open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 569/6244/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 травня 2013 року Рівненський міський суд

Суддя Рівненського міського суду Рівненської області Ковальов І.М., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в м.Рівне про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 звернувся до Рівненського міського суду з позовом до Управління Пенсійного Фонду України в м.Рівне про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, у якому просить суд визнати дії Управління пенсійного фонду України в м.Рівне протиправними; зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в м.Рівне провести перерахунок з 19 вересня 2012 року та виплату йому ОСОБА_1 недоплаченої частини надбавки до пенсії, як непрацюючому інваліду, який має на своєму утриманні двох непрацездатних членів сім'ї, в розмірі, визначеному ст.33 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та стягнути з відповідача понесені ним судові витрати по справі.

Свої вимоги мотивує тим, що він як особа, що отримує пенсію по інвалідності, та утримував двох непрацездатних доньок, має право на надбавку до пенсії, в розмірі соціальної пенсії, передбаченої для відповідної категорії непрацездатних, відповідач здійснює йому нарахування надбавки до пенсії на підставі Постанови Кабінету Міністрів України «Про підвищення рівня пенсійного забезпечення громадян» №654 від 16 липня 2008 року, а повинен здійснювати нарахування відповідно до ст.33 Закону України «Про пенсійне забезпечення», оскільки відповідач порушує його законні права та інтереси просить позов задоволити.

Представник відповідача Управління Пенсійного фонду України в м.Рівне подав до суду письмові заперечення на позов, в яких позов не визнав і просить суд в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 відмовити повністю.

Оцінивши повідомлені позивачем та відповідачем обставини, вважаю, що наявні достатні підстави для прийняття рішення.

Судом встановлено, що позивач по справі ОСОБА_1 є інвалідом ІІІ групи загального захворювання, у зв'язку з чим з 01 вересня 2003 року відповідно до поданої ним заяви від 12 вересня 2003 року, позивачу призначено пенсію по інвалідності ІІІ групи загального захворювання за нормами Закону України «Про пенсійне забезпечення».

25 липня 2012 року позивач пройшов повторний огляд і йому продовжили групу інвалідності до 01 липня 2015 року, дата чергового переогляду червень 2015 року.

Разом з позивачем проживають його діти: ОСОБА_2, 1995 року народження та ОСОБА_3, 1996 року народження, які є непрацездатними членами сім'ї, що перебувають на утриманні непрацюючого пенсіонера.

Розмір пенсії ОСОБА_1 станом на 01 липня 2012 року відповідачем визначено 944,00 грн., з яких: 449,44 грн. (898,87 грн. помножено 50 відсотків) - розмір пенсії по інвалідності ІІІ групи; 300,00 грн. (150 помножено на 2) - надбавка до пенсії на двох непрацездатних членів сім'ї, що перебувають на утриманні непрацюючого пенсіонера; 2,18 - підвищення до пенсії з 01 березня 2010 року; 86,38 грн. - щомісячна адресна допомога, встановлена Постановою Кабінету Міністрів України від 16 липня 2008 року №654; 100,00 грн. - підвищення до пенсії відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2012 року №327.

З 01 жовтня 2012 року - 956,00 грн.; з 01 грудня 2012 року - 984,00 грн.

Дослідивши повідомлені позивачем та відповідачем обставини та письмові докази, суд приходить до висновку, що позов не підлягає до задоволення.

Відповідно до п.6 розділу ХУ Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09 липня 2003 року №1058-ІУ з послідуючими змінами та доповненнями: «До прийняття відповідного закону до пенсій, передбачених цим Законом, установлюються надбавки та здійснюється їх підвищення згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення». Зазначені надбавки та підвищення встановлюються в розмірах, що фактично виплачувалися на день набрання чинності цим Законом, з наступною індексацією, відповідно до законодавства про індексацію грошових доходів населення. Виплата їх здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України. До внесення відповідних змін до законів фінансування соціальних пенсій, передбачених Законом України «Про пенсійне забезпечення», збільшень пенсій, передбачених Законом України «Про статус гірських населених пунктів», надбавок, передбачених Законом України «Про донорство крові та її компонентів», а також надбавок та пенсій, що призначаються особам, трудовий договір з якими розірвано з ініціативи власника або уповноваженого ним органу у зв'язку з виявленою невідповідністю працівника займаній посаді за станом здоров»я, відповідно до Закону України «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні» здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України».

Нарахування надбавки до пенсії позивачу, як непрацюючому інваліду, який має на своєму утриманні непрацездатних членів сім'ї (дітей до 18 років) здійснюється на підставі Постанови Кабінету Міністрів України «Про підвищення рівня пенсійного забезпечення громадян» №654 від 16 липня 2008 року.

Вищезазначений нормативно-правовий акт, прийнятий на підставі Закону України «Про пенсійне забезпечення» з метою регулювання розміру надбавки до пенсії непрацюючим пенсіонерам, які мають на своєму утриманні дітей до 18 років, надбавка до пенсії за віком, по інвалідності та за вислугу років, передбачена Законами України «Про пенсійне забезпечення» і «Пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Відповідно до ч.2 ст.95 Конституції України виключно Законом про державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків.

Відповідно до ст.23 Бюджетного Кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення. Статтею 116 Кодексу встановлено, що порушенням бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання, а саме: взяття зобов'язань без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом чи законом про Державний бюджет України; здійснення видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням всупереч цьому Кодексу чи закону про Державний бюджет України.

Відповідно до ст.73 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», кошти пенсійного фонду використовуються на виплату пенсій, надання соціальних послуг, передбачених цим Законом. Забороняється використання коштів Пенсійного фонду на цілі, не передбачені цим Законом.

Враховуючи вищевикладені обставини у їх сукупності та керуючись рішення Конституційного Суду України від 25 січня 2012 року у справі за конституційним поданням правління Пенсійного фонду України щодо офіційного тлумачення положень статті 1, частин першої, другої, третьої статті 95, частини другої статті 96, пунктів 2, 3, 6 статті 116, частини другої статті 124, частини першої статті 129 Конституції України, пункту 5 частини першої статті 4 Бюджетного кодексу України, пункту 2 частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України в системному зв'язку з окремими положеннями Конституції України, суд приходить до висновку, що нарахування надбавки до пенсії позивачу, як непрацюючому інваліду, який має на своєму утриманні непрацездатних членів сім'ї (дітей до 18 років) здійснюється правомірно, на підставі Постанови Кабінету Міністрів України «Про підвищення рівня пенсійного забезпечення громадян» №654 від 16 липня 2008 року, тому з цих підстав суд вважає, що у задоволенні позовних вимог позивачу слід відмовити.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11,17,18,71,160,161,162,183-2,186 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в м.Рівне про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку сторонами, а також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови до Житомирського апеляцiйного адміністративного суду через Рiвненський мiський суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Рівненського

міського суду Ковальов І.М.

Джерело: ЄДРСР 31238973
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку