open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва, 8, корпус 1

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

21 листопада 2013 року 13 год. 45 хв. № 826/18376/13-а

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Данилишин В.М. розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Київської міської державної адміністрації до Всеукраїнської громадської організації "Коаліція учасників Помаранчевої Революції", Громадського руху "Українська Патріотична Альтернатива", ОСОБА_2 та Всеукраїнської суспільної організації "Православний вибір", треті особи: Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві та Прокуратура міста Києва, про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва 21 листопада 2013 року о 08 год. 15 хв. надійшов позов Київської міської державної адміністрації (також далі - позивач) до Всеукраїнської громадської організації "Коаліція учасників Помаранчевої Революції" (також далі - відповідач-1), Громадського руху "Українська Патріотична Альтернатива" (також далі - відповідач-2), ОСОБА_2 (також далі - відповідач-3) та Всеукраїнської суспільної організації "Православний вибір" (також далі - відповідач-4), треті особи: Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві (також далі - ГУ МВС України в місті Києві) та Прокуратура міста Києва, про заборону відповідачу-1, відповідачу-2 та відповідачу-3 встановлювати малі архітектурні форми у вигляді наметів, кіосків, навісів, у тому числі тимчасових та пересувних, 22 листопада 2013 року на Майдані Незалежності та вулиці Хрещатик у місті Києві, а також про встановлення обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (пікетування, пішої ходи, демонстрацій, мітингів, зборів тощо) відповідачу-4 шляхом заборони проведення таких заходів, використання гучномовців, наметів, автотехніки, плакатів 21 листопада 2013 року на вулиці Різницькій у місті Києві.

Одночасно з позовом представником позивача подано до суду письмове клопотання про залучення ГУ МВС України в місті Києві до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, а також письмову заяву про розгляд справи за відсутності представника позивача за наявними у матеріалах справи доказами.

Крім того, 21 листопада 2013 року об 11 год. 37 хв. представником позивача подано до суду письмове клопотання про уточнення позовних вимог, а саме про зміну позову в частині заборони відповідачу-1, відповідачу-2 та відповідачу-3 встановлювати малі архітектурні форми у вигляді наметів, кіосків, навісів, у тому числі тимчасових та пересувних, 22 листопада 2013 року на Майдані Незалежності та вулиці Хрещатик у місті Києві, на позов в частині заборони відповідачу-1, відповідачу-2, відповідачу-3 та іншим суб'єктам під час проведення мирних масових акцій встановлювати малі архітектурні форми у вигляді наметів, кіосків, навісів, у тому числі тимчасових та пересувних, із 22 листопада 2013 року по 07 січня 2014 року на Майдані Незалежності, вулиці Хрещатик та Європейській площі у місті Києві. При цьому, позов в іншій частині представником позивача залишено без змін.

Під час розгляду позову та доданих до нього документів судом з'ясовано, що позов, з урахуванням уточнень до нього, відповідає вимогам, встановленим ст.ст. 106, 182 Кодексу адміністративного судочинства України (також далі - КАС України). Позов належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, його подано у встановлений законом строк. Підстави для повернення позову, залишення його без розгляду чи відмови у відкритті провадження у справі відсутні.

Ухвалою суду від 21 листопада 2013 року відкрито провадження в адміністративній справі, яку призначено до розгляду у судовому засіданні 21 листопада 2013 року о 12 год. 00 хв., та згідно з ч.ч. 2, 3 ст. 53 КАС України, ГУ МВС України в місті Києві та Прокуратуру міста Києва допущено до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача (також далі - треті особи).

Представник позивача у судове засідання не прибула у зв'язку із поданою нею заявою про розгляд справи за її відсутності за наявними у матеріалах справи доказами.

Представники відповідачів та третіх осіб у судове засідання також не прибули, хоча про дату, час та місце судового розгляду справи, з урахуванням ч.ч. 3, 4 ст. 33, ч.ч. 3, 11 ст. 35, ст. 38 КАС України, повідомлені належним чином, заяви про розгляд справи за відсутності їх уповноважених представників до суду не надійшли.

У зв'язку з неявкою у судове засідання усіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Враховуючи викладене та зважаючи на достатність наявних у матеріалах справи доказів для розгляду та вирішення справи по суті, у судовому засіданні 21 листопада 2013 року судом, згідно з ч.ч. 4, 6 ст. 128 КАС України, прийнято рішення про подальший розгляд та вирішення справи у порядку письмового провадження.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд -

ВСТАНОВИВ:

Із наявних у матеріалах справи доказів вбачається, що до Київської міської державної адміністрації надійшли:

- письмове повідомлення відповідача-1 від 05 листопада 2013 року б/н про проведення спільно з іншими громадськими організаціями та громадянами 22 листопада 2013 року із 06 год. 00 хв. по 24 год. 00 хв. мирних зібрань громадян - святкування дев'ятої річниці Помаранчевої революції та третьої річниці Податкового майдану на Майдані Незалежності у місті Києві. У ході попередньо запланованих заходів передбачається проведення святкового концерту та виступів на Майдані Незалежності у місті Києві. З цією метою буде встановлено імпровізовану сцену та сценічне обладнання (у тому числі звукопідсилювальну апаратуру). З метою відтворення духу Помаранчевої революції на період проведення святкування буде символічно встановлено декілька наметів та використано іншу революційну атрибутику як згадку про події 2004 року. Також планується провести смолоскипну ходу вулицею Хрещатик від Бессарабської площі до Майдану Незалежності. Орієнтовна кількість учасників святкування - близько 5000 чоловік;

- письмове повідомлення відповідача-2 від 15 листопада 2013 року № 26 про проведення з ініціативи Київського громадського оргкомітету по підготовці відзначення 10-ї річниці Помаранчевої революції у 2014 році, створеного за ініціативи відповідача-2, до якого ввійшли Народний Рух України (Українська народна партія "Рух"), політична партія "Наша Україна", Конгрес Українських Націоналістів, УНА-УНСО, Спілка офіцерів України, Всеукраїнське товариство "Просвіта" імені Т. Шевченка, ОУН, ОУН(д), ВОВ, Українська партія, Молодь Руху до 9-ї річниці Помаранчевої революції 22 листопада 2013 року на Майдані Незалежності (біля Головпоштамту) громадської акції "Свободи відвойовані на Майдані стануть незворотними тільки в Євросоюзі". У рамках громадської акції пройде ряд заходів: фотовиставка "Помаранчева революція як це було" із 10 год. 00 хв. по 20 год. 00 хв., музичний марафон "Разом нас багато" із 10 год. 00 хв. по 17 год. 00 хв., мітинг "Українські цінності відстояти Майданом - це Європейські цінності" із 17 год. 00 хв. по 19 год. 00 хв., смолоскипний марш єврооптимістів "Освітлимо шлях повернення до нашого європейського дому" із 18 год. 30 хв. по 19 год. 00 хв. за маршрутом "Майдан Незалежності - вулиця Інститутська - вулиця Банкова (по тротуару)", передача звернення до АПУ із 19 год. 00 хв. по 20 год. 00 хв. Орієнтовна кількість учасників акції - до 1000 осіб;

- письмове повідомлення відповідача-3 від 15 листопада 2013 року б/н про проведення у період із 22 листопада 2013 року з 10 год. 00 хв. по 10 год. 00 хв. 23 листопада 2013 року зборів громадян на Майдані Незалежності у місті Києві. Мета: обговорення соціально-економічної ситуації в країні. Орієнтовна кількість учасників - 2000 чоловік;

- письмове повідомлення відповідача-4 від 19 листопада 2013 року № 13 про здійснення 21 листопада 2013 року Хресної ходи православної громадськості від Києво-Печерської Лаври вулицями Києва без перекриття дорожнього руху. Православна хода пройде наступним шляхом: вулиця Лаврська - вулиця Цитадельна, вулиця Московська - вулиця Різницька - Кловський спуск - вулиця Мельникова - вулиця Басейна - Бессарабська площа - бульвар Т. Шевченка - вулиця Володимирська - вулиця Б. Хмельницького - вулиця Володимирська - Софіївська площа. У процесі Хресної ходи перед будівлею Генеральної прокуратури України (вулиця Різницька, 13/15) відбудуться молитовне стояння або пікет православних віруючих, які будуть вимагати припинити політичне переслідування православного політика ОСОБА_7 з боку правоохоронних органів та негайно відпустити його на волю. Окрім цього, відбудеться молитовне стояння біля будинку посольства ФРГ проти нав'язування нашому народу содомського гріха. Час проведення Хресної ходи із 12 год. 00 хв. по 17 год. 00 хв. 21 листопада 2013 року. Орієнтовна кількість учасників - до 1000 осіб.

Щодо викладених обставин у матеріалах справи містяться копії листів органів державної влади, їх посадових/службових осіб, зокрема:

- заступника голови Київської міської державної адміністрації від 30 жовтня 2013 року № 005-3714, відповідно до якого, вказана особа просила призупинити надання дозволів на проведення будь-яких масових акцій на Майдані Незалежності для здійснення робіт із безперебійного та безпечного монтажу Головної новорічної ялинки згідно з установленим графіком;

- Головного управління Держсанепідслужби у місті Києві від 31 жовтня 2013 року № 6010, відповідно до якого, проведення протиправних мітингів, зборів, походів та демонстрацій на перетині вулиць Різницької та Гусовського у місті Києві із застосуванням гучномовців дійсно може призвести до погіршення умов проживання мешканців житлових будинків, розміщених на перетинів зазначених вулиць, що є порушенням законодавства;

- комунального підприємства "Київдорсервіс" Київської міської ради від 13 листопада 2013 року, згідно з яким, у зв'язку із проведенням акцій пікетування Генеральної прокуратури України на вулиці Різницькій, 13/15 у місті Києві та значною чисельністю учасників акції, працівники вказаного підприємства не можуть провести заплановані графіком роботи, оскільки велике скупчення людей перешкоджає під'їзду спеціального технічного транспорту, що створює загрозу життю та здоров'ю населення;

- управління освіти Печерської районної в місті Києві державної адміністрації від 13 листопада 2013 року № 105/72-2833, відповідно до якого, працівники районного управління освіти, працівники закладів освіти, батьки неповнолітніх дітей занепокоєні з приводу проведення мітингів, зібрань та зборів, які перешкоджають пересуванню дітей до закладів, створюють загрозу їх життю та здоров'ю. Непоодинокі випадки використання гучномовців, гомін натовпу, які заважають проведенню навчально-виховного процесу;

- Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві від 13 листопада 2013 року № 65/1/5670, згідно з яким, проведення масових заходів із залученням значної кількості людей на перехресті вулиць Різницької та Гусовського у місті Києві, а також на прилеглій території може призвести до порушення законодавства у сфері пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю населення, правам і свободам інших людей;

- Управління державної автомобільної інспекції ГУ МВС України в місті Києві від 13 листопада 2013 року № 10/30900, відповідно до якого, враховуючи геометричні параметри вулиць Різницької та Гусовського у місті Києві, проведення масових заходів за участю громадян (мітингів, зборів, походів, демонстрацій тощо) на перехресті вказаних вулиць, а також на прилеглій території негативно вплине на безпеку дорожнього руху та ускладнить безперешкодний проїзд автомобілів спеціального призначення (МНС, швидкої допомоги, міліції тощо);

- ГУ МВС України в місті Києві від 19 листопада 2013 року № 1/9240-КОР, згідно з яким, начальник вказаного управління просив голову Київської міської державної адміністрації доручити відповідним службам звернутися до судових органів щодо обмеження шляхом заборони представникам відповідача-1, відповідача-2 та іншим ініціаторам (у разі надходження повідомлень) на встановлення 22 листопада 2013 року під час запланованих акцій наметів та інших тимчасових споруд у центральній частині міста Києва, а саме на Майдані Незалежності, на Бессарабській, Європейській площах, вулицях Хрещатик, Городецького, Інститутській, Грушевського, біля Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів України та Верховної ради України.

Суд погоджується з позицією представника позивача про наявність підстав для задоволення позову, з урахуванням уточнень до нього, у повному обсязі, виходячи з аналізу наявних у матеріалах справи доказів та наступних положень і обставин.

Так, згідно з ч.ч. 4, 5 ст. 1, ч. 1 ст. 10-1 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ", місто Київ є місцем розташування відповідних органів виконавчої влади і місцевого самоврядування.

Столичний статус міста покладає на органи місцевого самоврядування та органи виконавчої влади додаткові обов'язки та гарантує цим органам надання з боку держави додаткових прав.

Виконавчим органом Київської міської ради є Київська міська державна адміністрація, яка паралельно виконує функції державної виконавчої влади, що є особливістю здійснення виконавчої влади в місті Києві.

Згідно з підпунктом 2 п. "б" ч. 1 ст. 38 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, вжиття у разі надзвичайних ситуацій необхідних заходів відповідно до закону щодо забезпечення державного і громадського порядку, життєдіяльності підприємств, установ та організацій, врятування життя людей, захисту їх здоров'я, збереження матеріальних цінностей.

З викладених положень вбачається, що на позивача покладено обов'язок забезпечення державного і громадського порядку.

У ході розгляду справи судом з'ясовано, що до позивача надійшло повідомлення відповідача про проведення 08 жовтня 2013 року мітингу біля адміністративних будівель Генеральної прокуратури України.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (також далі - Конвенція), кожен має право на свободу мирних зібрань і свободу об'єднання з іншими особами, включаючи право створювати профспілки та вступати до них для захисту своїх інтересів.

Згідно зі ст. 39 Конституції України, громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування.

Обмеження щодо реалізації цього права може встановлюватися судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку - з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Згідно з рішенням Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Міністерства внутрішніх справ України щодо офіційного тлумачення положення ч. 1 ст. 39 Конституції України, про завчасне сповіщення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про проведення зборів, мітингів, походів і демонстрацій (справа щодо завчасного сповіщення про масові зібрання) від 19 травня 2001 року № 4рп/2001 (справа № 1-30/2001), організатори таких мирних зібрань мають сповістити зазначені органи про проведення заходів заздалегідь, тобто у прийнятні строки, що передують даті їх проведення. Ці строки не повинні обмежувати передбачене ст. 39 Конституції України право громадян, а має служити його гарантією і водночас надавати можливість відповідним органам вжити заходів щодо безперешкодного проведення громадянами зборів, мітингів, походів і демонстрацій, забезпечення громадського порядку, прав і свобод інших людей. При здійсненні громадянами права на свободу думки і слова, на вільне поширення своїх поглядів і переконань не повинно бути посягань на права і свободи, честь і гідність інших людей. Визначення конкретних строків завчасного сповіщення з урахуванням особливостей форм мирних зібрань, їх масовості, місця, часу проведення тощо є предметом законодавчого регулювання.

Оскільки на даний час Верховною Радою України не прийнято законодавчого акту про визначення механізмів реалізації права на свободу мирних зібрань, а Конституційним Судом України не постановлено рішення про невідповідність Указу Президії Верховної Ради СРСР "Про порядок організації і проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій в СРСР" від 28 липня 1988 року № 9306-ХІ (також далі - Указ) Конституції України, Указ, згідно з Постановою Верховної Ради України "Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР" від 12 вересня 1991 року № 1545-ХІІ, є чинним в частині, що не суперечить Конституції України, а саме щодо розумних строків завчасного сповіщення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування про проведення мирних зібрань, отже, підлягає застосуванню.

Належність застосування Указу до правовідносин, що виникають під час організації і проведення мирних зібрань, підтверджується судовою практикою Верховного Суду України.

Зокрема, Верховним Судом України в узагальненні судової практики "Практика розгляду судами справ про адміністративній правопорушення, що посягають на встановлений порядок управління (ст. 185-2КпАП)" зазначено, що єдиним актом, що визначає строк завчасного сповіщення про проведення зборів, мітингів, вуличних походів або демонстрацій, є Указ.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 Указу, про проведення зборів, мітингу, вуличного походу або демонстрації робиться заява у виконавчий комітет відповідної місцевої Ради народних депутатів. Із заявою про проведення зборів, мітингу, вуличного походу або демонстрації можуть звертатись особи, які досягли вісімнадцятирічного віку, - уповноважені трудових колективів підприємств, установ і організацій, органів кооперативних та інших громадських організацій, органів громадської самодіяльності й окремих груп громадян.

Згідно з ч. 2 ст. 11 Конвенції, здійснення цих прав не підлягає жодним обмеженням, за винятком тих, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб. Ця стаття не перешкоджає запровадженню законних обмежень на здійснення цих прав особами, що входять до складу збройних сил, поліції чи адміністративних органів держави.

На реалізацію вказаного положення, рішенням Київської міської ради від 24 червня 1999 року № 317/418 затверджено Порядок організації та проведення в місті Києві недержавних масових громадських заходів політичного, релігійного, культурно-просвітницького, спортивного, видовищного та іншого характеру (також далі - Порядок), ч. 1 якого встановлено, що для проведення недержавних масових заходів, за винятком проведення похоронних процесій (далі за текстом - заходи), їх організаторами не пізніше ніж за 10 днів до проведення подається письмове повідомлення до виконавчого органу Київської міської ради. У повідомленні зазначається мета, форма, місце проведення заходу, маршрут проходження, час його початку та закінчення, передбачувана кількість учасників, прізвище, ім'я організаторів, місце їх проживання, номер контактного телефону, дата подачі повідомлення, необхідність (чи відсутність такої) використання звукопідсилюючої апаратури. Повідомлення підписується організаторами заходів. Тобто, не пізніш як за 10 днів до намічуваної дати проведення зборів, мітингів, походів і демонстрацій в місті Києві, уповноваженими особами подається до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомлення (заява) у письмовій формі з зазначенням мети, форми, місця проведення заходу, маршруту проходження, часу його початку та закінчення, передбачувана кількість учасників, прізвище, ім'я організаторів, місце їх проживання, номер контактного телефону, дата подачі повідомлення, необхідність (чи відсутність такої) використання звукопідсилюючої апаратури. Також, п. 9.2 цього ж рішення передбачено, що під час масових акцій не допускається використання гучномовців та іншої звукопідсилюючої апаратури, встановлення малих архітектурних форм (кіосків, лотків, навісів, наметів, у тому числі тимчасових та пересувних, призначених для роздрібної торгівлі, інформаційних, рекламних, презентаційних та інших цілей) та об'єктів зовнішньої реклами (рекламних тумб, будь-яких стендів, щитів, панно, прапорів, екранів, транспарантів, наклейок та інше) без погодження у порядку визначеному законодавством.

Вказана вимога обумовлена необхідністю певного часу на створення Київською міською державною адміністрацією та іншими державними органами належних умов для проведення заходів масового характеру та забезпечення державного і громадського порядку, життєдіяльності підприємств, установ і організацій, забезпечення захисту здоров'я людей при проведенні таких заходів.

Забезпечення громадського порядку під час проведення заходів масового характеру потребує залучення значних резервів особового складу, що в свою чергу також потребує певного часу.

Тобто, на підставі поданого повідомлення про проведення масових заходів, позивач повідомляє про них правоохоронні органи, з метою забезпечення громадського порядку.

Згідно зі ст. 3 Закону України "Про основи національної безпеки України", об'єктом національної безпеки є людина і громадянин - їхні конституційні права і свободи.

Відповідно до ст. 27, 34, 49, 50 Конституції України передбачено, що кожен має право захищати своє життя і здоров'я, життя і здоров'я інших людей від протиправних посягань; держава забезпечує санітарно-епідемічне благополуччя; кожен має право на безпечне для життя і здоров'я довкілля.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 10 Закону України "Про міліцію", міліція відповідно до своїх завдань зобов'язана, крім іншого, забезпечувати безпеку громадян і громадський порядок.

Безпосереднє забезпечення громадського порядку, у тому числі і під час проведення мирних зібрань, законодавством покладене на органи внутрішніх справ.

Згідно з п. 11 Порядку, під час проведення заходів працівники правоохоронних органів виконують свої повноваження щодо забезпечення громадського порядку відповідно до законів, які регламентують їх діяльність.

Забезпечення громадського порядку під час проведення заходів масового характеру потребує залучення значних резервів особового складу, що в свою чергу також потребує певних умов для забезпечення громадського порядку. Встановлення малих архітектурних форм у вигляді наметів під час проведення заходів може створювати перешкоди працівникам правоохоронних органів для виконання ними функцій з охорони громадського порядку, покладених на них законодавством України.

При цьому, під громадським правопорядком слід розуміти сукупність суспільних відносин, що забезпечують нормальні умови життєдіяльності людини, діяльності підприємств, установ і організацій, праці й відпочинку громадян, повагу до їх честі, людської гідності та громадської моралі шляхом встановлення, дотримання і реалізації правових та етичних норм, що включає і відсутність правопорушень у громадських місцях.

Відповідно до ч. 1 ст. 11, ч. 1 ст. 69, ч.ч. 1, 2, 6 ст. 71 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Таким чином, виходячи із системного аналізу викладених положень та обставин суд прийшов до висновку, що позов Київської міської державної адміністрації до Всеукраїнської громадської організації "Коаліція учасників Помаранчевої Революції", Громадського руху "Українська Патріотична Альтернатива", ОСОБА_2 та Всеукраїнської суспільної організації "Православний вибір", треті особи: Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві та Прокуратура міста Києва, про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню повністю.

Згідно з ч. 5 ст. 182, п. 6 ч. 1 ст. 256 КАС України, суд задовольняє вимоги позивача в інтересах національної безпеки та громадського порядку в разі, якщо визнає, що проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій чи інших зібрань може створити реальну небезпеку заворушень чи вчинення кримінальних правопорушень, загрозу здоров'ю населення або правам і свободам інших людей. У постанові суду зазначається спосіб обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання.

Негайно виконуються постанови суду про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. У зв'язку з ухваленням судового рішення на користь суб'єкта владних повноважень та відсутністю з його сторони судових витрат, судові витрати стягненню з відповідачів не підлягають.

Керуючись ст.ст. 7-11, 69-71, 86, 128, 158-163, 167, 182, 256 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Встановити обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (пікетування, пішої ходи, демонстрацій, мітингів, зборів тощо) Всеукраїнській суспільній організації "Православний вибір" шляхом заборони проведення таких заходів, використання гучномовців, наметів, автотехніки, плакатів 21 листопада 2013 року на вулиці Різницькій у місті Києві.

3. Заборонити Всеукраїнській громадській організації "Коаліція учасників Помаранчевої Революції", Громадському руху "Українська Патріотична Альтернатива", ОСОБА_2 та іншим суб'єктам під час проведення мирних масових акцій встановлювати малі архітектурні форми у вигляді наметів, кіосків, навісів, у тому числі тимчасових та пересувних, із 22 листопада 2013 року по 07 січня 2014 року на Майдані Незалежності, вулиці Хрещатик та Європейській площі у місті Києві.

4. Постанова підлягає негайному виконанню.

5. Оскарження постанови не зупиняє її виконання.

Копії постанови направити (вручити) сторонам та третім особам (їх уповноваженим представникам) у порядку та строки, встановлені ст. 182 КАС України, а також для виконання до Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві та для контролю за виконанням до прокуратури міста Києва.

Згідно зі ст.ст. 185, 186 КАС України, постанова може бути оскаржена шляхом подання до Київського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги протягом десяти днів із дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Київського апеляційного адміністративного суду.

Відповідно до ст. 254 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя В.М. Данилишин

Джерело: ЄДРСР 35484932
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку