open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"27" листопада 2013 р.

Справа № 916/1873/13

За позовом: Публічного акціонерного товариства „Енергопостачальна компанія Одесаобленерго";

До відповідача: Приватного підприємства „Перспектива-Рієлтор";

третя особа, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору Громадська організація "ФОНД СПРИЯННЯ ДОБУДОВІ";

про стягнення 232 332,44грн.

за позовною заявою третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору: Громадської організації "ФОНД СПРИЯННЯ ДОБУДОВІ"

позивач: Публічного акціонерного товариства „Енергопостачальна компанія Одесаобленерго"

до відповідача: Приватного підприємства „Перспектива-Рієлтор";

про зобовязання вчинити певні дії

Суддя Оборотова О.Ю.

За участю представників:

Від позивача за первісним позовом: Лапчева Н.В. - довіреність від 29.04.13р.;

Від відповідача за первісним позовом: Іршко О.В. - довіреність від 08.08.12р.;

Від третьої особи:Тодорашко А.В. - довіреність від 11.09.13р;

СУТЬ СПОРУ: В провадженні судді господарського суду Одеської області Оборотової О.Ю. знаходиться справа №916/1873/13 за позовом Публічного акціонерного товариства „Енергопостачальна компанія Одесаобленерго" до відповідача Приватного підприємства „Перспектива-Рієлтор" про стягнення 232 332,44грн.

13.09.2013р. Громадська організація "ФОНД СПРИЯННЯ ДОБУДОВІ" звернулась до господарського суду Одеської області, як третя особа, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору, з позовною заявою до Публічного акціонерного товариства „Енергопостачальна компанія Одесаобленерго" про зобовязання вчинити певні дії.

16.09.2013р. до господарського суду Одеської області від відповідача надійшов відзив на позовну заяву.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 16.09.2013р. залучено до участі у справі № 916/1873/13 в якості третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору Громадську організацію "ФОНД СПРИЯННЯ ДОБУДОВІ". Прийнято до розгляду позовну заяву Громадської організації "ФОНД СПРИЯННЯ ДОБУДОВІ" до Публічного акціонерного товариства „Енергопостачальна компанія Одесаобленерго" про зобовязання вчинити певні дії до спільного розгляду з первісним позовом у справі №916/1873/13.

19.09.2013р. до господарського суду Одеської області від позивача надійшли заперечення на відзив до позовної заяви.

20.09.2013р. до господарського суду Одеської області від позивача надійшов відзив на позовну заяву третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору.

02.10.2013р. до господарського суду Одеської області від відповідача надійшов відзив на позовну заяву третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору.

04.10.2013р. до господарського суду Одеської області від третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору надійшли письмові пояснення.

04.10.2013р. до господарського суду Одеської області від позивача надійшло доповнення до відзиву на позовну заяву третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору.

22.10.2013р. до господарського суду Одеської області від відповідача надійшли письмові пояснення.

Від третьої особи надано до господарського суду Одеської області клопотання про продовження строку розгляду справи на 15 днів.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 11.11.2013 року продовжено строк розгляду справи на п'ятнадцять днів до 28.11.2013р.

У судовому засіданні 09.10.2013 р. було оголошено перерву до 23.10.2013р.; 25.11.2013р. було оголошено перерву до 27.11.2013р.

У судовому засіданні 27.11.2013 р. після виходу судді з нарадчої кімнати було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив:

13.10.2010р. між відкритим акціонерним товариством „Енергопостачальна компанія Одесаобленерго" та ПП „Перспектива - Рієлтор" укладено договір про постачання електричної енергії № 11100.

Положенням п. 9.4 договору передбачено чинність останнього з дня його підписання з терміном дії до 31 грудня 2010 року та щорічною пролонгацією на наступний календарний рік, якщо за місяць до закінчення терміну дії договору жодною із сторін не буде заявлено про припинення його дії або перегляд його умов, однак на строк не більше ніж до 12.01.2012 р.

Додатковими угодами від 12.01.2012 р., від 25.06.2012 р., від 31.03.2013 р. сторони неодноразово вносили зміни до п. 9.4 договору та продовжували термін дії останнього. Так відповідно до угоди від 31.03.2013 р. договір про постачання електричної енергії № 11100 від 13.10.2010 р. діє до 31.12.2013 р.

25.04.2013р. відбулись чергові Загальні збори акціонерів відкритого акціонерного товариства „Енергопостачальна компанія Одесаобленерго", якими серед іншого прийняте рішення про внесення змін до Статуту ВАТ „Одесаобленерго", в тому числі щодо зміни найменування товариства на публічне акціонерне товариство „Енергопостачальна компанія Одесаобленерго" (ПАТ „Одесаобленерго") та зміни місцезнаходження. Вказані зміни обумовлені необхідністю приведення діяльності товариства у відповідність до норм діючого законодавства, а саме до вимог Закону України „Про акціонерні товариства", Закону України „Про деражвну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", Податкового та Цивільного кодексів України.

Таким чином, ПАТ " Одесаобленерго" згідно договору № 11100 від 13.10.2010 р. постачає відповідачу електроенергію в межах визначених договором, умовами та обсягами постачання електроенергії та потужності. В свою чергу, відповідач зобов'язаний своєчасно проводити оплату за спожиту електроенергію та виконувати інші умови договору.

Відповідно до п. 2.3.3 договору та п. 2 Додатку № 5 „Порядок розрахунків" до договору, Споживач до 17 числа місяця, що передує розрахунковому здійснює оплату за електроенергію самостійно авансовим платежем 100% вартості договірної величини, та зобов'язаний на протязі 5 операційних днів з дня отримання рахунку здійснити розрахунок за активну електроенергію, за перевищення договірних величин споживання та потужності, оплату нарахувань по протоколам порушень, рахунків за надання послуг з компенсації перетікання реактивної енергії, пені, індексу інфляції та інших платежів згідно з умовами цього договору.

Згідно умов п. 1 додатка №5, розрахунковим періодом для визначення обсягу спожитої електроенергії приймається місць з 17 числа попереднього місяця до тако ж числа розрахункового місяця.

Статтею 26 Закону України "Про електроенергетику" у разі перевищення договірної величини споживання електроенергії споживач зобов'язаний сплатити Енергопостачальній організації двократну вартість різниці між фактично спожитою та договірною величиною.

Вищевикладена норма у взаємовідносинах між позивачем та відповідачем практично реалізована в п. 4.2.2 договору, де в разі перевищення Споживачем договірних величин споживання електроенергії, та потужності останній сплачує Постачальнику за договором двократну вартість різниці між фактично спожитою та договірною величиною.

Таким чином, відповідальність у вигляді додаткової плати за перевищення договірної величини споживання електроенергії прямо встановлена п.5 ст. 26 Закону України "Про електроенергетику" та умовами укладеного між сторонами договору.

В додатку № 1 до договору "Обсяги постачання електричної енергії споживачу" сторони визначили між собою щомісячний обсяг постачання електричної енергії на кожний місяць 2013 р. Так на січень 2013 р. договірна величина електроспоживання складала 250 000 кВт/г..

В свою чергу, порядок та умови коригування договірних величин електроспоживання передбачені п. 4.4, 6.14 Правил, п. 2, 3 додатку № 1 "Обсяги постачання електричної енергії споживачу" до договору та п. 5.5, 5.6 договору про постачання електричної енергії.

Згідно п. 4.4 Правил та п. 5.5 договору, п. 2, 3 додатка № 1 до договору, Споживач має право протягом розрахункового періоду, але не пізніше ніж за день до зазначеного у додатку "Порядок розрахунків" до договору розрахункового дня звернутись до Постачальника електричної енергії з заявою на коригування договірної величини споживання електричної енергії. Датою надходження звернення є дата реєстрації письмового звернення у Постачальника електричної енергії.

Враховуючи той факт, що Споживач звернувся з заявою про коригування договірних величин на січень 2013 р. до рівня 267 840 кВт., договірна величина була скоригована йому в сторону збільшення, про що свідчить повідомлення про перевищення договірних величин та коригування договірної величини споживання електричної енергії в сторону збільшення. Дане повідомлення було отримано відповідачем 04.02.2013 р., про що свідчить поштове повідомлення про вручення.

Відповідно до акту про обсяги спожитої електричної енергії та акту про використану електричну енергію за січень 2013 р. відповідач спожив 503 609 кВт/г.

Перевищення договірних величин за січень 2013 р. складає різницю фактичного за замовленого споживання, а саме 235 769 кВт/г. на суму 225 418,74 грн. (503 609 кВт/г (фактично спожито) - 268740 кВт/г (скоригований ліміт споживання) = 235 769 кВт/г * 0,9561 грн.(тариф) = 225 418,74 грн. )

Про факт перевищення договірних величин Споживача було повідомлено повідомленнями про перевищення договірних величин 04.02.2013 р. Споживачу було вручено рахунок фактуру № 11100/1 від 18.02.2013 р. на сплату, про що свідчить відмітка про вручення, який відповідачем в термін встановлений договором не сплачено. Отже, сума боргу за перевищення договірних величин електроспоживання складає 225 418,74 грн.

Відповідно до п. 4.2.2 договору Споживач також несе відповідальність за перевищення граничних (договірних) величин електричної потужності.

П. 4.6 Правил та п.5.3. договору передбачено, що договірні (граничні) величини споживання електричної потужності на розрахунковий період визначаються для споживача на години максимуму навантажень енергосистеми окремо для кожної площадки вимірювання з приєднаною потужністю 150 кВА (кВт) і більше та середньомісячним (за підсумками минулого року) обсягом фактичного споживання електричної енергії 50 тис.кВт і більше, виходячи із установленого енергосистемою завдання щодо граничного споживання електричної потужності і доводяться Постачальником електричної енергії до відома споживача письмовим повідомленням не пізніше ніж за 10 діб до початку наступного розрахункового періоду, що є невід'ємною частиною цього договору.

Пунктом 5.5. договору визначено, що споживач має право протягом поточного розрахункового періоду, зазначеного у додатку №5 „Порядок розрахунків" до цього договору, не пізніше ніж за п'ять робочих днів до його закінчення, звернутися письмово до постачальника електричної енергії за коригуванням договірних величин споживання електричної енергії та договірної (граничної) величини електричної потужності. Датою надходження звернення є дата реєстрації письмового звернення у Постачальника електричної енергії.

При цьому коригування договірної величини споживання електричної енергії та договірної (граничної) величини електричної потужності проводиться Постачальником електричної енергії при виконанні Споживачем наступних умов: - надання Споживачем письмового звернення Постачальнику електричної енергії про коригування договірної величини електричної енергії на протязі поточного розрахункового періоду не пізніше ніж за п'ять робочих днів до його закінчення; - виконання споживачем оплати заявлених обсягів споживання електричної енергії з урахуванням обсягів коригування, у відповідності до умов визначених додатком №5 „Порядок розрахунків" до Договору.

Враховуючи той факт, що Споживач своїм правом не скористувався та не звернувся з заявою про коригування, тому в лютому 2013 р. договірні величини залишені без змін.

Перевищення договірних величин потужності зафіксовано актом з контролю електричної потужності від 14.02.2013 р. , складеного у відповідності до п. 4,9 Правил.

03.01.2013 р. Споживачу належним чином були доведені договірні величини потужності на лютий 2013 р. письмовим повідомленням як це і передбачено п. 5.3 договору а саме: ранок - 343 кВт, вечір - 360 кВт.

14.02.2013 р. при ранковому контролі з 8.30 хв. до 10.30 хв. фактична потужність підприємства становила 584,4 кВт. Таким чином, перевищення договірної величини потужності за лютий 2013 р. складає різницю зазначених показників, а саме 241,4 кВт на суму 6913,70 грн. (548,4 кВт - 343 кВт = 241,4 кВт * 28,64 грн. (тариф) = 6913,70 грн. )

28.02.2013 р. між Постачальником та ПП „Перспектива - Рієлтор" було укладено угоду № 25/13 про порядок погашення заборгованості. Предметом вказаної угоди є порядок погашення відповідачем суми боргу в розмірі 424 657,24 грн. в тому числі: сума боргу за спожиту активну електричну енергію в розмірі 192 324,80 грн., сума боргу за перевищення договірних величин електроспоживання в розмірі 225 418,74 грн., сума боргу за перевищення договірних величин потужності на суму 6913,70 грн.

Згідно п. 1.2 угоди Боржник визнає свої боргові зобов'язання перед ПАТ "Одесаобленерго" в сумі 424 657,24 грн., та зобов'язується в термін до 20 липня 2013 р. повністю сплатити кошти в розмірі 424 657,24 грн., з рострочкою платежа в шість місяців. Таким чином, боргове забов'язання було прийнято боржником до виконання, про це також свідчить часткове погашення боргу за угодою в розмірі 192 324,80 грн.

Разом з тим забов'язання з погашення суми боргу за перевищення договірних величин потужності в розмірі 6913,70 грн. за лютий 2013 р. та суми боргу за перевищення договірних величин електроспоживання в розмірі 225 418,74 грн. за січень 2013 р. не було виконано боржником.

Таким чином, заборгованість ПП „Перспектива - Рієлтор" перед ПАТ „Одесаобленерго" згідно угоди № 25/13 від 28.02.2013 р. про порядок погашення заборгованості, та згідно договору № 011100 від 13.10.2010 р., складає 232 332,44 грн., в тому числі: заборгованність за перевищення договірної величини електроспоживання за січень 2013 р. - 225 418,74 грн.; заборгованність за перевищення договірної величини потужності за лютий 2013 р. - 6913,70 грн.

13.09.2013р. Громадська організація "ФОНД СПРИЯННЯ ДОБУДОВІ" звернулась до господарського суду Одеської області, як третя особа, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору, з позовною заявою до Публічного акціонерного товариства „Енергопостачальна компанія Одесаобленерго" про зобовязання Публічного акціонерного товариства „Енергопостачальна компанія Одесаобленерго" укласти прямі договори на постачання електричної енергії споживачем - фізичним особам, що мешкають в будинках за адресою: м. Одеса, вул. М. Грушевського, буд. 39/1 корп. 3,4,5, м. Одеса, вул. М. Грушевського 39/2, корп. 1-3 м. Одеса, пров. Іспанський 1 виключивши ці обєкти з договору про постачання електричної енергії №11100 від 13.10.2010р. та про зобовязання Публічного акціонерного товариства „Енергопостачальна компанія Одесаобленерго" застосувати до електричної енергії, що була поставлена фізичним особам - мешканцям будинків за адресою: м. Одеса, вул. М. Грушевського, буд. 39/1 корп. 3,4,5, м. Одеса, вул. М. Грушевського 39/2, корп. 1-3 м. Одеса, пров. Іспанський 1 тарифи для населення (населеного пункту).

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши надані докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав:

Статтею 11 ЦК України передбачено, що цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки.

Згідно з ч. 1 ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Статтею 16 ЦК України передбачено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

У відповідності з положеннями ч. 2 ст. 16 ЦК України та ч. 2 ст. 20 ГК України права та охоронювані законом інтереси захищаються шляхом: визнання права (визнання наявності або відсутності прав); визнання правочину недійсним (визнання повністю або частково недійсним актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб'єктів, що суперечать законодавству, ущемлюють права та законні інтереси суб'єкта господарювання або споживачів; визнання недійсними господарських угод з підстав, передбачених законом); припинення дії, яка порушує права (припинення дій, що порушують право або створюють загрозу його порушення); відновлення становища, яке існувало до порушення (відновлення становища, яке існувало до порушення прав та законних інтересів суб'єктів господарювання); примусове виконання обов'язку в натурі (присудження до виконання обов'язку в натурі); припинення правовідноношення (установлення, зміни і припинення господарських правовідносин); відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди (відшкодування збитків); визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної владу, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб; (застосування штрафних санкцій, застосування оперативно-госододарських санкцій, застосування адміністративно-господарських санкцій).

Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

16.09.2013р. до господарського суду Одеської області від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого зазначено, що відповідач проти позову заперечує. Згідно з актом звірки взаєморозрахунків від 02.09.2013р. за договором № 11100 від 13.10.2010р. заборгованість відповідача перед позивачем складає 47 245,84грн.

19.09.2013р. до господарського суду Одеської області від позивача надійшли заперечення на відзив до позовної заяви, відповідно до якого зазначено, що станом на 20.02.2013 р. відповідно до акту звірки підписаного і скріпленого печатками сторін за відповідачем рахувалась заборгованість у розмірі 426893,25 грн. у т. ч - перевищення договірних величин електроспоживання в розмірі 225418,74 грн., та перевищення договірних величин електричної потужності в розмірі 6913,70 грн., які є на даний час предметом розгляду по даній справі. Станом на 02.09.2013 р. відповідно до акту звірки підписаного сторонами за відповідачем рахується кредитовий залишок у розмірі 309 720,00 грн. в т.ч податок на додану вартість у розмірі 51 620,00 грн. Заперечуючи проти позовних вимог відповідач не звертає уваги на той факт, що в акті звірки в п. 7 та п. 8 рахується також несплаченою заборгованість яка є предметом розгляду по даній справі, а саме перевищення договірних величин електроспоживання в розмірі в розмірі 225418,74 грн., та перевищення договірних величин електричної потужності в розмірі 6913,70 грн., по - друге помилково вважає кредитовий залишок сплатою за перевищення договірних величин електроспоживання та перевищення договірних величин електричної потужності на які слід зазначити податок на додану вартість не нараховується. Безпідставність та помилковість тверджень відповідача доводиться і тим, що зазначена сума кредитового залишку у розмірі 309 720,00 грн. була сплачена відповідно до умов договору (п. 2 додаток № 5), згідно рахунку від 19.08.2013 р. як передоплата за електроенергію за вересень 2013 р.

П. 2 Додатку № 5 „Порядок розрахунків» до договору, Споживач до 17 числа місяця, що передує розрахунковому здійснює оплату за електроенергію самостійно авансовим платежем 100% вартості договірної величини, та зобов'язаний на протязі 5 операційних днів з дня отримання рахунку здійснити розрахунок за активну електроенергію, за перевищення договірних величин споживання та потужності, оплату нарахувань по протоколам порушень, рахунків за надання послуг з компенсації перетікання реактивної енергії, пені, індексу інфляції та інших платежів згідно з умовами цього договору.

Зазначене підтверджується також листом № 117 від 21.08.2013 р. та платіжним дорученням банку № 24 від 30.08.2013 про сплату 280 901,12 грн. з цільовим призначенням - "як предоплата за активну електроенергію за вересень 2013 р".

Позивачем зазначено, що твердження відповідача про сплату суми боргу за заявленими позивними вимогами, не відповідають дійсності, оскільки представлені платіжні документи та інші докази свідчать про призначення платежу за інше зобов'язання яке виникло після спірного періоду.

20.09.2013р. до господарського суду Одеської області від позивача надійшов відзив на позовну заяву третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору, відповідно до якого зазначено, що предметом позову ПАТ „Одесаобленерго" є певна матеріально-правова вимога до відповідача, стосовно якої позивач просить прийняти судове рішення, а саме стягнути певну заборгованість за договором постачання електричної енергії. Предметом же позову третьої особи є укладання прямих договорів з фізичними особами та застосування тарифів до вказаних осіб як для населення. Обгрунтовуючи позовні вимоги третя особа помилково пов'язує між собою дві різні за своєю суттю позовні вимоги, та не звертає увагу на те, що заінтересованість третіх осіб повинна мати матеріально-правовий і процесуально-правовий характер. Матеріально-правовий полягає в тому, що рішення, яке буде винесено судом по конкретному спору, може порушити матеріальні права третьої особи або стати підставою для сторони вимагати відшкодування збитків від неї, тощо. Процесуально-правова заінтересованість третьої особи полягає в недопущені постановлення судом несприятливого для себе рішення. Тому свої дії в процесі треті особи спрямовують на запобігання присудженню судом об'єкта матеріального спору позивачеві чи залишення його за відповідачем або ж виступити проти сторін, вимагаючи присудження об'єкта спору собі.

Позивач зазначає що, предметом спору між позивачем та відповідачем є стягнення заборгованості за господарським договором, який виник в результаті господарських правовідносин. В свою чергу, підставою позову третьої особи є захист інтересів її членів у добудові незавершених будівництвом об'єктів. Предметом же позову є зобов'язання по укладанню прямих договорів між ПАТ „Одесаобленерго" та фізичними особами. З наведеного свідчить, що третя особа намагається захистити не свої особисті права, а права та інтереси інших осіб - фізичних осіб.

02.10.2013р. до господарського суду Одеської області від відповідача надійшов відзив на позовну заяву третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору, відповідно до якого зазначено, що ПП „Перспектива - Рієлтор" вважає позовні вимоги третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору обґрунтованими з наступних підстав, „Перспектива - Рієлтор" з 29.12.2007 року здійснює будівництво Житлового комплексу за адресою м. Одеса, вул. Ген. Плієва, 1. Для забезпечення електроспоживання „Перспектива - Рієлтор" було укладено договір із ВАТ „Одесаобленерго" та отримані відповідні технічні умови. При отриманні технічних умов та укладені договору було з'ясовано, що через мережі „Перспектива - Рієлтор" (які будуть збудовані згодом) буде здійснюватись постачання електричної енергії іншому споживачу для постачання електричної енергії за будівельною адресою м. Одеса, вул. Пестеля, 31. Таким чином, договір на постачання електричної енергії №011100 між „Перспектива - Рієлтор" та ПАТ „Одесаобленерго" було укладено для забезпечення електричною енергією разом об'єктів за будівельною адресою м. Одеса, вул. Ген. Плієва, 1 та за будівельною адресою м. Одеса вул. Пестеля, 31. Зведення будинків та прийняття закінчених будівництвом житлових будинків здійснюється за чергами. Після прийняття буднику в експлуатацію йому присвоюється поштова адреса відповідним розпорядженням районної адміністрації. Таким чином, за період з вересня 2009 по березень 2012 року за будівельною адресою м. Одеса, вул. Ген. Плієва, 1 та будівельною адресою м. Одеса, вул. Пестеля,31 було збудовано та прийнято до експлуатації низку житлових будинків: 01.09.2009 року прийнято до експлуатації два 10-ти поверхових багатоквартирних будинки, яким присвоєно поштову адресу м. Одеса, вул. М. Грушевського, 39/1 корпус 1 та корпус 2; 24.12.2009 року прийнято до експлуатації три 18-ти поверхових багатоквартирних 3-ї секційних будинки, яким присвоєно поштову адресу м. Одеса, вул. М. Грушевського, 39/1 корпус 3 , корпус 4, корпус 5; 18.07.11 року прийнято до експлуатації багатоквартирний 3-х секційний будинок (13-14-13 поверховий) за будівельною адресою м. Одеса, вул. Пестеля, 31. якому присвоєно поштову адресу м. Одеса, провулок Іспанський, 1; 09.09.2011 року прийнято до експлуатації 10-ти поверховий багатоквартирний 2-х секційнкий будинок, якому присвоєно поштову адресу м. Одеса, вул. М. Грушевського, 39/2 корпус 1; 30.03.2012 року прийнято до експлуатації два 10-ти поверхових багатоквартирних 1-секційних будинки, яким присвоєно поштову адресу м. Одеса, вул. М. Грушевського, 39/2 корпус 3 та корпус 6; Відповідно до Договору на постачання електричної енергії №011100 між „Перспектива - Рієлтор" та ПАТ „Одесаобленерго", „Перспектива - Рієлтор" розраховується за всю електричну енергію, що споживається за зазначеними адресами, що поставляється для здійснення будівництва „Перспектива - Рієлтор", а також для забезпечення електроспоживання фізичними особами для побутово-комунальних потреб в житлових домах, які прийнято до експлуатації. З метою приведення договору №011100 від 13.10.10 року про постачання електричної енергії у відповідність до фактичного складу споживачів та застосування з боку ПАТ „Одесаобленерго" тарифу для населення (населеного пункту) до обсягу електричної енергії, що споживається фізичними особами для побутово-комунальних потреб, „Перспектива - Рієлтор" неодноразово зверталось до ПАТ „Одесаобленерго" з відповідними листами. В ПАТ „Одесаобленерго" проводилась нарада, за результатами якої було прийнято рішення, що ПАТ „Одесаобленерго" буде застосовувати відповідні тарифи до електричної енергії, що споживається фізичними особами для побутово-комунальних потреб в межах договору №011100 від 13.10.10 року про постачання електричної енергії за наявності відповідного роз'яснення НКРЕ України. За запитом „Перспектива - Рієлтор" (лист ПП „Перспектива - Рієлтор" від 28.03.2012 року №45) НКРЕ України з цього приводу було надано роз'яснення (лист НКРЕ від 20.04.2012 року №2478/11/47-12). За зазначеним роз'ясненням НКРЕ: „...в частині забезпечення мешканців багатоквартирних житлових будинків електричною енергією з метою надання житлово-комунальних послуг, ПП „Перспектива - Рієлтор" є „населеним пунктом". Таким чином, ПП „Перспектива - Рієлтор" має розраховуватися за обсяги, електричної енергії, спожитої на комунально-побутові потреби населеного пункту за відповідними тарифами згідно з умовами Порядку. Під Порядком в роз'ясненні НКРЕ поіменовано Порядок застосування тарифів на електроенергію, що відпускається населенню та населеним пунктам, затверджений постанвоою НКРЕ. Проте, після отримання такого роз'яснення ПАТ „Одесаобленерго" продовжувало застосовувати тарифи для промисловості до всієї електричної енергії, що споживається №011100 від 13.10.10 року про постачання електричної енергії. Будь-які звернення ПП „Перспектива - Рієлтор" до ПАТ „Одесаобленерго" стосовно необхідності застосування тарифу для населеного пункту щодо будинків, які прийняті в експлуатацію та в яких електрична енергія споживається населенням, були проігноровані ПАТ „Одесаобленерго". Відповідно до ч.ч. 1.-2 ст. 11 Закону України від 16.10.1997 р., № 575/97-ВР „Про електроенергетику": „Державне регулювання діяльності в електроенергетиці провадиться шляхом надання ліцензій на здійснення окремих видів діяльності в електроенергетиці, формування тарифне політики, встановлення порядку здійснення контролю за діяльністю суб'єктів електроенергети-, інших учасників оптового ринку електричної енергії та відповідальності за порушення ними умов правил здійснення діяльності на оптовому ринку електричної енергії. Органом державного регулювання діяльності в електроенергетиці є національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики." Згідно абзацу вісімдесят пункту 1.2 Загальних положень Правил користування електричною енергією, затв. Постановою НКРЕ від 31.07.1996 р., № 28 "Про затвердження Правил користування електричною енергією" - тариф - регульована та/або визначена відповідно до нормативно-правових актів НКРЕ ціна (сукупність цін відповідно до часу доби) на певні види товарів чи послуг. Таким чином, роз'яснення НКРЕ стосовно розгляду спірного питання між ПАТ „Одесаобленерго" та ПП „Перспектива - Рієлтор" щодо застосування тарифу відповідно до статусу ПП „Перспектива - Рієлтор" як населеного пункту в частині забезпечення мешканців багатоквартирних житлових будинків електричною енергією з метою надання житлово-комунальних послуг є обов'язковим для виконання.

Згідно до п. 11, п. 13 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затв. Постановою КМ України від 13.04.2011 р., № 461: „11. Датою прийняття в експлуатацію об'єкта є дата реєстрації декларації або видачі сертифіката. 13. Зареєстрована декларація або сертифікат є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об'єкт необхідних для його функціонування ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об'єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього. Підключення об'єкта, прийнятого в експлуатацію, до інженерних мереж здійснюється відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" протягом десяти днів з дня відповідного звернення замовника до осіб, які є власниками відповідних елементів інженерної інфраструктури або здійснюють їх експлуатацію." Тобто об'єкт житлового будівництва втрачає статус об'єкту будівництва та набуває статус житлового будинку з дня реєстрації декларації або видачі сертифіката. З врахуванням того, що в квартирах електрична енергія споживається фізичними особами для житлово-комунальних потреб, не має жодних підстав застосовувати до цієї електричної енергії, яка споживається населенням в житлових будинках, тариф для промисловості. Належним тарифом для такої електричної енергії є тариф, встановлений НКРЕ для населення (населеного пункту). ПАТ „Одесаобленерго" зобов'язане виконувати ліцензійні умови щодо постачання електричної енергії за регульованим тарифом (Умови та правила здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, затв. постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 13 червня 1996 р. N 15/1, Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 8 серпня 1996 р. за N 433/1458). А саме, згідно з п. 3.7.1. зазначених Умов та правил здійснення підприємницької діяльності: „3.7.1. Ліцензіат має право одержувати від споживачів, яким він постачає електричну енергію, плату за єдиними роздрібними тарифами, кожний з яких встановлюється НКРЕ як середньозважена між всіма ліцензіатами величина розрахункових роздрібних тарифів за класами напруги, розрахованими кожним ліцензіатом на базі роздрібних тарифів на електричну енергію згідно з вимогами підпункту 3.7.4.". Поняття єдиних роздрібних тарифів наведено в п. 1.4. зазначених Умов та правил здійснення підприємницької діяльності: Єдині роздрібні тарифи. здрібні тарифи на електричну енергію, що відпускається для кожного класу споживачів, крім тарифів на електричну енергію, що відпускається на побутові потреби населення, населених пунктів та зовнішнього освітлення, визначені НКРЕ на підставі наданої ліцензіатами інформації про величини розрахункових роздрібних тарифів та обсягів прогнозованого споживання за класами напруги.".Тобто до єдиних роздрібних тарифів не включаються тарифи для населення (населених пунктів). Таким чином, дії ПАТ „Одесаобленерго" щодо визначення за договором №011100 від 13.10.10 року про постачання електричної енергії для ПП „Перспектива - Рієлтор" розміру плати виходячи з єдиних роздрібних тарифів за електричну енергію, спожиту в жилих будинках, не відповідають нормативним актам по застосуванню тарифів на електричну енергію. Враховуючи дати введення в експлуатацію житлових будинків відповідач вважає, що тариф, встановленим НКРЕ для населеного пункту має бути застосований до електроенергії спожитої в будинку за адресою м. Одеса, вул. М. Грушевського, будинок 39/1 корп. 3, 4, 5 - з 24.12.2009 року; спожитої в будинку за адресою м. Одеса, пров. Іспанський, 1 - з 18.07.2011 року; спожитої в будинку за адресою м. Одеса вул. М. Грушевського, 39/2 корп. 1 - з 09.09.2011 року; спожитої в будинку за адресою м. Одеса вул. М. Грушевського, 39/2 корп. 3 - з 30.03.2012 року; спожитої в будинку за адресою м. Одеса вул. М. Грушевського, 39/1 корп. 6 - з 30.05.2012 року. Згідно до роз'яснень НКРЕ (викладених у листах НКРЕ від 24.01.2008 р. N 457/11/17-08, від 25.02.2008 р. N 1132/11/17-08, від 02.08.2007 р. N 4739/11/17-07) стягнення підвищеної оплати (кратної вартості спожитої електроенергії) при перевищенні договірних величин електроспоживання та перевищення ліміту потужності відносяться до категорії штрафних санкцій. За нормами ст. 26 (ч. 6 та ч. 7) Закону України від 16.10.1997 р. № 575/97-ВР "Про електроенергетику" до населення не застосовуються штрафні санкції за споживання електричної енергії понад договірну величину та перевищення договірної величини потужності. За позовною заявою ПАТ „Одесаобленерго" з ПП „Перспектива - Рієлтор" стягується заборгованість по штрафним санкціям за перевищення договірних величин електроспоживання у розмірі 225 418,74 грн., перевищення ліміту потужності у розмірі 6 913,70 грн. Зазначені суми були нараховані стосовно електричної енергії спожитої в січні 2013 р. та лютому 2013 р. В цей період електрична енергія за договором №011100 від 13.10.10 року про постачання електричної енергії споживалась населенням, про що ПАТ „Одесаобленерго" було повідомлено письмово. Тобто в період споживання електричної енергії населенням до сплати ПП „Перспектива - Рієлтор" були нараховані штрафні санкції, які відповідно до Закону України „Про електроенергетику" до населення не застосовуються. Застосування штрафів до ПП „Перспектива - Рієлтор" щодо споживання електричної енергії в січні та лютому 2013 сталось виключно у зв'язку з тим, що ПАТ „Одесаобленерго" неправильно було визначено тарифну групу ПП „Перспектива - Рієлтор" споживача, що сплачує електричну енергію, яка споживається населенням.

04.10.2013р. до господарського суду Одеської області від третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору надійшли письмові пояснення, відповідно до яких зазначено, що ПАТ „Одесаобленерго" та ПП „Перспектива - Рієлтор" є сторонами договору №11100 від 13.10.2010 року про постачання електричної енергії, що фактично споживається фізичними особами в будинках за адресою м. Одеса, вул. М. Грушевського, будинок 39/1 корп. 3, 4, 5, м. Одеса, вул. М. Грушевського, 39/2 корп. 1-3, м. Одеса, пров. Іспанський, 1. ПАТ „Одесаобленерго" власними діями (незастосуванням належних тарифів та неправомірним застосуванням штрафних санкцій) довело ПП „Перспектива - Рієлтор" до стану неспроможності сплачувати за електричну енергію.

Відповідно до пп. 12.5. п. 12 Правил користування електричною енергією, затверджених Постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики (НКРЕ) від 31.07.1996 року № 28 "Про затвердження Правил користування електричною енергією" із змінами: „12.5. У разі виходу із складу населеного пункту або прийняття відповідного рішення органом управління населеного пункту споживач населеного пункту або фізична особа, електроустановки якої приєднані до технологічних електричних мереж населеного пункту (далі -споживач на території населеного пункту), для користування електричною енергією має право: змінити у встановленому порядку схему електропостачання та приєднати належну йому електроустановку до електричних мереж електропередавальної організації; укласти тристоронній договір про користування електричною енергією на території населеного пункту з постачальником електричної енергії та населеним пунктом на основі типового договору (додаток 5) та договір про користування електричною енергією відповідно до Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 1999 року N 1357 (із змінами).

У разі укладення тристороннього договору про користування електричною енергією на території населеного пункту постачальник електричної енергії та населений пункт вносять у встановленому законодавством України порядку зміни в укладений між ними договір про постачання електричної енергії щодо визначення обсягу спожитої населеним пунктом електричної енергії та умов припинення або обмеження електропостачання населеного пункту, які пов'язані та витікають з умов тристороннього договору про користування електричною енергією на території населеного пункту.»

Третьою особою зазначено, що згідно до абз. 2 п. 12.6 Правил користування електричною енергією, договір про користування електричною енергією на території населеного пункту може бути укладений у разі виконання таких умов: 1) особа, яка має намір набути статус споживача на території населеного пункту, та населений пункт не мають боргів за електричну енергію перед населеним пунктом та постачальником електричної енергії відповідно; Проте Сторонами договору №11100 від 13.10.2010 року про постачання електричної енергії (ПАТ „Одесаобленерго" та ПП „Перспектива - Рієлтор") не здійснені заходи щодо укладення відповідних договорів із фізичними особами: ПАТ „Одесаобленерго" відмовляється укладати такі договори за заявами фізичних осіб. Тому вимога ГО „Фонд сприяння добудові" про зобов'язання ПАТ „Одесаобленерго" „укласти відповідні договори із фізичними особами пов'язана із змінами договору №11100 від 13.10.2010 року про постачання електричної енергії та визначенням заборгованості ПП „Перспектива - Рієлтор" перед ПАТ „Одесаобленерго" та пов'язана з предметом спору, що розглядається по справі №916/1873/13. Щодо вимоги зобов'язати ПАТ „Одесаобленерго" застосувати до електричної енергії, що була поставлена фізичним особам - мешканцям будинків за адресою м. Одеса, вул. М. Грушевського, будинок 39/1 корп. 3, 4, 5, м. Одеса, вул. М. Грушевського, 39/2 корп. 1-3, м. Одеса, пров. Іспанський, 1, тарифи для населення (населеного пункту). Електрична енергія, що поставлялась ПАТ „Одесаобленерго" за договором №11100 від 13.10.2010 року про постачання електричної енергії використовувалась в певний період часу фізичними особами, що проживають в будинках за адресою м. Одеса, вул. М. Грушевського, будинок 39/1 корп. З, 4, 5, м. Одеса, вул. М. Грушевського, 39/2 корп. 1-3, м. Одеса, пров. Іспанський, 1 для задоволення власних комунально-побутових потреб. Рахунки для сплати зазначеної електричної енергії надавались ПП „Перспектива - Рієлтор"- як споживачу за договором №11100 від 13.10.2010 року про постачання електричної енергії із застосуванням тарифу для промисловості. Згідно до роз'яснення НКРЕ від 2478/11/47-12 від 20.07.2012 року „в частині забезпечення мешканців багатоквартирних житлових будинків електричною енергією з метою надання житлово-комунальних послуг, ПП „Перспектива - Рієлтор" є населеним пунктом". Відповідно до п. 1.2. Правил користування електричною енергією „споживачі населеного пункту - населення, електроустановки якого приєднані до технологічних електричних мереж населеного пункту та яке розраховується за використану електричну енергію з населеним пунктом;".Відповідно до част. 6 та част. 7 Закону України „Про електроенергетику" від 16.10.1997 р. №575/97-ВР „Споживачі (крім населення, професійно-технічних навчальних закладів та вищих навчальних закладів І - IV рівнів акредитації державної і комунальної форм власності) у випадку споживання електричної енергії понад договірну величину за розрахунковий період сплачують енергопостачальникам двократну вартість різниці фактично спожитої і договірної величини.У випадку перевищення договірної величини потужності споживачі (крім населення, професійно-технічних навчальних закладів та вищих навчальних закладів І - IV рівнів акредитації державної і комунальної форм власності) сплачують енергопостачальникам двократну вартість різниці між найбільшою величиною потужності, що зафіксована протягом розрахункового періоду, та договірною величиною потужності". Також згідно до роз'яснення НКРЕ від 2478/11/47-12 від 20.07.2012 року електрична енергія, яка поставлялась від ПАТ „Одесаобленерго" до ПП „Перспектива - Рієлтор" та яка використовувалась для забезпечення мешканців багатоквартирних житлових будинків електричною енергією з метою надання житлово-комунальних послуг має сплачуватись за відповідними тарифами згідно з умовами Порядку застосування тарифів на електричну енергію, що відпускається населенню та населеним пунктам. Зазначений Порядок застосування тарифів на електричну енергію, що відпускається населенню та населеним пунктам було затверджено постановою НКРЕ від 10.03.99 {зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10.03.99 р. за N 152/3445). ГО „Фонд сприяння добудові" вважає, що до електричної енергії, яка поставлялась від ПАТ „Одесаобленерго" до ПП „Перспектива - Рієлтор" за договором №11100 від 13.10.2010р. про постачання електричної енергії та використовувалась населенням за адресами м. Одеса, вул. М. Грушевського, будинок 39/1 корп. 3, 4, 5, м. Одеса, вул. М. Грушевського, 39/2, короп. 1-3, м. Одеса, пров. Іспанський, 1 ПАТ „Одесаобленерго" повинно застосовувати тариф для населеного пункту з дати введення в експлуатацію відповідного будинку. Тобто ПП „Перспектива - Рієлтор" набуло статус населеного пункту стосовно електричної енергії, яка споживалась населенням в будинках відповідно до наступних термінів: стосовно споживання електричної енергії за адресою їм. Одеса, вул. М. Грушевського, будинок 39/1 корп. 3, 4, 5 - з 24.12.2009 року; стосовно споживання електричної енергії за адресою м. Одеса, пров. Іспанський, 1 - з 18.07.2011 року; стосовно споживання електричної енергії за адресою м. Одеса вул. М. Грушевського, 39/2 корп. 1-3 09.09.2011 року; стосовно споживання електричної енергії за адресою м. Одеса вул. М. Грушевського, 39/2 корп. З-з 30.03.2012 року; стосовно споживання електричної енергії 6-з 30.05.2012 року. Таким чином, тариф для населеного пункту (населення) має бути застосовано п~ електричної енергії спожитої мешканцями зазначених будинків відповідно з зазначених термінів прийняття об'єктів в експлуатацію.

04.10.2013р. до господарського суду Одеської області від позивача надійшло доповнення до відзиву на позовну заяву третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про громадські об'єднання" громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи.

Об'єднання громадян можуть представляти й захищати як свої законні інтереси, так і законні інтереси своїх членів (учасників), однак тільки як було зазначено в попередньому відзиві з урахуванням правил підвідомчості.

На відміну від господарського процесуального кодексу статтями 3 та 45 Цивільного процесуального кодексу України передбачено право фізичних та юридичних осіб звертатися із заявами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб, або державних чи суспільних інтересів.

Тому, обсяг прав об'єднань громадян на представництво інтересів своїх членів у процесі та особливості реалізації зазначеного права зазначені в ст. 3, 45 Цивільного процесуального кодексу України. Зазначене свідчить про те, що все ж таки дана справа повинна вирішуватись з дотриманням вимог цивільного судочинства.

Позивачем зазначено, що окрім того, для того, щоб скористатись цим правом і підтвердити право представляти у суді інтереси своїх членів, організація повинна подати докази, які підтверджують, що цей громадянин є справді її членом, відповідно до п. 3.5, та п. 5.1.1 Статуту. Необхідно зазначити і те, що факт членства особи в громадській організації як такий ще не є підставою для визнання її представником у процесі без додаткового волевиявлення члена організації. До того ж це волевиявлення повинно бути в письмовій формі та відповідати приписам ст. 42 ЦПК України в цивільному провадженні, та відповідати приписам ст. 28 ГПК України в господарському судочинстві. Право представляти інтереси третіх осіб підтверджується через правила підтвердження представництва, які визначені відповідним процесуальним законодавством, однак таких доказів третя особа в інтересах членів громадської організації до суду не надала. Окрім того, звертаючись з позовом третя особа не зазначає ні коло осіб з якими повинні укладатись договори, ні на яких умовах повинні укладатись останні. Не надає доказів в суді стосовно об'єму повноважень наданих фізичною особою третій особі на укладання такого договору, адже укладання договору є особистим немайновим правом громадянина яке виражається в вільному волевиявленні. Посилання третьої особи стосовно порушень прав і інтересів мешканців будинків за адресами: м. Одеса, вул. Грушевського 39\1, корп.. 3,4,5 вул. Грушевського 39/2, корп. 1,2,3, вул. Іспанський, 1 спростовуються і слідуючим, позовні вимоги третя особа обґрунтовує тим, що стягнення з відповідача суми боргу за перевищення договірних величин електроспоживання та електричної потужності призведе до неспроможності здійснювати платежі, що можливо призведе до відключення зазначених будинків в квартирах. Таке відключення, як зазначає третя особа „може бути аргументовано з боку ПАТ „Одесаобленерго" відсутністю платежів…, та це призведе до позбавлення мешканців можливості користуватися електроенергією, погіршенню умов проживання і т.п". Зазначені посилання є припущеннями з боку третьої особи, оскільки на даний час навіть при наявності заборгованості у відповідача ПАТ „Одесаобленерго" не припиняло постачання електроенергії і не здійснювало ніяких обмежень стосовно постачання на вказані будинки, хоча таке право передбачено п. 7.5 ПКЕЕ. Отже, доказів того, що Постачальник порушив права мешканців і здійснив заходи по припиненню чи обмеженню в електропостачанні або має наміри їх здійснити, третьою особою до суду не надано. Крім того, є безпідставними посилання про відмову ПАТ „Одесаобленерго" в укладанні договорів з мешканцями зазначених будинків, та у якості доказів відмови наводить заяви мешканців до Постачальника про укладання договорів та „Заключение № 719" про виконання технічних умов ПП „Перспектива Рієлтор". Безпідставність полягає у тому, що ПАТ „Одесаобленерго" не відмовляло в укладанні вказаних договорів, а роз'яснювало мешканцям та ПП „Перспектива Рієлтор" в листах №0194/б від 02.08.2013 р. № 0195/б від 12.08.2013, №2227/б від 17.09.2013 р., що укладання останніх можливо при виконанні технічних умов ПП „Перспектива Рієлтор" № 502-09 від 12.01.2010 р. у повному обсязі з урахуванням Проектного рішення № 1-053-03.1/0302-ЕЛ та виконання вимог п. 1.5.13 Правил улаштування електроустановок. Однак, третя особа помиляється стосовно виконання ПП «Перспектива Рієлтор» Технічних умов № 502-09 від 12.01.2010 р. та Проекту електропостачання № 1-053-03.1/0302-ЕЛ, оскільки: як зазначено в технічних умовах виконання останніх у повному обсязі означає виконання усіх його 4-ох етапів, а „Заключение № 719" від 29.03.2013 р. стосується виконання ПП „Перспектива Рієлтор" тільки 1-го та 4-го етапів зовнішнього електропостачання будинків; в результаті обстеження об'єктів ПП „Перспектива Рієлтор" на можливість переведення мешканців на прямі розрахунки були виявлені невідповідності виконаних електромонтажних робіт з Проектом електрозабезпечення № 1-053-03-1/03.02-ЕЛ, про що свідчить лист № 0194/Б від 02.08.2013 р. надісланий на адресу відповідача.

За нормами Закону України „Про електроенергетику", постачання електричної енергії - це надання електричної енергії за допомогою технічних засобів передачі та розподілу електричної енергії на підставі договору, а споживачі енергії - це суб'єкти господарської діяльності та фізичні особи, що використовують енергію для власних потреб на підставі договору про її продаж та купівлю.

Згідно із ст. 26 Законом України „Про електроенергетику", та п. 3 ПКЕЕН споживання електричної енергії можливе лише на підставі договору з енергопостачальником.

Однак, статтею 25 Закону „Про електроенергетику" передбачено, що Споживачі електричної енергії мають право на: приєднання та підключення до електричної мережі, за умови виконання Правил приєднання електроустановок до електричних мереж; (Абзац другий частини першої статті 25 в редакції Закону N 5021-VI ( 5021-17 ) від 22.06.2012р.).

В свою чергу, відповідно до положень пункту 10 ПКЕЕН, прилади обліку встановлюються відповідно до вимог Правил улаштування електроустановок.

Питання же встановлення прямих взаємовідносин між споживачами електричної енергії (мешканцями багатоповерхового будинку) та енергопостачальником здійснюється з дотриманням вимог пункту 12.5 ПКЕЕ. Відповідно до положень пункту 12.6 ПКЕЕ договір про користування електричною енергією на території населеного пункту може бути укладений у разі виконання таких умов:

1) особа, яка має намір набути статус споживача на території населеного пункту, та населений пункт не мають боргів за електричну енергію перед населеним пунктом та постачальником електричної енергії відповідно;

2) технічний стан розрахункового засобу обліку, яким обладнана електроустановка особи, яка має намір набути статусу споживача на території населеного пункту, відповідає вимогам нормативно-технічних документів;

3) особою, яка має намір набути статус споживача на території населеного пункту, створені технічні можливості щодо забезпечення безперешкодного доступу представників постачальника електричної енергії, підприємства, що здійснює передачу електричної енергії, до власних електричних установок для контролю за рівнем споживання електричної енергії, а також для виконання відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого цими ПКЕЕ порядку.

Тобто, укладення прямих договорів можливе лише за умови приведення поквартирного обліку та внутрішньобудинкових електричних мереж у відповідність до вимог нормативно-правових актів та нормативно-технічних документів, а саме, реконструкції електричних мереж та схеми розрахункового обліку електричної енергії з метою забезпечення окремого обліку за кожним з об'єктів права власності (об'єктом споживача) та загальнобудинкових потреб (на технічні цілі), встановлення відповідних технічних засобів.

Однак, на даний час вищевикладені вимоги нормативно - правових актів та нормативно - технічних документів необхідних для укладення прямих договорів з мешканцями будинків відповідачем не виконані.

Позивач зазначає, що спірним періодом за первісним позовом є період січня та лютого 2013 р., а „Заключение № 719" на яке посилається третя особа як на підставу укладання таких договорів з мешканцями датовано 29 березня 2013 р., тобто після спірного періоду. Вказане виключає можливість звернення з позовними вимогами в інтересах мешканців, оскільки з позовної заяви третьої особи випливає, що таке право у мешканців повинно виникати з моменту підписання „Заключения № 719". Окрім того, звернення тільки двох мешканців за адресою вул.. Грушевського 39/2 кв. 46, та кВ. 47 було надіслано на адресу ПАТ „Одесаобленерго" також після спірного періоду, а саме: 15 та 26 липня 2013 р. Позивач не може погодитись з твердженнями третьої особи про неправильність застосування тарифів за договором № 011100 від 13.10.2010 р. Умовами договору № 011100 в додатку № 10 у пункті 2 сторони визначили об'єкт Споживача „Будмайданчик", у п. 16 цього ж додатку визначили тарифну групу а саме: 1 група промисловий тариф з потужністю більше 750 кВа., з 2 класом напруги - п. 15, при напрузі в 6 кВ - п. 14. Дії сторін при укладанні договору на таких умовах відповідають приписам пункту 2 Тимчасової методики розрахунку роздрібного тарифу на спожиту електроенергію, тарифу на передачу електроенергії місцевими (локальними) електромережами та тарифу на постачання електроенергії, яка затверджена Постановою НКРЕ від 06.05.98 N 564, відповідно до якої споживачі об'єднані у дві групи: 1 група - суб'єкти господарської діяльності та фізичні особи - підприємці; 2 група - міське та сільське населення. Та відповідають вимогам Постанови НКРЕ від 13.08.98 N 1052 "Про Порядок визначення класів споживачів", згідно якої споживачі розподіляються за двома класами напруги: 1 клас напруги - від 27,5 кВ та вище; та 2 клас - нижче 27,5 кВ. Таким, чином, на січень 2013 р. відповідно до Постанови НКРЕ № 1850 від 29.12.13 р. відповідачу з 1 промисловою групою 2 класу було правомірно застосовано роздрібний тариф в розмірі 0,9561 за 1 кВт.г., про що також свідчить рахунок фактура від 18.01.2013 р. На лютий 2013 р. відповідно до Постанови НКРЕ № 62 від 29.01.13 р. відповідачу було застосовано роздрібний тариф в розмірі 0,9561 за 1 кВт.г., про що свідчить рахунок фактура від 18.02.2013 р. При цьому, розрахунки проводились за даними лічильників Споживача № 99654769, № 53131350, № 53131340 зазначених в п.5 Додатка №10 та вказаних Споживачем в звітах про обсяги спожитої електроенергії. В лютому 2013 р. відповідачем повідомлено ПАТ „Одесаобленерго" про те, що житлові будинки за будівельною адресою вул.. Ген. Плієва 1 прийняті в експлуатацію, та будинки за адресою Грушевського 39/2 корп. 1,2,3 залишаються в обслуговуванні ПП „Перспектива Рієлтор", будинки за адресою вул. Грушевського 39/1 корп. 1, 2 передані ОК „ЖБК Лотос". 16.04.2013 р. листом № 63 ПП „Перспектива Рієлтор" звернулась до ПАТ „Одесаобленерго" про організацію загальних обліків на житлові будинки по вул. Грушевського 39/1 корп. 1, 2, та просило направити представника Постачальника для фіксації показів приладів обліку, які будуть приймати участь в розрахунках по укладеному договору між Постачальником та ОК „ЖБК Лотос" і покази яких будуть відраховуватись від загальних лічильників ПП „Перспектива Рієлтор". Таким чином, 17 квітня були перевірені і опломбовані загальні прилади обліку № 02503030, № 02502982, № 02503106, № 02503113 на житлові будинки за адресою: вул. Грушевського 39/1 корп. 1, 2 і укладено договір з ОК „ЖБК Лотос" № 011102, та внесено відповідні доповнення в додаток № 10 до договору № 011100 укладеного з ПП „Перспектива Рієлтор". В свою чергу, 19 квітня перевірені та опломбовані загальні прилади обліку ПП „Перспектива Рієлтор" № 02225109, № 02226017, на житлові будинки за адресою: вул. Грушевського 39/2 корп. 1, 2, 3 та 19.04.2013 р. внесені відповідні доповнення до додатку № 10 договору № 011100. В результаті внесених змін визначено найменування об'єкту за адресою: вул. Грушевського 39/2 корп. 1, 2, 3 як „житловий будинок» з лічильниками № 02225109, № 02226017 - п. 5, з тарифною групою „2 г. Населення" - п. 16. Отже, саме з дати внесення відповідних змін до договору №011100, з розрахункового періоду травня 2013 р. проводились розрахунки як „населення", за тарифом 0,3040 кВт.г про що свідчать рахунки - фактури які отримувались ПП „Перспектива Рієлтор" та що відповідає вимогам п. 1.6 Постанови Національної комісії що здійснює державне регулювання у сфері енергетики № 497 від 23.04.2012 р. Таким чином, посилання третьої особи про неправильність застосування тарифів не відповідає дійсним обставинам справи і не може бути підставою для відмови в задоволенні позовних вимог ПАТ „Одесаобленерго".

22.10.2013р. до господарського суду Одеської області від відповідача надійшли письмові пояснення, відповідно до яких зазначено, що в ПП „Перспектива Рієлтор" не має заборгованості за активну електричну енергію. В ПАТ „Одесаобленерго" обліковується заборгованість по штрафам. Відсутність заборгованості за електричну енергію забезпечена шляхом сплати за активну електричну енергію поручителем. В ПП „Перспектива Рієлтор"не має достатньо коштів для сплати за електричну енергію. Таким чином, якщо буде стягнуто штрафи та не буде знайдено нового поручителя для сплати авансу за електроенергію на наступний період, ПАТ „Одесаобленерго" зможе скористуватися своїм правом на відключення. Тобто загроза припинення постачання електричної енергії споживачам в житлових будинках є реальною. Технічні умови №502-09 від 12.01.2010 року передбачають створення технічної можливості приєднання електроустановок замовника (ПП „Перспектива Рієлтор") до електричних мереж Власника (ПАТ „Одесаобленерго") в 4 етапи (п. 7.3. технічних умов). Створення зазначеної технічної можливості приєднання здійснюється саме Власником (ПАТ „Одесаобленерго") - таке зобов'язання передбачено п. 2.1.1 Договору №502-09 про реалізацію технічних умов від 12.01.2010 року за рахунок ПП „Перспектива Рієлтор". ПАТ „Одесаобленерго" вибирає підрядників для виконання цих робіт, та здійснює приймання цих робіт від підрядника (тобто встановлює порядок виконання власних технічних умов із підрядниками без участи ПП „Перспектива Рієлтор"). За результатами виконання своїх власних зобов'язань ПАТ "Одесаобленерго" самостійно виготовляє висновок про виконання своїх обов'язків по виконанню власних технічних умов - „Заключение № 719 о выполнении договора о реализации технических русловий" (надалі - Заключение) та організує підписання причетними особами (працівниками ПАТ „Одесаобленерго"). Таким чином, в спірний період за первісним позовом (січень-лютий 2012 року) була наявна ситуація, коли одночасно 1) Власником (ПАТ"Одесаобленерго") виконані технічні умови - етап 1, 4 (з 04.12.2012 року); 2) ПАТ „Одесаобленерго" збирає підписи на „Заключении" серед власних співробітників (з 04.12.2012 по 29.03.2013); 3) фізичні особи в квартирах в зданих будинках отримують електричну енергію (з дати заселення після прийняття будинку в експлуатацію); 4) ПАТ „Одесаобленерго" відмовляється укладати договори з фізичними особами, повідомляючи про відсутність „Заключения"; 5) ПАТ „Одесаобленерго" виставляє рахунки з тарифом для промисловості на електричну енергію, що поставляється за фактом фізичним особам, відмовляючись вносити відповідні зміни до договорів, повідомляючи про відсутність „Заключения"; 6) ПАТ „Одесаобленерго" застосовує до ПП „Перспектива Рієлтор" штрафні санкції, які б не застосовувало у разі своєчасного оформлення „Заключения". На підставі власного „Заключения" ПАТ „Одесаобленерго" внесло зміни в договір про постачання електричної енергії №011100 від 13.10.2010 року лише 19.04.2013 року. З врахуванням зазначеного, в спірний період за первісним позовом (січень-лютий 2012 року) ПАТ „Одесаобленерго" вже два місяці мало виконані технічні умови в обсязі, що дозволило пізніше внести зміни до договору №011100 від 13.10.2010 року. ПАТ „Одесаобленерго" з власної недбалості збирало підписи у власних співробітників протягом чотирьох місяців та штучно затягувало змінення договору №011100 і д 13.10.2010 року. З 19.04.2013 року до ПП „Перспектива Рієлтор" не нараховуються будь-які штрафні санкції за перевищення договірних величин споживання та потужності. Це є наслідком переведення ПП „Перспектива Рієлтор" як споживача до категорії населеного пункту. Та врахування певного обсягу електричної енергії, що постачається до ПП „Перспектива Рієлтор", як населеного пункту. Тобто, якщо б ПАТ „Одесаобленерго" своєчасно (в грудні 2012 року) оформило „Заключение" та дало змогу тим самим переоформити договір №011100 від 13.10.2010 року, то до ПП „Перспектива Рієлтор" не було би застосовано штрафів за перевищення договірних величин споживання та потужності в січні та лютому 2013 року. Щодо пломбування приборів обліку: Відповідно до п. 14 „Заключения", „14. Пломбирование приборов учета согласно ППЗЗ выполнено". Таким чином, при зборі підписів робітників ПАТ „Одесаобленерго" на „Заключении" лічильники вже були встановлені та опломбовані належним чином. У зв'язку із зазначеним посилання Позивача (ПАТ „Одесаобленерго") на оформлення пломбування лише 17-19.04.2013 року також свідчить про затягування з боку Позивача (ПАТ „Одесаобленерго") своєчасного оформлення обліку. Таким чином, ПАТ "Одесаобленерго" власними діями затягувало період оформлення документів („Заключения" та змін до договору), для отримання більшої кількості коштів за той саме обсяг переданої електричної енергії. Щодо кола осіб, які звертались до ПАТ „Одесаобленерго" стосовно укладення договорів: до ПП „Перспектива Рієлтор" ще 01.06.2012 року надійшов лист від Держенергонагляд у Південному регіоні (вих. 11/6-660 від 31.05.2012 року), за змістом якого Позивач відмовляв в укладені договорів із мешканцями будинків.

Відповідно до вимог ст.ст. 32, 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. При цьому, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Враховуючи вищевикладене, оцінюючи докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Публічного акціонерного товариства „Енергопостачальна компанія Одесаобленерго" до відповідача Приватного підприємства „Перспектива-Рієлтор", за участю третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору Громадська організація "ФОНД СПРИЯННЯ ДОБУДОВІ" про стягнення 232 332,44грн. підлягають задоволенню, як обґрунтовані, підтверджені належними доказами та наявними матеріалами справи. Вимоги третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору Громадської організації "ФОНД СПРИЯННЯ ДОБУДОВІ" не підтверджені жодним доказом, який міститься в матеріалах справи тому задоволенню не підлягають.

Судові витрати по сплаті судового збору покласти на відповідача згідно зі ст.ст. 44,49 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 33,34,43,44-49,50,82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги Публічного акціонерного товариства „Енергопостачальна компанія Одесаобленерго" до відповідача Приватного підприємства „Перспектива-Рієлтор", за участю третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору Громадська організація "ФОНД СПРИЯННЯ ДОБУДОВІ" про стягнення 232 332,44грн. - задовольнити.

2. Стягнути з Приватного підприємства „Перспектива-Рієлтор" (65026, м. Одеса, вул. Приморська, 49/1, р/р № 26002010116843 в АТ „Укрсімбанк", МФО 328618, код ЄДРПОУ 33311203) на користь Публічного акціонерного товариства „Енергопостачальна компанія Одесаобленерго" (65031, м. Одеса, вул. Миколи Боровського, 28-Б, р/р 2603730103777 в Одеське обласне управління ВАТ „Ощадбанку" м. Одеси, МФО 328845, код ЄДРПОУ 00131713) - заборгованість у розмірі 232 332,44грн., яка складається з заборгованості перевищення договірних величин електроспоживання в розмірі 225 418,74грн. та заборгованості перевищення договірних величин електрично потужності в розмірі 6913,70грн.; витрат по сплаті судового збору у сумі 4646,65грн.

3.У задоволенні позову третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору Громадської організації "ФОНД СПРИЯННЯ ДОБУДОВІ", позивач: Публічного акціонерного товариства „Енергопостачальна компанія Одесаобленерго" до відповідача: Приватного підприємства „Перспектива-Рієлтор" про зобовязання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду може бути оскаржено протягом 10-денного строку з моменту складання повного тексту.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня його підписання, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи Одеським апеляційним господарським судом.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 02.12.2013р.

Суддя Оборотова О.Ю.

Джерело: ЄДРСР 35754402
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку