open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 липня 2013 року 810/2953/13-а

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скрипки І.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Вишгородської районної державної адміністрації Київської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 із позовом до Управління праці та соціального захисту населення Вишгородської районної державної адміністрації Київської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії.

Зазначав, що, перебуваючи у складі невоєнізованого формування автотранспортної служби Цивільної оборони, брав участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, отримав інвалідність, пов'язану із такою участю, у зв'язку із чим має право на надання йому статусу інваліда війни.

Посилаючись на порушення відповідачем норм Конституції України, Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", Положення про порядок видачі посвідчень та нагрудних знаків ветеранів війни, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №302 від 12 травня 1994 року, просив визнати протиправною відмову у встановленні статусу інваліда війни, зобов'язати визнати за ним такий статус та видати відповідне посвідчення.

Від позивача та відповідача надійшли клопотання про розгляд справи без їх участі. Судом ухвалено продовжити розгляд справи у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

ОСОБА_1 є особою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи 1-ї категорії, безпосереднім учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1 та вкладкою до нього (а.с.5).

5 лютого 2013 року ОСОБА_1 звернувся до Управління праці та соціального захисту населення Вишгородської районної державної адміністрації Київської області із заявою щодо видачі йому посвідчення інваліда війни встановленого зразка.

Листом Управління праці та соціального захисту населення від 5 лютого 2013 року №212 позивача повідомлено про відсутність підстав для встановлення йому статусу інваліда війни, оскільки для вирішення вказаного питання необхідне документальне підтвердження залучення особи до складу формувань цивільної оборони, зокрема наказ чи розпорядження органу Цивільної оборони, а також наявність усієї інформації про роботу, яку він виконував під час ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, наголошено на відсутності чіткого механізму реалізації пункту 9 статті 7 Закону "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (а.с.7).

На підставі довідки від 30 січня 2013 року №01-04/158/293, виданої Головним управлінням з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Київської обласної державної адміністрації, судом встановлено, що ОСОБА_1 брав участь у періоди із 28 по 29 квітня, 9 листопада та 1 грудня 1986 року у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи як колишній працівник ТОВ тресту «Південатоменергобуд» у складі невоєнізованих формувань Цивільної оборони тресту «Південатоменергобуд» (а.с.9).

Внаслідок участі у роботах з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС позивач отримав другу групу інвалідності довічно, що підтверджується висновком медико-соціальної експертної комісії (довідка №206903 - а.с.11) та витягом із акта огляду МСЕК серії 2-18 АЖ №206903 (а.с.16).

Факт безпосередньої участі ОСОБА_1 в роботах з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС також підтверджується довідками виданими відділом кадрів ТОВ «Вишгороденергобудтранс» №186-к від 12 липня 2001 року(а.с.14), №24 від 1 лютого 2005 року (а.с.13) та копією маршрутного листа (а.с.12).

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить із такого.

Приписами частини другої статті 19 Конституції України закріплено обов'язок органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правовий статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту визначаються Законом України від 22.10.1993 № 3551-XII "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (Закон № 3551-XII).

За правилами пункту 9 частини другої статті 7 Закону України від 22.10.1993 № 3551-XII до інвалідів війни належать інваліди з числа осіб, залучених до складу формувань Цивільної оборони, які стали інвалідами внаслідок захворювань, пов'язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи.

Отже, необхідними підставами для надання особі статусу інваліда війни є, у цьому випадку, факт залучення її до складу формувань Цивільної оборони, участь в роботах по ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, а також настання інвалідності, внаслідок захворювань, пов'язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи.

Порядок видачі посвідчень і нагрудних знаків ветеранам війни визначається Положенням про порядок видачі посвідчень і нагрудних знаків ветеранам війни, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.1994 № 302.

Пунктом 7 такого Положення передбачено, що "Посвідчення інваліда війни", "Посвідчення учасника війни" і відповідні нагрудні знаки, "Посвідчення члена сім'ї загиблого" видаються органами праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації громадянина.

Як закріплює пункт 10 згаданого Положення "Посвідчення інваліда війни" видається на підставі довідки медико-соціальної експертної комісії про групу та причину інвалідності.

Також встановлено, що посвідчення є документом, який підтверджує статус ветеранів війни та інших осіб, на яких поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", на підставі якого надаються відповідні пільги і компенсації (пункт 2).

За змістом статей 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Факт залучення позивача до складу формувань Цивільної оборони, його участь у роботах з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, а також настання інвалідності внаслідок захворювання, пов'язаного з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, підтверджується документально наявними у матеріалах справи доказами.

Посилання відповідача у листі від 5 лютого 2013 року на відсутність відомостей про наказ чи розпорядження про залучення особи до формувань Цивільної оборони як на підставу для відмови в наданні позивачу статусу інваліда війни не ґрунтуються на вимогах закону, а твердження про відсутність інформації про роботу, яку виконував позивач під час ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, спростовується наявними в матеріалах справи доказами.

Також суд звертає увагу, що заперечення на адміністративний позов у випадку, що розглядається - відсутні.

Суд бере до уваги положення частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України про те, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії) та вважає, що у цьому випадку Управлінням праці та соціального захисту його дотримано не було.

За наведених обставин суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Згідно із частиною першою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Позивач звільнений від сплати судового збору. Доказів понесення інших судових витрат ОСОБА_1 суду не надав. Тому судові витрати присудженню з державного бюджету на користь позивача не підлягають.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159 - 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати за ОСОБА_1 статус інваліда війни як за особою, залученою до складу формувань Цивільної оборони, яка стала інвалідом внаслідок захворювання, пов'язаного із ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи.

Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Вишгородської районної державної адміністрації Київської області видати ОСОБА_1 посвідчення інваліда війни встановленого зразку.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Скрипка І.М.

Джерело: ЄДРСР 32471715
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку