open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа №2-а-5283/08/0970

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 січня 2009 року м.Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Басай О.В.

При секретарі Шовгенюк І.В.

За участю:

позивача:ОСОБА_1

представника позивача:ОСОБА_2

відповідача: не з”явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: ОСОБА_1

до відповідача: Псарук Олександра Васильовича - начальника відділення ДАІ з обслуговування Богородчанського району та АТІ при УДАІ УМВС в Івано-Франківській області

про визнання протиправними дій ,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся в суд із адміністративним позовом до начальника відділення ДАІ з обслуговування Богородчанського району та АТІ при УДАІ УМВС в Івано-Франківській області Псарук Олександра Васильовича про визнання протиправними дій щодо відмови в наданні інформації та зобов'язання надати відповіді на інформаційні запити №2/даї та №3/даї.

Позивач та його представник в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю, суду пояснили, що начальник відділення ДАІ з обслуговування Богородчанського району та АТІ при УДАІ УМВС в Івано-Франківській області Псарук Олександр Васильович без достатніх підстав обмежив право ОСОБА_1 на отримання інформації згідно запитів №2/даі та №3/даі, що гарантоване Законом України “Про інформацію”. Просять позов задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з”явився. На адресу суду направив заперечення на позов. Вважає позов безпідставним, просить відмовити в його задоволенні.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши позивача та його представника, дослідивши письмові докази, судом встановлено, що 19 серпня 2008 року ОСОБА_1 звернувся до начальника відділення ДАІ з обслуговування Богородчанського району та АТІ при УДАІ УМВС в Івано-Франківській області Псарук Олександра Васильовича з інформаційними запитами №2/даі та №3/даі, в яких просив надати наступну інформацію:

- в запиті №2/даі:

1) повідомити яким саме нормативно-правовим актом (законом, указом Президента, постановою КМУ, наказом центрального органу виконавчої влади, відомчими документами МВС, Департаменту ДАІ МВС, тощо) заборонено проводити масово-видовищні заходи на проїзній частині будь-якої дороги державного значення ( в тому числі і регіональної);

- в запиті №3/даі:

1) відділення ДАІ з обслуговування Богородчанського району є структурним підрозділом Богородчанського районного відділу УМВС чи структурним підрозділом відділу ДАІ УМВС в області ?

2) чи надходили до Вас як керівника відділення ДАІ письмові звернення з будь-яких державних органів з приводу необхідності забезпечення безпеки дорожнього руху на проїзній частині по вулиці Шевченка, де було заплановано на 29 червня 2008 року проведення масово-видовищних заходів, присвячених Дню молоді ?

20.08.2008 року начальник відділення ДАЇ з обслуговування Богородчанського району Псарук Олександр Васильович надав відповідь за №690 в якій з посиланням на ст.37 Закону України «Про інформацію» відмовив позивачу в наданні документів та інформації.

Статтею 34 Конституції України передбачено, що кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань. Кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.

Відповідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Згідно статті 9 Закону України "Про інформацію" всі громадяни України, юридичні особи і державні органи мають право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення та зберігання відомостей, необхідних їм для реалізації ними своїх прав, свобод і законних інтересів, здійснення завдань і функцій. Реалізація права на інформацію громадянами, юридичними особами і державою не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб. Кожному громадянину забезпечується вільний доступ до інформації, яка стосується його особисто, крім випадків, передбачених законами України.

Статтею 10 Закону України "Про інформацію" встановлено, що право на інформацію забезпечується:

- обов'язком органів державної влади, а також органів місцевого і регіонального самоврядування інформувати про свою діяльність та прийняті рішення;

- створенням у державних органах спеціальних інформаційних служб або систем, що забезпечували б у встановленому порядку доступ до інформації;

- вільним доступом суб'єктів інформаційних відносин до статистичних даних, архівних, бібліотечних і музейних фондів; обмеження цього доступу зумовлюються лише специфікою цінностей та особливими умовами їх схоронності, що визначаються законодавством;

- створенням механізму здійснення права на інформацію;

- здійсненням державного контролю за додержанням законодавства про інформацію;

встановленням відповідальності за порушення законодавства про інформацію.

Згідно статті 29 вищевказаного Закону доступ до відкритої інформації забезпечується шляхом: систематичної публікації її в офіційних друкованих виданнях (бюлетенях, збірниках), поширення її засобами масової комунікації, безпосереднього її надання заінтересованим громадянам, державним органам та юридичним особам.

Порядок і умови надання громадянам, державним органам, юридичним особам і представникам громадськості відомостей за запитами встановлюються цим Законом або договорами (угодами), якщо надання інформації здійснюється на договірній основі.

Обмеження права на одержання відкритої інформації забороняється законом.

Статтею 32 Закону України "Про інформацію" встановлено, що під інформаційним запитом (надалі - запитом) щодо доступу до офіційних документів у цьому Законі розуміється звернення з вимогою про надання можливості ознайомлення з офіційними документами. Запит може бути індивідуальним або колективним. Він подається у письмовій формі.

Громадянин має право звернутися до державних органів і вимагати надання будь-якого офіційного документа, незалежно від того, стосується цей документ його особисто чи ні, крім випадків обмеження доступу, передбачених цим Законом.

Під запитом щодо надання письмової або усної інформації у цьому Законі розуміється звернення з вимогою надати письмову або усну інформацію про діяльність органів законодавчої, виконавчої та судової влади України, їх посадових осіб з окремих питань.

Громадяни України, державні органи, організації і об'єднання громадян (надалі - запитувачі) подають запит відповідному органу законодавчої, виконавчої та судової влади, його посадовим особам.

У запиті повинно бути зазначено прізвище, ім'я та по батькові запитувача, документ, письмова або усна інформація, що його цікавить, та адреса, за якою він бажає одержати відповідь.

Органи законодавчої, виконавчої та судової влади України, їх посадові особи зобов'язані надавати інформацію, що стосується їх діяльності, письмово, усно, по телефону чи використовуючи публічні виступи своїх посадових осіб.

Відповідно до ст. 37 Закону України “Про інформацю” не підлягають обов'язковому наданню для ознайомлення за інформаційними запитами офіційні документи, які містять у собі:

- інформацію, визнану у встановленому порядку державною таємницею;

- конфіденційну інформацію;

- інформацію про оперативну і слідчу роботу органів прокуратури, МВС, СБУ, роботу органів дізнання та суду у тих випадках, коли її розголошення може зашкодити оперативним заходам, розслідуванню чи дізнанню, порушити право людини на справедливий та об'єктивний судовий розгляд її справи, створити загрозу життю або здоров'ю будь-якої особи;

- інформацію, що стосується особистого життя громадян;

- документи, що становлять внутрівідомчу службову кореспонденцію (доповідні записки, - переписка між підрозділами та інше), якщо вони пов'язані з розробкою напряму діяльності установи, процесом прийняття рішень і передують їх прийняттю;

- інформацію, що не підлягає розголошенню згідно з іншими законодавчими або нормативними актами. Установа, до якої звернуто запит, може не надавати для ознайомлення документ, якщо він містить інформацію, яка не підлягає розголошенню на підставі нормативного акта іншої державної установи, а та державна установа, яка розглядає запит, не має права вирішувати питання щодо її розсекречення;

Судом встановлено, що інформація та документи, які просив надати позивач не входить до зазначеного вище переліку, який визначений ст.37 Закону України «Про інформацію», а тому відмова відповідача в їх наданні є необґрунтованою та протиправною.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В п.1 ч.3 ст.2 КАС України зазначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд вважає, що дії начальника відділення ДАЇ з обслуговування Богородчанського району Пса рука Олександра Васильовича щодо відмови в наданні ОСОБА_1 інформації та документів згідно інформаційних запитів №2/даї та №3/даї вчинені всупереч приписів ст.ст.34, 40 Конституції України та ст.ст. 9, 10, 29, 32 Закону України «Про інформацію».

Враховуючи викладене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі ст.124 Конституції України, керуючись ст.ст. 158-163, ст.167, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії начальника відділення ДАІ з обслуговування Богородчанського району та АТІ при УДАІ УМВС в Івано-Франківській області Псарук Олександра Васильовича щодо необгрунтованої відмови в наданні інформації згідно поданих інформаційних запитів №2 даі та №3 даі ОСОБА_1.

Зобов”язати начальника відділення ДАІ з обслуговування Богородчанського району та АТІ при УДАІ УМВС в Івано-Франківській області Псарук Олександра Васильовича надати відповіді на інформаційні запити №2 даі та №3 даі ОСОБА_1.

Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1,АДРЕСА_1, Івано-Франківської області - 3,40 грн.

Постанова набирає законної сили в порядку встановленому ст.254 КАС України, може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду в порядку і строки, передбачені ст.186 КАС України.

Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили за заявою сторони на користь якої задоволено позов.

Суддя О.В. Басай

Постанова в повному обсязі складена 30.01.2009 року.

Джерело: ЄДРСР 3396158
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку