open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"23" квітня 2013 р. м. Київ К/800/6211/13

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючого суддів при секретарі за участю представника Державної служби України з лікарських засобів

Зайця В.С. (суддя-доповідач), Горбатюка С.А., Стрелець Т.Г., Петриченко Ю.П. Графського Д.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Державної служби України з лікарських засобів на постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 11 грудня 2012 року у справі за позовом ОСОБА_6 до Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів в Дніпропетровській області, Головного архітектурно-планувального управління м. Дніпропетровська, Державної служби України з лікарських засобів, Аптеки № 124 товариства з обмеженою відповідальністю «Фармастор» про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА _6 пред'явив позов до Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів в Дніпропетровській області, Головного архітектурно-планувального управління м. Дніпропетровська, Державної служби України з лікарських засобів, Аптеки № 124 товариства з обмеженою відповідальністю «Фармастор» (далі - Аптека № 124 ТОВ «Фармастор») про визнання наявності компетенції Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів в Дніпропетровській області перевіряти відповідність технічним характеристикам умов для вільного доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями до аптек відповідно до ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення»; визнання протиправною бездіяльності Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів в Дніпропетровській області по перевірці відповідності технічним характеристикам умов для вільного доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями до Аптеки № 124 ТОВ «Фармастор», відповідно до ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення»; визнання протиправним та скасування висновку Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів в Дніпропетровській області від 24 лютого 2011 року № 330-02-05; визнання протиправним та скасування висновку Головного Архітектурно-планувального управління м. Дніпропетровськ про об'єкт по пр. Героїв, 22-Б у м. Дніпропетровську, де знаходиться Аптека № 124 ТОВ «Фармастор», виданий за результатами розгляду звернення від 14 березня 2011 року вх. № 09/311; визнання порушення Аптекою № 124 ТОВ «Фармастор», що знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, пр. Героїв 22-Б, ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення»; визнання порушення Аптекою № 124 ТОВ «Фармастор», що знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, пр. Героїв, 22-Б, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами, затверджених наказом Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров'я України від 21 вересня 2010 року № 340 (далі - Ліцензійні умови); визнання наявності недостовірних відомостей у документах, поданих для одержання ліцензії на роздрібну торгівлю лікарськими засобами Аптеки № 124 ТОВ «Фармастор», в частині створення необхідних умов для вільності доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями; зобов'язання Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров'я України анулювати ліцензію на роздрібну торгівлю лікарськими засобами Аптеки № 124 ТОВ «Фармастор»; визнання відсутності у Аптеки № 124 ТОВ «Фармастор», розумного пристосування, відповідно до абзацу 3, 4 статті 2 Конвенції про права інвалідів, прийнятої Резолюцією Генеральної Асамблеї ООН 13 грудня 2006 року № 61/106 та ратифікованої Законом України від 16 грудня 2009 року № 1767-VІ «Про ратифікацію Конвенції про права інвалідів і Факультативного протоколу до неї»; визнання порушення Державною інспекцією з контролю якості лікарських засобів в Дніпропетровській області статті 5 Конвенції про права інвалідів, прийнятої Резолюцією Генеральної асамблеї ООН 13 грудня 2006 року № 61/106 та ратифікованої Законом України від 16 грудня 2009 року № 1767-VI «Про ратифікацію Конвенції про права інвалідів і Факультативного протоколу до неї»; визнання порушення Головним Архітектурно-планувальним управлінням м. Дніпропетровська статті 5 Конвенції про права інвалідів, прийнятої Резолюцією Генеральної Асамблеї ООН 13 грудня 2006 року № 61/106 та ратифікованої Законом України від 16 грудня 2009 року № 1767-VI «Про ратифікацію Конвенції про права інвалідів і Факультативного протоколу до неї»; визнання порушення Державною інспекцією з контролю якості лікарських засобів в Дніпропетровській області статті 9 Конвенції про права інвалідів, прийнятої Резолюцією Генеральної Асамблеї ООН 13 грудня 2006 року № 61/106 та ратифікованої Законом України від 16 грудня 2009 року № 1767-VІ «Про ратифікацію Конвенції про права інвалідів і Факультативного протоколу до неї»; визнання порушення Головним Архітектурно-планувальним управління м. Дніпропетровська статті 9 Конвенції про права інвалідів, прийнятої Резолюцією Генеральної Асамблеї ООН 13 грудня 2006 року № 61/106 та ратифікованої Законом України від 16 грудня 2009 року № 1767-VІ «Про ратифікацію Конвенції про права інвалідів і Факультативного протоколу до неї»; визнання порушення Державною інспекцією з контролю якості лікарських засобів в Дніпропетровській області статті 1 Протоколу № 12 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (ETS № 177), ратифікованого Законом України від 09 лютого 2006 року № 3435-VІ «Про ратифікацію Протоколів № 12 та № 14 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод»; визнання порушення Головним Архітектурно-планувальним управління м. Дніпропетровська статті 1 Протоколу № 12 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (ETS № 177), ратифікованого Законом України від 09 лютого 2006 року № 3435-VІ «Про ратифікацію Протоколів № 12 та № 14 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод».

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2011 року позовні вимоги ОСОБА_6 про визнання порушень та зобов'язання вчинити певні дії в частині позовних вимог про визнання порушень Аптекою № 124 ТОВ «Фармастор», що знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, пр. Героїв, 22 Б, ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення»; про визнання порушення Аптекою № 124 ТОВ «Фармастор», що знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, пр. Героїв, 22 Б, Ліцензійних умов; про визнання наявності недостовірних відомостей у документах, поданих для одержання ліцензії на роздрібну торгівлю лікарськими засобами Аптеки № 124 ТОВ «Фармастор», в частині створення необхідних умов для вільності доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями; про визнання відсутності у Аптеки № 124 ТОВ «Фармастор» (Аптека Доброго дня), розумного пристосування, відповідно до абзацу 3, 4 статті 2 Конвенції про права інвалідів, прийнятої Резолюцією Генеральної Асамблеї ООН 13 грудня 2006 року № 61/106 та ратифікованої Законом України від 16 грудня 2009 року № 1767-VІ «Про ратифікацію Конвенції про права інвалідів і Факультативного протоколу до неї» - провадження закрито. В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 11 грудня 2012 року апеляційну скаргу ОСОБА_6 задоволено частково, постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2011 року скасовано у частині відмови у задоволенні позовних вимог. У іншій частині постанову суду першої інстанції залишено без змін.

Позовні вимоги ОСОБА_6 задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність Державної служби з лікарських засобів у Дніпропетровській області щодо здійснення перевірки виконання вимог пункту 2.5.7 Ліцензійних умов Аптекою № 124 ТОВ «Фармастор» щодо створення необхідних умов для доступності осіб з обмеженими фізичними можливостями до аптеки згідно заяви ОСОБА_6 про порушення Ліцензійних умов від 17 січня 2011 року, зобов'язано Державну службу України з лікарських засобів розглянути питання щодо анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю лікарськими засобами Аптеки № 124 ТОВ «Фармастор» відповідно до вимог Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності». Не погоджуючись із прийнятим рішенням суду апеляційної інстанції скаржник оскаржив його.

У касаційній скарзі Державна служба України з лікарських засобів, посилаючись на порушення судом норм матеріального і процесуального права, просить скасувати постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 11 грудня 2012 року, а постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2011 року залишити в силі.

Касаційна скарга підлягає залишенню без задоволення з таких підстав.

Встановлено, що у січні 2011 року позивач, який є інвалідом першої групи з дитинства, звернувся до Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів в Дніпропетровській області із заявою про порушення п. 2.5.7. Ліцензійних умов Аптекою № 124 ТОВ «Фармастор» у частині не створення необхідних умов для вільного доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями відповідно до вимог ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для мало мобільних груп населення».

22 лютого 2011 року Державна інспекція з контролю якості лікарських засобів в Дніпропетровській області звернулася до Головного архітектурно-планувального управління м. Дніпропетровська з листом, в якому, у зв'язку зі скаргою ОСОБА_6, просила перевірити відповідність технічним характеристикам умов для вільного доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями до аптек відповідно до ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для мало мобільних груп населення» в аптеці № 124 ТОВ «Фармастор» за адресою м. Дніпропетровськ, пр. Героїв, 22-Б та повідомити про результати перевірки.

За результатами розгляду даного звернення Головне архітектурно-планувальне управління м. Дніпропетровська своїм листом повідомило Державну інспекцію з контролю якості лікарських засобів в Дніпропетровській області про те, що виїздом на місце було встановлено, що ґанок аптеки № 124 обладнано металевим пандусом, є сигнальна кнопка для допомоги маломобільним групам населення у разі неможливості їх потрапляння до будівлі самостійно.

15 та 16 лютого 2011 року Державною інспекцією з контролю якості лікарських засобів в Дніпропетровській області було проведено планову перевірку ТОВ «Фармастор» щодо додержання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності в роздрібній торгівлі лікарськими засобами.

Із акту перевірки від 15-16 лютого 2011 року № 16/4-ОР додержання ТОВ «Фармастор» Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами слідує, що у аптеці створені умови для вільного доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Висновком будівельно-технічного експертного дослідження від 16 серпня 2011 року № 835-08, здійсненого на замовлення позивача, виконаного судовим експертом МЮУ Івченко В.В. встановлено, що ширина маршу сходів Аптеки № 124 ТОВ «Фармастор» більше від нормативно визначеного пунктом 6.2.1 ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для мало мобільних груп населення» на 0,41 м, не передбачено додаткові розділові поручні. Висота сходинок №3, 5-9 на 0,01 м, а № 10 на 0.08 м більше від нормативно визначеної пунктом 6.2.2 ДБН максимальної висоти сходинки у 0,15 м. Уклон сходів становить 0,5382 замість 0,5, різниця становить 0,0382, що не відповідає вимогам пункту 6.2.2 ДБН В.2.2-17:2006 щодо максимального значення уклону сходів 1:2 (або 0,5).

Перевищення висоти поручнів становить 0,2 м з лівого боку і 0,1 м з правого боку. Уклон пандуса разом зі сходами становить 53,82% замість 8%, різниця становить 45,82%, що не відповідає вимогам пункту 12.6.4 ДБН В.2.2-9-2009 «Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення» та пункту 6.2.3 ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення» щодо максимального значення уклону пандуса 8% (або 1:12).

Відповідно до пункту 6.2.3 ДБН В.2.2-17:2006 максимальна висота одного маршу (підйому) пандуса повинна бути не більше 0,8 м. У Аптеки № 124 товариства з обмеженою відповідальністю «Фармастор» висота пандусу 1,62 м. За вимогою пункту 6.2.6 ДБН В.2.2-17:2006 завершальні частини поручня повинні бути довші маршу на 0,3 м, а у Аптеки № 124 товариства з обмеженою відповідальністю «Фармастор» вони закінчуються в одній площині зі сходами в їх нижній частині. Таким чином, вимога щодо завершальної частини поручня, яка повинна бути довшою маршу на 0,3 м., не виконується.

Закриваючи провадження в частині позовних вимог, пред'явлених до Аптеки № 124 ТОВ «Фармастор», суд першої інстанції послався на частину 3 статті 50 Кодексу адміністративного судочинства України та прийшов до висновку, що Аптека № 124 ТОВ «Фармастор» не є суб'єктом владних повноважень, здійснює виключно господарську діяльність, тому не може бути відповідачем в адміністративному суді.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив із того, що позивач особисто до Головного Архітектурно-планувального управління м. Дніпропетровська не звертався, у жодних правових відносинах із ним не знаходився, ніяких висновків Головне Архітектурно-планувальне управління м. Дніпропетровська позивачу не надавало, а лист Головного Архітектурно-планувального управління м. Дніпропетровська від 14 березня 2011 року №09/311 був наданий Державній інспекції з контролю якості лікарських засобів в Дніпропетровській області за її зверненням.

Також суд першої інстанції прийшов до висновку, що у Державної інспекція з контролю якості лікарських засобів в Дніпропетровській області та Державної служби України з лікарських засобів відсутні право та обов'язок перевіряти Аптеку № 124 ТОВ «Фармастор» та інші аптечні заклади на предмет саме відповідності технічних характеристик умов для вільного доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для мало мобільних груп населення», а також що матеріалами справи не підтверджено наявності підстав для анулювання ліцензії Аптеки № 124 ТОВ «Фармастор».

Суд апеляційної інстанції, скасовуючи рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позовних вимог, не погодився із твердженнями Державної інспекція з контролю якості лікарських засобів в Дніпропетровській області та Державної служби України з лікарських засобів про те, що вони не мають повноважень здійснювати перевірку приміщень ліцензіата на відповідність вимогам ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення», оскільки саме цими нормами визначаються необхідні умови для доступності осіб з обмеженими фізичними можливостями до аптек. А тому орган, на який покладено обов'язок контролювати додержання ліцензіатом ліцензійних умов повинен так організувати свою діяльність, щоб мати можливість здійснювати якісну, а не поверхову перевірку.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується із правовою позицією суду апеляційної інстанції із огляду на наступне.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 1 червня 2000 року № 1775-III (далі - Закон № 1775) визначає види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, порядок їх ліцензування, встановлює державний контроль у сфері ліцензування, відповідальність суб'єктів господарювання та органів ліцензування за порушення законодавства у сфері ліцензування.

Статтею 1 Закону № 1775 передбачено, що орган ліцензування - орган виконавчої влади, визначений Кабінетом Міністрів України, уповноважений законом державний колегіальний орган, спеціально уповноважений виконавчий орган рад для ліцензування певних видів господарської діяльності.

Відповідно до статті 6 Закону № 1775 орган ліцензування здійснює у межах своєї компетенції контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов; видає розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов; анулює ліцензії на певний вид господарської діяльності.

Згідно із статтею 20 Закону № 1775 контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов здійснює орган ліцензування в межах своїх повноважень шляхом проведення планових і позапланових перевірок. Планові перевірки дотримання ліцензіатом ліцензійних умов проводяться не частіше одного разу на рік.

Позапланові перевірки здійснюють органи ліцензування або спеціально уповноважений орган з питань ліцензування лише на підставі надходження до них у письмовій формі заяви (повідомлення) про порушення ліцензіатом ліцензійних умов або з метою перевірки виконання розпоряджень про усунення порушень ліцензійних умов. Ліцензіат під час перевірки дотримання ним ліцензійних умов надає всі необхідні для проведення перевірки документи та забезпечує умови для її проведення.

За результатами перевірки орган ліцензування в останній день перевірки складає акт у двох примірниках. Один примірник видається керівнику юридичної особи або фізичній особі - підприємцю, який перевірявся, другий - зберігається органом ліцензування. Орган ліцензування не пізніше п'яти робочих днів з дати складання акта перевірки порушень ліцензійних умов видає розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов або приймає рішення про анулювання ліцензії. Ліцензіат, який одержав розпорядження про усунення ним порушень ліцензійних умов, зобов'язаний в установлений у розпорядженні строк подати до органу ліцензування інформацію про усунення порушень.

Пунктом 1 Положенням про Державну інспекцію з контролю якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров'я України, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2008 року № 1121 (далі - Положення) передбачено, що Державна інспекція з контролю якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров'я України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони здоров'я. Державна інспекція з контролю якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров'я України забезпечує здійснення державного контролю у сфері ліцензування господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами.

Пунктом 8 Положення передбачено, що Державна інспекція з контролю якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров'я України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи - державні інспекції з контролю якості лікарських засобів в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.

Відповідно до підпункту 4 пункту 4 Положення Державна інспекція з контролю якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров'я України вживає заходів до здійснення державного контролю за дотриманням вимог законодавства щодо виконання ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі такими засобами; видає суб'єктам господарської діяльності ліцензії на виробництво, оптову та роздрібну торгівлю лікарськими засобами, розробляє та затверджує в установленому законодавством порядку ліцензійні умови господарської діяльності з виробництва, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами та інші нормативні документи з питань ліцензування такої діяльності; приймає в установленому порядку рішення про анулювання ліцензій на провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі такими засобами, відповідних дозволів та сертифікатів.

Частиною 1 статті 21 Закону № 1775 підставами для анулювання ліцензії є акт про повторне порушення ліцензіатом ліцензійних умов; акт про неможливість ліцензіата забезпечити виконання ліцензійних умов, встановлених для певного виду господарської діяльності.

Наказом Державної інспекції з контролю якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров'я України від 21 вересня 2010 року № 340 затвердженні Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами.

Пунктами 1, 2 Ліцензійних умов передбачено, що ці Ліцензійні умови розроблені відповідно до Основ законодавства України про охорону здоров'я, Законів України «Про лікарські засоби», «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» та встановлюють кваліфікаційні, організаційні, технологічні та інші вимоги для провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами.

Дія цих Ліцензійних умов поширюється на всіх суб'єктів господарювання зареєстрованих в установленому законодавством порядку юридичних осіб незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які проводять господарську діяльність, пов'язану з виробництвом лікарських засобів, оптовою, роздрібною торгівлею лікарськими засобами, а також на фізичних осіб - підприємців, які здійснюють діяльність у зазначеній галузі (далі - суб'єкт господарювання).

Відповідно до пунктів 1.1., 1.2. Ліцензійних умов суб'єкт господарювання при здійсненні діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами повинен дотримуватись вимог законів України, постанов Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства охорони здоров'я України, Держлікінспекції МОЗ, інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність, пов'язану з обігом лікарських засобів, та установленого чинним законодавством порядку прийняття та оформлення громадян на роботу відповідно до вимог Кодексу законів про працю України.

Виробництво лікарських засобів, оптова, роздрібна торгівля лікарськими засобами здійснюються суб'єктами господарювання на підставі ліцензії на певний вид діяльності за умови виконання кваліфікаційних, організаційних, інших спеціальних вимог, установлених Ліцензійними умовами. Виробництво лікарських засобів, оптова та роздрібна торгівля лікарськими засобами без наявності ліцензії забороняються.

Спеціальні вимоги визначені розділом 2 Ліцензійних умов.

Згідно із пунктом 2.5.7 Ліцензійних умов суб'єкт господарювання, який провадить діяльність з роздрібної торгівлі лікарськими засобами, повинен створити необхідні умови для доступності осіб з обмеженими фізичними можливостями до аптек.

Висновком будівельно-технічного експертного дослідження від 16 серпня 2011 року № 835-08 встановлено невідповідність конструкції пандусу вимогам ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення», що унеможливлює доступ осіб з обмеженими фізичними можливостями до аптек.

Таким чином Державна інспекція з контролю якості лікарських засобів в Дніпропетровській області, як орган, на який покладено обов'язок контролювати додержання ліцензіатом ліцензійних умов, проявив незаконну бездіяльність, оскільки повинен був організувати свою діяльність так, щоб мати можливість здійснювати якісну, а не поверхову перевірку.

На Державну інспекцію з контролю якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров'я України покладено обов'язок здійснення державного контролю у сфері ліцензування господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами та приймати у встановленому порядку рішення про анулювання ліцензій на провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі такими засобами, відповідних дозволів та сертифікатів у випадку повторного порушення ліцензіатом ліцензійних умов та неможливістю ліцензіата забезпечити виконання ліцензійних умов, встановлених для певного виду господарської діяльності.

Апеляційним судом встановлено, що Аптекою № 124 товариства з обмеженою відповідальністю «Фармастор» не забезпечено виконання ліцензійних умов щодо створення необхідних умов для доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями до аптеки, а тому покладення судом обов'язку на Державну інспекцію з контролю якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров'я України розглянути питання про можливість анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю лікарськими засобами Аптеки № 124 товариства з обмеженою відповідальністю «Фармастор» відповідно до вимог закону є обґрунтованим.

Доводи, викладені в касаційній скарзі, не спростовують висновків суду апеляційної інстанції та встановлених обставин справи.

Відповідно до частини 1 статті 224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення-без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Оскільки суд апеляційної інстанції не допустив порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судового рішення чи вчиненні процесуальних дій, підстав для задоволення касаційної скарги немає.

Керуючись статтями 220, 221, 223, 224, 230, 231 КАС України,

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Державної служби України з лікарських засобів залишити без задоволення, а постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 11 грудня 2012 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, передбачених статтями 237 - 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді :

Джерело: ЄДРСР 30909051
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку