open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 2а-3147/10
Моніторити
Постанова /31.07.2013/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала /26.03.2013/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала /26.03.2013/ Київський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /13.12.2012/ Київський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /04.12.2012/ Вищий адміністративний суд України Судовий наказ /07.02.2012/ Львівський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /27.10.2011/ Київський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /26.10.2011/ Львівський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /10.10.2011/ Львівський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /06.09.2011/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /04.02.2011/ Соснівський районний суд м. Черкаси Ухвала /29.12.2010/ Київський районний суд м. Полтави Судовий наказ /20.12.2010/ Бахчисарайський районний суд Автономної Республіки Крим Постанова /14.12.2010/ Маловисківський районний суд Кіровоградської області Судовий наказ /24.11.2010/ Київський районний суд м. Сімферополя Судовий наказ /22.11.2010/ Київський районний суд м. Полтави Постанова /22.11.2010/ Київський районний суд м. Полтави Судовий наказ /10.11.2010/ Ленінський районний суд м. Луганськ Судовий наказ /05.11.2010/ Кіровський міський суд Донецької області Ухвала /22.10.2010/ Київський районний суд м. Полтави Судовий наказ /15.10.2010/ Будьоннівський районний суд м. Донецька Судовий наказ /15.10.2010/ Ворошиловський районний суд м. Донецька Судовий наказ /23.09.2010/ Рівненський міський суд Рівненської області Судовий наказ /01.06.2010/ Кіровський районний суд м. Кіровограда Судовий наказ /16.03.2010/ Овруцький районний суд Житомирської області Судовий наказ /17.01.2010/ Гагарінський районний суд міста Севастополя
emblem
Справа № 2а-3147/10
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /31.07.2013/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала /26.03.2013/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала /26.03.2013/ Київський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /13.12.2012/ Київський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /04.12.2012/ Вищий адміністративний суд України Судовий наказ /07.02.2012/ Львівський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /27.10.2011/ Київський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /26.10.2011/ Львівський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /10.10.2011/ Львівський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /06.09.2011/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /04.02.2011/ Соснівський районний суд м. Черкаси Ухвала /29.12.2010/ Київський районний суд м. Полтави Судовий наказ /20.12.2010/ Бахчисарайський районний суд Автономної Республіки Крим Постанова /14.12.2010/ Маловисківський районний суд Кіровоградської області Судовий наказ /24.11.2010/ Київський районний суд м. Сімферополя Судовий наказ /22.11.2010/ Київський районний суд м. Полтави Постанова /22.11.2010/ Київський районний суд м. Полтави Судовий наказ /10.11.2010/ Ленінський районний суд м. Луганськ Судовий наказ /05.11.2010/ Кіровський міський суд Донецької області Ухвала /22.10.2010/ Київський районний суд м. Полтави Судовий наказ /15.10.2010/ Будьоннівський районний суд м. Донецька Судовий наказ /15.10.2010/ Ворошиловський районний суд м. Донецька Судовий наказ /23.09.2010/ Рівненський міський суд Рівненської області Судовий наказ /01.06.2010/ Кіровський районний суд м. Кіровограда Судовий наказ /16.03.2010/ Овруцький районний суд Житомирської області Судовий наказ /17.01.2010/ Гагарінський районний суд міста Севастополя

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 липня 2013 року

Справа № 19256/11/9104

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді Шавеля Р.М.,

суддів Костіва М.В. та Савицької Н.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження у м.Львові апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Чортківському районі Тернопільської обл. на постанову Чортківського районного суду Тернопільської обл. від 29.11.2010р. в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Чортківському районі Тернопільської обл. про визнання дій протиправними, зобов'язання провести перерахунок доплати до пенсії та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, -

В С Т А Н О В И Л А:

10.11.2010р. позивач ОСОБА_1 звернулася до суду із адміністративним позовом, у якому просила визнати неправомірними дії відповідача Управління Пенсійного фонду /ПФ/ України в Чортківському районі Тернопільської обл. щодо відмови їй у здійсненні перерахунку та виплати доплати до пенсії, як непрацюючому пенсіонеру за проживання у зоні посиленого радіоекологічного контролю у розмірі однієї мінімальної заробітної плати, додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до категорії 2, 3, 4 у розмірі 15 процентів мінімальної пенсії за віком; зобов'язати пенсійний орган здійснити позивачу перерахунок та виплату доплати до пенсії, як непрацюючому пенсіонеру за проживання у зоні посиленого радіоекологічного контролю у розмірі однієї мінімальної заробітної плати, додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до категорії 2, 3, 4 у розмірі 15 процентів мінімальної пенсії за віком з 01.01.2005р. по 01.11.2010р., із урахуванням розмірів мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком, встановленої Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік або іншим відповідним законодавством (а.с.1-4).

Постановою Чортківського районного суду Тернопільської обл. від 29.11.2010р. заявлений позов задоволено частково; зобов'язано пенсійний орган здійснити перерахунок та виплатити позивачу доплату до пенсії як непрацюючому пенсіонеру, що проживає в зоні посиленого радіоекологічного контролю, за період з 01.01.2005р. по 31.12.2006р., з 09.07.2007р. по 31.12.2007р., з 22.05.2008р. по 31.12.2008р., з 01.01.2009р. по 01.11.2010р., у розмірі однієї мінімальної заробітної плати за місяць, та додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю, в розмірі 15 процентів мінімальної пенсії за віком, за періоди з 01.01.2005р. по 31.12.2007р., з 22.05.2008р. по 01.11.2010р., із урахуванням виплачених сум; у задоволенні решти позовних вимог відмовлено за безпідставністю; постанову суду допущено до негайного виконання (а.с.10).

Розгляд справи проведений судом першої інстанції в порядку скороченого провадження, передбаченого ст.183-2 КАС України.

Не погодившись із постановою суду, її оскаржив відповідач Управління ПФ України в Чортківському районі Тернопільської обл., який покликаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить у поданій апеляційній скарзі постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволенні заявленого позову відмовити (а.с.12-13).

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що положення ст.28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» щодо мінімального розміру пенсії за віком не застосовуються при призначенні пенсії за Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»; також фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» здійснюється за рахунок державного бюджету, а не ПФ України.

Окрім цього, відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» порядок обчислення доплати непрацюючим пенсіонерам, що проживають на території посиленого радіоекологічного контролю, визначається КМ України; питання обчислення розміру вказаної доплати у відповідності до закону регулюються постановами уряду.

Законодавцем не вносилися відповідні зміни до законів України про Державний бюджет на відповідні роки, через що нарахування і виплата доплати непрацюючим пенсіонерам, що проживають на території посиленого радіоекологічного контролю, і додаткової пенсії правомірно здійснювалися із врахуванням вимог, передбачених постановою КМ України № 530 від 28.05.2008р.

Також позивачем пропущений строк звернення до суду, останнім не наведено поважних причин його пропуску.

На підставі ст.197 КАС України розгляд наведеної справи проводиться в порядку письмового провадження, оскільки справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що подана скарга підлягає до часткового задоволення, з наступних підстав.

Приймаючи рішення по справі, судом першої інстанції не наведено в судовому рішенні мотивів часткового задоволення позову, хоча в останньому вказуються норми права, які, на думку суду, регулюють спірні правовідносини.

Між тим, на думку колегії суддів, таке рішення суду лише частково відповідає вимогам чинного законодавства, з наступних підстав.

Як слідує з матеріалів справи, позивач є непрацюючим пенсіонером, що проживає на території посиленого радіоекологічного контролю, віднесена до четвертої категорії осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, що підтверджується копією відповідного посвідчення (а.с.5, 7).

Починаючи з 03.03.1992р., позивачу, який є одержувачем пенсії відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», виплачується підвищення за проживання в радіаційно-забрудненій зоні, як непрацюючому пенсіонеру, розмір якої визначався відповідно до постанови КМ України № 836 від 26.07.1996р.

Також відповідно до ст.51 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» позивачу як постраждалій 4 категорії була встановлена з 03.03.1992р. додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, в розмірі 15 відсотків мінімальної пенсії за віком, в подальшому розмір вказаної пенсії визначався відповідно до постанов КМ України, а з 01.01.2008р. розмір такої був передбачений Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих актів» (а.с.6).

14.09.2010р. позивач звернулася до відповідача із заявою про проведення перерахунку спірних доплати до пенсії та додаткової пенсії відповідно до вимог ст.ст.39, 51 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», на яку останній надав відповідь № 6350/09 від 20.09.2010р. про відсутність підстав для перерахунку додаткової пенсії та доплати, встановлених відповідно до вищеназваного Закону (а.с.6).

Згідно з ч.2 ст.39 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення, провадиться доплата в таких розмірах:

- у зоні безумовного (обов'язкового) відселення - три мінімальні заробітні плати;

- у зоні гарантованого добровільного відселення - дві мінімальні заробітні плати;

- у зоні посиленого радіоекологічного контролю - одна мінімальна заробітна плата.

Пенсії непрацюючим пенсіонерам, які проживають на цих територіях, і стипендії студентам, які там навчаються, підвищуються у розмірах, встановлених частиною першою цієї статті. Пенсіонерам, які працюють у зонах радіоактивного забруднення, оплата праці додатково підвищується на 25 процентів від розміру мінімальної заробітної плати.

Відповідно ч.3 ст.51 вищевказаного Закону особам, віднесеним до категорії 4, додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, призначається у розмірі 15 процентів мінімальної пенсії за віком.

Таким чином, вихідними критеріями обрахунку розглядуваних доплати непрацюючим пенсіонерам, що проживають на території посиленого радіоекологічного контролю, є мінімальна заробітна плата, а для додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, - мінімальна пенсія за віком.

Мінімальний розмір пенсії за віком згідно до ст.28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

Також розмір мінімальної заробітної плати визначається законами України про Державний бюджет на відповідний рік.

Розрахунок спірних доплати до пенсії та додаткової пенсії позивачу проведено відповідачем на підставі постанов КМ України № 836 від 26.07.1996р., № 1 від 03.01.2002р., № 530 від 28.05.2008р. та № 654 від 16.07.2008р.

Колегія суддів вважає, що при розрахунку додаткової пенсії, передбаченої ст.51 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», застосуванню підлягає розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановлений в законі про Державний бюджет України на відповідний рік, із якого визначається мінімальний розмір пенсії за віком.

Порядок обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи затверджено постановою КМ України № 523 від 30.05.1997р. Ця Постанова є чинною і її положення стосовно критеріїв обчислення розмірів пенсій відповідають положенням Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Пунктом 2 постанови КМ України № 01 від 03.01.2002р. «Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат окремим категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету», а також постановами КМ України № 530 від 28.05.2008р. та № 654 від 16.07.2008р. всупереч положень Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» КМ України установив розміри сум, з яких проводиться розрахунок пенсій, при тому що ці суми не відповідають розмірам мінімальної пенсії за віком.

Виходячи із загальних засад пріоритетності законів над підзаконними актами, вирішуючи даний спір колегія суддів, враховуючи вимоги Законів України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», прийшла до обґрунтованого висновку, що при розрахунку додаткової пенсії, передбаченої ст.51 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», застосуванню підлягає розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановлений в законі про Державний бюджет України на відповідний рік, із якого визначається мінімальний розмір пенсії за віком.

Положення ч.3 ст.28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», на думку колегії суддів, не є перешкодою для застосування даної величини (мінімального розміру пенсії за віком) до обрахування інших пенсій чи доплат, пов'язаних з мінімальною пенсією за віком, оскільки чинним законодавством не встановлено іншого, крім передбаченого ч.1 цієї статті мінімального розміру пенсії за віком.

З урахуванням наведеного, позивач має право на призначення щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, у розмірі 15 відсотків мінімальної пенсії за віком.

На переконання колегії суддів, новий мінімальний розмір пенсії за віком залежить від нового розміру прожиткового мінімуму; оскільки позивачеві слід визначати пенсію, виходячи з мінімальної пенсії за віком, яка встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, то в разі збільшення розміру цього прожиткового мінімуму перерахунок пенсії позивачеві повинен проводитися, виходячи з нового розміру мінімальної пенсії за віком.

Наведені висновки відповідають вимогам ч.3 ст.67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», яка передбачає, що у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до ст.51 цього Закону. Перерахунок пенсії здійснюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.

За таких обставин відмова пенсійного органу у проведенні наведеного перерахунку у разі встановлення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, є протиправною.

Підпунктом 13 п.28 розділу II Закону України № 107-VI від 28.12.2007р. «Про Державний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих актів» були внесені до ст.51 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» зміни та визначено, що особам, віднесеним до категорії 4, щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, призначається в розмірі 5 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Згідно рішення Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008р. у справі 1-28/2008 було визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційними) положення ст.67 розділу І, п.п.2-4, 6-8, 10-18, пп.7 п.19, п.п.20-22, 24-34, пп.1-6, 8-12 п.35, п.п.36-100 розділу ІІ «Внесення змін до деяких законодавчих актів України» та п.3 розділу ІІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих актів України»; останні втратили свою чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України вказаного рішення, яке також містить вказівку про преюдиціальне значення цього рішення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів, що визнані неконституційними.

Отже, особи, віднесені до категорії 4, повинні були отримувати за період з 01.01.2008р. по 21.05.2008р. щомісячну додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю, у розмірі 5 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, а з 22.05.2008р. позивач набув право на отримання додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, у розмірі 15 відсотків мінімальної пенсії за віком.

В частині вимог про перерахунок доплати непрацюючим пенсіонерам, що проживають на території посиленого радіоекологічного контролю, колегія суддів враховує наступне.

Пунктом 30 ст.71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» було зупинено дію ч.2 ст.39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» на 2007 рік.

Рішенням Конституційного Суду України № 6-рп/2007 від 09.07.2007р. у справі № 1-29/2007 визнано такими, що не відповідають Конституції України положення п.30 ст.71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», із вказівкою на те, що дане рішення Конституційного Суду України має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів, що визнані неконституційними.

Оскільки дія ч.2 ст.39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» була відновлена з 09.07.2007р., позивачу протягом 2007 року не виплачувалася спірна доплата до пенсії згідно вказаної норми Закону, тому колегія суддів приходить до висновку про підставність позовних вимог щодо зобов'язання провести нарахування і виплату щомісячної доплати непрацюючим пенсіонерам, що проживають на території посиленого радіоекологічного контролю, в розмірі одної мінімальної заробітної плати за період з 09.07.2007р. до 31.12.2007р. включно, з урахуванням проведених виплат за вказаний період.

Підпунктом 9 п.28 розділу II Закону України № 107-VI від 28.12.2007р. «Про Державний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих актів» були внесені до ч.ч.1 і 2 ст.39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» зміни та визначено, що громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення, провадиться доплата в порядку та розмірах, встановлених КМ України.

Згідно рішення Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008р. у справі 1-28/2008 було визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційними) положення ст.67 розділу І, п.п.2-4, 6-8, 10-18, пп.7 п.19, п.п.20-22, 24-34, пп.1-6, 8-12 п.35, п.п.36-100 розділу ІІ «Внесення змін до деяких законодавчих актів України» та п.3 розділу ІІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих актів України»; останні втратили свою чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України вказаного рішення, яке також містить вказівку про преюдиціальне значення цього рішення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів, що визнані неконституційними.

Отже, непрацюючі пенсіонери, що проживають на території посиленого радіоекологічного контролю, повинні були отримувати за період з 01.01.2008р. по 21.05.2008р. доплату до пенсії у розмірі, визначеному постановою КМ України № 836 від 26.07.1996р. «Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (05 грн. 20 коп.), а з 22.05.2008р. позивач набув право на отримання вказаної доплати в розмірі одної мінімальної заробітної плати.

Разом з тим, позивачем пропущено шестимісячний строк звернення до суду, передбачений ст.99 КАС України, останньою під час розгляду справи не наведено поважних причин його пропуску, також обґрунтовані підстави для поновлення вказаного строку не наведені судом першої інстанції у судовому рішенні.

Відповідно до ст.100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд за заявою особи, яка його подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

Враховуючи вищевикладене, приймаючи до уваги дату звернення позивача до суду із розглядуваним позовом (10.11.2010р.), відсутність обґрунтованого клопотання про поновлення пропущеного строку звернення до суду із розглядуваним позовом, колегія суддів приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню лише за період з 10.05.2010р. до 01.11.2010р. включно.

При цьому, позовні вимоги про визнання дій протиправними, зобов'язання провести перерахунок та виплату доплати до пенсії як непрацюючому пенсіонеру, що проживає в зоні посиленого радіоекологічного контролю, та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, за період з 01.01.2005р. до 09.05.2010р. включно належить залишити без розгляду у зв'язку з пропуском строку звернення до суду.

Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до переконливого висновку про часткове задоволення позовних вимог, а саме в частині визнання відмови Управління ПФ України в Чортківському районі Тернопільської обл. щодо перерахунку на користь ОСОБА_1 доплати до пенсії як непрацюючому пенсіонеру, що проживає в зоні посиленого радіоекологічного контролю, у розмірі однієї мінімальної заробітної плати за місяць, та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, в розмірі 15 відсотків мінімальної пенсії за віком за період з 10.05.2010р. до 01.11.2010р. включно, протиправною; зобов'язання відповідача провести перерахунок та виплатити на користь позивача доплати до пенсії як непрацюючому пенсіонеру, що проживає в зоні посиленого радіоекологічного контролю, у розмірі однієї мінімальної заробітної плати за місяць, та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, в розмірі 15 відсотків мінімальної пенсії за віком, з урахуванням положень до ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», за період з 10.05.2010р. до 01.11.2010р. включно, а також із урахуванням виплачених сум.

При цьому, позовні вимоги про визнання дій протиправними, зобов'язання провести перерахунок та виплату доплати до пенсії як непрацюючому пенсіонеру, що проживає в зоні посиленого радіоекологічного контролю, та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, за період з 01.01.2005р. до 09.05.2010р. включно належить залишити без розгляду у зв'язку з пропуском строку звернення до суду; решта позовних вимог задоволенню не підлягає.

Разом з тим, колегія суддів звертає увагу на те, що оскаржуване рішення суду не містить описової та мотивувальної частини; також ч.6 ст.183-2 КАС України передбачає обов'язкові вимоги до судового рішення за наслідками розгляду справи в скороченому провадженні та не звільняє від обов'язку щодо складення тексту постанови суду у відповідності до вимог ст.163 КАС України, яка носить імперативний характер.

З огляду на вищевикладене, доводи апеляційної скарги є суттєвими і складають підстави для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, через що постанова суду підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення про часткове задоволення заявленого позову та залишення частини позовних вимог без розгляду, з вищевикладених мотивів.

Керуючись ст.ст.94, 99, 100, 160, 183-2, 195-197, п.п.3, 4 ч.1 ст.198, п.4 ч.1 ст.202, ч.1 ст.203, ч.2 ст.205, ст.ст.207, 254 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Чортківському районі Тернопільської обл. задоволити частково.

Постанову Чортківського районного суду Тернопільської обл. від 29.11.2010р. скасувати та прийняти нову постанову, якою позов ОСОБА_1 задоволити частково.

Визнати відмову Управління Пенсійного фонду України в Чортківському районі Тернопільської обл. щодо перерахунку на користь ОСОБА_1 доплати до пенсії як непрацюючому пенсіонеру, що проживає в зоні посиленого радіоекологічного контролю, у розмірі однієї мінімальної заробітної плати за місяць, та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, в розмірі 15 відсотків мінімальної пенсії за віком за період з 10.05.2010р. до 01.11.2010р. включно, - протиправною.

Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Чортківському районі Тернопільської обл. провести перерахунок та виплатити на користь ОСОБА_1 доплату до пенсії як непрацюючому пенсіонеру, що проживає в зоні посиленого радіоекологічного контролю, у розмірі однієї мінімальної заробітної плати за місяць, та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, в розмірі 15 відсотків мінімальної пенсії за віком, з урахуванням положень до ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», за період з 10.05.2010р. до 01.11.2010р. включно, а також із урахуванням виплачених сум.

Позовні вимоги про зобов'язання провести перерахунок та виплату доплати до пенсії як непрацюючому пенсіонеру, що проживає в зоні посиленого радіоекологічного контролю, та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, за період з 01.01.2005р. до 09.05.2010р. включно - залишити без розгляду у зв'язку з пропуском строку звернення до суду.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Понесені судові витрати, пов'язані із розглядом справи, віднести за рахунок держави.

Постанова апеляційного суду є остаточною і касаційному оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя: Р.М.Шавель

Судді : М.В.Костів

Н.В.Савицька

Джерело: ЄДРСР 32724685
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку