на зборах громадян України, що відбулися 09 жовтня 2013 року в місті Миколаєві на площі Леніна (далі по тексту - позивач 2, Ініціативна група 2), Ініціативна група з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворена на зборах громадян України, що відбулися 12 жовтня 2013 року в місті Житомирі на стадіоні Житомирського агротехнічного коледжу (далі по тексту - позивач 3, Ініціативна група 3), та Ініціативна група з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворена на зборах громадян України, що відбулися 20 жовтня 2013 року в місті Вінниці на стадіоні СК "Нива" (далі по тексту - позивач 4, Ініціативна група 4), в особі уповноваженого представника ОСОБА_3 (далі по тексту - ОСОБА_3.) звернулись до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Центральної виборчої комісії (далі по тексту - відповідач), в якому просять: 1) визнати протиправною та скасувати постанову Центральної виборчої комісії від 15 жовтня 2013 року №216 про відмову в реєстрації ініціативних груп з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян України, що відбулися 06 жовтня 2013 року в містах Донецьку, Запоріжжі, Сімферополі (Автономна Республіка Крим), Харкові, Чернігові; 2) визнати протиправною та скасувати постанову Центральної виборчої комісії від 18 жовтня 2013 року №225 про відмову в реєстрації ініціативних груп з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян України, що відбулися 09 жовтня 2013 року в містах Миколаєві, Сумах, Дніпропетровську, Севастополі, Кривому Розі (Дніпропетровська область); 3) визнати протиправною та скасувати постанову Центральної виборчої комісії від 22 жовтня 2013 року №237 про відмову в реєстрації ініціативних груп з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян України, що відбулися 12 жовтня 2013 року в містах Житомирі, Каховці (Херсонська область), Луганську, Одесі та Полтаві; 4) визнати протиправною та скасувати постанову Центральної виборчої комісії від 28 жовтня 2013 року №264 про відмову в реєстрації ініціативних груп з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян України, що відбулися 20 жовтня 2013 року в містах Вінниці та Кіровограді; 5) зобов'язати відповідача прийняти рішення у формі постанови, яким зареєструвати ініціативну групу з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворену на зборах громадян України, що відбулися 06 жовтня 2013 року в містах Донецьку, Запоріжжі, Сімферополі (Автономна Республіка Крим), Харкові, Чернігові; 6) зобов'язати відповідача прийняти рішення у формі постанови, яким зареєструвати ініціативну групу з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворену на зборах громадян України, що відбулися 09 жовтня 2013 року в містах Миколаєві, Сумах, Дніпропетровську, Севастополі, Кривому Розі (Дніпропетровська область); 7) зобов'язати відповідача прийняти рішення у формі постанови, яким зареєструвати ініціативну групу з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворену на зборах громадян України, що відбулися 12 жовтня 2013 року в містах Житомирі, Каховці (Херсонська область), Луганську, Одесі та Полтаві; 8) зобов'язати відповідача прийняти рішення у формі постанови, яким зареєструвати ініціативну групу з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворену на зборах громадян України, що відбулися 20 жовтня 2013 року в містах Вінниці та Кіровограді.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 листопада 2013 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/17322/13-а, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

В судовому засіданні 05 грудня 2013 року представник позивачів позовні вимоги підтримав, представник відповідача проти задоволення позову заперечив.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

Уповноваженим представником ініціативних груп ОСОБА_3 10 жовтня 2013 року подано до Центральної виборчої комісії документи зборів громадян України з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян України, що відбулися 06 жовтня 2013 року в містах Донецьку, Запоріжжі, Сімферополі (Автономна Республіка Крим), Харкові, Чернігові.

За результатами розгляду поданих документів Центральна виборча комісія прийняла постанову від 15 жовтня 2013 року №216 про відмову в реєстрації ініціативних груп з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян України, що відбулися 06 жовтня 2013 року в містах Донецьку, Запоріжжі, Сімферополі (Автономна Республіка Крим), Харкові, Чернігові.

15 жовтня 2013 року ОСОБА_3 подано до Центральної виборчої комісії документи зборів громадян України з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян України, що відбулися 09 жовтня 2013 року в містах Миколаєві, Сумах, Дніпропетровську, Севастополі, Кривому Розі (Дніпропетровська область).

Постановою Центральної виборчої комісії України від 18 жовтня 2013 року №225 відмовлено в реєстрації ініціативних груп з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян України, що відбулися 09 жовтня 2013 року в містах Миколаєві, Сумах, Дніпропетровську, Севастополі, Кривому Розі (Дніпропетровська область).

17 жовтня 2013 року ОСОБА_3 подано до Центральної виборчої комісії документи зборів громадян України з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян України, що відбулися 12 жовтня 2013 року в містах Житомирі, Каховці (Херсонська область), Луганську, Одесі та Полтаві.

За результатами розгляду вказаних документів постановою Центральної виборчої комісії від 22 жовтня 2013 року №237 відмовлено в реєстрації ініціативних груп з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян України, що відбулися 12 жовтня 2013 року в містах Житомирі, Каховці (Херсонська область), Луганську, Одесі та Полтаві.

24 жовтня 2013 року ОСОБА_3 подано до Центральної виборчої комісії документи зборів громадян України з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян України, що відбулися 20 жовтня 2013 року в містах Вінниці та Кіровограді.

Постановою Центральної виборчої комісії від 28 жовтня 2013 року №264 відмовлено в реєстрації ініціативних груп з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян України, що відбулися 20 жовтня 2013 року в містах Вінниці та Кіровограді.

В усіх випадках відмова у реєстрації ініціативних груп з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян, мотивована порушенням вимог Закону України "Про всеукраїнський референдум" під час утворення таких ініціативних груп, оскільки для посвідчення факту проведення зборів громадян Центральна виборча комісія не направляла представника.

Позивачі вважають протиправними постанови Центральної виборчої комісії про відмову в реєстрації ініціативних груп, оскільки ініціативні групи з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян, утворені відповідно до вимог чинного законодавства, а підстави для відмови у їх реєстрації були відсутні, та зазначають, що існують інші способи посвідчення факту проведення зборів громадян, ніж присутність представника Центральної виборчої комісії.

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечив з підстав відповідності оскаржуваних постанов вимогам закону.

Окружний адміністративний суд міста Києва не погоджується з позовними вимогами Ініціативних груп, виходячи з наступних мотивів.

Як встановлює пункт 20 статті 92 Конституції України, виключно законами України визначаються організація і порядок проведення виборів і референдумів.

Правові засади, організацію та порядок проведення всеукраїнського референдуму визначає Закон України "Про всеукраїнський референдум".

Відповідно до частини першої статті 24 Закону України "Про всеукраїнський референдум" одним із суб'єктів відповідного виду процесу всеукраїнського референдуму у випадках, передбачених цим Законом, є ініціативна група з проведення всеукраїнського референдуму, утворена відповідно до цього Закону.

Згідно частин першої-третьої статті 29 Закону України "Про всеукраїнський референдум" народна ініціатива щодо проведення всеукраїнського референдуму здійснюється учасниками всеукраїнського референдуму шляхом збирання їх підписів під вимогою про проведення референдуму.

Президент України зобов'язаний проголосити всеукраїнський референдум за народною ініціативою, якщо його питання не порушують вимог Конституції України, законів України та якщо під вимогою про його проведення підписалося не менше ніж три мільйони громадян України, які мають право голосу, за умови, що підписи під цією вимогою зібрано не менш як у двох третинах областей і не менш як по сто тисяч підписів у кожній області.

Збір підписів під вимогою щодо проведення всеукраїнського референдуму організовує і здійснює ініціативна група всеукраїнського референдуму, що утворюється і діє відповідно до цього Закону.

Порядок утворення ініціативної групи всеукраїнського референдуму регламентовано в статті 30 Закону України "Про всеукраїнський референдум".

Так, частина перша статті 30 Закону України "Про всеукраїнський референдум" визначає, що ініціативна група з проведення всеукраїнського референдуму утворюється на зборах громадян України, в яких бере участь не менш як дві тисячі громадян України, які мають право голосу на всеукраїнському референдумі. Організаторами зборів можуть бути громадяни України, яким на день проведення зборів виповниться вісімнадцять років, політичні партії України, всеукраїнські громадські організації, зареєстровані відповідно до законодавства України. Забороняється проводити збори громадян щодо утворення ініціативної групи референдуму в органах державної влади, органах місцевого самоврядування.

Відповідно до частини другої статті 30 Закону України "Про всеукраїнський референдум" не пізніше ніж за п'ять календарних днів до дня проведення зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму їх ініціатори повинні письмово повідомити про дату, час, місце і мету зборів Центральну виборчу комісію.

Згідно частини третьої статті 30 Закону України "Про всеукраїнський референдум" передбачено що Центральна виборча комісія направляє на збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму представника (представників) для посвідчення факту проведення зборів.

Відповідно до частин четвертої-шостої статті 30 Закону України "Про всеукраїнський референдум" перед початком зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму проводиться реєстрація учасників, складається їх список із зазначенням прізвища, імені, по батькові, дати народження, місця проживання із зазначенням адреси житла, номеру та серії паспорта та даних про час та орган видачі паспорта України, відомостей про документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України. Кожний учасник зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму напроти свого прізвища ставить свій підпис, який засвідчує участь у зборах.

На зборах громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму обираються голова та секретар зборів, лічильна комісія, затверджується порядок денний зборів, до якого включаються питання про доцільність проведення всеукраїнського референдуму, формулюється питання, яке пропонується винести на всеукраїнський референдум, формується персональний склад ініціативної групи всеукраїнського референдуму.

У разі якщо більшість від присутніх учасників зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму проголосує за проведення всеукраїнського референдуму та затвердить формулювання питання та/або тексту законопроекту, що пропонується на нього винести, обирається ініціативна група, якій доручається організація збирання підписів громадян України під вимогою про проведення всеукраїнського референдуму та здійснення інших функцій, передбачених цим Законом.

Частина сьома статті 30 Закону України "Про всеукраїнський референдум" встановлює, що ініціативна група з проведення всеукраїнського референдуму (далі - ініціативна група) складається не менш як з п'ятисот громадян України, які на день її утворення мають право голосу. Збори утворюють лише одну ініціативну групу. На зборах складається список членів ініціативної групи із зазначенням прізвища, імені, по батькові, дати народження, місця проживання або місця перебування, відомостей про документи, що посвідчують особу та громадянство України.

За правилами частини дев'ятої статті 30 Закону України "Про всеукраїнський референдум" за результатами зборів громадян України (далі - збори) оформляється протокол, в якому зазначаються дата, місце проведення, кількість їх учасників, інформація про обрання голови та секретаря зборів громадян України, хід обговорення питань порядку денного, чітке формулювання питань, які пропонується винести на всеукраїнський референдум, результати голосування з питань порядку денного, персональний склад ініціативної групи (у разі її обрання) та, відповідно до вимог частини восьмої цієї статті, дані про особу, визначену бути представником ініціативної групи. Протокол підписують голова та секретар зборів. Текст законопроекту, що пропонується винести на всеукраїнський референдум, є додатком до протоколу зборів. Списки учасників зборів, членів ініціативної групи є складовими протоколу зборів. До цих документів додається письмова згода кожної особи, включеної до ініціативної групи на входження до її складу.

Відповідно до частин одинадцятої та дванадцятої статті 30 Закону України "Про всеукраїнський референдум" встановлено, що у семиденний строк з дня проведення зборів уповноважений представник ініціативної групи, передає до Центральної виборчої комісії підписані головою і секретарем зборів документи проведених зборів, а саме: протокол зборів; список їх учасників; список членів ініціативної групи з проведення всеукраїнського референдуму; заяву про призначення уповноваженого представника ініціативної групи; письмові заяви кожного з членів ініціативної групи з проведення всеукраїнського референдуму про згоду бути членом ініціативної групи; письмову згоду особи бути уповноваженим представником ініціативної групи. Список членів ініціативної групи з проведення всеукраїнського референдуму подається до Центральної виборчої комісії також в електронному вигляді.

Центральна виборча комісія видає уповноваженому представнику ініціативної групи, який подав документи, зазначені у частині одинадцятій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.

Згідно частини першої статті 31 Закону України "Про всеукраїнський референдум" передбачено, що центральна виборча комісія у п'ятиденний строк здійснює аналіз документів, передбачених частиною одинадцятою статті 30 цього Закону, на предмет відповідності вимогам законодавства і за результатами приймає постанову про реєстрацію ініціативної групи з проведення всеукраїнського референдуму або про відмову у реєстрації ініціативної групи з проведення всеукраїнського референдуму із зазначенням мотивів такого рішення.

Частина друга статті 31 Закону України "Про всеукраїнський референдум" вказує, що відмова в реєстрації ініціативної групи може бути прийнята з мотивів порушення Конституції України чи законів України під час її утворення та/або невідповідності питання чи тексту, що пропонується винести на всеукраїнський референдум, вимогам Конституції України та законам України.

Аналіз наведених правових норм свідчить, що проголошення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою може бути здійснене на підставі підписів під вимогою щодо проведення всеукраїнського референдуму, зібраних ініціативною групою, що утворюється і діє відповідно до Закону України "Про всеукраїнський референдум"; порушення вимог законів України, у тому числі Закону України "Про всеукраїнський референдум", під час створення ініціативної групи є підставою для відмови в реєстрації ініціативної групи, що, відповідно, позбавляє таку ініціативну групу статусу суб'єкта всеукраїнського референдуму за народною ініціативою; у свою чергу ініціативна група утворюється на зборах громадян України, факт проведення яких посвідчується представником Центральної виборчої комісії.

Матеріали справи підтверджують, що в місті Донецьку в Парку культури і відпочинку імені Ленінського комсомолу 06 жовтня 2013 року за ініціативою громадян України ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9 відбулись збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, у яких згідно з протоколом цих зборів взяли участь 2 330 осіб.

У місті Миколаєві на площі Леніна 09 жовтня 2013 року за ініціативою громадян України ОСОБА_10, ОСОБА_11 та ОСОБА_18 відбулись збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, у яких згідно з протоколом цих зборів взяли участь 2 476 осіб.

В місті Житомирі на стадіоні Житомирського агротехнічного коледжу 12 жовтня 2013 року за ініціативою громадян України ОСОБА_12, ОСОБА_13 та ОСОБА_14 відбулись збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, у яких згідно з протоколом цих зборів взяли участь 2 146 осіб.

У місті Вінниці на стадіоні СК "Нива" 20 жовтня 2013 року за ініціативою громадян України ОСОБА_15, ОСОБА_16 та ОСОБА_17 відбулись збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, у яких згідно з протоколом цих зборів взяли участь 2 068 осіб.

На вказаних зборах громадян визнано доцільним проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно зовнішньоекономічної інтеграції України. При цьому зборами схвалено пропозицію про винесення на всеукраїнський референдум за народною ініціативою питання "Чи підтримуєте Ви приєднання України до Митного союзу Республіки Білорусь, Республіки Казахстан і Російської Федерації? Так. Ні", а також обрано ініціативні групи, яким доручено збирання підписів громадян під вимогою про проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою.

Досліджуючи відповідність утворення ініціативних груп на зборах громадян України, які відбулися в місті Донецьку в Парку культури і відпочинку імені Ленінського комсомолу 06 жовтня 2013 року, у місті Миколаєві на площі Леніна 09 жовтня 2013 року, у місті Житомирі на стадіоні Житомирського агротехнічного коледжу 12 жовтня 2013 року та у місті Вінниці на стадіоні СК "Нива" 20 жовтня 2013 року, вимогам статті 30 Закону України "Про всеукраїнський референдум" колегія суддів звертає увагу на наступне.

Як свідчать матеріали справи, до Центральної виборчої комісії 30 вересня 2013 року надійшло повідомлення громадян України ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9 про проведення 06 жовтня 2013 року в місті Донецьку в Парку культури і відпочинку імені Ленінського комсомолу зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно зовнішньоекономічної інтеграції України; 01 жовтня 2013 року до відповідача надійшло повідомлення громадян України ОСОБА_10, ОСОБА_11 та ОСОБА_18 про проведення 09 жовтня 2013 року у місті Миколаєві на площі Леніна зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно зовнішньоекономічної інтеграції України.

Разом з тим, 03 жовтня 2013 року до Центральної виборчої комісії надійшла ухвала Окружного адміністративного суду міста Києва від 02 жовтня 2013 року в адміністративній справі №826/15641/13-а про забезпечення адміністративного позову, якою заборонено відповідачу направляти представника (представників) на збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно зовнішньоекономічної інтеграції України, заплановані у період з 03 жовтня по 09 жовтня 2013 року включно.

Як встановлює частина п'ята статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України, виконання ухвал з питань забезпечення адміністративного позову здійснюється негайно.

Крім того, до Центральної виборчої комісії 03 жовтня 2013 року надійшла постанова державного виконавця відділу примусового виконання рішень Державної виконавчої служби України від 03 жовтня 2013 року ВП №40050827 про відкриття виконавчого провадження з виконання ухвала Окружного адміністративного суду міста Києва від 02 жовтня 2013 року в адміністративній справі №826/15641/13-а.

Відповідач листами від 04 жовтня 2013 року №21-30-1776 та №21-30-1782 проінформував організаторів зборів про те, що не направлятиме свого представника на збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно зовнішньоекономічної інтеграції України, проведення яких заплановано на 06 та 09 жовтня 2013 року.

02 жовтня 2013 року до Центральної виборчої комісії надійшло повідомлення громадян України ОСОБА_12, ОСОБА_13 та ОСОБА_14 про проведення 12 жовтня 2013 року в місті Житомирі на стадіоні Житомирського агротехнічного коледжу за ініціативою громадян України зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно зовнішньоекономічної інтеграції України; 14 жовтня 2013 року надійшло повідомлення громадян України ОСОБА_15, ОСОБА_16 та ОСОБА_17 про проведення 20 жовтня 2013 року у місті Вінниці на стадіоні СК "Нива" за ініціативою громадян України зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно зовнішньоекономічної інтеграції України.

У той же час, 09 жовтня 2013 року до Центральної виборчої комісії надійшла ухвала Окружного адміністративного суду міста Києва від 09 жовтня 2013 року в адміністративній справі №826/15641/13-а про забезпечення адміністративного позову, якою заборонено відповідачу направляти представника (представників) на збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно зовнішньоекономічної інтеграції України незалежно від дати та місця проведення таких виборів до ухвалення рішення у справі.

Крім того, до Центральної виборчої комісії 09 жовтня 2013 року надійшла постанова державного виконавця відділу примусового виконання рішень Державної виконавчої служби України від 09 жовтня 2013 року ВП №40146603 про відкриття виконавчого провадження з виконання ухвала Окружного адміністративного суду міста Києва від 09 жовтня 2013 року в адміністративній справі №826/15641/13-а.

Відповідач листами від 10 жовтня 2013 року №21-30-1815 та від 16 жовтня 2013 року №21-30-1850 проінформував організаторів зборів про те, що не направлятиме свого представника на збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно зовнішньоекономічної інтеграції України, проведення яких заплановано на 12 та 20 жовтня 2013 року.

Судом встановлено, що на збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно зовнішньоекономічної інтеграції України, що відбулися в місті Донецьку в Парку культури і відпочинку імені Ленінського комсомолу 06 жовтня 2013 року, у місті Миколаєві на площі Леніна 09 жовтня 2013 року, у місті Житомирі на стадіоні Житомирського агротехнічного коледжу 12 жовтня 2013 року та у місті Вінниці на стадіоні СК "Нива" 20 жовтня 2013 року, Центральна виборча комісія України не направляла свого представника для посвідчення факту проведення зборів, що у свою чергу, вказує на не посвідчення проведення зборів у встановленому Законом України "Про всеукраїнський референдум" порядку.

Таким чином, на думку суду, Ініціативні групи, обрані на згаданих зборах громадян України, факт проведення яких не посвідчено, є такими, що утворені з порушенням вимог частини другої статті 30 Закону України "Про всеукраїнський референдум".

При цьому колегія суддів звертає увагу, що Закон України "Про всеукраїнський референдум" не передбачає іншого порядку посвідчення факту проведення зборів громадян України, ніж направлення Центральною виборчою комісією свого представника.

Враховуючи викладене суд приходить до висновку, що відмова Центральної виборчої комісії в реєстрації Ініціативних груп у зв'язку з порушенням під час їх утворення вимог частини другої статті 30 Закону України "Про всеукраїнський референдум", є правомірною, відповідно, оскаржувані постанови про відмову в реєстрації Ініціативних груп прийняті на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені вказаним Законом.

За таких підстав позовні вимоги Ініціативних груп нормативно та документально не підтверджуються й не підлягають задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, Центральною виборчою комісією доведено правомірність та обґрунтованість постанов про відмову в реєстрації ініціативних груп з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утворених на зборах громадян, у межах спірних правовідносин з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов Ініціативних груп не підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Ініціативній групі з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утвореній на зборах громадян України, що відбулися 06 жовтня 2013 року в місті Донецьку в Парку культури і відпочинку імені Ленінського комсомолу, Ініціативній групі з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утвореній на зборах громадян України, що відбулися 09 жовтня 2013 року в місті Миколаєві на площі Леніна, Ініціативній групі з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утвореній на зборах громадян України, що відбулися 12 жовтня 2013 року в місті Житомирі на стадіоні Житомирського агротехнічного коледжу, та Ініціативній групі з проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утвореній на зборах громадян України, що відбулися 20 жовтня 2013 року в місті Вінниці на стадіоні СК "Нива", в особі уповноваженого представника ОСОБА_3, відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя В.А. Кузьменко

Судді Н.А. Добрівська

В.П. Шулежко

Джерело: ЄДРСР 36030125
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку