open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
10/041-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

01032, м. Київ, вул. Комінтерну, 16 тел. 230-31-77

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Р І Ш Е Н Н Я


"20" травня 2008 р. Справа № 10/041-08

Господарський суд Київської області у складі судді Тищенко О.В., розглянувши справу


за позовом

Приватного підприємства «Артіль», м.Київ

до

Броварської районної державної адміністрації Київської області, м.Бровари

за участю

прокурора

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача:


Управління земельних ресурсів Броварського району (третя особа 1)


Погребської сільської ради Броварського району Київської області (третя особа 2)

про

визнання укладеним договору оренди земельної ділянки


за участю представників:

прокурора

Лук’яненко В. (посвідчення)

позивача:

Рибак М.Л. (довіреність №01-02/08 –СДС)

відповідача:

Бубнова Н.О. (довіреність від 11.01.2007р. №17/07-11)

третьої особи-1:

не з’явився;

третьої особи-2:

не з’явився


Обставини справи:


В січні 2008 року до господарського суду Київської області Приватне підприємство «Артіль»звернулося з позовом до Броварської районної державної адміністрації Київської області, м.Бровари про визнання укладеним договору оренди земельної ділянки.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 13.09.2007р. позивач звернувся до відповідача із Заявою про надання в оренду земельної ділянки площею 33,2га для ведення підсобного сільського господарства (сінокосіння), що розташована в адміністративних межах Погребської сільської ради Броварського району Київської області за межами населеного пункту.

Одночасно із заявою позивач надіслав відповідачу проект договору оренди. Станом на момент звернення до суду з позовом позивач не отримав від відповідача відмови від укладання зазначеного в заяві договору оренди, що на думку позивача, свідчить про безумовне та повне прийняття пропозиції позивача щодо укладення договору оренди. А тому, посилаючись на ст. 638 ЦК України, позивач просить суд визнати укладеним договір оренди земельної ділянки площею 33,2га для ведення підсобного сільського господарства (сінокосіння), що розташована в адміністративних межах Погребської сільської ради Броварського району Київської області за межами населеного пункту, пропозиції щодо укладення яких були направлені до Броварської районної державної адміністрації Київської області.

Ухвалою господарського суду Київської області від 15.01.2008 р. було порушено провадження в справі та призначено до розгляду на 19.02.2008р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 19.02.2008р. до участі у справі залучено третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Управління земельних ресурсів Броварського району та Погребську сільську раду Броварського району Київської області.

13.03.2008р. через загальний відділ господарського суду Київської області відповідачем подані Заперечення №12 від 13.03.2008р., згідно яких останній не погоджується із позовними вимогами ПП «Артіль», вважає їх неправомірними та необґрунтованими з наступних підстав.

Відповідно до Листа-відповіді Броварської районної державної адміністрації від 24.09.2007р. за №2510/07-10, що адресований позивачу, частина земельної ділянки на яку претендує позивач відведена у власність іншій особі, решта - розташована в прибережній захисній смузі р. Десна.

Також, вказаним листом позивача було проінформовано про те, що проводиться інвентаризація земель в адміністративних межах Погребської сільської ради з метою виявлення земель придатних для сільськогосподарського використання, і рекомендувалось звернутися повторно з поставленим у зверненні питанням після завершення вищезазначених робіт та висновків комісії по інвентаризації земель в межах Погребської сільської ради.

Як зазначає відповідач у запереченнях, правовою підставою для укладення договору оренди і набуття права на оренду земельної ділянки, що знаходиться в державній чи комунальній власності, згідно ст.124 Земельного кодексу України є рішення власника (орендодавця) в особі відповідних органів виконавчої влади або місцевого самоврядування. Такого рішення Броварська районна державна адміністрація не приймала та не надавала згоди позивачу на розроблення технічної документації щодо передачі в оренду ПП „Артіль" спірної земельної ділянки. Крім того, відповідач вказує на те, що позивач не звертався до Броварської районної державної адміністрації із заявою про погодження місця розташування спірної земельної ділянки.

Крім того, у запереченнях відповідач вказує про те, що відповідно до змін, які були внесені до ст. 124 Земельного кодексу України набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб і в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі.

На підставі викладеного, відповідач просить суд відмовити Приватному підприємству «Артіль», м. Київ в задоволенні позовних вимог.

З метою з'ясування питання чи виготовлявся проект землеустрою щодо передачі в оренду позивачу спірної земельної ділянки та за ким зареєстровано право власності чи право користування спірною земельною ділянкою судом направлялися відповідні запити до Управління земельних ресурсів Броварського району та Броварського районного відділу №28 Київської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру». Станом на момент розгляду справи, відповіді на вищевказані запити отримано.

За заявою позивача та відповідача був продовжений строк розгляду справи №10/041-08 понад встановлений термін.

07.04.2008р. через загальний відділ господарського суду Київської області від третьої особи Управління земельних ресурсів Броварського району надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності останнього.

Через загальний відділ господарського суду Київської області 10.04.2008р. позивач подав Заяву про часткову зміну предмету позову, відповідно до якої Приватне підприємство «Артіль»просить суд визнати з 14 жовтня 2007р. укладеним договір оренди земельної ділянки площею 33,2га для ведення підсобного сільського господарства (сінокосіння), що розташована в адміністративних межах Погребської сільської ради Броварського району Київської області за межами населеного пункту, пропозиції щодо укладення яких були направлені до Броварської районної державної адміністрації Київської області.

В судовому засіданні 10.04.2008р. на підставі ч.3 ст. 77 ГПК України оголошувалась перерва до 20.05.2008р. о 10:10год.

08.05.2008р. через загальний відділ господарського суду Київської області надійшло Повідомлення прокуратури Київської області №05/1-923 вих. про вступ у справу, згідно якого з метою представництва інтересів держави в особі Броварської районної державної адміністрації Київської області, м.Бровари відповідно до ст.35,36-1 Закону України «Про прокуратуру», ст.29 ГПК України прокуратурою Київської області прийнято рішення про вступ у справу за позовом ПП «Артіль»до Броварської районної державної адміністрації Київської області пор визнання укладеним договорів оренди земельної ділянки.

Відповідно до статті 29 ГПК України прокурор бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, порушену за позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду для представництва інтересів громадянина або держави. З метою вступу у справу прокурор може подати апеляційне, касаційне подання, подання про перегляд рішення за нововиявленими обставинами або повідомити суд і взяти участь у розгляді справи, порушеної за позовом інших осіб.

Про свою участь у вже порушеній справі прокурор повідомляє господарський суд письмово, а в судовому засіданні - також і усно. Прокурор, який бере участь у справі, несе обов'язки і користується правами сторони, крім права на укладення мирової угоди.

Таким чином, на підставі ст. 29 ГПК України до участі у справі 10/041-08 допущено прокурора.

В судовому засіданні 20.05.2008р. позивач підтримав позовні вимоги в повному обсязі з підстав викладених в позовній заяві, поясненнях та заяві про часткову зміну предмету позову.

Відповідач в судовому засіданні заперечив проти задоволення позовних вимог, вважає їх безпідставними та необґрунтованими.

В судовому засіданні 20.05.2008р. прокурор подав до суду відзив на позовну заяву, в якому вказав про те, що позовна заява ПП «Артіль»не підлягає задоволенню, оскільки викладені в ній доводи не відповідають нормам чинного законодавства. Так, відповідно до ст.ст. 123, 124 Земельного кодексу України рішення щодо передачі в оренду земельної ділянки позивачу органом державної влади чи місцевого самоврядування не приймалось, а тому проект договору оренди, який був запропонований позивачем відповідачу не можна вважати таким, що розроблений відповідно до положень земельного законодавства.

Також, у відзиві на позовну заяву прокурор зазначив про те, що сторонами не було досягнуто згоди з усіх істотних умов договору, як цього вимагає ст.638 ЦК України. Якщо ПП «Артіль»відповідною заявою висловив своє бажання щодо укладення договору оренди землі на певний строк та зазначив про згоду на встановлення максимально можливого розміру орендної плати, то відповідач, в свою чергу, з цього приводу взагалі не приймав жодного рішення чи розпорядження.

Представники Управління земельних ресурсів Броварського району та Погребської сільської ради Броварського району Київської області в судове засідання без поважних причин не з’явилися, хоча про час, дату, та місце слухання справи були повідомлені належним чином.

В силу вимог ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен при вирішенні судом питання щодо його цивільних прав та обов'язків має право на судовий розгляд упродовж розумного строку.

Обов'язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням ч. 1 ст. 6 даної Конвенції (§66 –69 рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005р. у справі “Смірнова проти України”).

Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку про можливість розгляду справи за відсутності представників третіх осіб.


Оцінюючи наявні в матеріалах справи та досліджені в судових засіданнях докази, господарський суд вважає позовні вимоги позивача такими, що не підлягають задоволенню. При цьому господарський суд виходить з наступного.


Судом встановлено, що 13.09.2007р. Приватне підприємство «Артіль»звернулось до Голови Броварської районної державної адміністрації Київської області із Заявою (клопотанням) (вих..№8), якою просив надати в оренду стоком на 49 років, шляхом укладення договору оренди, земельну ділянку площею 33,2га для ведення підсобного сільського господарства (сінокосіння), що розташована в адміністративних межах Погребської сільської ради Броварського району Київської області за межами населеного пункту. До вищевказаної заяви позивач долучив проект договору оренди земельної ділянки у 2 х примірниках та просив відповідача укласти договір оренди на умовах визначених в проекті.

Крім того, в зазначеній Заяві від 13.09.2007р. позивач вказав про те, що у зв’язку із відсутністю у нього інформації, він просить відповідача внести до договору оренди відомості стосовно нормативної грошової оцінки земельних ділянок, обмежень та обтяжень на земельні ділянки, розміру орендної плати, кількісних характеристик земель окремих категорій за їх складом та видами угідь.

Заявою від 13.09.2007р. позивач просив відповідача також посприяти в заповненні розрахунків орендної плати та забезпечити розроблення інших додатків до договору.

Окрім того, в заяві від 13.09.2007р, ПП «Артіль»вказав про те, що останній погоджується на встановлення орендної плати в максимальному розмірі, який визначений чинним законодавством України для земельних ділянок державної власності, а саме 10 % від нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Листом –відповіддю від 24.09.2007р. №2510/07-10, відповідач повідомив позивача про те, що частина земельної ділянки, яку ПП «Артіль»зацікавлене отримати в оренду, відведена у власність іншій особі. Інша частина земельної ділянки розташована в прибережній захисній смузі р.Десна.

Також, в Листі –відповіді від 24.09.2007р відповідач зазначив про те, що проводиться інвентаризація земель в адміністративних межах Погребської сільської ради з метою виявлення земель придатних для сільськогосподарського використання, а тому після завершення вищезазначених робіт та висновків комісії по інвентаризація земель в адміністративних межах Погребської сільської ради, питання ПП «Артіль»щодо надання в оренду вказаної земельної ділянки буде розглянуто додатково, з урахуванням потреб жителів с. Погреби у земельних ділянках.

Відповідно до Листа Управління земельних ресурсів у Броварському районі від 17.03.2008р. №198, в архіві управління відсутній проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 33, 2 га в оренду ПП «Артіль»в адміністративних межах Погребської сільської ради Броварського району Київської області за межами населеного пункту; Управлінням земельних ресурсів у Броварському районі вищевказаний проект землеустрою не погоджувався.

З Довідки Броварського районного відділу №28 Київської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру»від 07.04.2008р. №150 вбачається, що згідно книг реєстрації договорів оренди в адміністративних межах Погребської сільської ради договір оренди між Броварською районною державною адміністрацією Київської області та Приватним підприємством «Артіль»станом на 07.04.2008р. не укладався.

Як зазначалося вже вище, Позивач просить суд визнати з 14 жовтня 2007р. укладеним договір оренди земельної ділянки площею 33,2га для ведення підсобного сільського господарства (сінонасіння), що розташована в адміністративних межах Погребської сільської ради Броварського району Київської області за межами населеного пункту, пропозиції щодо укладення яких були направлені до Броварської районної державної адміністрації Київської області. При цьому як на підставу позовних вимог позивач посилається на положення ст.638 ЦК України.


Приписи статей 13 і 41 Конституції України визначають, що від імені Українського народу права власності здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією, і усі суб'єкти права власності рівні перед законом. Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю.

Згідно п. 12. Розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Статтею 116 Земельного кодексу України (в редакції чинній на момент звернення позивача до відповідача із заявою від 13.09.2007р) визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

В силу статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Згідно зі статтею 16 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998р. особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки. Розгляд заяви (клопотання) і надання земельної ділянки в оренду проводяться у порядку, встановленому Земельним кодексом України. У разі згоди орендодавця передати земельну ділянку в оренду сторони укладають договір оренди землі відповідно до вимог цього Закону.

Відповідно до ч.1 статті 151 ЗК України юридичні особи, зацікавлені у вилученні (викупі) земельних ділянок, зобов'язані до початку проектування погодити із власниками землі і землекористувачами та сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, місце розташування об'єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об'єктів, умови проживання населення і охорону довкілля.

Погодження місць розташування об'єктів, розмірів передбачуваних для вилучення (викупу) земельних ділянок та умов їх відведення провадиться відповідними сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, відповідно до їх повноважень щодо вилучення цих ділянок. (ч.3 ст.151 ЗК України). Юридичні особи, зацікавлені у вилученні (викупі) земельних ділянок, звертаються з клопотанням про погодження місць розташування об'єктів до відповідної сільської, селищної, міської ради, місцевої державної адміністрації.

Судом встановлено, що Приватне підприємство «Артіль»не зверталось у встановленому законом порядку до Броварської районної державної адміністрації Київської області з клопотанням про погодження місця розташування спірної земельної ділянки.

Як вбачається з ч. 7 ст.151 ЗК України відповідна сільська, селищна, міська рада чи місцева державна адміністрація згідно із своїми повноваженнями розглядає клопотання і в п'ятиденний строк з дня реєстрації направляє його разом з матеріалами, передбаченими частиною п'ятнадцятою цієї статті, на розгляд органів земельних ресурсів, природоохоронних, територіальних органів виконавчої влади з питань лісового господарства і санітарно-епідеміологічних органів, органів містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини.

Зазначені органи протягом двох тижнів з дня одержання клопотання надають свої висновки відповідній сільській, селищній, міській раді чи місцевій державній адміністрації, які з урахуванням одержаних висновків протягом десяти днів приймають рішення про погодження місця розташування того об'єкта, під який мають право самостійно вилучати земельну ділянку, або мотивоване рішення про відмову.

Відповідно до ч. 9-11 ст. 151 ЗК України якщо погодження місця розташування об'єкта провадиться районною, обласною державною адміністрацією, сільська, селищна, міська рада готує свій висновок і подає матеріали на погодження до обласної, Київської чи Севастопольської міської, районної ради або районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації. Районна державна адміністрація розглядає у місячний строк матеріали погодження місця розташування об'єкта, під який має право вилучати земельну ділянку, або подає свій висновок до обласної державної адміністрації. Обласна державна адміністрація розглядає подані матеріали і погоджує місце розташування об'єкта, під який мають право вилучати земельну ділянку.

Суд встановив, що Броварською районною державною адміністрацією Київської області

не приймалося в установленому порядку рішення про погодження місця розташування спірної земельної ділянки.

Відповідно ч. 6 ст. 1 Закону України "Про землеустрій" від 22 травня 2003 року N 858-IV землеустрій - це сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональну організацію території адміністративно-територіальних утворень, суб'єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил.

Згідно п. "д" ч. 2 ст. 25 Закону України "Про землеустрій" видом документації із землеустрою є проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Відповідно ч. 9 ст. 1 Закону України "Про землеустрій" проект землеустрою - це сукупність нормативно-правових, економічних, технічних документів щодо обгрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити протягом 5 - 10 і більше років.

Згідно ст. 50 зазначеного Закону проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі надання, передачі, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок. Порядок складання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 123 ЗК України умови і строки розроблення проектів відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Форма типового договору, нормативи та строки розробки проектів відведення земельних ділянок визначаються Кабінетом Міністрів України.

Юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради. До клопотання про відведення земельної ділянки додаються матеріали, передбачені частиною п'ятнадцятою статті 151 цього Кодексу, документи, що обґрунтовують її розмір, призначення та місце розташування.

Відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки (ч.5 ст.123 ЗК України)

Так, відповідно до п. 1 "Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року № 67 цей Порядок визначає механізм розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Згідно п.2 зазначеного вище Порядку розроблення проектів землеустрою, проект відведення земельної ділянки не розробляється у разі, коли: земельна ділянка, межі якої визначено в натурі (на місцевості), надається у користування або безоплатно передається у власність без зміни її цільового призначення; земельна ділянка набувається у власність шляхом купівлі-продажу, дарування, міни, на підставі інших цивільно-правових угод, успадкування, без зміни її меж та цільового призначення; земельна ділянка придбана на конкурентних засадах (за результатами земельних торгів). Проект відведення земельної ділянки може не розроблятися також в інших випадках, передбачених законом.

Проект відведення земельної ділянки розробляється на підставі: рішення сільської, селищної, міської ради, районної, Київської або Севастопольської міської держадміністрації, до повноважень яких належить надання у користування або передача у власність земельних ділянок; укладених договорів між землевласниками і землекористувачами та розробником проекту відведення земельної ділянки; судового рішення (п. 3 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок).

Відповідно до ст.. 123 ЗК України та п. 9, 10 Порядку, розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок проект відведення земельної ділянки виконавець погоджує із землевласником або землекористувачем, органом земельних ресурсів, природоохоронним органом, санітарно-епідеміологічною службою, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини. Погоджений проект відведення земельної ділянки підлягає державній експертизі, яка проводиться органом земельних ресурсів відповідно до законодавства.

Згідно п.11 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок після одержання позитивного висновку державної експертизи проект відведення земельної ділянки розглядається сільською, селищною, міською радою, районною, Київською та Севастопольською міською держадміністрацією, затверджується ними або в установленому порядку подається до інших органів, до повноважень яких належить надання у користування або передача у власність земельних ділянок.


Судом встановлено, що відповідачем не надавалася згода позивачу на розроблення проекту відведення спірної земельної ділянки. Проект землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки не розроблявся і в установленому законодавством порядку не погоджувався відповідними службами та не затверджувався відповідачем.


Судом не приймається до уваги доводи позивача про те, що на підставі ст.638 ЦК України, позивач та відповідач в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору, а тому з 14.10.2007р. договір оренди земельної ділянки є укладеним, з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною.

Згідно ч. 2 статті 792 ЦК України відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.

Відповідно до стаття 15 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998р. істотними умовами договору оренди землі є:

об'єкт оренди (місце розташування та розмір земельної ділянки);

строк дії договору оренди;

орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату;

умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду;

умови збереження стану об'єкта оренди;

умови і строки передачі земельної ділянки орендарю;

умови повернення земельної ділянки орендодавцеві;

існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки;

визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини;

відповідальність сторін.

Невід'ємною частиною договору оренди землі є:

план або схема земельної ділянки, яка передається в оренду;

кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлених земельних сервітутів;

акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

акт приймання-передачі об'єкта оренди;

проект відведення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Законом.

Стаття 16 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998р. у порівнянні зі ст..638 Цивільного кодексу України, встановлює спеціальний порядок укладення договору оренди землі.


З огляду на викладене, позовні вимоги позивача щодо визнання з 14 жовтня 2007р. укладеним договору оренди земельної ділянки площею 33,2га для ведення підсобного сільського господарства (сінокосіння), що розташована в адміністративних межах Погребської сільської ради Броварського району Київської області за межами населеного пункту, пропозиції щодо укладення яких були направлені до Броварської районної державної адміністрації Київської області є безпідставними, необґрунтованими, не доведеними належними і допустимими доказами, а отже такими, що не підлягають задоволенню.


Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати, пов’язані з розглядом справи покладаються на позивача.

Керуючись ст. 129 Конституції України, ст. 33, ст. 34, ст. 49, ст. 82, 85, Господарсько процесуального кодексу України, суд


вирішив:


1. В позові відмовити повністю.

2. Копію рішення надіслати сторонам по справі.


Дане рішення господарського суду Київської області набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його належного оформлення і підписання та може бути оскаржено в апеляційному або касаційному порядку.





Суддя Тищенко О.В.

Джерело: ЄДРСР 3254837
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку