open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 661/4643/13-а

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 жовтня 2013 року

Новокаховський міський суд Херсонської області в складі:

головуючої судді - Сапронової Л.В.,

при секретарі - Чорномурко І.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Нова Каховка Херсонської області адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Новокаховської міської ради Херсонської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду із зазначеним адміністративним позовом, вказавши, що він з 24.11.1986 року по 25.12.2006 р. проходив службу в управлінні МНС у Херсонській області Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи. Загальний безперервний стаж його служби в МНС України 20 років 1 місяць. У 2006 році йому було призначено пенсію за вислугу років згідно Закону України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького та рядового складу органів внутрішніх справ». Також відповідно до статті 22 Закону України «Про пожежну безпеку» йому було надано право на 50-відсоткову знижку оплати за жилу площу, комунальні послуги, а також паливо (довідка управління МНС України в Херсонській області від 19.01.2007р . №83). У вересні 2013 року він отримав повідомлення від Управління праці та соціального захисту населення Новокаховської міської ради за №2868, у якому йому повідомлялося про те, що у зв'язку з втратою чинності Законів України «Про пожежну безпеку» та «Про правові засади цивільного захисту» він втратив право на пільги щодо 50-відсоткової знижки оплати за жилу площу, комунальні послуги та паливо . Скасування його пільг, на думку відповідача, спричинено тим, що відповідно до статті 102 Бюджетного кодексу України у переліку осіб, яким за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам надаються пільги з оплати житлово-комунальних послуг, відсутні особи, звільнені із служби цивільного захисту за віком, через хворобу або за вислугою років, та які стали інвалідами під час виконання службових обов'язків. Він вважає, що вищезазначені дії Управління праці та соціального захисту населення Новокаховської міської ради є протиправними, та такими , що позбавляють його права на соціальні гарантії, які поширюються на працівників служби цивільного захисту, що звільнилися зі служби за віком, через хворобу або за вислугою років; просить визнати протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення Новокаховської міської ради щодо відмови відшкодувати йому пільги з оплати житлово-комунальних послуг. Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Новокаховської міської ради провести йому відповідні відшкодування з оплати житлово-комунальних послуг у розмірі 50-відсоткової знижки оплати за жилу площу та комунальні послуги з 01 липня 2013 року по дату винесення рішення суду. Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Новокаховської міської ради здійснити у встановленому законодавством України порядку дії щодо видачі йому довідки про наявність пільг з оплати житлово-комунальних послуг у розмірі 50-відсоткової знижки оплати за жилу площу та комунальні послуги.

Позивач в судовому засіданні адміністративний позов підтримав з підстав, зазначених в адміністративному позові, та просив задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позову, посилаючись на те, що ОСОБА_1 не відноситься до категорії осіб, звільнених із служби цивільного захисту за віком, через хворобу або за вислугою років, та які стали інвалідами під час виконання службових обов'язків, оскільки йому була встановлена 3-я група інвалідності від захворювання, пов'язаного з проходженням служби в органах внутрішніх справ на строк до 01.01.2008 року. Відомості про продовження терміну інвалідності відсутні. Пільги, які мав позивач відповідно до Закону України «Про пожежну безпеку» з 01.07.2013 року втратили чинність разом з введенням в дію Кодексу цивільного захисту населення України.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши докази по справі в їх сукупності, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 перебував на обліку управління в Єдиному державному реєстрі пільговиків (ЄДАРП) як пільговик з кодом категорії 95 (Пожежник на пенсії). Згідно довідки управління МНС в Херсонській області від 19.01.2007р. №83 він мав право як пенсіонер МНС України на 50-відсоткову знижку оплати за житлову площу, комунальні послуги та паливо відповідно до статті 22 Закону України «Про пожежну безпеку» і користувався цим правом в повному обсязі до 01.07.2013 року. Окрім того, згідно пенсійного посвідчення №87 від 25.12.2006 року, позивач мав 3-ю групу інвалідності від захворювання, пов'язаного з проходженням служби в органах внутрішніх справ на строк до 01.01.2008 року.

З 01 липня 2013 року введено в дію Кодекс цивільного захисту населення України. Відповідно до прикінцевих та перехідних положень Кодексу цивільного захисту України втратили чинність закони України «Про пожежну безпеку» та «Про правові засади цивільного захисту». Таким чином особи, які мали право на пільги відповідно до зазначених законів, втратили таке право з 01.07.2013 року.

Відповідно до статті 120 Кодексу цивільного захисту України знижка у розмірі 50 відсотків плати за користування житлом (квартирна плата) та комунальними послугами (водопостачання, газ, електрична, теплова енергія та інші послуги) у жилих будинках незалежно від форми власності у межах норм споживання, передбачених законодавством, та вартості палива, у тому числі рідкого, у межах встановлених норм для осіб, які проживають у будинках, що не мають централізованого опалення, надається, зокрема, особам, звільненим із служби цивільного захисту за віком, через хворобу або за вислугою років, та які стали інвалідами під час виконання службових обов'язків, та членам їхніх сімей.

Позивач не відноситься до даної категорії, оскільки йому була встановлена 3-я группа інвалідності від захворювання, пов»язаного з проходженням служби в органах внутрішніх справ на строк до 01.01.2008 року. Відомості про продовження терміну інвалідності відсутні.

Відповідно до частини 2 статті 120 Кодексу цивільного захисту України зазначені пільги надаються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за рахунок коштів, передбачених у Державному бюджеті України на відповідний рік.

Перелік осіб, яким за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам надаються пільги з оплати житлово-комунальних послуг встановлюється статтею 102 Бюджетного кодексу України. В даному переліку відсутні особи, зазначені в частині 1 статті 120 Кодексу цивільного захисту України.

У зв'язку з введенням в дію Кодексу цивільного захисту України за дорученням міністерства соціальної політики України державним підприємством «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України» доопрацьовано програмне забезпечення ЄДАРП, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 р. N 117 «Про затвердження Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги». Після доопрацювання даним програмним забезпеченням було виконане автоматичне закриття електронних карток пільговиків даної категорії кодом причини зняття 14 - «Втрата статусу». Таким чином, відповідачем не здійснювалось виключення позивача з ЄДАРП на власний розсуд. Закриття електронних карток пільговиків даної категорії було здійснено автоматично Єдиним державним автоматизованим реєстром пільговиків за завданням Мінсоцполітики України від 11.07.2013 року №855/5/75-13.

Враховуючи вищевикладене суд приходить до висновку, що в задоволенні позову слід відмовити.

На підставі ст..120 Кодексу цивільного захисту населення України, ст..102 Бюджетного кодексу України, керуючись ст.ст. 1-4, 6-9, 10-18, 41, 71, 72, 158-163 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Новокаховської міської ради Херсонської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Новокаховський міський суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Л. В. Сапронова

Джерело: ЄДРСР 34406925
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку