open
  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
2/1649-3/186А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ


79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128


ПОСТАНОВА

          

20.12.06                                                                                           Справа№ 2/1649-3/186А


Суддя    Н.Березяк   при секретарі І. Сеник розглянула матеріали справи  

за позовом  Закритого акціонерного товариства „Народні реєстри”, м.Львів

до  відповідача : Управління пенсійного фонду України у Франківському районі м.Львова

Про  визнання недійсним рішення

           

За участю представників:

Від  позивача: Попович Ю.В.-пред-к

Від  відповідача:   Страхоцька О.Я. -пред-к

                         

          Представникам сторін роз’яснено  права та обов‘язки , передбачені ст.ст.49,51   КАС України.

          Суть спору: Подано позов закритим акціонерним товариством „Народні реєстри”, м.Львів  до Управління пенсійного фонду України у Франківському районі м.Львова про визнання недійсним рішення № 539 від 12.10.2006 року про застосування фінансових санкцій в розмірі 15851,08 грн.

В підготовчому судовому засіданні оголошувалась перерва до 20.12.2006 року.

На задоволення спільного клопотання представників сторін  в порядку ч.3 ст.121 КАС України розгляд справи було розпочато 20.12.2006 року.

В судовому засіданні позивач позов підтримав, просив задоволити  позовні  вимоги з  мотивів наведених  в позовній  заяві, матеріалах справи  та поясненнях, наданих в судовому засіданні.

          Відповідач, посилаючись на ст.ст. 14, 18 та 19 Закону України „ Про загальнобов”язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003р. № 1058 ( далі –Закон № 1058)  проти позову заперечує, мотивуючи свої заперечення тим, що  позивач є страхувальником , а отже, платником страхових внесків на загальнообов”язкове державне пенсійне страхування. Також відповідач наполягає на тому, що ці внески не включаються до складу податків та інших платежів і на них не поширюється податкове законодавство, тому позивач зобов”язаний нараховувати та сплачувати внески у відповідності до Закону № 1058.

          Повний текст рішення виготовлений  , підписаний  та оголошений 20.12.2006 року.

          Суд заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши  матеріали  справи, та оцінивши  докази в їх сукупності , встановив наступне:

В період з 15.09.2006 р. по 18.09.2006 р.  Управлінням пенсійного фонду України у Франківському районі м.Львова була проведена перевірка  ЗАТ „Народні реєстри”, м.Львів  з питань правильності обчислення, повноти нарахування сум страхових внесків на загальнообов”язкове державне пенсійне страхування за період з січня 2002 року по серпень 2006 року. За результатами проведеної перевірки було складено акт від 18.09.2006 року і здійснено донарахування страхових внесків на суму 44368,58 грн. та прийнято рішення №539 від 12.10.2006 року про застосування фінансових санкцій  в розмірі 15851,08 грн.

ЗАТ „Народні реєстри”, м.Львів не погоджується з прийнятим 12.10.2006 року рішенням №539, що стало підставою для його оскарження в судовому порядку. В основу позовних вимог позивачем покладено ту, обставину, що він перебуває на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності і є платником єдиного податку зі ставкою 10 відсотків і у відповідності до Указу Президента України „Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб`єктів малого підприємництва” від 03.07.1998 р. №727/98  не є платником збору на обов`язкове державне пенсійне страхування.

Проаналізувавши всі обставини та матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд прийшов до висновку, що позов  обґрунтований і підлягає до задоволення.

При  прийнятті  рішення,  суд  виходив  з наступного :

Як вбачається з матеріалів справи ЗАТ „Народні реєстри” 19.10.2001 року зареєстрований в Управлінні пенсійного фонду України у Франківському районі м.Львова як страхувальник і відповідно до свідоцтва № 1305006678 від 20.12.2004 року знаходиться на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності та є платником єдиного податку на 2005-2006  р.р.   зі ставкою оподаткування 10 відсотків.

За результатами  проведеної перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та своєчасності сплати зобов’язання зі сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування Управлінням  пенсійного фонду України у Франківському районі м.Львова складено Акт від 18.09.2006 року та прийнято рішення № 539 від 12.10.2006 року  про застосування фінансових санкцій за донарахування органом Пенсійного  фонду України або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків, згідно якого позивачу донараховано 44368,58 грн. страхових внесків та застосовано фінансові санкції в розмірі 15851,08 грн.

Дане рішення прийняте на підставі Закону України “Про  загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.

Відповідно до “Перехідних положень”Конституції України, Президенту України протягом трьох років після набуття чинності Конституцією України надано право видавати укази з економічних питань не врегульованих законами з одночасним поданням відповідного законопроекту до Верховної ради України.

Президентом України видано Указ “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва”від 03.07.1998 року № 727/98, який набрав сили Закону і діє на даний час, тому, будь-які посилання на перевагу того чи іншого Закону над даним Указом є безпідставними.

Фактично і юридично з набранням чинності Указом Президента № 727/98 в державі було створено дві системи загальнообов’язкового державного страхування, в т.ч. пенсійного, а саме: загальну систему, яка діє сьогодні для тих суб’єктів господарювання, які не мали підстав або не використали своє право на спрощену систему і спрощену систему – для тих хто мав підстави і обрав таку систему.

Право вибору спрощеної системи оподаткування, об’єкт оподаткування єдиного податку, строки сплати єдиного податку і порядок нарахування, відрахування та перерахування до державних цільових фондів зборів, пов’язаних з виплатою зарплати працівникам, їх розміри, види податків, зборів від сплати яких звільняється суб’єкт та інші підстави, чітко визначені Указом Президента України № 727/98 (зі змінами на 28.06.1999 р. № 764/99).

Закон України “Про  загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”№ 1058-ІУ від 09.07.2003 року регулює відносини, які виникають в загальній системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, в тому числі  ст. 14 даного Закону визначає перелік страхувальників, а п. 6 ч.2 ст. 17 цього ж Закону передбачає обов’язок сплати страхових внесків всіма страхувальниками, в тому числі і тими, хто знаходиться на єдиному податку, оскільки вони теж є страхувальниками, які сплачують єдиний податок.

У відповідності до вимог ст. 15 Закону № 1058-ІУ , платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в ст. 14 цього Закону.

У відповідності до вимог п.3  Указу Президента № 727/98, 42 відсотки від суми єдиного податку перераховується Державним казначейством України до Пенсійного фонду України.

З поданих ЗАТ „Народні реєстри” розрахунків сум страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування вбачається, що останнім за квітень 2005 року - липень 2006 року сплачено  в повному обсязі єдиний податок, 42 відсотки з якого відраховуються до пенсійного фонду України. Крім того за цей період позивачем сплачено 2819,40 грн. страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Закон України “Про державну підтримку малого підприємництва” від 19.10.2000 року № 2063 ( далі Закон № 2063) передбачає, що спрощена система оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності або загальна система оподаткування надається особі на її вибір.

Так, ст. 11 Закону № 2063 передбачено, що до суб’єктів малого підприємництва в порядку встановленому законодавством України може застосовуватися спрощена система оподаткування бухгалтерського обліку та звітності, яка передбачає заміну сплати встановлених законодавством податків і зборів (обов’язкових платежів) сплатою єдиного податку та застосування спрощеної форми бухгалтерського обліку та звітності. Спрощена система оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності може застосовуватися поряд з діючою загальною системою оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності на вибір суб’єкта підприємництва ( Закон № 2063 та Указ Президента в редакції від 28.06.1999 р.).

Пунктом 6 Указу Президента України № 727/98 (п.6) встановлено, що суб’єкт малого підприємництва, який сплачує єдиний податок не є платником збору на обов’язкове державне пенсійне страхування.

Крім того, Закон № 1058-ІУ передбачає, що в разі сплати страхувальниками  єдиного податку, частина суми від сплати такого поступає на пенсійне забезпечення.

Регулюючи порядок сплати страхових внесків до Пенсійного фонду, Закон України № 1058 не регулює розміру страхових внесків до Пенсійного фонду. Указ Президента № 727/98 і Закон України № 2063 від 19.10.2000 року є спеціальними законами щодо сплати податків і внесків суб’єктами господарювання, які обрали особливий спосіб оподаткування (спрощену систему).

Відповідно до ст. 2 Закону України № 1251-ХІІ під зборами (обов’язковими платежами) до бюджетів та державних цільових фондів слід розуміти обов’язковий внесок до державного цільового фонду... Тому твердження відповідача про те, що Законом України № 1058-ІУ зобов’язано страхувальників сплачувати внески, а не збори, є безпідставним. Цільове призначення даних платежів не змінилося. Це  обов’язкові платежі до державного цільового фонду. Якщо спірні платежі до Пенсійного фонду не складають систему оподаткування і вони не є зборами до державних цільових фондів, що справляються у встановленому законами України порядку (ст. 1 Закону № 1251-ХІІ), то платник не зобов’язаний їх сплачувати, оскільки розмір внесків діючим законом не передбачений.

Що стосується ч.6 ст. 18 Закону України № 1058-ІУ, згідно якої законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування і сплати страхових внесків, то суд дійшов висновку про те, що суб’єкти малого підприємництва, які обрали спрощену систему оподаткування, зобов’язані виконувати нормативні акти, які є обов’язковими для виконання.

Крім того, Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.03.2005 року № 58-р “Про деякі питання спрощеної системи оподаткування” вирішено підтримати пропозицію Пенсійного фонду України, погоджену з Міністерством Фінансів України та Державною податковою адміністрацією України, щодо тимчасового припинення перевірок юридичних та фізичних осіб –платників єдиного та фіксованого податку щодо сплати страхових внесків на різні види загальнообов’язкового державного соціального страхування, стягнення з них заборгованості за цими платежами, яка утворилася у 2004 р.- 1 кварталі 2005 року, застосування пов’язаних з цим санкцій... до остаточного законодавчого врегулювання функціонування спрощеної системи оподаткування.

Оскільки, на час виникнення спірних правовідносин не внесено змін і не прийнято Закону про спрощену систему оподаткування, то суд дійшов висновку про те, що в діях позивача вина як така - відсутня. Встановлені податки і внески сплачені позивачем за рахунок єдиного податку.

Позивач, керуючись Указом Президента України № 727/98 та Законом України “Про державну підтримку малого підприємництва”, сплачуючи виключно єдиний податок, дотримувався вимог законодавчих актів, а тому, безпідставно донараховувати йому 32, 3%, а з 01.01.2006 р. –31,8% ставки страхових внесків та застосовувати фінансові (штрафні) санкції.

Крім  того, слід звернути увагу на той факт, що в оскаржуваному рішенні відповідачем донараховано позивачу 44368,58 грн.  страхових внесків  своєчасно не обчислених від фонду оплати праці за період з квітня 2005 року по липень 2006 року без врахування сплати відповідачем в складі  єдиного податку  42%  до пенсійного фонду.

Згідно із вимогами ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на Відповідача, якщо він заперечує проти позову. В порушення зазначеної норми Відповідач не надав суду жодних доказів правомірності прийняття ним рішення № 539 від 12.10.2006р., що є підставою для задоволення позовних вимог ЗАТ „Народні реєстри” .

З огляду на викладене, суд прийшов до висновку, що позов обґрунтований і підлягає до задоволення.

Судові витрати, за згодою сторін, покласти на позивача.

На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 21, 69, 70, 71,160-163, 167 КАС України, суд:

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задоволити.

2.          Скасувати рішення Управління пенсійного фонду України у Франківському районі м.Львова № 539 від 12.10.2006 року про застосування фінансових санкцій до ЗАТ „Народні реєстри”, м.Львів  в розмірі 15851 гривень 58 коп.

3.          Судові витрати покласти на позивача.

5. Постанову може бути оскаржено в порядку, визначеному главою 1 розділу ІV КАС України.  

  

Повний текст Постанови виготовлений та підписаний, в порядку, визначеному ч.3 ст.160 КАС України, 20.12.2006р.




Суддя                                                                                                       Березяк Н.Є.                     

Джерело: ЄДРСР 334636
Друкувати PDF DOC
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте будь-ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку